Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

• 10-12 kk

Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

Äänet: 7 43.8%

• Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
Bambi, varmasti ihan älytöntä piinaa kun odottelet :o täällä edelleen molemmat peukut pystyssä!

Ja juu, tikuttelen nyt päivittäin plussaan asti ja päivän sen jälkeen, ni tiedän että se tulee. Toivottavasti tulee, luultavasti tulee. Oon tuntenu oviksen kyllä joka kierrossa viimesen 1,5h ajan, vähän pillereiden lopettamisen jälkeen en heti tuntenu, ehkä siks kun kierrolla kesti tasaantua kun oli ollu puolen vuoden hiivakierre ja muuta sellasta mukavaa.

Bambi, moni sanoo, että raskautuessaan on oviksesta alkaen menkkamaista "juilintaa", eli olkoon sullakin nyt siitä johtuvaa! :)

Kissankulta, hyvänkokoinen folli oli pistopäivänä, olkoon tää nyt teidän kiertonne! :)

Deb, joo eiköhän se kunnon ovisplussa ole vielä tulossa. :)

Sitten VUODATUSVAROITUS: Kävin just oma-aloitteisesti (ei siis suositeltu tai mitään) ultrassa, koska halusin tietää kystatilanteeni. Tässä kierrossa onkin tullu kulutettua rahaa noihin ultriin ihan urakalla, ultrat kp7, kp13 ja nyt kp22. Jäi kyllä hieman huono maku tosta käynnistä monestakin eri syystä. Lääkäri mm. kirjoitti mun oikean puolen kystasta, että se ois ollu mulla monta vuotta ja sitä on seurattu, vaikka se on ollu siellä vasta maksimissaan 3 kk; lisäksi mun tädillä on ton kirjotuksen mukaan (ollu) munasarjasyöpä, vaikkei mulla edes ole tätiä! Luin nää lääkärin kirjotukset tosta paperista vasta ku pääsin kotiin ja laitoin heti kyseiseen paikkaan palautetta. Toki oma vika, kun kävin uudella gynellä (sai sopivan ilta-ajan), joten hän ei tietenkään voinu olla kovin perehtyny aiheeseen, vaikka kuinka yritin mielestäni selittää. Lisäksi hän sanoi, että vielä pitäis laihduttaa ku on PCOS (tähän mennessä saanu siis 8 kg pois, 7 kg vielä niin BMI ois alle 25) ja vaikka tiedän sen olevan totta, tuli jotenkin paska fiilis, kun kaikki muut lääkärit on sanonu että BMI:n saaminen 30:sta n. 27:een on jo hyvä. No, pääasia, eli oikea kysta on edelleen siellä (luultavasti kuitenkin munatorvessa kii eikä pitäis haitata), vasemmalla on kysta/folli, joka kuitenkin on selvästi pienempi kuin aiemmissa ultrissa (nyt 15 mm). Tää lääkäri oli sitä mieltä, että se ei ois (vanha) kysta ollenkaan vaan ihan uus "tulokas", mutta en tiedä; itse luulen, että on kysta, joka on nyt vaan pienentynyt. Pienehkö johtofolli löyty viime viikolla oikealta, joten en oikein usko että vasemmalle ois sellasta kehittyny, eli siksi uskon ja toivon, että toi vasemmalla ois nyt vaan kysta, joka toivottavasti tulee pian menkkojen mukana ulos. Gynen mukaan vuoto alkanee melko pian vikasta Terosta (otan sen ylihuomenna). Huh, jaksoikohan kukaan lukea tätä? :grin

Frozen, ikävää että ollut tollanen gynekokemus.. Kenen lie tietoja kattellut vahingossa :eek:

Muokattu viimeksi:
Nippaillu nyt vasemman muniksen kohdalta pari tuntia. Voiko olla mahdollista että LH-huippu olis ollu joskus eilisen ja tän päivän tikutuksen välissä, ja mulla olis ollu ovis nyt? Koska äsken tikutin, oli haalee viiva taas. Tai sit oli liian laimeeta pissaa.. tai sit hormonit heittelee. Toisaalta tää nippailu kyllä tuntuu harvinaisen tutulta :grin Testailen huomenna päivällä uudelleen ni nään siitä sit paremmin.

Nyt oon jo vähän rauhottunu ton 260 e maksaneen lääkärikäynnin jäljiltä... :grin Oon vaan extraherkillä nyt, koska mun setä (on vielä kummisetä ja ollaan mielestäni suht läheisiä) tekee parhaillaan kuolemaa. Se on sairastanu jo pitkään, eli ei ole yllätys, mutta kyllä mä silti pelkään puhelua... Tiedän, että se(kin) on odottanu meille perheenlisäystä jo pitkään, ja olin ajatellu, että ainakin pääsisin kertomaan sille olevani raskaana, vaikkei lasta varmaan ikinä näkiskään, mutta eipä toteudu sen elinaikana mun raskaaks tulo. :sad001

Deb, on varmasti mahdollista, että huippu oli tuolloin, koska ovishan just tapahtuu jonkin ajan kuluttua ovisplussasta, ja noi sun oireet viittais ovikseen. Tosin mitä minä oviksesta tiedän, kun en ole moneen vuoteen (jos koskaan?) ovuloinut, mutta netistä lukemani perusteella noi on niitä oireita. :grin

Frozen onpa ollut lääkärillä hommat levällään :bored: tosi törkeitä virheitä! Mullakin oli sellaisia asiavirheitä lääkärin lähetteessä fertipolille, että ei ihme, jotta bumerangina palautui :grumpy: onneksi sain ne sinne polin lääkärille oiottua; muutoin tässä jouduttaisiin vielä kevääseen asti oottelemaan sinne pääsyä ja kesäsulun takia menis varmaan syksyyn ennen ku päästäis eka käynnille.
Ikävä tuo sun sedän tilanne :sorry: jaksamista raskaisiin aikoihin :Heartpink

Frozen olipa lääkäri huonosti perehtynyt sinun tietoihin. Jaksamista sinulle rankkaan tilanteeseen.

