Plussa vai ei?

Sadetuuli, kyllähän se joskus sieltä valuu, ellei tuu menopaussi :) Omalla kohdalla edellinen kierto 55 päivää.
Estrogeeni kasvattaa limakalvon johonkin pisteeseen ennen ovista ja oviksen jälkeenkin se paksuuntuminen jatkuu. Sit on oma lukunsa tuo FSH, munasarjat reagoi nuoremmilla paremmin ja vanhempana ei sit niin hyvin :)
 
No sikäli mikäli hormonituotanto on normaali/normaalihko niin korjatkaa jos oon väärässä mut eikös FSH silti ennen ovulaatiota kypsytä tai paksunna kohdun limakalvoa. Ja jos ei ovista tapahtu eli ei keltarauhasta muodostu tuottamaan progesteronia nii on kai se kohdun limakalvo siltikin paksuuntunut. Eli jossain vaiheessa se sitten rapistuisi pois kuukautisvuodon muodossa:think005

Kun eikös progesteroni kypsytä sit sitä limakalvo lisää hedelmöittynyttä munasolun kiinnittymistä varten. Mut on kai se pakauuntunut jos ennen ovistakin.

Ja painotan että saatan oll väärässä :shy:

Jotenkin kai noin ku mun limis oli jo kp 9 edellisessä kontrollissa paksu, eli clomifen ei ollut vaikuttanut ohentamalla .
Nyt funtsaan et en ala heittään arpaa sen progen kanssa vaan ihan tikutan oviksen ja jos ei oo 19 pv viel tullu niin sitte näkee sen follin josko se nyt viitsisi kertoa koon ku viimeksi ihan itse näin et siel oli follikkeli mut ilmeisesti jokin häiriö tuli, ehkä oli liian pieni tms ja siksi menkat ei meinannut tulla ja saatoin jopa siirtää sitä tuhtuvuotoa progeilla. Eli tää kierto vain clomeilla ku ei sen mielestä mun tarvi ottaa sitä tueksi tai niin se sano ku totesi että limakalvo on oikein hyvännäköinen ja paksu siihen kierron vaiheeseen nähden... Mulla siis syynä ovuloimattomuus yleensä. Joskus ovuloin luomusti
 
Jesbe, sanoisin, että soita klinikalle ja kysy mitä teet, jos ovulaatiotesti on jatkuvasti nega.

Minulla nimittäin vastaavassa tilanteessa kävin klinikalla ultrassa, parhaimmillaan kolme kertaa saman viikon aikana, jotta nähtiin milloin follikkeli oli sopivan kokoinen. Ja sitten kun se oli riittävän iso, ovulaatio aiheutettiin piikittämällä lääkettä, lääkärin mielestä oli turha jäädä odottelemaan luomuovulaatiota.

Ja tuossa follikkelin kasvun seurannassa oli sekin kiva puoli, että lääkäri totesi yhdessä kierrossa, että follikkeli kasvoi liian hitaasti, ja seuraavaan kiertoon vaihdettiin paremmat lääkkeet follikkelin kasvun tukemiseksi. Siitä parempien lääkkeiden kierrosta sai alkunsa esikoiseni.
 
1544316978268_adobe.jpg
tämmönen tänää
 
Minä en saa ladattua kuvaa tänne. Väittää että liian iso.. Kännykällä yritin. Herkkään testiin piirtyi tänään toinen viiva selkeämmin ja jopa minun mielestä punertava dpo12 siis tänään. Tuli hui olo... Koska eilen jo mietin että kuvittelen kaiken...
 
Kyllä mun kai pitää jo uskoo, kun viiva vahvistuu. Nyt dpo 11. Menkat ei ainakaan alkaneet. Tuossa alimpana tämän päiväinen, kun en malttanutkaan aamuun enää odottaa. Rakossa ollut vaan pari tuntia ja silti tuli vahvempi. Meiän esikoinen, pieni elokuinen. Toivottavasti kaikki menee vaan hyvin. :Heartbigred:Heartpink

Onnea hirvittävästi!!!
 
