Plussa vai ei?

Minkälaisia kokemuksia ihmisillä ns. roskishaamuista? Tänään tein apteekin oman 10mlU/ml testin jossa testiajalla ei mitään, mutta roskikseen heittäessä muutama tunti myöhemmin viivaa pukkaa. Kp tänään siis 27/28-30.

Viivanpaikka (harmaa) tulee herkästi roskiksessa / testiajan jälkeen näkyviin. Joskus jopa testiajalla jansitä voidaan herkästi luulla haamuksi (selvästi punertava viiva ) Haamusta siis kyse, jos viiva punertaa, ja tarkoittaa että raskaus on alkanut, hcg erittyy. Harmaa viiva on pelkkä viivanpaikka, ei tarkoita raskautta. Itse saanut apteekin omaan viivanpaikat näkyviin ihan testiajallakin moneen testiin ja monessa kierrossa. Itse en henk koht luota kyseiseen testiin jos ei oo viiva pärähtänyt jo aiemmin/se njälkeen toisen merkkiseen testiin.

Yleinen ohjehan kuitenkin aina on, ettei testiajan jälkee sais viivoja tulkita :)

Mutta laitas kuitenkin kuvaa tikusta?

Tässä alla mun viivanpaikat apteekin omaan. Enkä ollut raskaana :)

Liitteet

• ImageUploadedByVau Foorumi1501227319.764429.jpg
    ImageUploadedByVau Foorumi1501227319.764429.jpg
    80.7 KB · Katsottu: 525
  • ImageUploadedByVau Foorumi1501227337.184248.jpg
    ImageUploadedByVau Foorumi1501227337.184248.jpg
    87.6 KB · Katsottu: 453
  • ImageUploadedByVau Foorumi1501227352.470504.jpg
    ImageUploadedByVau Foorumi1501227352.470504.jpg
    57 KB · Katsottu: 472
  • ImageUploadedByVau Foorumi1501227367.180211.jpg
    ImageUploadedByVau Foorumi1501227367.180211.jpg
    47.9 KB · Katsottu: 481
Mrs.Smith Miltäs sun saniaiset näyttää? Ootko tehnyt vielä r-testiä?
Katohan, mitä postipoika toi mulle :nailbiting:
Tavasin ohjeita (ja tietty jo testasinkin :angelic:), niin mietin sellasta käytännön asiaa, et miten otat sen näytteen tohon lasille? Sormenpäällä? Jollain apuvälineellä? Levitätkö sen lasin koko alueelle? Ja joo, ei tuo kuvaaminen tosta mikroskoopista helppoa oo :rolleyes: vaatii "hiukan" treeniä :hilarious:

Liitteet

• IMG_sylkitesti.jpg
    IMG_sylkitesti.jpg
    221.3 KB · Katsottu: 352
Minkälaisia kokemuksia ihmisillä ns. roskishaamuista? Tänään tein apteekin oman 10mlU/ml testin jossa testiajalla ei mitään, mutta roskikseen heittäessä muutama tunti myöhemmin viivaa pukkaa. Kp tänään siis 27/28-30.

Mä sain ekan roskis haamuni tässä kierrossa, kävi ihan samanlailla kun sulla. Menkat alkoi ajallaan.

Mutta toisilla on ollu kyse raskausestakin, laita kuva? :)

Mrs.Smith Miltäs sun saniaiset näyttää? Ootko tehnyt vielä r-testiä?
Katohan, mitä postipoika toi mulle :nailbiting:
Tavasin ohjeita (ja tietty jo testasinkin :angelic:), niin mietin sellasta käytännön asiaa, et miten otat sen näytteen tohon lasille? Sormenpäällä? Jollain apuvälineellä? Levitätkö sen lasin koko alueelle? Ja joo, ei tuo kuvaaminen tosta mikroskoopista helppoa oo :rolleyes: vaatii "hiukan" treeniä :hilarious:

Jee hyvä hyvä!! :)

