Plussa vai ei?

Emilialle suosittelisin lämpimästi aamulämpöjen mittausta. Ei maksa mitään ja niistä voit nähdä paitsi sen, onko ovulaatio tosiaan tapahtunut, myös sen, kannattaako raskaustestiä tehdä (jos lämmöt eivät ole enää koholla, kuukautiset ovat alkamassa, ja jos taas lämmöt pysyvät koholla, voi hyvinkin olla kyseessä raskaus). Täällä saat varmasti apua niiden lämpötilakäyrien tulkintaan. :)

Heips. Mä pässinpää en vaan voi käsittää. Tein nyt äsken päiväpissasta (taas!) RFSU liuskan. Että jos olisi vahvistunut. Tsadaa?
Hämärää on se että yöllä (olin juonut illalla paljon) ei tullut mitään viivaa. Eli taidan sitten olla raskaana. En vanno silti ennenkun saan Apteq testin tai muun.
View attachment 104970
Ja tottakai oli varmuudenvuoksi toi PC liuska(joka EI toimi kyllä mulla,ihme tiedän) tehtävä samasta pissasta,ja viime raskaudessahan ei siihen tullut viivaa vaikka RFSU: herkkä ja liuska oli selkeät. Tässä ne yhdessä:
View attachment 104972
Merkkasin pisteillä jos joku erottaa (mä en!!) siitä jotain haiventa ees?
Mulla kävi noitten rfsu liuskojen kanssa vähän aikaa sitten samalla lailla. Pari päivää näytti viiva vahvistuvan ja lähdin intopiukeana ostamaan digiä ja se oli silloin nega. Ajattelin, että jos raskaus on niin alussa ettei vielä näy digissä ja odotin vielä pari päivää ja tein PC testin ja se oli nega, vaikka rfsu edelleen näytti viivaa.. :facepalm: Mulla myös noin vuosi sitten rfsu näytti haamua, mutta katselin vanhoja kuvia ja tein saman päivänä myös PC testin, jossa näkyi haamujen haamu eli todennäköisesti tuo sinun on vain myös samanlainen turha viiva kuin minulla :sorry: Kannattaa kyllä soittaa omaan terveyskeskukseen ja kysyä pääsisitkö hcg-mittaukseen, niin saisit varman vastauksen!

Onko kellään tietoa, kun mua on jäänyt kiinnostamaan... Jos testin herkkyys on vaikka sen 25. Raskaana oleva henkilö tekee testin ja testiin pärähtää haamujen esiäiti - mitä se kertoo hcg:n määrästä? Eli jos hcg on just sen 25, antaako testi haamun vai tuleeko jo selkeä positiivinen? :think005 Eli onko kaikki 0-24 negoja vai alkaako haaleaa testiviivaa muodostua heti, kun mennään nollan paremmalle puolelle?

Onko kellään tietoa, kun mua on jäänyt kiinnostamaan... Jos testin herkkyys on vaikka sen 25. Raskaana oleva henkilö tekee testin ja testiin pärähtää haamujen esiäiti - mitä se kertoo hcg:n määrästä? Eli jos hcg on just sen 25, antaako testi haamun vai tuleeko jo selkeä positiivinen? :think005 Eli onko kaikki 0-24 negoja vai alkaako haaleaa testiviivaa muodostua heti, kun mennään nollan paremmalle puolelle?

Mulla näytti herkätkin testit todella haaleeta plussaa, et ei siitä varma voinut olla onko todella +. Mut CB digi viikkonäytöllä näytti "raskaana 1-2", ja silloin hcg on 25-200.

Luulen et jos hcg on just 25, tulee haamu, ja jos on sen alle ei näy mittää tolla herkkyydellä.

Heips. Mä pässinpää en vaan voi käsittää. Tein nyt äsken päiväpissasta (taas!) RFSU liuskan. Että jos olisi vahvistunut. Tsadaa?
Hämärää on se että yöllä (olin juonut illalla paljon) ei tullut mitään viivaa. Eli taidan sitten olla raskaana. En vanno silti ennenkun saan Apteq testin tai muun.
View attachment 104970
Ja tottakai oli varmuudenvuoksi toi PC liuska(joka EI toimi kyllä mulla,ihme tiedän) tehtävä samasta pissasta,ja viime raskaudessahan ei siihen tullut viivaa vaikka RFSU: herkkä ja liuska oli selkeät. Tässä ne yhdessä:
View attachment 104972
Merkkasin pisteillä jos joku erottaa (mä en!!) siitä jotain haiventa ees?

