Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

• 10-12 kk

Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

Äänet: 7 43.8%

• Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
Bambi, voi ei :sad001 mä oon niin pahoillani! Sitä alkiota ei sitten ollutkaan tarkoitettu kasvamaan lapseksi :sad001 Tsemppiä ja voimia:Heartred
Eltsi, mukavaa ja rentoa välikiertoa! Mihin tarkoitukseen ne primot sulla on?

Deb, jopas on hullunkurinen tilanne noiden ovistestejen kanssa! Mitä lie mahtaa tarkottaa, toivottavasti tietty tarkoittais alkavaa raskautta :happy: Mun päähän kiinniliimautuneet viivalasit näkee kyllä tossa toisessa testissä jonkun hailuran!

Triana, toivottavasti pääsisitte siihen inssiin ens kierrossa! Ellei nyt sattuis niin onnekkaasti ettei ens kiertoa ihan heti tuliskaan :happy:

Frozen, hyvä että selvisi asiat! Ja hyvä myös että kystat oli katoamaan päin, vaikkakin monirakkulaisuutta löytyikin. Eli oliko siis niin ettei tässä kierrossa tullut ovulaatiota vai? Mikä lie mulla kun tissikivun jo aloitti noin varhain, ei kuitenkaan voi olla raskaudesta koska ei olis mitenkään ehtinyt kiinnittyä alkio vielä.. Kai mun elimistö vaan tällä erää valmisti jonkun yli-innokkaan keltarauhasen :grin
Niin ja mekään ei varsinaisesti olla hoidoissa (vielä) mutta rahtilanteen takia pakko mennä kunnalliseen..

tiiamariia, ihanaa että masussa on kaikki kunnossa :Heartred tsemppiä nt-ultran odotteluun, kyllä se sieltä tulee :)

LaraS, höh negaa :sad001 millon sulla pitäis alkaa menkat? muuttuispa se plussaksi vielä!!

Mulla on ihan järkky väsymys, ja perinteinen ovulaation jälkeinen alakulo. Ja tissikipu+feikkisilikonit edelleen :grin miten niihin voikin kertyä jotain turvotusta noin paljon, pitäis olla kahdenlaisia rintsikoita: alkukiertoon pienemmät ja loppukiertoon isommat! Mä oon henkisesti jo valmistautunut siihen, että multa se endo löytyy ultrassa. Tai jos ei mitään löydy, oon silti varma että endoa on.. Kivut on lähteneet, mutta toi munasarjakutina on jotain ihan järkkyä välillä :eek: kun ei sitä voi edes raapia :grin onneks myös pahoinvointi näkyy lähteneen!

Ja huvikseen tein ne loput ovistestit tässä kerran pari päivässä, niin hailakkaa viivaa antoi ton maanantain jälkeen.

Elisenda kp 17/27 dpo4

Muokattu viimeksi:
Frozen oottelen, että kierto vaihtuu ja on alkukierron labrat. Miestä oon patistellut infektiolabroihin niin saisi sitten simppanäytteen vietyä. Lupasi hoitaa alkuviikosta. Kunhan kaikki on otettu (tai miehelle kun soitellaan simppakoeaikaa, niin samalla) ajanvaraus ensikäynnille. En tiiä, miten pitkät jonot meillä julkisella on. Mut toivoisin, että huhti- tai viimeistään toukokuussa päästäis :)

Elisenda, mulla on primot ihan "peruslääkkeenä", kun muuten ei tule vuotoa eikä kierrot pääse vaihtumaan. Näillä kierto ollut kellon tarkka niin pystyn kikkailemaan koska haluan seuraavan kierron alkamaan. Ja etenkin, ettei tuleva kp 10 ole vklp, muuten siinä kierrossa ei hoitoihin pääse.

Elisenda munasarjakutina :wideyed: :hilarious: kuulostaa hassulta! Jaah, jospa siellä onkin jotain tapahtumia meneillään, kun oireilee :rolleyes:
Mulla on viimeinen terolut ens ke, alkanee loppuviikosta sitten menkat.
En oo oviksestakaan varma, mut jos tapahtui myöhemmin kuin ne kivut antoi ymmärtää, niin lempeä oli harvakseltaan ja mahdollisuudet aika pienet raskautumiseen. Ja tuo kilppariarvokin... No, mut asiat hoidossa niin enemmän luottoa :)
Ja hei, täälläkin raha mietityttää, vaikka mennäänkin julkiselle :sorry: tuleehan siinä äkkiä ainakin lääkkeissä sitä rahan menoa. Ens viikolla kuulen, pääsenkö duuniin; taloudellisesti helpottaisi, kun ois kahdet työtulot.

