Plussa vai ei?

Vois kuvitella just päinvastoin et aamupissasta sais eniten hormonia testiin 😅 onks nää testailuhommat kans semmosia asioita mitkä riippuu kuun ja tähtien asennosta 😂

Ehkä vaan maltan nyt mieleni ja testaan vasta perjantaina/viikonloppuna.
Mulla myös esikoisen raskaudessa aina aamun ekasta tehty testi näytti haaleampaa. Silloin testailin päivittäin monta kertaa saman merkin testeillä, joten otanta on suht. suuri 😂 Hyvältä näyttää noi sun viivat, tarrasukkia sinne 🥰🌈

Nyt mä tein muutaman tunnin pidätyksellä testin ko ei pää kestänyt. Pahoittelut ryypätyn näköisestä liuskasta, oli pakko puolittaa että voi viikonloppunakin vielä pissata tikkuun 🤣

Alan uskomaan nyt itsekin tähän ihmeeseen 🥰
IMG_4875.jpeg

En ole ovulaatiotestien asiantuntija joten tarvitsisin neuvoa. Tein tänään sittenkin kaksi testiä, toisen aamulla n. 10 aikaan. Ja toisen äsken. No aamulla oli aika tumma ja nyt juuri ja juuri nähtävissä. Ja lisäyksenä yritin kyllä pidättää pari tuntia ennen testin tekoa.

Alempi aamulla tehty, ylempi hetki sitten tehty. Mietin että menikö ovulaatio sittenkin jo vaikka eilen aamulla testasin ja oli samanlainen kuin tuo ylempi testi. Vai lähtisikö tummumaan uudestaan? No muutama testi on jäljellä että katsotaan huomenna sitten. Ihmettelen vaan... Yleensä ennen kun testaillut kun noin tumma kun tuo alempi ollut niin siitä seuraava testi jo positiivinen tai lähes.

1000009040.jpg

@Kali ehkä se huippu oli viime yönä ja tän aamun oleva oli oikeasti vaalenemassa? Ja onneksi ovulaatio ei heti tapahdu vaan tyypillisemmin noin toisena päivänä lh huipusta. Joillakin jopa 2 päivää myöhemmin huipusta.

Edit myös nesteen nauttiminen vaikuttaa testin tulokseen. Kannattaa pari tuntia varoa käymässä vessassa että juoda maltillisesti nesteitä. Itse oon langennut herkästi siihen että juon liian ison lasin vettä just ennen testausta ja sen huomaa testistä…

@Kali ehkä se huippu oli viime yönä ja tän aamun oleva oli oikeasti vaalenemassa? Ja onneksi ovulaatio ei heti tapahdu vaan tyypillisemmin noin toisena päivänä lh huipusta. Joillakin jopa 2 päivää myöhemmin huipusta.
Okei voihan se olla en tota tullut ajatelleeksi. 🤔 Koska en tosiaan testannut kuin eilen aamulla enkä silloin illalla enään. Noh ehkä pitäs miehelle sanoa ja yrittää tänään varmuuden vuoksi koska ei tosiaan olla tällä kierrolla peittoa heiluteltu. 🤣 Toivottavasti vaan jaksaisi.

Outoa vaan kun pitkästä aikaa ovis sitten kp12 jos huomenna esim. Viime aikoina ollut kp13-14, tosin ei siinä kyllä hirveä heitto ole niin turhaa varmaan ihmetellä. 🤷‍♀️

Nyt on itsellä sen verran pahat viivasilmät, että tarviin teidän apua😅 näkyykö tässä nyt kuuluisa viivanpaikka, haamu vai ei yhtikäs mitään?

IMG_2536.jpeg

@napero_ mä en nää tossa testissä valitettavasti mitään

@Kali jos en väärin muista niin joillakin voi tulla kans "laimeampi piikki" ennen varsinaista ovisplussaa. Sä et muistaakseni mittaa lämpöjä, joilla varmistaa?

@napero_ mä en nää tossa testissä valitettavasti mitään

@Kali jos en väärin muista niin joillakin voi tulla kans "laimeampi piikki" ennen varsinaista ovisplussaa. Sä et muistaakseni mittaa lämpöjä, joilla varmistaa?
Niin voihan sekin olla. Ja joo en ole lämpöjä mittaillut, omistan vain normaalin kuumemittarin ja en edes tiedä millä niitä lämpöjä voisi mittailla ovulaatiota yms varten... 😅 Onko se muuten joku erilainen lämpömittari ja ilmeisesti sitten joku sovellus johon kirjata vai meneekö automaattisesti?