Saitko haettua sen digin? Tai jonku muun testin? Ja on kyllä niin törkeitä viivoja jos et raskaana ole että vihaista palautetta rfsulle.

Auttakaas taas pönttöä.. oon tikuttanu ovista muuten 2xpvä mut eilen vaan kerran ja tänään kerran. Viivat ei tasavahvoja kummallakaan kerralla mutta kivut on aivan järkyttävät.. voiskohan se ovulaatio kuitenki olla vaikka testi ei oo plussa ollu?
Ja siis miusta tän päivän testi oli haaleempi kun eilinen vaikka sekään ei ollu tasavahva..

Ei kaikille tule tasavahvoja viivoja ovistestiin ja varsinkin jos eilen tikutit vaan kerran niin hyvinkin sulla saattoi eilen olla se plussa, kerta nyt on kipuja ja haaleampi viivakin.

Tätä olen miettinyt myös itse. Hyvä että saatiin vastaus nyt olen asiasta viisaampi.

Mulla näytti herkätkin testit todella haaleeta plussaa, et ei siitä varma voinut olla onko todella +. Mut CB digi viikkonäytöllä näytti "raskaana 1-2", ja silloin hcg on 25-200.

Luulen et jos hcg on just 25, tulee haamu, ja jos on sen alle ei näy mittää tolla herkkyydellä.
Hyvä,kiitos tiedosta tätä olen miettinytkin! Eli alkaa haamuilemaan kun on se raja-arvo täynnä.(25miu)

63107FB5-85D1-4298-B078-058D150A5C4F.jpeg
Huomenta! Tässä odotellaan seuraavia kuukautisia mutta itseäni kiusatakseni tein aamupissasta äsken Rfsu-liuskan. Tähän asti siis aamupissasta en ole saanut (kunnollisia)viivoja vaikka pitäisi olla vahvempaa. No odotukset ei olleet suuret mutta Lidlistä hain ja käytin vanhaa aamupissaa..sain siihen tälläisen viivasen,ihan testiajan sisällä tuli jo minuutin kohdalla. Jos nämä kaikki plussat mitä olen saanut onkin negatiivisia niin nostanko metelin(?). :wink:facepalm:
Alan nyt vakavasti kallistumaan sille kannalle että mussa on jotain vikaa. Silti odotan vielä kiltisti ensi viikon keskiviikkona alkavat. Koska enhän voi olla raskaana,mulla oli ns. 2 pv menkat kuitenkin,ja nämä viivat saisi olla tummempia kyllä. Eli ei tässä mitään. Silti hämää kun on viivaa ja vahvistunut on mutta erittäin hitaasti. Siksi uskon enemmän viallisiin (monta jo) testeihin.

Muokattu viimeksi:
View attachment 105037 Huomenta! Tässä odotellaan seuraavia kuukautisia mutta itseäni kiusatakseni tein aamupissasta äsken Rfsu-liuskan. Tähän asti siis aamupissasta en ole saanut (kunnollisia)viivoja vaikka pitäisi olla vahvempaa. No odotukset ei olleet suuret mutta Lidlistä hain ja käytin vanhaa aamupissaa..sain siihen tälläisen viivasen,ihan testiajan sisällä tuli jo minuutin kohdalla. Jos nämä kaikki plussat mitä olen saanut onkin negatiivisia niin nostanko metelin(?). :wink:facepalm:Ja miksi mulla tulee aina nuo viivat sivuttain ja ”silleen”,eli ei siisti lopputulos.

Koska sulla pitäs menkat alkaa? Ja kauanko oot saanu noita haamuja? On kyl jännä tilanne.

Koska sulla pitäs menkat alkaa? Ja kauanko oot saanu noita haamuja? On kyl jännä tilanne.
Menkat pitäisi tulla n.5 päivän kuluttua.
Jonkinlaisia viivoja aloin saamaan hetken päästä vuodon loppumisesta,ja se kk-vuoto oli erikoista. Tuli pieni ”punainen klöntti”;sorry kuvailu, (5mm) ainostaan ei muuta ja sitten kaksi kertaa siteeseen (2 pv) ja siihen loppui ja tuli vaan pyyhkäisyvuotoa enää. En testaillut joka päivä,vaikka hämäsi tilanne. Odotin ovulaatiota ja oireita,kp 15-16, ei mitään…siitä eteenpäin aloin testaamaan ja saanut tälläisiä ehkä-positiivisia/viivanpaikkoja mutta ehkä nyt lähti tummumaan. Koska aiemmin aamupissa ei näyttänyt mitään ja nyt tänä aamuna näytti. Vahvin viiva on,joka tuli maanantaina:

