Plussa vai ei?

Kaikki kehuu aina pc testejä.
Niin tein tänään tälläsen, tuleeko kyseiseen testiin sit vääriä haamuja? Muut testit on ollu ihan puhtaan valkoisia.
 

Liitteet

  • Screenshot_20200121-161931_Collage Maker.jpg
    Screenshot_20200121-161931_Collage Maker.jpg
    7.7 KB · Katsottu: 253
8C3AA0A5-F897-4948-A920-63854F077EA6.jpeg
Tämä siis ovisplussan aikaan. Sama voi käydä kun joillain LH nousee myös kierron lopussa. Toki on myös vaihtoehto c eli ns kemiallinen raskaus eli hcg vain käy hieman koholla ja alkio ei jatka enempää kasvuaan eli ”hipaisee” vain.
 
Raskaustesti ei reagoi lutenisoivaan hormoniin. Ovulaation aikaan haamu raskaustestissä johtuu siitä, että kropassa on myös hcg:tä. Jos en ihan väärin muista niin n 70% naisista lh huipun kanssa tulee myös pieni hcg piikki tukemaan ovista. Itsekin olen monesti saanut selvän plussan r-testiin lh huipun aikana..
 
Raskaustesti ei reagoi lutenisoivaan hormoniin. Ovulaation aikaan haamu raskaustestissä johtuu siitä, että kropassa on myös hcg:tä. Jos en ihan väärin muista niin n 70% naisista lh huipun kanssa tulee myös pieni hcg piikki tukemaan ovista. Itsekin olen monesti saanut selvän plussan r-testiin lh huipun aikana..
IMG_20190918_113247.jpg

Tässä nyt vaikka yksi esimerkki
 
Raskaustesti ei reagoi lutenisoivaan hormoniin. Ovulaation aikaan haamu raskaustestissä johtuu siitä, että kropassa on myös hcg:tä. Jos en ihan väärin muista niin n 70% naisista lh huipun kanssa tulee myös pieni hcg piikki tukemaan ovista. Itsekin olen monesti saanut selvän plussan r-testiin lh huipun aikana..
Lähde? Hcg synteesi tapahtuu istukan trofoblasteissa alkaen siitä hetkestä, kun sikiö on kiinnittynyt kohdunseinään. luonostaan hcg:tä ei elimistössä ole koskaan niin paljoa että raskaustesti antaisi haamua. Yli 5 arvot lasketaan ns raskauden aikaan saamiseksi.
 
Raskaustesti ei reagoi lutenisoivaan hormoniin. Ovulaation aikaan haamu raskaustestissä johtuu siitä, että kropassa on myös hcg:tä. Jos en ihan väärin muista niin n 70% naisista lh huipun kanssa tulee myös pieni hcg piikki tukemaan ovista. Itsekin olen monesti saanut selvän plussan r-testiin lh huipun aikana..

Näin mäkin olen lukenut, mutta lähdettä en kyllä muista. Ainakin CB:n omilla sivuilla lukee sen verran, että raskaustesti ei reagoi LH:n kanssa, koska raskaustesti lukee sitä osaa molekyylistä joka näillä on erilainen (vs. ovistesti lukee osaa joka molemmilla sama).
 
Raskaustesteissä ja ovistikuissa lukee, ettei se reagoisi myöskään FSH hormoniin. Tämä siis myös yksi samankaltaisiata molekyyleistä. Sain kuitenkin syksyllä kierrossa jatkuvaa tummaa viivaa ovulaatiotestiin ja todella tumman sinä aamuna kun kävin verikokeissa...mun fsh oli silloin päälle 47 (ns normiarvo on alle 10) Eli tikku kyllä reagoi siihenkin :sour: :confused005
Muoks. Kp oli silloin 30. Verikoe otettiin terkan määräyksellä mutta vääränä kierron päivänä. Yleensä tuo koe otetaan alkukierrosta.
 
Kaikki kehuu aina pc testejä.
Niin tein tänään tälläsen, tuleeko kyseiseen testiin sit vääriä haamuja? Muut testit on ollu ihan puhtaan valkoisia.

Toivon sydämestäni että testin viiva lähtee vahvistumaan! :Heartred

Mulla on taipumusta saada haamuja ja viivanpaikkoja kaikenlaisiin testeihin ilman, että olisin raskaana. Olen saanut myös kuvan kaltaisia haamuja PC:n testeihin turhaan ihan viime aikoina. Viivasi voi silti olla varhainen merkki todellisesta raskaudesta, samaltahan ne kaikki haaleat haamut näyttää. Plussatuulia teille! :)
 
Raskaustesteissä ja ovistikuissa lukee, ettei se reagoisi myöskään FSH hormoniin. Tämä siis myös yksi samankaltaisiata molekyyleistä. Sain kuitenkin syksyllä kierrossa jatkuvaa tummaa viivaa ovulaatiotestiin ja todella tumman sinä aamuna kun kävin verikokeissa...mun fsh oli silloin päälle 47 (ns normiarvo on alle 10) Eli tikku kyllä reagoi siihenkin :sour: :confused005
Muoks. Kp oli silloin 30. Verikoe otettiin terkan määräyksellä mutta vääränä kierron päivänä. Yleensä tuo koe otetaan alkukierrosta.
Joo siis o- tikut reagoi kaikkkiin kolmeen (hcg, fsh ja lh), mutta r-testi ja fsh-testi vain yhteen :)
 
Okei! Aina oppii uutta. Erikoista ettei sitä tietoa sitten ole missään. Ovistikkupaketissakin muuten lukee ettei se reagoisi mihinkään muuhun kuin LHn. Tiiä näistä sitten. Mutta joo, eihän näitä tulisi ilmi jos olisin ns normaali testaaja eikä tällanen himotikuttaja joka syynää tikkunsa lamppujen alla käännellen :laughing001 Harva kait noita raskaustikkuja vääntää oviksen aikaan :smiley-angelic002
 
Me ainakin Mannikan kanssa testattiin oviksen aikaan usein myös r-testei :bag::smiley-ashamed005:hilarious:
Mulla tosin ei koskaan ole ollut r-testissä viivaa oviksen aikaan. Heh...
 
Näkyykö tässä viivaa? Apteekin Digitesti sanoo ei raskaana.. dpo on ehkä 11
Kuva on niin heikkolaatuinen, ettei siitä näe onko viiva harmaa vai punainen. Heikkolaatuisuus aiheuttaa kuvaan punaisia länttejä, jotka eivät ole alkuperäisessä olleet. Laitan screenshotin zoomatusta kuvasta, jossa nuo punaiset läntit näkyvät selvästi. Eli lataa kuva johonkin toiseen kuvapalveluun, ja laita tänne linkki? Tällä foorumilla kuvat pakkautuvat liian heikkolaatuisiksi.

IMG_20200123_103051-474x450.png
 
Me ainakin Mannikan kanssa testattiin oviksen aikaan usein myös r-testei :bag::smiley-ashamed005:hilarious:
Mulla tosin ei koskaan ole ollut r-testissä viivaa oviksen aikaan. Heh...

Minäkin usein testannut oviksen aikaan myös raskaustestillä ja näyttänyt haamua/plussaa, joten mulla reagoi myös r.testit. :)
 
Takaisin
Top