Kävin eilen siellä gynellä. Hän kirjoitti miehelle lähetteen simppanäytteeseen (saa nähä milloin tuo mies sen käy antamassa). Näytteen tulosten tultua soittoa taas gynelle ja lähetettä mahdollisesti suoraan Helsinkiin naistenklinikalle. Tällä aikataululla mahdollinen ensikäynti menisi syksylle, mutta ei se haittaa ainakaan minua. Pääasia on, että vihdoinkin tapahtuu jotain :happy:

Frozen, olipas kurja lääkärikokemus! :/ nyt kuitenkin hyvä nainen, eikös sulla ollut välikierto meneillään? Välikiertoon ei kuulu gynellä ramppaaminen, vaan koittaa ottaa iisisti! Nyt tsemppiä loppukiertoon <3

Mauste, hienoa että homma etenee! :)

Nyt mä ehkä ymmärrän minkä takia en oo ehkä vielä raskautunu, ja sit ku oon ni ei oo pysyny matkassa.. voiko olla mahdollista että jos se hedelmöitys tapahtuu "liian myöhään", niin on vaikeempi kiinnittyä? Rupesin miettimään.. Me ei ihan kauheesti olla kaniteltu miehen kanssa yhteen väliin, johtuen (muutamana viimesenä kk ollaan), johtuen mun vaikeesta suhtautumisesta seksiin syystä X mistä en sen enempää ala puhumaan, ja sit oon luottanu kehon omiin ovisoireisiin. Nyt kuitenki ei oo muuta kun satunnaista nippailua, ja testien mukaan LH-huippu olis tänäiltana/ens yönä, tummuu niin komeesti noi viivat.

Keskimmäinen on aiemmin tänään tehty, alimman tein äsken:

IMG_20170302_150401.jpg

Anteeks jos oli epäselvä viesti, en osaa selittää mitä tarkotan.. :D mietin vaan voisko tolla olla jotain osuutta asiaan..

Deb tarkoitatko siis, että kun munasolu irtoaa ja jos se säilyy elinkykyisenä noin 24 tuntia, hedelmöitys tapahtuisi tuon 24 tunnin loppupuolella, eli myöhään? En kyllä osaa sanoa tuohon mitään vastausta, mutta haluan varmistua ymmärränkö oikein :)

Frozen onpa ollu ikävä lääkärikäynti! Toivottavasti jatkossa ei enää tuommosta "hutilointia" tapahdu.

Täällä kp8/23-28, eilenki vielä tuhrutteli jotain mutta onneksi loppu yön aikana. Malttamattomana jo odotan huomista ultraa :grin Eilen oli jonkin verran kipuja, saas nähä kasvaako siellä folli/folleja vai ei. Muut on puhunu nippailuista niin mulla kyllä on kovempaa kipua ollu.. Semmosta jomottavaa, tylppää ja polttavaa :bored: Ei silti oo kauheen korkeat odotukset tähän kiertoon, harmittaa vieläki niin paljo kun inssiin ei mahollisuutta nyt.

Deb oliko sulla mikä kp nyt? Ja oliko sulla tässä kierrossa aiemmin selkeemmät ovistuntemukset ja nyt vasta viivat tunmuu vai miten? Mä ainakin aiemmin kun aloin tikuttelemaan huomasin tulkinneni ovisoireira vähän pieleen kun ajattelin et sit kun oikeen juilii niin on jo ovis. Mutta mulla vasta silloin viiva tummu eli ovis sit vasta seuraavana päivänä.

Frozen nyt viettämään sitä stressitöntä välikiertoa!

Täällä ei uutta, piinailu jatkuu. Eilen pistin kiinnittymistä tukemaan gonapeptyl nimisen piikin. Ei mitään erityisiä oireita. Alkio tänään 6pv.

Nopeasti vaan omanapailua: Joo, välikierto, ois tosiaan pitäny pysyä poissa gyneltä, mutta kun Clomit määränny lääkäri sano et pitäis varmistua että kysta(t) poistuu... Mun setä kuoli sit tänään. :'(

Osanotot Frozen <3

Joo siis tarkotin nimenomaan sitä että jos se on hedelmöittyny siinä 24h loppupuolella, vasta kun se on melkein kohdun puolella jo. Ja joo nippailuja tullu eilen, tänään vahvistuu viiva luultavasti plussaks asti, eli huomenna ois vasta ovis. Oon siis tulkinnu väärin kans oireita, saas nähdä tuottaako tulosta tää tikuttelu :angelic:

Ärsyttää myöntää että ei olla kaniteltu oikeestaan ennen ovisoireita aikoihin, joten syy lapsettomuuteen voi jopa piillä tässä!! Ja mä oon pähkäilly ja ollu epätoivonen jo.. otan silti rennosti tän kierron enkä tuijottele sitä kalenteria, mutta jos tärppää nyt niin voin kuvitella että olis vähän hölmö olo :facepalm:

Takaisin