Eli itse teen niin että nielaisen aamulla parikertaa koko suun mahdollisimman tyhjäksi. Pistän pikkusormen suuhun ja otan pois että se "puhdistuu". Sitten avaan suun, nostan kielen ylös ja odotan hetken että kielen alle muodostuu uutta sylkeä. :D :D ps. Tää kuulostaa toooooosi oudolta tiedän!! :D
Sitten kastan pikkusormen pään sylkeen ja kosketan sylkipisaralla lasia. Yleensä tulee noin 2/3 linssin koosta suuruinen sylkiläikkä ja se on aika paksu. En levitä sitä, koetan koskea mahdollisimman vähän. Annan sen kuivua vähintään tunnin eli en siis kokoa mikroskooppia vaan annan linssin kuivua pölyltä suojassa vessan peilikaapissa.

Vältä: ilmakuplia näytteessä ja koskettamasta sormella suun sisäpintaa koska sillon tulee soluja paljon kyytiin sotkemaan näkökenttää.

Ota näyte EKAKS aamulla. Hampaiden harjaus, tupakka, ruoka ym. vaikuttaa tulokseen.

Ja harjottele ottamaan hyvä kuva linssistä. On paljon helpompaa verrata tuloksia ja katsoa näytettä kännykästä :)

Itse laitan mikroskoopin pystysuoraan ja kännykän poikittain siihen päälle. On tärkeää että mikroskooppi sojottaa suoraan kameran linssiin.

Tsemppiä! Määräsin itseni tauolle foorumista koska roikun täällä ihan liikaa mutta laita vaikka privaviestiä jos on ongelmia :)

3eaad92a747fc7423181f113ffb27e10

Tässä vielä tältä päivältä näyte. Superminimenkkojen jälkeen kp6 ja aivan siis päin persettä tämä tulos!! Pitäisi olla tyhjä ruutu. Mulla siis hormoonit aivan sekasin ja siksi siis lääkäriin matkalla :)

Raskaustestin tein ja se oli.................. (rumpujen pärinää!)....... nega!

Moikka moi!

Taustalta vaan.. Mrs. Smith miusta toi siun tilanne kuulostaa siltä et kroppa kovasti yrittää ovuloida, mut jostain syystä ei nyt onnistu. Selittäs miks estrogeeni on koholla vähän väliä, mutta myös nuo "minimenkat". Estrogeeni meinaa kasvattaa koko ajan limakalvoa, ja kun se on tarpeeksi paksu alkaa se hajoilemaan ja tiputtelemaan. Toivottavasti lääkäri osaa auttaa. Jos kunnon menkkoja ei tule, vois keltarauhashormonikuuri olla hyvä. Ultralla nyt tietysti näkyis onko ovis tulossa, ja onko limakalvo kuin paksu.. mikä kp siulla nyt on menossa (kunnon menkoista jos laskee)?

Tämä ei varmaankaan ole plussa?
Ohjeessa lukee että viivat oltava samanlevyiset. Ja tais tästä testistä muutenkin olla sanomista, että näyttää mitä sattuu..? Tämä siis raskauskeijulta, ei se marketin halppis :)

Erittäin herkkä kiinaliuska samasta pissasta nega.
Ja tämäkin kuvassa kuivatessaan hieman vahvistunut. Heti testiajalla piti tihrustaa ja käyttää mielikuvitusta.

Latasin kuvan ihan vaan, että voi ne testit tehdä tämännäköisiäkin viallisia viivoja :) Jos en olis tehnyt miljoonia testejä ja nähnyt vaikka minkälaisia viivoja niin tämän kohdatessa hyppisin onnesta ja olisin tukevasti raskaana :D

Unicorn Kp23/27-33 , dpo9 tai 12. (Kaks ovisplussaa km jälkeen... yms jne) :D

Liitteet

• ImageUploadedByVau Foorumi1501410187.237032.jpg
    ImageUploadedByVau Foorumi1501410187.237032.jpg
    53.9 KB · Katsottu: 899
Kyllä toi mun silmään ois plussa. Haalea plussa. Mut on se viiva paksu, on vaan vaaleampi toisesta reunasta.