Liitteet

• 41B0DDE6-507B-46E4-881E-3BD39D457A5B.jpeg
    41B0DDE6-507B-46E4-881E-3BD39D457A5B.jpeg
    549.3 KB · Katsottu: 232
Menkat pitäisi tulla n.5 päivän kuluttua.
Jonkinlaisia viivoja aloin saamaan hetken päästä vuodon loppumisesta,ja se kk-vuoto oli erikoista. Tuli pieni ”punainen klöntti”;sorry kuvailu, (5mm) ainostaan ei muuta ja sitten kaksi kertaa siteeseen (2 pv) ja siihen loppui ja tuli vaan pyyhkäisyvuotoa enää. En testaillut joka päivä,vaikka hämäsi tilanne. Odotin ovulaatiota ja oireita,kp 15-16, ei mitään…siitä eteenpäin aloin testaamaan ja saanut tälläisiä ehkä-positiivisia/viivanpaikkoja mutta ehkä nyt lähti tummumaan. Koska aiemmin aamupissa ei näyttänyt mitään ja nyt tänä aamuna näytti. Vahvin viiva on,joka tuli maanantaina:

On kyl ihmeellistä, ku ei viivat tummu ollenkaan. Ja tossa maanantaisessa on selvästi kaksi viivaa, niin kyl tän aamun testissä pitäs olla jo selkeämpää.
Mut mitä oon lukenut, niin jollain nää testit näyttää vaan haamua, ja toisenmerkkiset selvän plussan. Kokeile muuta merkkiä, niin saat selvyyttä. :)

On kyl ihmeellistä, ku ei viivat tummu ollenkaan. Ja tossa maanantaisessa on selvästi kaksi viivaa, niin kyl tän aamun testissä pitäs olla jo selkeämpää.
Mut mitä oon lukenut, niin jollain nää testit näyttää vaan haamua, ja toisenmerkkiset selvän plussan. Kokeile muuta merkkiä, niin saat selvyyttä. :)
Joo kyllä,olen myös lukenut että joillain ei näytä kunnolla jotkut kun taas toisella ne näyttää selvää plusviivaa. Mulla oli viime raskaudessa just ettei Pregcheck näyttänyt mitään silmiinosuvaa viivaa(jos joku todella haamun esiti ehkä tuli) ja tämä Rfsu-liuska näytti selvän haamuviivan. Tarvitsee kai odotella että tulee ensi viikko,olisin niin iloinen kun saisin nyt muita testejä,mutta olen testaillut liiankin kanssa joten ehkä tämä pieni tauko tekee hyvää. En ole vielä löytänyt luotettavinta testiä(monet merkit olen kokeillut,Predictor,FR,PC,Rfsu,Apteq,Apteekki ultra,One Step,Sofi-liuska,Clearblue).
Ainiin teinhän valituksen Rfsulle,koska sain siis tuon selvän plussan;sitten taas ei-selvää plussaa, niin saan sieltä postitse lisää näitä(vaikka en luota enää näihin). Eli testailu vois jatkua sitten. En usko edelleenkään raskauteen vaikka testit näyttää tuolta ja mulla oireitakin ollut.

View attachment 105037 Huomenta! Tässä odotellaan seuraavia kuukautisia mutta itseäni kiusatakseni tein aamupissasta äsken Rfsu-liuskan. Tähän asti siis aamupissasta en ole saanut (kunnollisia)viivoja vaikka pitäisi olla vahvempaa. No odotukset ei olleet suuret mutta Lidlistä hain ja käytin vanhaa aamupissaa..sain siihen tälläisen viivasen,ihan testiajan sisällä tuli jo minuutin kohdalla. Jos nämä kaikki plussat mitä olen saanut onkin negatiivisia niin nostanko metelin(?). :wink:facepalm:
Alan nyt vakavasti kallistumaan sille kannalle että mussa on jotain vikaa. Silti odotan vielä kiltisti ensi viikon keskiviikkona alkavat. Koska enhän voi olla raskaana,mulla oli ns. 2 pv menkat kuitenkin,ja nämä viivat saisi olla tummempia kyllä. Eli ei tässä mitään. Silti hämää kun on viivaa ja vahvistunut on mutta erittäin hitaasti. Siksi uskon enemmän viallisiin (monta jo) testeihin.
Valitettavasti ei oo vahvistunut ja tätä viivaa en viivanpaikkaa kummemmaksi tulkitsisi, koska mielestäni tuo ei ole värillinen.
Se että sinulla on nykyisin niukat lyhyet kuukautiset, kielii siitä, että limakalvo ei pääse kasvamaan riittävän paksuksi. Se taas yleensä johtuu matalista estrogeeni tasoista ja niiden yksi yleinen syy on hedelmällisyydenlasku. Suosittelen edelleen asiaan vihkiytyneen gynen puoleen kääntymistä.
Ja tosiaan, ehkä on hyvä pitää testi taukoa ja olla kiusaamatta itseään henkisesti noilla turhilla viivanpaikoilla/huonoilla testeillä.

