Plussa vai ei?

Tänään vielä dpo 20 päivä pissasta👍🏻alkaa viemään testiviiva kontrolliviivalta väriä. Otan viel aamulla yhden ja sit loppuu testaaminen. Mut mietin vaan pitäiskö olla jo tummempi🤔 4+6 tänään. Pitäs varmaa ottaa viikkonäytöllinen, mut oottelen rauhassa varhaisultraan🤞🏼
Ei kannata itseään stressata viivoja tutkimalla ja jatkuvalla testaamisella! Aika monelle se tuo vaan lisää stressiä. Tosi vahva viiva on, tsemppiä varhaisultran odotteluun! Alkuviikon on aina vaikeita, kun ei voi mistään tietää, onko kaikki hyvin.

View attachment 146945
Noi testit loppu joita mulla oli niin eilen mutta kotitestillä huomasin tarjouksen ja eilen tilasin 10 lisää. 🫠 No tulivat jo tänään äsken ja olin jo pidättänyt tosin vasta puoltoista tuntia niin tein testin ja tuo tulos tuli. Ainakaan ei voi olla että sama erä koska noi niitä herkkiä taas testejä ja eri paikasta tilattu. Toi nyt vielä selkeämpi omasta mielestä kuin eilen tai toissapäivänä ainakin... Mitähän tässä nyt uskois. Tein aamulla kaksi eri apteekik testiä toinen herkkä, nega. Ja toinen ei herkkä, nega. 😭
Minulla on onestepit toiminu aina hyvin ja tommonen ollut ihan oikea plussa. Ikinä ei oo negatiivisiin tullut mitään suttuja tai haamuja. Saiskohan neuvolan kautta jotain hcg-verikoetta, ku on erikoinen tilanne et osa testeistä negatiivisia ja monta päivää plussa toisissa?

Minulla on onestepit toiminu aina hyvin ja tommonen ollut ihan oikea plussa. Ikinä ei oo negatiivisiin tullut mitään suttuja tai haamuja. Saiskohan neuvolan kautta jotain hcg-verikoetta, ku on erikoinen tilanne et osa testeistä negatiivisia ja monta päivää plussa toisissa?
Kiitos tuo on lohduttavaa kuulla. Voi kun tuo minullakin olisi oikea plussa kun noin selkeitä ja vähän vahvistuneetkin parissa päivässä jo. 😭

Meinasin jo tänään soittaa neuvolaan mutta tajusin liian myöhään, juuri oli sulkeutunut. Pitänee huomen aamusta heti soittaa jos testit samanlaisia vielä....

Meillä on meneillään yk1, normisti mulla on 5vko kierto ja oviksen pitäisi tulla vasta ensi ma/kp22, mutta imetän vielä esikoista joten kaikki lienee mahdollista.😂 Toissapäivänä kp16 tuli ekat ovislimat, jotka jatkui vielä eilen kp17, lisäksi eilen iltapäivällä oli painetta/kipua alavatsalla ja totesin miehellekin että pitääkin jo tänään heiluttaa lakanoita varmuuden vuoksi jos ovuloin ajoissa. Kuitenkaan tänään ei ole tullut yhtään limoja.🤔

Tein ylemmän testin eilen (kp17) klo 21, ja alemman tänään klo 20. Olikohan toi eilinen oikeasti ovis+ ja ovuloin 5 päivää etuajassa, vai voiko näyttää jostain muusta syystä noin räikeää viivaa?😅 Myös vain kaksi päivää kestävät ovislimat hämmentää, kun mun mielestä aiemmin ne on kestäneet lähemmäs viikon.🤔

Liitteet

• IMG_0399.jpeg
    IMG_0399.jpeg
    88.3 KB · Katsottu: 98
Eiköhän tuo eilinen ole ihan selkeä ovisplussa 👌🏻 jos raskaus muutti kiertoa/oviksen ajankohtaa kuitenkin?
No sitä mäkin ajattelen ja nyt ahdistaa että ehdittiinkö ajoissa🙈 Edellinen talletus oli pe iltana, ja sitten se eilinen ilta plussan jälkeen. No, nyt on jo kaikki munat laitettu yhteen koriin, ei auta kuin toivoa että se riittää.😅
Mulla on synnytyksen jälkeen viimeisimmät kierrot olleet 33, 35, 35 ja nyt viimeisin 36 päivää, eli aika tasaiset jo useamman kk ajan, joten luotin siihen että nytkin ois suunnilleen se 5vko…🙄

