Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

• 10-12 kk

Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

Äänet: 7 43.8%

• Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
Jotenki tällä kertaa nega ei ollukkaa niin paha pettymys ku aiemmin kuvittelin, ootan vissiin niin kovasti letrojen alotusta vaikka mä luultavasti ehkä ovuloinki ilman niitä ovistestien mukaan. Toki ei voi tietää minkä laatuisua munasolut on ollu. Eilinen hoitaja oli väärässä niiden aikojen suhteen, tää mun lääkäri on äitipolin puolella perjantaina, eli se tiistain aika on ainoa vaihtoehto.. :grumpy: Jos menkat ei ala tänään vaan myöhemmin, niin en tiiä antavatko ees polilta lupaa letroihin kun tuo ultra on niin aikasin. Ja en ollu yhtää valmistautunu että Oysiin lähettäs pelkän ultran takia, niin menee seuraava kierto sit vissiin ilman letroja ja en usko enää tärppiin ilman apuja. Turhauttavaa.

Sori nyt on niin kiukku päällä että menee ihan omanapailuksi. Kevyitä menkkajomotteluja tuntunu aamusta asti, aamulla tuli paperiin niin hennon vaaleanruskeeta että hyvä ku silmällä erotti.. Jännä ku sunnuntai-illasta asti ollu näitä jomotuksia, yleensä täti tulee muutaman tunnin päästä niitten alkamisesta. Kp27/23-26 dpo12.

Bambi, kiitos tiedoista. :) Jotenkin tolleen mäki voisin mahdollisen IVF-prosessin sitten töissä ilmaista; en halua kertoa esimiehelle tästä suoraan, koska mulla on määräaikainen työsuhde kesän loppuun. Todennäköisesti saan jatkaa, mutta jos olisinkin raskaana, ei mua varmaan valittais, vaikkei se tietenkään sais vaikuttaa valintaan... Toivottavasti sulla flunssa ei nyt pilaa koko lomaa! Enkä usko, että pieni sairastelu munafarmiin vaikuttaa, kun sen oot kuitenkin sinne jo saanu. :)

Eltsi, joko täti tuli? Meinaatko testata vielä, jos se viipyy? Kyllä mäkin inssiä olisin herkemmin valmis kokeilemaan, mutta jotenkin sekä inssi että IVF tuntuu ainakin vielä "turhan rankoilta" omalle kohdalle, kun vikana on se, etten ole koko 10 kk:n yritysaikana ovuloinut kertaakaan.

Triana, voi harmi, on ikävää kun tulee takapakkia ja/tai odottelua! ♡

Frozen, ei oo tätiä tullut. Turhauttavaa, kun ei tiedä milloin vuoto alkaa. Jos ei oo loppuviikolla alkanut niin kyllä meinaan to-la akselilla testata.
Mulla on sama, ivf kuulostaa rajulta vain sen takia etten ovuloi. Kunhan vaan lääkkeet saadaan oikeiksi ja ovulaatio aikaseks niin olisi samalla viivalla "normaalien" kanssa. Uskon, et sit vatmasti jossain vaiheessa tärppäisi!

Triana, onko sit mahdollista saada lääkäriä jollekin viereiselle paikkakunnalle? Ettei tarttis kuitenkaan Oysiin asti lähteä ultran takia?

Te osaatte varmaan neuvoo mua, ajattelin hakeutua julkisen puolen lapsettomuuskliniikalle. Pitääkö mun ensin varata aika omalääkärille ja sitä kautta saisin lähetteen tutkimuksiin? Jos joku muukin on täällä Tamperelainen, niin ois kiva saada vähän vertaistukee ja jelppiä miten täällä on nää asiat hoitunu ja kertoo onko millaset jonot jne..?

Terveisin täti tuli kivuista päätellen, kohta alkaa vuotaa kun vesiputous.

