Pirkanmaan helmikuuvauvat 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lyyli81
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onkos teistä kukaan käynyt Tampereella etsimässä äitiysvaatteita? Missähän muualla nykyään myydään kuin H&M? Olen siis housuja vailla ja maanantaina olisi aikaa käydä ostamassa. Netistä en viitsi housuja lähteä tilaamaan kun nyt ei ole aikaa pelata vaihtojen kanssa. Mulla kun on yhdet sopivat housut tällä hetkellä niin tarve on varsin akuutti ;)

Mä oon ostellut fb:n äitiys ja imetysvaate kirppikseltä sekä sit Inton (joo on kylläkin yvillä) ja vadelmatarhan äitiysrekeistä.
Uutena ostettavista ei siis mitään tietoa.

Mä oon Ideaparkista käynyt nuuskimassa äitiysvaatteita, mutta en ole löytänyt kovinkaan monia. Ainakin H&M:llä tosiaan oli joitain vaatteita ja sitten Name it - lastenvaateliikkeessä.

Ite onneksi löysin jo varhaisessa vaiheessa oman kunnan facebook-kirpputorilta kolmen housun paketin, jotka olivat kaikki sopivia mulle. Itse tarttisin lähitulevaisuudessa ehkä ennemminkin paitoja jostain...

Mulla ei oo paitojen kanssa ongelmaa onneksi kun normipaidat on pääasiassa trikoissa ja pitkiä tai tunikoita tms. Ne antaa mahalle tilaa hyvin.

Mulla ei ole harmillisesti tähän hätään aikaa etsiä käytettynä mistään :( Yhdet jos löydän uutena niin pärjään siihen asti kunnes jään pois töistä tai ehdin kirpparikierrokselle. Meidän elämä kun on sen verran kiireistä kun lasten kanssa oltava käytännössä aina kaksi aikuista kotona ja toisaalta kumpikaan lapsista ei oikein ole hyvää kirppariseuraa etenkään jos mun pitää sovittaa ;)

Mulla onneks vielä mahtuu omat vaatteet. Johtuu osittain varmasti siitä että oon nyt laihtunut n. 6kg.
Plus kun ekaa odotan nii ei oo juuri mahaa tullut.

Mulla mahtuu omista housuista vaan yhdet tosi ohuet pellavahousut ja nekin nippanappa. No joo kaikenlaisia olohousuja on jotka sopii mutta ei niillä voi ovesta ulos lähteä ;)

Mulla tulee sunnuntaina täyteen 22+0 ja mahaa on sen verran että töissä potilaatkin kyselee vaikka työvaatteet on kuin pyjamat.

Mäkin oon siirtynyt jo melkein neljä viikkoa sitten pelkkiin äitiyshousuihin (nyt rv 17+3). Tai kotona käytän kyllä normiverkkareita ja collareita vielä. Alkoivat farkut jo puristaa sen verran paljon etenkin istuessa, ettei ollut kiva pitää. Parit vähän väljemmät housut meni pidempään, mutta sitten vaan totesin, että näitä äitiyshousuja on niin paljon kivempi pitää, kun ei kiristä ja purista mistään, että päätin siirtyä näihin kokonaan. Oon kyllä joutunut näissä vielä kuminauhoja kiristelemään, että pysyy paremmin päällä, mutta on se hyvä, että on vielä kasvunvaraakin. :)

Tänään muuten taas oman kunnan facebook-kirpparilta varasin yhen paidan ja yhdet housut. Paitaa tuskin viittin sovitella, kun se oli vaan 4 euroo, mut housut voisin kokeilla ennen lopullista ostopäätöstä. Sitten mulla oliskin jo neljät housut, että eiköhän niillä sitten pärjää jo aika pitkälle tässä raskaudessa.

Aphrael, mulla ei oo potilaat vielä mitään sanoneet, mutta kyllä työkaverit jo tällä viikolla huomautteli, että maha on selvästi kasvanut. He tosin tietävät tilanteen, niin on helpompi huomata.

