Plussa vai ei?

Pienitimantti kuinka tarkkoja nuo testit on? Tsemppiä, toivottavasti pian alkaisi ilmestymään viivaa <3

Mulla on kierto vaihdellut välillä 26-31 ja tänään siis kp 31 ja menkkoja ei näy ei kuulu. Inseminaatio tehty tässä kierrossa ja ovulaatio selvästi vasta kp 18. Tein juuri tuossa testin, Predictor Early, jonka herkkyys on se 10mIU/ml. Osa oli näillä saanut aiemmin ainakin vääriä plussia, mutta nyt viimeiseltä parilta vuodelta testeistä ei löytynyt mitään kokemuksia, onko teillä? Liitteenä kuvat testistä, viivanpaikalta se näyttää.

Liitteet

• IMG_20170926_154237.jpg
    IMG_20170926_154237.jpg
    291.3 KB · Katsottu: 663
  • Negative Image_1506429826255.jpg
    Negative Image_1506429826255.jpg
    459.1 KB · Katsottu: 693
Joo näin mä itsekin asian ajattelin. Nyt vaan toivos et täti älyäis tulla et pääsis uuteen hoitokiertoon:)

Cecilja, parempi onni sitte ens kerralla, jos tuo kieltäytyy muuttumasta plussaksi :)
Mulla olis tuolla kans yksi pc, minkä vois kastaa pissaan - että alkais ne menkat!
Nimim. Kiertoa odotellessa.

ImageUploadedByVau Foorumi1506452343.005086.jpg

Mitä mieltä ootte tän päiväsestä? Muokkasin tuota vähän et tuli toi ”haamuviiva” selkeemmin esiin..

Mä en tiedä mut ihan ku nopeasti ohi selatessa ois piirtynyt jotain pientä :) toivottavasti olis plussan alku !

En haluisi olla kylmä ja kova mutta mietin näitä testailuja. Jos se häilyvä hento viivan kajastus ei parissa päivässä muutu selkeäksi viivaksi, ei viikoissa tai useissa päivissä vaan ihan 2:ssa vuorokaudessa, niin kyllä se on ihan itsensä kiusaamista roikkua siinä haaveessa että se viiva olisi raskauteen liittyvää. Noihin liuskoihin ja puikkoihinkin tulee herkästi viivanpaikkoja ja virtsan epäpuhtaudet vaikuttaa myös. Testiajan jälkeen itsekin olennsaanut hyvin näkyviä viivoja jotka eivät ole kuitenkaan merkinneet raskautta.
Kyllä jos raskaus alkanut , se viiva on tunnistettava, ei läpivalaisulla tai muokkauksella aikaan saatu ja tosiaan ihan kahdessa päivässä lähtee selkeästi vahvistumaan!
Että jos viikon verran tulee jotain hädin tuskin nähtävää niin ei se merkitse raskautta.
Tsemppiä kaikille kuumeilijoille<3

JustMee liikut nyt hyvin vaarallisilla (vaikkakin realistisilla) vesillä, varo vaan :p
Mä tiedän sen! Oon vaan itse aikanaan epätoivoisesti metsästänyt sitä olematonta viivaa, kääntänyt ja vääntänyt testejä ja repinyt hiukset päästäni. Itsensä kiusaamista se on! Kyllä sen plussan tunnistaa sitten kun se sitä on:)

Jaiks! Eihän mulla oo sitten esikoistakaan! Viiva vahvistui vasta 5. päivänä hiukan selkeämmäksi, ja leffaviivoja en saanut ikinä, paitsi ovistestillä :o :hilarious:
Mut mulla nyt ei olekaan koskaan ollut ongelmaa noiden viivanpaikkojen kanssa. Nega on aina ollu selkeä nega, ei viivanpaikkoja, ei toiveita.

Eiköhän sulla se esikoinen ole:)
On toki poikkeuksia jotka vahvistaa säännön. Ja missään nimessä en halunnut tässä ketään piikitellä.
Mut useimmiten ne hakemalla haetut viivat jotka näyttää samalta viikon verran on niitä viivanpaikkoja <3

Mulla viikon verran näky jotain osa piti viivanpaikkana ja osa haamulaisena, lopuksi tein digin joka sanoi raskaana 1-2 ja rfsu 10miu testin jossa oli selkeät 2 viivaa. Mutta se ilmeisesti sitten jäi kemialliseksi koska seuraavana päivänä alkoi menkat.