Deb lähetteen saa perus tk-lääkäriltä julkiselle, eli sinne ajanvaraus ja sieltä ne tekee mm. sukupuolitautitestit (virtsanäyte; olikohan klamydia ja tippuri, jotka piilevänä ei aiheuta oireita, mutta voi tehdä tuhojaan tietämättä), joitakin verikokeita, sekä keräävät kaikki gyn. tiedot ja kyselee puolisosta. Mulle ei tullut edes mieleen, eikä sanottu, että mies voisi/pitäisi olla mukana :banghead: Kyllä ne esim. tupakoinnin, alkon käytön ja muuta yleistä miehenkin osalta kyseli lähetettä varten ja tuntui vähän hölmöltä miehen puolesta vastailla :confused: Siksi varmaan fertipolilla mieskin pitää olla mukana eka käynnillä, että saavat tiedot suoraan lähteestä ja näkevät kumppanin sitoutumisen asiaan.
Sisätutkimuksen tk-lääkäri teki mulle myös (ei ultraa) sekä otti papa-näytteen, kun edellisestä oli jo aikaa. Ja jos tulee raskaaksi, niin sitten sitä ei voida tehdä (keskeytymisvaara); mulla olis kuitenkin vuoden päästä 35-v joukkopapa.
Ja niin, kurja tuo epäselvä tilanne, kun täti ilmoittelee muttei tule :bored: jos ei ole plussa, niin kurvaisipa pian paikalle!
Tuo foolihappo olis hyvä kuulemma aloittaa 3kk ennen raskaussuunnitelmia, koska varastojen kerryttäminen ottaa oman aikansa. Liikaa on turha napsia, kun ei ne elimistöön varastoidu sen paremmin; vahvat foolihappovalmisteet (1-4mg) on ihmisille, joilla on jokin muu syy niiden vajaukseen (esim. syöpähoidot).

Eltsi valitettavasti naapuripaikkakunnilla on vielä surkeampi tilanne, kavereilta ja sukulaisilta sen verran kuullu. Toki voin koittaa saada ajan Terveystaloon yksityiselle, mutta ei huvittais 200e maksaa siitä lystistä. Sielläkään ei aina ole gyne, tiettyinä päivinä vaan. Ja itseasiassa halvemmaksi tulis käydä Oysissa :hilarious:

Deb mä varasin ihan normaalisti ajan lääkärille, kerroin puhelimessa tietty "vaivasta" ja kävikin ilmi että meidän tk:ssa on tietty lääkäri joka hoitaa näitä, just tää joka äitipolilla myös ultraa. Mä en saanu lähetettä sillon heti, kun tää lääkäri halus vielä ootella.. 11kk oli yritystä takana, teillä tosiaan 2v niin varmasti saatte lähetteen :)

Mä täällä pistin taas oman pään entistä enemmän sekasi ku erehdyin lukee kaikilta foorumeilta niitä ketjuja tyyliin "dpo 10-12 nega, dpo 14 plussa" :facepalm:

Triana Mulla vaan edelleen toive / fiilis, että sulla onkin nyt tärpännyt ja turhaan pähkäilet niiden jatkojen kanssa :rolleyes:

Triana, mä syyllistyn myös noiden lukemiseen :D "näkyi testissä vasta dpo 18 hailura" ei tee hyvää mielelle!

Ääh, täällä vaan ei tuo tiputtelu / vuoto lopu :sad001 tänään kp13, tai kp4, riippuen mistä laskee :bored: ajattelin, että nyt loppui viimeinkin, kun aamupäivän aikana ei mitään. Äsken vielä sit alkoikin taas kirkasta verta tulla paperiin :oops:
Soitin fertipolille ja kätilö lupasi lääkäriltä kysyä ja ilmoittaa, minkä vuotopäivän mukaan aloitan terot.. Loppuukohan tiputtelu, jos aloitan tuon kp13 mukaan, eli ylihuomenna o_O vai saako tässä lystikseen vuodella hamaan tulevaisuuteen sakka :bored:

Lara kyllä mulle nyt joku pieni toivonkipinä vielä sytty :rolleyes: Testiä en silti halua tehä vielä ainaka tänään enkä ehkä huomennakaan. Ai ihan niinki myöhään voi plussata ilman että ovis oiski ollu vaan oletettua myöhemmin!
Tuo tiputtelu on niin ärsyttävää :mad: Mullaki joskus tuhrutellu ovikseen asti. Toivottavasti saat pian ohjeet teroille ja vuodon loppumaan :)

Eltsi tästä tuli nyt ihan kauheeta piinaa :hilarious:

Jomottelut loppu taas ku seinään eikä oo mitään merkkejä vuodon alkamisesta o_O

Voi Triana, mä niin toivoisin että plussaisit vielä!