Täällä tänään kp23/32 ja dpo6 (ehkä, voi olla enemmänkin) ja eilen koko illan ja viime yön oli ihan hirvee särky ja jomotus häpylyyn kodilla ja rupesin miettimään et jos oliski nyt vasta oviskipuja, mut ne tuli kyllä sillon kp17 niinku olin laskenu et tuliskin. Olisko voinu mahdollisesti johtua kiinnittymisestä toi eilinen? :wideyed:
Oon yrittäy olla tutkailematta kroppani etten stressaa liikaa, mut tota ei voinu olla miettimättä kun oli oikeen kunnolla kipee:bored:
 
Nii ja mitään veristä vuotoa ei oo tullu, mut valkkari ollu aika runsasta, mikä tietty voi olla ihan normaallia täs kohtaa kiertoa. :rolleyes:
 
Täällä tänään kp23/32 ja dpo6 (ehkä, voi olla enemmänkin) ja eilen koko illan ja viime yön oli ihan hirvee särky ja jomotus häpylyyn kodilla ja rupesin miettimään et jos oliski nyt vasta oviskipuja, mut ne tuli kyllä sillon kp17 niinku olin laskenu et tuliskin. Olisko voinu mahdollisesti johtua kiinnittymisestä toi eilinen? :wideyed:
Oon yrittäy olla tutkailematta kroppani etten stressaa liikaa, mut tota ei voinu olla miettimättä kun oli oikeen kunnolla kipee:bored:

Kyllähän kiinnittyminenkin voi tehdä kipuja, on varmaan ihan hyvä merkki! :happy: Ens viikolla pääset jo testailemaan :wink
 
Jesbe, sanoisin, että soita klinikalle ja kysy mitä teet, jos ovulaatiotesti on jatkuvasti nega.

Minulla nimittäin vastaavassa tilanteessa kävin klinikalla ultrassa, parhaimmillaan kolme kertaa saman viikon aikana, jotta nähtiin milloin follikkeli oli sopivan kokoinen. Ja sitten kun se oli riittävän iso, ovulaatio aiheutettiin piikittämällä lääkettä, lääkärin mielestä oli turha jäädä odottelemaan luomuovulaatiota.

Ja tuossa follikkelin kasvun seurannassa oli sekin kiva puoli, että lääkäri totesi yhdessä kierrossa, että follikkeli kasvoi liian hitaasti, ja seuraavaan kiertoon vaihdettiin paremmat lääkkeet follikkelin kasvun tukemiseksi. Siitä parempien lääkkeiden kierrosta sai alkunsa esikoiseni.

Kiitos vastauksesta. Mulle nyt ensimmäistä kertaa ovulaatio testit näyttää negaa. Eli pcon takia ollut esim. viikon plussaa ja vahvaa joten eihän siita tuu mitää. Nyt kontrolli on vasta 19 pv eli ku nyt kp7 ja vika clomifen niin vasta kp17 on kontrolli ku lähden lomalla käymään.

Nyt jos ei follikkeli kasva tai irtoa niin pyydän joko isompaa annosta tai toista lääkettä ja sen pistoksen. Nyt menee vaikeaksi kun mies asuu toistaiseksi toisessa maassa ja nyt seuraavat kolme viikkoa nautitaan toistemme seurasta, mutta jos nyt ei käy tärppi niin sit on pakko kehittää jotain muuta josta puhun mun lääkärin kanssa Menkat loppu tänään ja hentoa kipua molemmin puolin muniksissa, kyllä uskon että nyt on tulossa ovulaatio...
 
Siin tän päivän
Plussa siellä huhuilee .. Kyllä varoen onnittelut ja ihanaa kun meitä siirtyy sit odottajien ryhmään! Nyt toivon et omalle kohdalle tulis se ovis tässä kierrossa ku mies on seuraavat 3 viikkoo mun kanssa mut sit joudutaan asumaan eri maissa hetki...
 
Jesbe, sanoisin, että soita klinikalle ja kysy mitä teet, jos ovulaatiotesti on jatkuvasti nega.

Minulla nimittäin vastaavassa tilanteessa kävin klinikalla ultrassa, parhaimmillaan kolme kertaa saman viikon aikana, jotta nähtiin milloin follikkeli oli sopivan kokoinen. Ja sitten kun se oli riittävän iso, ovulaatio aiheutettiin piikittämällä lääkettä, lääkärin mielestä oli turha jäädä odottelemaan luomuovulaatiota.

Ja tuossa follikkelin kasvun seurannassa oli sekin kiva puoli, että lääkäri totesi yhdessä kierrossa, että follikkeli kasvoi liian hitaasti, ja seuraavaan kiertoon vaihdettiin paremmat lääkkeet follikkelin kasvun tukemiseksi. Siitä parempien lääkkeiden kierrosta sai alkunsa esikoiseni.

Niin. Mulle suositteli piikkiä kun saadaan varmuus et follikkeli on tarpeeksi kookas. Puhun hyvin espanjaa ja ymmärrän hänen puheet mut noi käytännöt on niin erilaisia täällä et kovin on aina et älä hätäile yms mut nyt ku mies on ainakin 3kk pois maasta niin yritys taas lásähtää. Mut kyl me vauva saadaan ens vuoden loppuun kumminkin. Toivon mukaan :)
 
Takaisin
Top