Unicorn itsekään en tuota kyllä vielä plussaksi katsois, koska viiva on noin kummallisen ohut ja jos toinen testi antaa negaa :O Mutta eiköhän tilanne tässä muutaman päivän sisään selviä! Jos nyt kävisikin niin että et olisikaan raskaana, niin laittaisin tuosta kyllä reklamaatiota kuvan kera menemään. Paljonko dpo? :)

Negahan se on! Testiajan ulkopuolella reilusti tullut. Testiajalla ei mitään nähtävää.. mutta pointti olikin se, että kun täällä ja muualla niin usein kysytään että kun "kaivoin roskiksesta ja siellä näky tällänen...????" Niin nää tälläset voi olla ihan aika rajustikin "oikean plussan" näköisiä :)

Dpo on 9 tai 12.. ei tietoa, kun keskenmenon jälkeen tuli plussa ovistestiin monta kertaa.. :)

Ei tästä taida voida rekltatakaan kun on (tarkoituksellisesti) testiajan ulkopuolella menty penkomasn roskista ;)

Niin joo aivan se olikin niin "vanha", no eipä se sit auta valittaa :D Voiskohan sulla olla samasta kyse mitä mannikka selitti Mrs.Smithille tuossa ylempänä, että kroppa on yrittäny toistuvasti ovuloida mut munasolu ei sitten ookaan päässy irtoomaan, kerta plussa tuli moneen kertaa... Varmaan on siitä keskenmenosta vielä ihan sekasin kun eka kierto sen jälkeen :/ Mulla oli ainakin pari kiertoa kkm:n jälkeen ihan kummallisia, on-off tuhrua ja ovisoireita vähän väliä... Jospa kierto alkas pian normalisoitua :) Sulla tuli kuitenkin km onneksi jo niin varhain, että luulis kropan löytävän takasin rytmiin pian, vaikka eihän se toki oo aina niin sanottua.

Niin joo aivan se olikin niin "vanha", no eipä se sit auta valittaa :D Voiskohan sulla olla samasta kyse mitä mannikka selitti Mrs.Smithille tuossa ylempänä, että kroppa on yrittäny toistuvasti ovuloida mut munasolu ei sitten ookaan päässy irtoomaan, kerta plussa tuli moneen kertaa... Varmaan on siitä keskenmenosta vielä ihan sekasin kun eka kierto sen jälkeen :/ Mulla oli ainakin pari kiertoa kkm:n jälkeen ihan kummallisia, on-off tuhrua ja ovisoireita vähän väliä... Jospa kierto alkas pian normalisoitua :) Sulla tuli kuitenkin km onneksi jo niin varhain, että luulis kropan löytävän takasin rytmiin pian, vaikka eihän se toki oo aina niin sanottua.

Voi olla mitä tahansa :)
Tässäpä juuri vähän kuulostellaankin että mitä tää kroppa vielä meinaa :) Voi olla ihan sekaisin, mutta eiköhän pian taas joku säännöllisyys löydy :P

Jep ;) ;) pointti olikin se, että kun täällä ja muualla niin usein kysytään että kun "kaivoin roskiksesta ja siellä näky tällänen...????" Niin nää tälläset voi olla ihan aika rajustikin "oikean plussan" näköisiä :)

Mie muuten oon lueskellu yhtä jenkkifoorumia, missä testataan aika paljon :D niin siellä on nuo siniväritestit todettu ihan surkeiks. Kauheita viivanpaikkoja antaa, ja kukaan ei usko niihin, jossei punaväritesti anna plussaa myös.. ja sit myös se uus frer (missä on se käyrä kahva) on todettu ihan kauheita viivanpaikkoja antavaks. Ja aina testipuikon avatessa tulee viiva näkyviin. Tällästä uutta tullu opittua.. en oo ite noita cb tai frer testejä ees käyttäny. Välillä oon aatellu tilata, mut sit tulee näitä "hyviä" kokemuksia vastaan, ni oon tyytyny halpistesteihin..

Takaisin