En vielä oo tilannu äitiyshousuja töissä, mutta ens viikolla varmaan vois jo tilata. Äitiyspaitoja ei kuulemma erikseen oo, että täytyy sitten varmaan vaan tilata vähän isomman kokoinen paita, kun pientä kinnaamista on jo ollut havaittavissa nykyisessä, vaikka meilläkin hammashoitolassa aika löysät vaatteet on.

Kalevan Babystylessä on ainakin jonkin verran äitiysvaatteita. Tarkemmin en oo käyny viel katsomassa käyny kun ei ole vielä tarvetta, kivasti menee viel kaikki omat vaatteet... vatsa on kasvanut hieman, mutta enemmän näytän siltä et vähän ois tullu kesäkiloja kuin että olisin raskaana.

Mä en käytä farkkuja normaalisti niin näin pitkälle pärjäsi omilla housuilla jotka siis lähinnä matalavyötäröisiä "suoria" housuja. Esikoisen raskausaikana mulle riitti kahdet äitiyshousut, yhdet pienemmät joita käytin jos piti istua pitkiä aikoja jolloin tavalliset housut ahdisti ja joskus 30+ viikoilla ostin isommat kun ei omat enää mennyt. Mutta olin myös vuodelevossa rv28-35 eli ei paljon ollut tarvetta housuille ;)

Tokassa raskaudessa menin alkuvaiheen mekoilla kun la oli marraskuussa ja viileiden tullessa ostin kahdet äitiyshousut joilla pärjäsin hyvin. Tuolloin ei tarvinnut vuodelevossa olla mut saikulla kuitenkin rv 24 alkaen eli saatoin pestä housuja yhtä aikaakin kun ei ollut pakko mennä mihinkään.

Maiku, Meillä on työvaatteet koko talon yhteiset ja äitiysmalleja ei ole eli sit pitää vaan vaihtaa isompaan kun ei enää mahdu vaatteisiinsa. Mä juuri tuumasin, että seuraavaksi kun haen vaatteita niin täytyy vaihtaa pusero m -> l kun istuessa jo kinnaa maha vastaan ;)

Tässä mun maha tältä aamulta.

Liitteet

• WP_20150919_06_59_12_Pro (2).jpg
    WP_20150919_06_59_12_Pro (2).jpg
    163.1 KB · Katsottu: 12
Myky, Kiitos! Babystyle onkin kävelymatkan päässä eli voisi houkutella perheen kävelyretkelle Kalevaan jo viikonlopun aikana ja käydä kurkkaamassa valikoimaa.

Mä ostin H&M:stä yhdet äippähousut ja oon käyttänyt niitä jo monta viikkoa, kun omat farkut ei enää tuntuneet mukavilta. Paino on tippunut pari kiloa, mutta maha on kasvanut kivasti.
Sitä mietin, että onko ulkoiluvaateista olemassa äitiyshousuja? Lenkkeillään koirien kanssa ja vielä vähän agilityäkin mentäisiin. Olisi kiva, että olisi mukavat housut liikkua. Vanhat tuulipuvun housut menee, kun tipauttaa ne mahan alle, mutta ei ne mitenkään kivalta näytä.

mää en muutenkaan juuri käytä farkkuja, koska ne kiristää tai puristaa aina jotain läskejä. :D
käytän paljon legginsejä ja mekkoja (myös talvella) ja töissäkin voin olla verkkareilla (ei nyt ihan tyyliä adidas 2-raita) kun oon päiväkodissa töissä. Mukavat (omat) vaatteet siis töissäkin käytössä...

Mulle ei oo kukaan sanonu et maha ois kasvanu, mut ei se omasta mielestä kyl myöskään ole kasvanut. Ehkä lähinnä pysynyt samana tai vähän kaventunut... oon kuitenkin nyt laihimmillani moneen vuoteen... :D

Takaisin