Plussa vai ei?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja annsofi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Not open for further replies.
Ok kiitos vinkistä. En tiennytkään jonoista jotta on noinkin pitkät. Annetaanko siellä siis jotain IVF-hoitoakin poliklinikkamaksulla? Olin kuvitellut että sieltä annetaan vain jotain hormonihoitoja?
Julkisella puolella saa kyllä kaiken poliklinikkamaksuilla, IVF:stä luovutussoluihin ja alkiodiagnostiikkaan, jos lääkäri näkee ne tarpeellisiksi. Lääkkeet pitää toki maksaa itse, mutta toimenpiteet, lääkärikäynnit ja laboratoriotestit poliklinikkamaksuilla.

Kaikenasteisiin lapsettomuushoitoihin kyllä joutuu jonottamaan. Kunnasta riippuen tietenkin jonotusaika.

Ensin perustutkimukset, ehkä verikokeita (naiselta ja mieheltä) ja siemennesteanalyysi. Sieltä saa sitten lähetteen lapsettomuuspolille (paitsi jos on jo 2 yhteistä lasta, ei asu samassa osoitteessa miehen(ei naimisissa) kanssa/ itsellinen nainen. Silloin yksityinen lienee ainoa osoite, naisparit taisi nykyään saada hoitoja julkisella lahjasoluilla).
Lapsettomuuspolille meni vielä muutamia vuosia sitten 3-6kk ensikäyntiin ja siitä sitten jonojen mukaan alkoi hoidot. Joissain heti, joissain 3kk päästä jne.
Ja tosiaan ikäraja on sen 40v naisella. Miehelläkin taisi olla joku, mutta oliko se jopa yli 60v? (en muista kun en sen enempiä sitä tutkinut)

Julkisella maksetaan lääkkeet + muut sitten menee polimaksujen alle. Ivf:ssä lääkekatto täytyy ekassa hoidossa. Yksityisellä sit maksaakin kaikki.

Muokattu viimeksi:
Kaikenasteisiin lapsettomuushoitoihin kyllä joutuu jonottamaan. Kunnasta riippuen tietenkin jonotusaika.

Ensin perustutkimukset, ehkä verikokeita (naiselta ja mieheltä) ja siemennesteanalyysi. Sieltä saa sitten lähetteen lapsettomuuspolille (paitsi jos on jo 2 yhteistä lasta, ei asu samassa osoitteessa miehen(ei naimisissa) kanssa/ itsellinen nainen. Silloin yksityinen lienee ainoa osoite, naisparit taisi nykyään saada hoitoja julkisella lahjasoluilla).
Lapsettomuuspolille meni vielä muutamia vuosia sitten 3-6kk ensikäyntiin ja siitä sitten jonojen mukaan alkoi hoidot. Joissain heti, joissain 3kk päästä jne.
Ja tosiaan ikäraja on sen 40v naisella. Miehelläkin taisi olla joku, mutta oliko se jopa yli 60v? (en muista kun en sen enempiä sitä tutkinut)

Julkisella maksetaan lääkkeet + muut sitten menee polimaksujen alle. Ivf:ssä lääkekatto täytyy ekassa hoidossa. Yksityisellä sit maksaakin kaikki.
Tuohon korjauksena, että nykyään itsellisetkin naiset saavat luovutussiittiöt julkiselta puolelta poliklinikkamaksuilla.

Lisäksi IVF:n pakastealkiosiirroissa käytettäviä tukilääkkeitä ei korvata, joten siihen kuluu pitkä penni julkisellakin puolella.

Tuohon korjauksena, että nykyään itsellisetkin naiset saavat luovutussiittiöt julkiselta puolelta poliklinikkamaksuilla.

Lisäksi IVF:n pakastealkiosiirroissa käytettäviä tukilääkkeitä ei korvata, joten siihen kuluu pitkä penni julkisellakin puolella.

Kiitos selvennyksestä! Elin vielä siis vanhan tiedon mukaan!
Ja totta, lugesteron oli tuoresiirrossakin, mutta vain sen 2vkoa. Passissa ilmeisesti kauemmin käytetään? Tai ainakin täysin lääkkeellisessä kierrossa.

Kiitos selvennyksestä! Elin vielä siis vanhan tiedon mukaan!
Ja totta, lugesteron oli tuoresiirrossakin, mutta vain sen 2vkoa. Passissa ilmeisesti kauemmin käytetään? Tai ainakin täysin lääkkeellisessä kierrossa.
Mä käytin onnistuneessa pas-raskaudessa rv 10 asti Luget, 4x200 per päivä. Sai aika paljon rahaa laittaa niihin. Muistaakseni zumenonitkin jatkui jonkun aikaa, mutta tästä ei oo tarkempaa mielikuvaa.

C3E68693-8A9F-47D2-ADE3-3D46351B8DF6.jpeg 23A4253B-FB4D-4383-95E2-168026B8EAF0.jpeg
Nyt on KP9,aika vahvaa viivaa näyttää. Aiemmissa kierroissa saanut plussan vasta aina KP 15-17.

Alkoi menkat taikka ei niin kuukaudesta toiseen näkyy haamuja ympäri kierron....

Mä en oo nähnyt kyllä haamuja ympäri kierron. Välillä omaan silmään negoja tai jotain hailakoita viivanpaikkoja. Noissa näky suht selkeästi, eikä vissiin ollut käsiteltyjä kuvia. Mut selkeesti ovis lähestymässä ovistestien mukaan.