Deb: Olisin ihan varmaksi väittänyt että tuo myöhempi ovistesti on plussa vasta, itselläni on yleensä aina vanvistunut pikkuhiljaa,mutta tässä kierrossa kp.15 oli täys nega aamupissasta ja muutaman tunnin päästä kirkuvan punainen testiviiva,joka oli myös seuraavana päivänä yhtävahva,harmi kun nakkasin ne jo,mut olin täin yllättynyt miten parin tunnin päästä tulos voi olla toinen, tänään sitten oli jo haalemapi se viiva. Mutta nyt en enää sit olekkaan varma jos siulla näytti monta päivää nuin vahvaa viivaa, vai tuliko nuo ovistestit peräkkäisinä päivinä plussalle? Plussapuhuria sinulle!!!
Bambi: pahoittelut!!!

Lomalta pikakommentoin ja yritän saada luettua kaikki tekstit mitkä jääneet välistä, täällä tuli ovisplussa nyt torstaina,eli tänään on dpo1. tallettelut tehtiin dpo -1,dpo0 ja vielä varmistus tänään dpo1 (jos onkin irronnut myöhään ja etsiskelee simppoja) jospa tuottaisi tulosta.

Plussatuulia naiset!!!!

Helinäkeiju, mulla tuli silleen että ensin vahvistu siihen kp10 lähestulkoon plussaks, sit haaleni ja oli haalee muutaman päivän, kunnes siitä laskettuna dpo4-5 tuli plussa, sit seuraavana parina päivänä haaleeta ja nyt taas vahvaa plussaa pari päivää.

Jos oisin raskaana niin jos ois kiinnittymisplussa ollu tossa dpo4-5, ja nyt näyttäis raskautta koska olis dpo7-8?

En tiiä, uskon että oon raskaana vasta jos testi näyttää kunnolla plussaa :D

Eltsi, no sepä kätevää sikäli että pystyy ite määräämään millon kierto alkaa :)

LaraS, mulla on tuota kutinaa ollu ennenkin, enkä todella tiedä mitä se tarkottaa :hilarious: onneks ei sentää ihan koko aikaa kutise! Se on ihan jäätävä tunne :grin googlesta oon löytäny vaan tyyliin että on hyperstimulaation oire, mutta eikai sitäkää tuu ilman lääkkeitä! Joo, ne lääkkeethän niissä hoidoissa silti maksaa vaikka julkisella käykin. Toivottavasti saisit töitä, niin rahatilanne paranisi :happy:

Helinälle mukavaa lomaa :happy:

deb: aaa,no onpa kyllä kumma, ensin ajattelisin että tuo kp.10 ei ois vielä plussa kun nyt kuitenkin sait tuon kirkuvan punaisen plussan joka vahvempi kuin kontrolli mut tuo on jo outoa että sit pari pv. haaleeta ja taas plussaa,jospa olisi kiinnittymisestä johtuvaa ollut ja nyt raskaudesta niinkuin sanoit.
Voiko tuo ovistesti näyttää kiinnittymisen aikaan plussaa? se on minulle uus tieto.
Minulla oli kerran täysin tasavahvat joskus kp.18 ja siitä meni noin 7pv ja tuli pari tippaa verta, (olin varma että kiinnittyminen)siitä sit ehkä noin viikko niin digi ovistesti näytti kaks päivää hymynaamaa ja olo oli ihan kuin olisin ollut raskaana (tai näin luulen et vois tuntea, kun ikinä oo ollut :D ) oli niin jännää paineen tuntua alavatsalla sen pari pv. ja sillon oli kp 30. Raskaustestit oli negaa, no sit meni pari vk niin alkoi menkat... tosin otettiin hcg verestä oisko ollu kp.35 ja oli negaa.. mut oon varma et jotain yritti tapahtua, neuvolasta vaan sanoivat että jotain tosi ihmeellisiä kiertohäiriöitä kun kaks ovisplussaa sain noin pitkällä välillä.