Mulla nyt ei ole testiä tänne laittaa, tai no on tein negan tänään... Mutta ajattelin kysyä koska dpo:sta ei tietoa ja vain yhdet testit näyttivät plussan kaltaista. Dpo voi olla siis jotain 9-12? Flo ja premom sanoivat että se on 9 mutta itse siis vain tuntemuksista päättelin tuon korkeamman dpo:n. Toivon, siis toivon että se onkin nyt sitten väärin. Koska viikko sitten maanantaina ja edeltävänä sunnuntaina oli vähän sellaisia ovulaatio tuntemuksia. Yleensä kyllä kun testaillut ovista niin se on osunut kp12-14? Että se varmaan pitää ennemmin paikkaansa kuin että olisi yht äkkiä kp10 ovis. Nyt siis kp22 kylläkin vasta ja sovellukset ennustaa vuotoa alkavaksi torstaina ensi viikolle.

Mietin siis onko toivo menetetty kun kumminkin plussilta näyttäviä sain? Toki se oli vain yhden merkkisellä testillä ja laskin että tein kaksi eri apteekin omaa testiä. Rfsun ja pregcheckin testejä ja clearbluen digin jotka kaikki näyttivät negaa... Niin ja plus saman merkkinen puikkotestin näytti myös negaa johon sain liuskassa toisen viivan. Heräsin juuri päiväunilta ja sain uutta intoa että jospa ne oli oikeasti virheellisiä testejä?? Koska todennäköisyys ettei muissa testeissä (5 eri merkissä) näkyisi jos olisi ollut raskaana hetken edes on aika alhaiset omasta mielestä. Mulle kyllä sisko sanoi että toivo on menetetty tämän yrityksen suhteen... Mutta mietin mitä mieltä täällä ollaan kun enemmän kokemusta? Uskallanko esim jos odotan nyt varmaan muutaman päivän testata vaikka vielä maanantaina?

Mulla nyt ei ole testiä tänne laittaa, tai no on tein negan tänään... Mutta ajattelin kysyä koska dpo:sta ei tietoa ja vain yhdet testit näyttivät plussan kaltaista. Dpo voi olla siis jotain 9-12? Flo ja premom sanoivat että se on 9 mutta itse siis vain tuntemuksista päättelin tuon korkeamman dpo:n. Toivon, siis toivon että se onkin nyt sitten väärin. Koska viikko sitten maanantaina ja edeltävänä sunnuntaina oli vähän sellaisia ovulaatio tuntemuksia. Yleensä kyllä kun testaillut ovista niin se on osunut kp12-14? Että se varmaan pitää ennemmin paikkaansa kuin että olisi yht äkkiä kp10 ovis. Nyt siis kp22 kylläkin vasta ja sovellukset ennustaa vuotoa alkavaksi torstaina ensi viikolle.

Mietin siis onko toivo menetetty kun kumminkin plussilta näyttäviä sain? Toki se oli vain yhden merkkisellä testillä ja laskin että tein kaksi eri apteekin omaa testiä. Rfsun ja pregcheckin testejä ja clearbluen digin jotka kaikki näyttivät negaa... Niin ja plus saman merkkinen puikkotestin näytti myös negaa johon sain liuskassa toisen viivan. Heräsin juuri päiväunilta ja sain uutta intoa että jospa ne oli oikeasti virheellisiä testejä?? Koska todennäköisyys ettei muissa testeissä (5 eri merkissä) näkyisi jos olisi ollut raskaana hetken edes on aika alhaiset omasta mielestä. Mulle kyllä sisko sanoi että toivo on menetetty tämän yrityksen suhteen... Mutta mietin mitä mieltä täällä ollaan kun enemmän kokemusta? Uskallanko esim jos odotan nyt varmaan muutaman päivän testata vaikka vielä maanantaina?
En pidä itseäni järin kokeneena plus en tunne sua tai historiaasi, joten tää mihin mä perustan mielipiteeni on puhtaasti vain omaa arvausta ja mutuilua. Teet loppupeleissä siten miten itsestä tuntuu.