LaraS, loppuispa sulla pian toi tiputtelu. Ikävää tollanen!

Täällä epäslvyys jatkuu sittenkin, tuntui että nyt alkoi vuoto: kipuili ja tunsin että valuu. Menin vessaan, ja hämmästyin oikein kunnolla kun lorahti täysin valkoista ja maitomaista vaan. Kivut (jotka kyllä vaikutti menkkakivuilta) helpotti kun sain sekasin olevan vatsan parempaan tilaan, ja nyt en voi kun ihmetellä.

Deb mikä dpo sulla olikaa tänään? Onko sulla menkat sun muihin kiertoihin nähden myöhässä? Mä niin toivon että sulle vielä plussa tulis ku ne hailurat oli niin lupaavia :smiley-angelic001 Mäki joka vessakäynnillä oon varma että lorahtaa, vaikka jomotukset loppuki jo. Ja kummallisesti pissattaaki koko ajan, liekö oman pään aiheuttamaa sekin :hilarious:

Eltsi mulla ei oo ennen ollu näin jännää tilannetta, on vaan muitten piinailusta ja heidän tsemppaamisesta kokemusta :grin

Triana ja eltsi, pakko pikakommentoida töistä että täällä yks jokasortunut samaan, etsiny samat foorumit joissa myöhään plussanneita:p
ja pikainen omanapa: hyvät fiilikset jäi lääkärikäynnistä,inssiä koitetaan jos letroilla saadaan johtofolli ja aikataulut miehelle/ oviksella (ei vkl) sattuu kohdilleen. Nyt vaan kaikki tädit tänne minulle kiitos, että sais vk.10 oviksen.

Triana, mulla on kp26/26(-28). Tää kierto oviksen mukaan 26 päivää. Dpo taitaa olla 14. Muakin pissattaa kokoajan :hilarious: mulla kävi jo sellanen kauhukuva mielessä että saan laimeesta pissasta tulosta sen takia jos yks ei mennykään kesken minkä syyskuussa luulin menneen, ja olisin niin pitkällä raskaana että tikut ei reagoi :hilarious: ehkä en kuitenkaan oo, ois se näkyny aiemmin testeissä :D

Tiputtelua ollu pari päivää, toissapäivänä ja eilen sellasta vaaleenpunasta limasta joka muuttuu valkovuodoks hetken päästä, nyt tosiaan luulin että täti ois tullu mutta ei edes tiputtele ja jomotuskin häippäs, oikeeta munista särkee. Huhhuh mitä soutamista ja huopaamista!

Lueskelen mielenkiinnolla noita teidän hoitokertomuksia, mutta en vaan osaa kommentoida mitenkään, kun ei ole omaa kokemusta :oops:

Toivottavasti LaraS tiputtelu loppuisi pikimiten :dead: Miltähän kierronvaihe näyttäisi ultrassa?
Nyt on kyllä jännät paikat monella :hello2 Onko kukaan testailemassa tänään tai huomenna? Eltsi, Deb, Triana?

Ite ajattelin testailla tänään illalla, jos sitten huomenna jo jättäis luget pois. Masu on ollut jotenkin ihan ihmeellisesti kuralla jo pari päivää ja sen takia tuntuu, että väsyttääkin jotenkin entistä enemmän. Aamulämpö oli kyllä jo laskenut, että kaippa se täti sieltä kohta saapuu. Ei oo kyllä vielä mitään perinteisiä jomotuksia ollut, mitkä yleensä tulee jo pari päivää ennen menkkojen alkua. Hmmm......

Alina dpo 13

Takaisin