Elisenda, ei ollut ovista joo siis tässä(kään) kierrossa kuten ei missään aiemmassakaan kohta vuoden yritysaikana. Tuskin joo sulla mitään hyperstimulaatiota voi olla, eiköhän sellanen tule tosiaan vain lääkkeillä... On juu harmi, että munasarjakutinaa ei voi raapia pois! :D Toivottavasti sulla ei sitä endoa kuitenkaan ole, pidetään peukut pystyssä ettei ole!! :)

LaraS, jep, raha-asiat mietityttää kyllä koko ajan... Toivottavasti saat töitä, niin helpottuu asiat niiltä osin ainakin hieman. :)

Deb, toivotaan, että sulla testit näyttää juuri siksi noin kuin mietit. :)

Helinäkeiju, hyvät tallettelut teillä! Toivon niin, että nyt tulis plussa, ettei tarttis leikata sitä kystaa! ♡ Mulla havaittiin siis eilen myös edelleen yksi kysta, mutta onneksi vain 15-millinen... Tosin vähän pelottaa, kasvattaako nuo Letrot sitä. Eikö sulla käynyt niin?

Täältä taustalta huutelen
Kp 1 ja miniloma turussa päättymässä.
Eipä mekään olla vielä hakeuduttu hoitoihin vaikka ilman sitä ei meille lasta suoda.
Ja minä täällä ainakin, jolla miehestä johtuva lapsettomuus.
Meillä nyt on ollu kuukausi että ollaan vaan pyöritelty seuraavia askeleita mielessä.

Frozen: Kiitos!!
joo kasvatti mut tää on tosiaan se endometriooma eli ei normi nestekysta,ja tuota endoa ne letrot kasvattaa tai saa aikaan sille hyvät kasvuolot. Tämä pitää varmaan jokatapauksessa leikata kun vaikuttaa jo välillä kävelyyn ja juoksuun,ja on riski että kiertyy itsensä ympärille ja sekin etten voi ovuloida vasemmalta kun munarakkulat on liiskussa siellä. mut toki itsekin toivon että nyt raskautuisi niin ettei vielä tarttis leikata tai vaikka tarttis ni ois kyytiläinen jo kuitenkin ku nini hyvin saatiin johtofolleja.
NIksu: Tsemppiä,nää on niin raskaita asioita jospa kevät toisi mukanaan ylläriplussan tai viimeistään hoitojen kautta pian plussan.

Frozen, ai niinhän se olikin, kun jossain ultrassa oli folli vissiin näkyvinään mutta ei sitä sitten ollutkaan..

Niksu, tsemppiä teille pohdintoihin :Heartred

Mitä hittoa mä teen?! Äsken kun kävin vessassa niin vaikuttais siltä, että vuoto alkaa nyt (10 päivää Terojen jälkeen, ja toissapäivänä gyne sano, että näyttää siltä, ettei vuotoa ole tulossa pitkään aikaan eli Terot ei tehoa). Oon syöny 2 päivää Letroja, vielä ois 2 jäljellä. Syönkö mä ne vai en? (Ohjeistus oli kp2-5, mutta nyt alotin ilman vuotoa, koska lääkäri sanoi sen olevan OK.) Koska on sunnuntai, ei klinikallakaan kukaan tietenkään vastaa tänään eikä terveyskeskuspäivystyksestäkään tässä tilanteessa taida paljon hyötyä olla. Hemmetin hemmetti ku tää kroppa temppuilee näin!

Helinäkeiju, olen yrittänyt googlata, mutta ei oo tullu vastaan tämänkaltaista tilannetta. Ajattelin nyt katsoa, onko nämä kunnon menkat vai vaan jotain tiputtelua tms., ja mietin iltaan asti, otanko seuraavat Letrot vai en (olen eilen ja toissapäivänäkin ottanu ne illalla). Huomisaamuna heti soitto klinikalle. Sulla oli niitä folleja niin hyvin ja tallettelutkin kohdillaan niin on varmasti hyvät mahdollisuudet raskauteen! :)

Niksu, voimia ja tsemppiä pohdintoihin! :)

Elisenda, tässä kierrossa mulla ei oo ollu kunnon johtofollia, ainoastaan kystia.