Sinuna en tekisi testiä tässä kierrossa, paitsi jos kuukautiset noin viikon myöhässä odotetusta alkamisajasta. Vaikuttaa siltä että testaaminen aiheuttaisi ahdistusta sulle (voin olla täysin väärässä) ja sillä miten monta testiä teet niin lopputuloksella ei vaikuta olevan väliä (tääkin voi olla tyystin väärin arvioitu). Koettaisin unohtaa hetkellisesti vauvayrityksen ja koettaisin tehdä jotain aivan muuta pari viikkoa (toki holittomasti ja muutenkin perus hyviä elämäntapoja noudattaen, ne parantaa muutenkin pitkässä juoksussa raskauden mahista).

En tiedä mikä toimii sulla parhaiten ajatusten harhautukseen, mutta itse ehkä vaihtaisin ihan maisemaa jos työt sallii, tapaisin kavereita tai ehkä aloittaisin jonkun uuden keskittymistä vaativan harrastuksen (käsityö, peli, liikuntalaji). Vaikeaahan tuo on kun odottajan aika on pitkä ja vastaukset olisi niin ihana saada heti.

En pidä itseäni järin kokeneena plus en tunne sua tai historiaasi, joten tää mihin mä perustan mielipiteeni on puhtaasti vain omaa arvausta ja mutuilua. Teet loppupeleissä siten miten itsestä tuntuu.

Sinuna en tekisi testiä tässä kierrossa, paitsi jos kuukautiset noin viikon myöhässä odotetusta alkamisajasta. Vaikuttaa siltä että testaaminen aiheuttaisi ahdistusta sulle (voin olla täysin väärässä) ja sillä miten monta testiä teet niin lopputuloksella ei vaikuta olevan väliä (tääkin voi olla tyystin väärin arvioitu). Koettaisin unohtaa hetkellisesti vauvayrityksen ja koettaisin tehdä jotain aivan muuta pari viikkoa (toki holittomasti ja muutenkin perus hyviä elämäntapoja noudattaen, ne parantaa muutenkin pitkässä juoksussa raskauden mahista).

En tiedä mikä toimii sulla parhaiten ajatusten harhautukseen, mutta itse ehkä vaihtaisin ihan maisemaa jos työt sallii, tapaisin kavereita tai ehkä aloittaisin jonkun uuden keskittymistä vaativan harrastuksen (käsityö, peli, liikuntalaji). Vaikeaahan tuo on kun odottajan aika on pitkä ja vastaukset olisi niin ihana saada heti.
Kiitos vastauksesta! Juu yritän varmaan nyt keksiä muuta nyt ainakin viikonlopulle, itsellä vain että pari lääkettä pitäisi jättää pois jos ja kun olen raskaana ja lisätä toista lääkettä sitten taas sen annostusta jos ja kun raskaana. Niin siitä syystä osa syynä varmaan näin neuroottisena testailen. 😭Että varmasti en tee lääkkeiden suhteen mitään väärin ainakaan. Onneksi mies kotona viikonlopun niin saan muuta ajateltavaa ainakin pariksi päiväksi. 🤔Niin en voi koko ajan tihrustella testejä ja nyt en varmaan edes tee niitä tai yritän parhaani olla tekemättä ennen maanantaita. Voi mennä pieleen. Kun sellainen olo että raskaana olisin, sellainen tunne ja valkovuoto ja rintojen arkuus tukee sitä toki tiedän että voi olla normi tähän aikaan kiertoon kuuluvia juttujakin. 🫣