En haluisi olla kylmä ja kova mutta mietin näitä testailuja. Jos se häilyvä hento viivan kajastus ei parissa päivässä muutu selkeäksi viivaksi, ei viikoissa tai useissa päivissä vaan ihan 2:ssa vuorokaudessa, niin kyllä se on ihan itsensä kiusaamista roikkua siinä haaveessa että se viiva olisi raskauteen liittyvää. Noihin liuskoihin ja puikkoihinkin tulee herkästi viivanpaikkoja ja virtsan epäpuhtaudet vaikuttaa myös. Testiajan jälkeen itsekin olennsaanut hyvin näkyviä viivoja jotka eivät ole kuitenkaan merkinneet raskautta.
Kyllä jos raskaus alkanut , se viiva on tunnistettava, ei läpivalaisulla tai muokkauksella aikaan saatu ja tosiaan ihan kahdessa päivässä lähtee selkeästi vahvistumaan!
Että jos viikon verran tulee jotain hädin tuskin nähtävää niin ei se merkitse raskautta.
Tsemppiä kaikille kuumeilijoille<3
Minulle tuli aivan sama heurekahetki testatessani ensimmäisen kerran plussan. Siihen asti kaikissa negakierroissani olin tihrustellut tikkua ja miettinyt kaikenlaisia haamuja ja käännellyt tikkua valoa vasten ja kuvannut kameralla. Sitten kun oikeasti tärppäsi, oli viiva tumma ja selvä jo dpo 10, eikä tarvinnut ollenkaan miettiä tai arvailla, kuvailla tai muutakaan, koska se oli niin selvä.

Ymmärrän kyllä täysin, ettei jaksa odottaa, ja testaa reilusti etukäteen, ihan luonnollista se on kovassa vauvakuumeessa. Uusille kyllä kannattaisi mainita, että kyllä se raskaus näkyy tikusta ilman arvailuja sitten kun kuukautiset ovat myöhässä, ja ketjussa pääasiassa arvaillaan, onko liian aikaisin testatun negan vielä mahdollista muuttua positiiviseksi. Uusille kannattaisi mainita myös se, että tässä ketjussa pitää olla eeeerrrittäin varovainen ennen kuin kutsuu jonkun negaa negaksi. :wideyed:

Tuota noin. Siis ihan hyvällä asialla, ei niiden hailuroiden tihrustaminen mitään auta (varsinkaan jos niitä testiajan jälkeen katsoo). Mutta äkkiä laskettuna hyvällä testillä voi saada hailuraa 4-5 päivää. Jos oletetaan eka haamu kun hcg 6-8 (esim pc on näyttänyt haamua kun veressä hcg 6), ja siitä hcg tuplaantuu normaalisti kahden tai kolmen vuorokauden välein sinne 25, joka taitaa olla jo selvä haamu. Aika harvinaista taitaa olla saada vahvaa plussaa dpo10 (noin 3-4 päivää kiinnittymisestä). Siinä pitää olla jo hcg lähtötaso lähelle 5 ja tuplaantuminen nopeampaa kuin 48h. Keskimäärin ihmiset plussaa dpo13, eli keskimäärin päivää ennen kuin menkat alkaisi.

Sitten toinen ääripää, eli myöhään plussaavat. Jos hcgn lähtötaso on matala (alle 1), niin testiin piirtyy selvä plussa vasta 9.-14. päivänä kiinnittymisestä. Eli noin dpo 15-21. Itse kuulun tähän porukkaan, molemmat (haaleat) plussat dpo16 (ultrien mukaan).

Tämä menee nyt vähän jaaritteluksi.. mutta noiden haamujen tihrusteluissa minusta tässäkin ketjussa kannattaisi käyttää jenkkifoorumeillakin nähtyä tapaa. Jos kuva on otettu testiajan jälkeen, testi tulkitaan automaattisesti invalidiksi. Sama myös jos puikkotestin kotelo on avattu.
Kuvien muokkaaminen on sitten taas oma juttunsa. Negatiivissä näkyy viivanpaikka lähes aina. Kontrastia ja valoisuutta (lightness, brigthness) voi säätää, ja niillä saattaa jopa saada viivan näkymään, mutta mitään väriasetuksia/filttereitä ei kannata alkaa muuttamaan..

Ehkä tämä tästä tällä kertaa. Ei varmaan huomaa että hieman testifanaatikko.. :p

Tuohon nega-asiaan vielä. Jokaisella on oikeus sanoa oma mielipiteensä toisen testistä, kun se on tänne laitettu arvosteltavaksi. Eikä siitä pitäisi suuttua, jos joku ei näe viivaa testissä.

No tässä nyt vielä vähän niinkuin esimerkiksi:
d2aa09a1d3c73a1308c13dfc63cbfa24

12dpo, aamupissa, kuva otettu 5min dippauksesta. Testi on pc. Mitä mieltä ootte? :)

Takaisin