Valitettavasti ei oo vahvistunut ja tätä viivaa en viivanpaikkaa kummemmaksi tulkitsisi, koska mielestäni tuo ei ole värillinen.
Se että sinulla on nykyisin niukat lyhyet kuukautiset, kielii siitä, että limakalvo ei pääse kasvamaan riittävän paksuksi. Se taas yleensä johtuu matalista estrogeeni tasoista ja niiden yksi yleinen syy on hedelmällisyydenlasku. Suosittelen edelleen asiaan vihkiytyneen gynen puoleen kääntymistä.
Ja tosiaan, ehkä on hyvä pitää testi taukoa ja olla kiusaamatta itseään henkisesti noilla turhilla viivanpaikoilla/huonoilla testeillä.

Tuo viiva on punertava mutta ehkä kuvaan ei näy oikea sävy. (Kamera prkl).
Tätä olen itsekin juuri ajatellut. Hedelmällisyys on todennäköisesti jo laskenut niin että itse olen epäillyt jopa esivaihdevuosia. Tämä on harmillinen paikka,minulle. Kerran kävin jo ja olisin halunnut kokeita mutta eivät ota enempää. Tarvitsee lähetteen miehen kanssa,ei yksin pääse. Näin sanottiin.
Tuota limakalvon ohuutta aloin nyt epäilemään vahvemmin,kun nämä menkat niukimmat kuin koskaan. Ja koska kierto lyhentyi vuosi sitten oli se jo tämän tulevan alkua. En taida enää raskautua.

Tuo viiva on punertava mutta ehkä kuvaan ei näy oikea sävy. (Kamera prkl).
Tätä olen itsekin juuri ajatellut. Hedelmällisyys on todennäköisesti jo laskenut niin että itse olen epäillyt jopa esivaihdevuosia. Tämä on harmillinen paikka,minulle. Kerran kävin jo ja olisin halunnut kokeita mutta eivät ota enempää. Tarvitsee lähetteen miehen kanssa,ei yksin pääse. Näin sanottiin.
Tuota limakalvon ohuutta aloin nyt epäilemään vahvemmin,kun nämä menkat niukimmat kuin koskaan. Ja koska kierto lyhentyi vuosi sitten oli se jo tämän tulevan alkua. En taida enää raskautua.
Yksityistä puolta meinasin, siellä kyllä hoidetaan. Mutta niin, itekin epäilisin sinun tilanteessa esivaihdevuosia.

Yksityistä puolta meinasin, siellä kyllä hoidetaan. Mutta niin, itekin epäilisin sinun tilanteessa esivaihdevuosia.
Ai yksityistä,no se on varmasti tyyristä. Mutta kyllä nuo esivaihdevuodet voivat kyllä syynä tähän olla. Miellän asian siten koska äidilläni loppui kuukautiset 46v.
Noissa RFSU-ohjeissa mainitaan että esivaihdevuodet/menopaussi saattaa antaa virheellisen tuloksen. Että näin. Selittäisi sen miksi en tule raskaaksi enää kuten ennen(kerrasta aina) ja kaiken aikaa tulee hailuroita ja nyt jopa vahvistuvat. Samalla menkat hälvenee.

Ai yksityistä,no se on varmasti tyyristä. Mutta kyllä nuo esivaihdevuodet voivat kyllä syynä tähän olla. Miellän asian siten koska äidilläni loppui kuukautiset 46v.
Noissa RFSU-ohjeissa mainitaan että esivaihdevuodet/menopaussi saattaa antaa virheellisen tuloksen. Että näin. Selittäisi sen miksi en tule raskaaksi enää kuten ennen(kerrasta aina) ja kaiken aikaa tulee hailuroita ja nyt jopa vahvistuvat. Samalla menkat hälvenee.
Jätät siun testailu tahdilla kuukauden testit tekemättä niin alkaa olla rahat kasassa yhteen käyntiin ultrassa. Reilulla satasella pitäisi päästä, kun vähän vertailua tekee.

Takaisin