Kiitos vastauksesta! Juu yritän varmaan nyt keksiä muuta nyt ainakin viikonlopulle, itsellä vain että pari lääkettä pitäisi jättää pois jos ja kun olen raskaana ja lisätä toista lääkettä sitten taas sen annostusta jos ja kun raskaana. Niin siitä syystä osa syynä varmaan näin neuroottisena testailen. 😭Että varmasti en tee lääkkeiden suhteen mitään väärin ainakaan. Onneksi mies kotona viikonlopun niin saan muuta ajateltavaa ainakin pariksi päiväksi. 🤔Niin en voi koko ajan tihrustella testejä ja nyt en varmaan edes tee niitä tai yritän parhaani olla tekemättä ennen maanantaita. Voi mennä pieleen. Kun sellainen olo että raskaana olisin, sellainen tunne ja valkovuoto ja rintojen arkuus tukee sitä toki tiedän että voi olla normi tähän aikaan kiertoon kuuluvia juttujakin. 🫣
Minä sanoisin kanssa, että nyt otat taukoa hetkeks, hengittelet ja keksit muuta. 😌🥹🩷
Ne testit mitkä näytti plussaa oli nyt varmasti virheellisiä, koska kaikki muut oli negaa, mutta mikään ei sano, että et voisi enää plussaa saada. 🤗
Koska sulla ei ole mitään varmuutta dpo:sta niin ei voi sanoa, että tämä kierto on menetetty. Vasta kun menkat alkaa on aika siirtyä uuteen kiertoon! 😌
Ja jos siis vasta ensi viikon torstaina olisi menkkojen alkamispäivä, niin nyt on kyllä hyvin aikaista saada vielä edes herkkään testiin plussaa. 🤔😊 Eli ensi viikolla aikaisintaan testaat taas ja mitä lähemmäs menee kuukautisten alkamispäivää, sitä varmemmin testi näyttää oikein. 🥳

Tsemppiä vkoloppuun, elä vielä menetä toivoasi! 🥰

View attachment 146942onko muilla tullut paljon haamuviivoja rsfu testiin vaikka ei olisi raskaana? Raskauden mahdollisuus on ja nyt olisi Dpo9. En ole vaan ennen testannut kyseisellä testillä ja epäilyttää voiko olla positiivinen.
Tein pc testin tänään, joten haalea plussa siellä tosiaan on ja hieman vahvempana 😵 Täytyy siis toivoa että vahvistuu vaan!

Liitteet

• 20250808_141139.jpg
    20250808_141139.jpg
    720.9 KB · Katsottu: 123
Yritin pitää toivoa yllä että tänään näkyilisi jotain. Tilasin apteekin noutolokeroon apteekin herkkiä testejä mutta en ole hakenut niitä vielä. Nyt kumminkin sofi merkkisellä testillä testailin joka kyllä ihan tyhjä toisen viivan osalta. 😫

1000008590.jpg

Tai no ehkä viivanpaikka korkeintaan... Niin joo ja eihän mun tänään pitänyt testata mutta kun tisseihin sattui aika paljon aamulla nyt tosin vain vähän arat enään niin ei voinut vastustaa testailua... 😬

Yritin pitää toivoa yllä että tänään näkyilisi jotain. Tilasin apteekin noutolokeroon apteekin herkkiä testejä mutta en ole hakenut niitä vielä. Nyt kumminkin sofi merkkisellä testillä testailin joka kyllä ihan tyhjä toisen viivan osalta. 😫

View attachment 147013
Tai no ehkä viivanpaikka korkeintaan... Niin joo ja eihän mun tänään pitänyt testata mutta kun tisseihin sattui aika paljon aamulla nyt tosin vain vähän arat enään niin ei voinut vastustaa testailua... 😬
😔 Mulla oli kans nyt herkkä tyhjääkin tyhjempi. Aattelin, että vielä alkuviikosta teen yhden ja sit oottelen ke menkkoja. Mulla ei herkällä näkynyt 1. raskaudessa vielä dpo10, dpo11 en testannut ja dpo12 tuli normitestiin hailura. Kiinnittyminenhän tapahtuu dpo6-10, ja jos se on dpo10 niin eihän se vois vielä näkyäkään, vasta 1-2pv päästä.

View attachment 147013
Mun silmään kyllä näkyy jopa hieman punertavana toinen hento viiva 😊 toivottavasti vahvistuu 👍

Tänään kp 21/26-29 ja tosi aikasta testata mut en malttanu 😅 joku viivanpaikka korkeentaan. Huono olo ollu tänään mut oon kyllä vähän kipeänä nyt niin varmaan siitä johtuu.
IMG_20250810_130501.jpg

Muokattu viimeksi:
Takaisin