Pirkanmaan maaliskuiset

Viuhti--

Kommentoinnin ninja
Maalismammat 2018
Onkos täällä muita Pirkanmaan alueen odottajia? :pompus: Mitä kokemuksia Pirkanmaan neuvolapalveluista tai kohtelusta TAYS:ssa?

Me ollaan oltu tamperelaisia noin neljä vuotta ja nyt odotellaan esikoista syntyväksi maaliskuussa 2018. Hienoa olisi joskus aikanaan vaikka tavatakin muita tämän alueen vanhempia.
 
Täällä ainakin yks pirkanmaalainen. Viimeks taysissa oli kohtelu todella hyvää. Synnytykseen osu ihania kätilöitä. Potilashotelliin ei päästy kun vauva kakkas loppuvaiheessa lapsiveteen. Niin oltiin vuorokausi osastolla tarkkailussa. Neuvola palvelut on melkein nuvola kohtasia ja siitä mimmosen neuvolan hoitajan saa.
 
Heippa! Täällä kanssa yksi pirkanmaalainen ja esikko tulossa :happy: itseä mietityttää kovasti noi neuvolahommat ja ensimmäinen aika tarttis varailla tässä jo ny. Tsemppiä teille odotukseen!
 
Samoin sinulle! :) Meillä oli tiistaina aamulla varhaisultra ja eka neuvola ens viikolla. Jännitti tiistain ultra tosi paljon! Ainakin varhaisultrassa mukana olleet lääkäri ja th sekä neuvola-aikaa varatessa puhelimessa ollut th olivat todella mukavia ja vastailivat kaikenlaisiin kysymyksiin. Neuvolatäti korostikin sitä, että mikä tahansa mietityttää, niin he ovat sitä varten, että heille voi soittaa ja kysyä.
 
Onko teillä muuten tietoa tai suosituksia Tampereen seudun yksityisisten lääkäriasemien tekemistä varhaisultrista ja niiden hinnoittelusta?
 
Täällä kans Pirkanmaa ilmottautuu! Tosin Tampereella en asu, vaan viereisessä kunnassa/kaupungissa. Meille ois tulossa toinen, 2v neiti täällä on jo :)
 
Ja mistään synnyttäjä palveluista ym en osaa kyllä sanoa :/ Esikoinen on odotettu ja synnytetty muualla. Toki hänellä on nyt ollut 1v ja 2v neuvolat täällä ja meille sattui ehkä maailman ihanin neukkutäti! Edellisessä kaupungissa meillä ehti olemaan alle 2v aikana (odotus ja vauva-aika) 3 eri neuvolatätiä ja joka toinen kerta oli sijainen tmv.. :/ Edellisessä kaupungissa mahtavaa oli se, että varhaisultra tarjottiin! Täällä ei. Tosin kun mulla epäsäännölliset menkat olleet niin kun 1,5vk päästä sain soittoajan lomalta palaavalle neukulle, niin keskustellaan sit jos saisin lähetteen tän kunnan gynelle joka joskus näitä alku ultria tarvittaessa tekee :) täytyy toivoa!! Jotain 200e luokkaa ne taitaa täälläkin olla jos yksityiselle menee?
 
Täällä on myös yksi pirkanmaalainen. Edellisen kerran Taysissa sain sekä ala-arvoista kohtelua että aivan ihanaa. Onneksi viimeinen kätilö oli lempeä ja kannustava henkilö, joten kokemus kokonaisuudessaan jäi positiiviseksi. Suosittelen myös potilashotellia, jos sinne pääsee.
 
Oliko joku käynyt varhaisultrassa Tampereella/lähistöllä? Suosituksia?
 
Pirkanmaalta myös, Treen vierestä :) Minä menen varhaisultraan Pirkkalan Pihlajalinnaan, se nyt oli edullisin jonka äkkiä löysin. Mehiläisessä olisi ollut yli 200€, Pihlajalinnassa n.150€, voi olla allekin, tarkkaa hintaa en saanut.
 