Mä en oo nähnyt kyllä haamuja ympäri kierron. Välillä omaan silmään negoja tai jotain hailakoita viivanpaikkoja. Noissa näky suht selkeästi, eikä vissiin ollut käsiteltyjä kuvia. Mut selkeesti ovis lähestymässä ovistestien mukaan.

Mun mielestä joissaki muokatuissa on jotaki haamun tynkää näkynyt useampana kuukautena pidemmän aikaa...

Tänään on kp 10.
Erikoista että ovisplussa eilen,en todella ole koskaan ovuloinut oireiden,ovulaatiotestien enkä kuukautiskierron mukaan tähän aikaan. Eilen siis tuli ovisplussa,tai ainakin ihan melkein. Illalla tein uudelleen ja testi oli jo nega,eli haalea toinen viiva tuli illemmalla. Ovulaatioplussa jos eilinen aamu oli niin on ainakin tallettelu onnistunut koska sitä oli tänäaamuna.

Ei ole aina haamua. Nyt tuo haamu on ja pysyy tuossa RFSUn testissä. Voin laittaa aamuyön testin jonka tein vaikka ei syytä oliskaan. Saa tässä moni Plussa vai ei- palstalainen ihmeteltävää.

On testiajalla (ei muokattu)
A4DA893D-C366-45AB-ADCA-51EAFC2B4D00.jpeg
5BC4C445-12F8-4A54-8FA7-068314A64BCA.jpeg

Muokattu viimeksi:
Eli tälläisiä viivanpaikkoja ja näkyy myös negatiivikuvissa vihertävän kuten kontrolliviiva.

Näillä rfsu:lla (puikko ja liuska) kun tulee niitä punaisia vääriä viivoja / viivanpaikkoja (eivät aina ole harmaita) niin loogista että ovat sitten negatiivinakin vihreitä.

IMG_20210314_185740.jpg

IMG_20190515_152538.jpg

Tai sitten tulee tämmöisiä epämääräisyyksiä

IMG_20210623_112456.jpg

^ Ja lisäksi jos kuvia pitää muokata negatiiviksi tai muutenkaan, niin ei ehkä kannata viivaa pitää plussana vielä :shy:

^ Ja lisäksi jos kuvia pitää muokata negatiiviksi tai muutenkaan, niin ei ehkä kannata viivaa pitää plussana vielä :shy:

Näinhän se on! Kyllä se viiva vahvistuu muokkaamatta näissä huonossakin testeissä jos raskaana on!

Testimerkki vaihtoon, jos joka kerta täytyy arpoa ja tihrustaa. Hormonitasot ovat niin yksilöllisiä, että eri testit toimivat eri ihmisillä eri tavoilla. Eikös tuota rfsu:ta ole haukuttu kautta aikojen? Mutta tosiaan, jos raskaana on ja pysyy, viiva vahvistuu muutamassa päivässä merkistä riippumatta.

Näinhän se on! Kyllä se viiva vahvistuu muokkaamatta näissä huonossakin testeissä jos raskaana on!

Nuo RFSU:n ”herkät”, ”testaa varhain” -testit on kyllä huonoja, mutta kyllä niissäkin selkeän tuloksen saa, jos raskaana on. Itse tein tuommoisen RFSU:n ”herkän” puikkotestin menkkojen poisjäämispäivänä, sain haaleanpunaisen, mutta selvästi erottuvan viivan, siis sellaisen, josta sai miehelle laitettua kuvan ilman muokkauksia yms.

Seuraavana päivänä RFSU:n testiin sain hieman tummemman viivan, mutta PC:n samana päivänä tehdystä testistä ei tarvinnut kyllä yhtään enää arpoa. Eli jos joskus vielä pitää testailla, niin jätän RFSU:t kaupanhyllyyn.

Oon minäkin tehnyt rfsulla selkeän plussan ja sitä se olikin, mutta olen myös tehnyt useita kymmeniä haamuja jotka erottui ilman muokkauksia että luotto mennyt testeihin täysin :hilarious:

Jos olisin Emilia, hakeutuisin viimeistään nyt ultrattavaksi asti kerran sitä ei viimeksi tehty. Jos uskoisin testien olevan koko ajan läpi kierron heikosti positiivisia, tahtoisin tietää miksi tai olla aivan varma, ettei mikään ole yrityksellään kannalta pielessä.

Jos olisin Emilia, hakeutuisin viimeistään nyt ultrattavaksi asti kerran sitä ei viimeksi tehty. Jos uskoisin testien olevan koko ajan läpi kierron heikosti positiivisia, tahtoisin tietää miksi tai olla aivan varma, ettei mikään ole yrityksellään kannalta pielessä.

Ja jos aikasemmin on raskautunut helpostikkin niin selvittää syy miksi nyt on niin hankalaa.. Itse ainakin huolestuisin ettei olisi mitään vakavampaa meneillään jos tuollainen tilanne...

Ja jos aikasemmin on raskautunut helpostikkin niin selvittää syy miksi nyt on niin hankalaa.. Itse ainakin huolestuisin ettei olisi mitään vakavampaa meneillään jos tuollainen tilanne...

Eiks nyt muutama kierto mennyt niin ettei seksiä ollut oviksen aikaan, vaan reilusti ennen ja jälkeen. Se saattais vähän selittää. Näin ainakin ite muistelen että on tänne kirjottanut.

Status
Not open for further replies.
Takaisin