Hei vaan. En aiemmin foorumeille olekkaan kirjoitellut, mutta ajattelin nyt tänne tulla höpisemään. Allekirjoituksessa pitäisi näkyä meidän hoitohistoria. Piinapäivät menossa ja pakko päästä jollekkin avautumaan. Jätän tämän viestin tähän väliin ja palaan lukemaan teidän juttujanne muutaman sivun takaa.

Onko täällä tarkoitus esitellä sen enempää itseään vai voiko näin vaan hypätä keskusteluun mukaan? :)

Mievaan tervetuloa mukaan :) allekirjoituksessa sulla onkin kaikki "tarpeellinen tieto", mutta on tässä yleensä vähän kerrottu omasta tilanteesta; joillain nuo allekirjoitukset ei välttämättä näy esim. kännykällä (sovelluksella)? Tsemppiä piinailuun ja toivottavasti tärppääkin oitis!

LaraS: Voisin laittaa tuon allekirjoituksen tähän viestiin, niin näkyy sitten kaikille :)

Eli minun hoitotaustani:

12/2015 Kierukka poistettu, raskaustoive.
05/2016 Yksityinen gynekologi, PCO löydöstä. Labrat ja lähete julkiselle.
08/2016 Ensikäynti lapsettomuuspolilla, laihdutusta ja sitten jatketaan.
11/2016 -10kg, aukiolotutkimus/ultraus, kaikki kunnossa, ei PCO löydöstä.
12/2016 Clomifen 50mg KP 3-7, ultraus KP12: Ei vastetta.
01/2017 Clomifen 100mg KP 3-7, ultraus KP12: Ei vastetta.
02/2017 Letrozol 5mg KP 3-7, ultraus KP10: Vaste löytynyt.

Kaksi kiertoa näillä, toukokuussa yhteys polille, jos ei tärppää.

• Ensimmäinen ovulaatio bongattu 8.3.2017.
• Nyt menossa piinapäivät.
• Testipäivä 21.3

Alla kuva minun ovulaatiotikuista. Liuska näytti keskiviikkona negaa, mutta Clearbluen digitestiin välähti hymynaama, joka kertoo, että kaksi hedelmällisintä päivää menossa. Oon lukenut, että kaikilla noi liuskatestit eivät näytä sitä positiivista oikein. Mulla tosiaan eka ovis, joten en osaa verrata muihin kiertoihin tuon liuskan tummumista. Pe-ma lähes tulkoon haamut, tiistaina vähän väriä ja keskiviikkona olikin sitten tummempi viiva.

17190766_700275486822043_5130178432245106063_n.jpg

Mievaan, tervetuloa! Toivottavasti visiittisi on lyhyt! :) Täällä myös PCO(S)-potilas. Hienoa, että sulla 10 kg:n laihdutus poisti monirakkulaisuuden! Mulla ei -8 kg oo auttanu asiaa (pari gyneäkin ihmeissään). Hyvä, että Letroilla löyty johtofolli! Saitko lisäksi irrotuspiikin? Minä epäilen, että jos olisin saanu ekaan Clomi-kiertoon (jolloin löyty johtofolli) irrotuspiikin, munasolu olis irronnu; nyt se ei siis irronnu ovistestien sekä puuttuvien ovislimojen perusteella. Varma en toki voi olla... Seuraavaan Clomi-kiertoon sain irrotuspiikin, mutta en ovuloinut siltikään (loppukierron progearvon perusteella); luultavasti "johtofolli" olikin kysta eli edellisen kierron jäänne. Nyt oli välikierto ja perjantaina aloitin Letrot. Oliko sulla oviksen aikaan limoja? On kyllä joo hankalaa, kun ei tiedä, miltä oviksen pitäis tuntua ja millasia oireita pitäis olla ym. Tsemppiä piinailuun, toivottavasti reilun viikon päästä tulee plussa! :)

ON: Vuotoa ei tule kovin paljon ja se on jotenkin erilaisempaa kuin normimenkkojen aikaan. Luin Letrozolin mahdollisia haittavaikutuksia, ja yksi suhteellisen yleinen on verenvuoto emättimestä. Jos tämä onkin siis sitä..?

Takaisin