Mäkin uusi Pirkanmaalainen, viikko sitten muuttanut niin en tiedä kovin mitään viellä. Syyskuun lopussa viellä muutto tulemassa ja riippuu miehestä jos etsimme paikan Tampereelle tai muualle. Hänellä nyt työharjoittelu ja ei tiedä viellä saako töitäkin, mut toivottavasti saa, kun tykkään Tamperen kaupunkista ainakin paljon :)
Ei ollut tarkoitus viellä tähän aikaa raskaaksi tulla mut halus se lapsi tulla ja maaliskuun alussa laskettu aika nyt on...
 
Täällä myös Tamperelainen ensimmäistä vavvaa odottava immeinen. Mukavasti on meitä pirkanmaalaisia Itse olen ainakin tähän mennessä saanut erittäin mukavaa palvelua, niin neuvolasta, äitiysultrasta kuin äitiyspoliltakin. Toivotaan että kokemukset jatkuu samanmoisina. Laskettu aika osuu maaliskuun alkupuolelle.
 
Yksi Tamperelainen lisää ilmoittautuu joukkoon! Esikoista odotan ja maaliskuun loppupuolella laskettu aika :cat:

Joku kyseli varhaisultrasta. Suosittelen Ovumiaa, eli hedelmöityshoitoklinikkaa ihan Taysin nurkilla. Ultran maksoi vain 122e, (omavastuu 91,50e). Ainakin meidän lääkäriksi sattui todella mukava nainen ja muutenkin oli kivan oloinen paikka. Vastaanottoaika oli jopa 30min. Ja tosiaan sinne voi mennä kuka vaan, ei tarvitse olla lapsettomuushoitoja takana.

Ensimmäinen neuvola oli tänään, ja ihan hyvä mieli jäi. Vähän harmitti kun oma terkkari, jonka kanssa olin puhelimessa jutellut, olikin lomalla. Mutta sijainen oli onneksi myös mukava. Aikaa oli riittävästi kaikkien asioiden läpikäymiseen ja tyhmiäkin kysymyksiäkin sai esittää :wink
 
Ensimmäistä odotellaa, jänniä aikoja.
Ovumialla käytiin mekin varhaisultrassa, ajan sai lähes heti jos vain viikot vain täsmäs. Maksettavaa jäi n 100e ja tosi mukava mieslääkäri sai meille mielenrauhan, että jaksettiin ensimmäiseen seulontaultraan odottaa. Maaliskuulle täälläkin ennustettu syntyväksi.
Kova jännitys siitä, että kaikki menee hyvin ja lapsi on terve. Työn puolesta nähnyt niin paljon sairaita lapsia, että väkisin odottaa samaa meille.
 
Täällä hiljainen ollut :) Mulla nyt semmonen kysymys että mikä olis paras uimahalli Tampereella? Halusin oikeastaan mennä saunaan enemmän kuin uimaan mutta voi uidakin sitten :D Meillä taloyhtiön sauna korjattava ja kuulema valmis vasta tammikuun lopussa niin en jaksaa enää odottaa ja kohta ehkä ei uskalla uimahalliin myös mennää (kuukausi viellä ok?) :P
 
Mie oon käyny Kalevassa, mutta siellä on aika ruuhkaista muina aikoina kuin ihan aamuisin. Varmaan sama tilanne muissakin halleissa. Tesomalla käsittääkseni hyvä halli. Pyynikillä tungosta aina, näin oon kuullut.

Oltaiskohan saatu kokoonnuttua Tampereen maaliskuisten kanssa vielä ennen h-hetkeä? :) Joulun aika menee meillä Itä-Suomessa, mutta sitten taas alkuvuosi pitää pysyä visusti Pirkanmaalla ettei vaan ala synnytys missään tien päällä. :joyful:
 
Kiitos Viuhti! :) ihmettelin että on aika vähän uimahalleja niin isossa kaupungissa :P
Mä tulisin mielillään tapaamisele jos semmosta olis. Ei ole viellä kovin paljon tuttuja täällä ja on aivan liian paljon vapaa aika kun en ole töissä myös :) Mulle sit sopii melkein mikä vaan aika ja en ole tammikuusta lähtien menemässa mihinkään Tampereelta :wink
 
Takaisin
Top