Plussa vai ei?

Mä imetän 2x vrk, neiti reilu 10 kk. Aamulla ja illalla ennen yöunia imetän. Kuukautiset alkoi kun neiti oli 6kk ( silloin jätin yöimetyksen pois ). Ovista viime kierossa tikutin ja tuli myöhään, kp 22 mutta mulla on aina ollut pitkä kierto. Ennen synnytystä ollut 35 pv ja nyt kierto ollut 30-35 pv. Viime kierossa luteelivaihe oli 12 päivää.

Ja ei olla ehkäisyä käytetty ollenkaan synnytyksen jälkeen kun oli heti kakkosella lupa tulla. Eli yritystä 3/15 lähtien mutta kuukautisista on nyt yk 4 meneillään mikä varma ihan kohta vaihdu yk 5

Kuten jo sanoin, niin sehän on tosi yksilöllistä miten imetys vaikuttaa :happy: Prolaktiini eli imetyshormoni vaikuttaa hyvin yksilöllisesti. Johan sen näkee siinä miten yksillöisesti kullakin imetys toimii. Suosittelen tutustumaan aiheeseen. Tässä lainaus yhdeltä (asiantuntija) sivulta:

"Prolaktiini on aminohapoista rakentunut peptidihormoni, jonka tärkein tehtävä on maidonerityksen käynnistäminen ja ylläpito synnytyksen jälkeen. Sen muut biologiset vaikutukset tunnetaan huonosti, mutta suurentunut pitoisuus jarruttaa sukurauhasten (munasarjat, kivekset) normaalia toimintaa ja säätelyä."

Mua ainakin lohdutti se ajatus kuumeillessa, että raskautuminen voi olla haasteellisempaa niin kauan kuin imetän :happy: En kuitenkaan halunnut imetystä lopettaa raskautumisen takia. Esikoisen yöimetys loppui joskus 4 kk ja samaan aikaan alkoi kuukautiset. Hän sai myös korviketta. Tulin ekan kerran raskaaksi esikoisen ollessa 6 kk => kemiallinen (myöhäinen ovis). Toka sai alkunsa seuraavasta kierrosta, esikoisen ollessa 7kk ja imetin esikoista silloin muistaakseni vielä 1-2 krt päivässä :)

Nyt näiden kahden raskautumisen perusteella väittäisin, että mulla imetys vaikuttaa raskautumiseen. Maaginen raja taitaa olla tuo 2x päivässä :)

Voi ei kyfi :( toivotaan et pian tulee plussaa!

Pahoittelut negatiivisista :(

Täällä lähti tilaus 10 kpl ovistestiliuskaa, 10 kpl raskaustestiliuskaa ja 2 kpl paketti digitaalinen r-testi :D Hintaa vähän enemmän kuin 1 digitesti täältä apteekista ostettuna..

Hyvässä lykyssä ehdin tässä kierrossa jo r-testiä kokeileen ja halppis ovistestejä ajattelin ens kierrossa kokeilla...vaikkei haittais vaik jäisivät käyttämättäkin :p

Mistä halvalla digejä?Mä kun oon tilannut kasapäin halpistestejä mut mietin pitäiskö viel tilata digi niin sit jos tulee joskus plussa halpiksella saa"varmistaa"digillä.

Kyfi: ehkä sulla nousee vaan hormonit hitaasti :) niin kauan kun kuukautisia ei näy niin toivoa on.
Sandy: kiitos tiedosta :)tiedän et imetys jollain ehkäisee, sitä aina vaan niin toivoo kun ovulaatiokin tulee. En lopettaa imetystä siksi et nopeemmin raskaaksi tulisin,en halua imettää kun max vuoden ikään asti :)
Tein viel ovulaatio testin ja pc.n testin, ei näy yhtään mtn. Ovulaatiotestiki jo niin haale et sais nää kuukautiset jo alkaa niin loppuu tää odottelu. Lauantaina ehkä testan lisää ellei menkat alkaa ennen sitä.

Liitteet

• 1452787416828.jpg
    1452787416828.jpg
    51.4 KB · Katsottu: 251
Ainakin eBaysta. Puolet halvempi oli tuo minkä nappasin. Liuskat oli joitain puoli-ilmaisia kiinaliuskoja, mutta niin ne taitaa olla täälläkin myytävät tod.näk. sieltä..

Ebaystä halppis testei ja no digei tein 2 ja ihan apteekist sillon hain. Tosin varmaan jos tästä vielä testailee joutuu ni tilaan noit hyväks havaittui 20kpl alle 2€ :D

Mukavaa lukea että imettäjiäkin plussannu :) meillä imetys vähentynyt nyt paljon. Poika rinnalla päivä ja yöunille mentäessä ja yöllä 2-3krt. Seuraavana yksi yöimetys pois alkuyöstä :) poika vuoden vanha.

Mä siis tilasin eka kotitestiltä 9 liuskaa ja 2 puikkoa hintaan 11€.Sit tajusin vauvalan alet ja tilasin 15kpl 6€:lla ja mun mielestä neki ihan halpoja mut jos ei noi riitä et tulee käytettyä niin sit vois tilata esim.Wishiltä ne vaan kestää niin kauan et jos tilais joku kerta ku menkat alkaa.
Tuli mieleen sellainen hauska juttu et ku esikoisesta plussasin oli mulla myös jotain halpistestejä ja sitten kun en ite halua apteekista testejä hakea jos tuttuja sattuu tulla vastaan niin kaveri haki mulle sieltä kaikkia testejä yhden mitä löytyi niitä taisi olla 5 erilaista :D

Toivotaan tosiaan että hormoonit vaan nousee hitaasti. Vähän yli viikon päästä kuitenkin taas verikokeisiin josko sillon olis jo plussaa näkyvissä.. :)

En maltanut olla testaamatta. Ei o menkkoi vielä näkyny.. näkeekö kukaan pc testissa mtn? Dpo 13.

Liitteet

• 1452846840682.jpg
    1452846840682.jpg
    46.4 KB · Katsottu: 368
Takaisin