Niin voihan sekin olla. Ja joo en ole lämpöjä mittaillut, omistan vain normaalin kuumemittarin ja en edes tiedä millä niitä lämpöjä voisi mittailla ovulaatiota yms varten... 😅 Onko se muuten joku erilainen lämpömittari ja ilmeisesti sitten joku sovellus johon kirjata vai meneekö automaattisesti?
Tähän on eri systeemejä. Mulla käytössä lienee halvin eli kaksi desimaalinen kuumemittari ja kirjoitan ylös lämmön joka aamu herätessä. Mittaus tulee tehdä samasta paikasta joka kerta esim suusta ennen kuin nousee ylös sängystä ja heräämisen kannattaa tapahtua noin samaan aikaan.

Sit toiseksi halvin lienee fiksumpi kuumemittari, joka tallentelee automaattisesti jonnekin tietoja.

Rannekello ranteen lämmön mittauksella voi olla toimiva toisille kun se mittaa pitkin päivää skeä yötä ja tallentaa automaatttisesti.

Oura sormus tekee samaa kuin rannekello, on vain kalliimpi, mutta tietty mielipide kysymys kans haluaako jotain sormeen vai ranteeseen jos haluaa koko yön mitata.

Mä mittaan ihan normaalilla kuumemittarilla suusta, ja sain kyllä riittävän käyrän viime kierrossa. Ja sovelluksia on useampia, suurin osa käyttää Fertility Friendiä.

edit: Ja voihan sitä kokeilla ensin perus kuumemittarilla ja sit ostaa "paremman", jos kokee mittailun omakseen ja haluaa tarkempaa dataa 😁

Testi ajalla en nähnyt mitään ja nyt kun vilkas on niin ööö.. en oo ikinä saanut roskishaamuja 🤔

Liitteet

• IMG_20250919_143337.jpg
    IMG_20250919_143337.jpg
    1 MB · Katsottu: 159
Testi ajalla en nähnyt mitään ja nyt kun vilkas on niin ööö.. en oo ikinä saanut roskishaamuja 🤔
Kannattaa jatkaa testailua. Voi olla plussan alku ja näyttää sellaiselta, mutta täällä myös välillä nähnyt tälläisiä roskishaamuja jotka eivät ole ollut plussia. 🫣 Eli luottaisin vasta, kun saa testiajalla sen viivan ☺️

Onko kellään kokemusta nuista one step testeistä? Keskiviikkona sain digillä raskaana 1-2, eilen tein apteekin puikon päiväpissasta missä oli haalea toinen viiva mutta kuitenkin selkeä plussa. Nyt tehny 2 nuita one step testiä aamupissasta joissa on vaan viivan paikat. Tänään on kp 32.

Onko kellään kokemusta nuista one step testeistä? Keskiviikkona sain digillä raskaana 1-2, eilen tein apteekin puikon päiväpissasta missä oli haalea toinen viiva mutta kuitenkin selkeä plussa. Nyt tehny 2 nuita one step testiä aamupissasta joissa on vaan viivan paikat. Tänään on kp 32

Täältä oon lukenut, että vaikka OS väittävät olevan herkkiä (10 herkkyys), niin monet on saaneet OS testeillä negoja, vaikka muilla ei-herkilläkin testeillä saaneet positiivisia. Eli hakisin toisen merkin testin ja unohtaisin noi OS. Itse en ole OS testeihin saanut ikinä viivanpaikkaa, joten se on varmaan se plussan alku.

Täältä oon lukenut, että vaikka OS väittävät olevan herkkiä (10 herkkyys), niin monet on saaneet OS testeillä negoja, vaikka muilla ei-herkilläkin testeillä saaneet positiivisia. Eli hakisin toisen merkin testin ja unohtaisin noi OS. Itse en ole OS testeihin saanut ikinä viivanpaikkaa, joten se on varmaan se plussan alku.
Nyt en oo varma et onko siinä edes viivanpaikkaa. En monesti huomaa muidenkaan testeissä mitään. Mulla on onneksi vielä toinen apteekin testi jolla sain eilen haalea viivan, teen sen huomenna. One stepit taidan nakata roskiin, kun tulee vaan paha mieli niiden kanssa.

Noniin nyt lisää stressattavaa taas mulle. Eli tein tuon digitaalisen keskiviikkona ja teksti oli jo hävinnyt. On se aikaisemmissa pysynyt viikko tolkulla. Mitähän tästäkin vois päätellä.

Takaisin