Pirkanmaan helmikuuvauvat 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lyyli81
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Niin ja siis mun neuvolakortissa lukee nyt kaksi eri laskettua aikaa, sekä siinä menkkojen mukaan lasketussa, että ultran mukaan. Sillä ajattelinkin, että onko se ultrassa merkattu nyt sitten virallinen, kun se korttiin kuitenkin merkattiin...

Siis ei voi olla totta! Mullaki merkkas neuvolatäti just viime viikolla (ainaki mun mielestä) väärin. Se laitto siihen rv ultran mukaan sen, mitä ois kuukautisten mukaan. Tosin ei oo ku viikon heitto, mut pisti silmään. Hassua, että muilla on ollu just sama ongelma:woot:

Sitäkin mietin, että eihän joka ultran mukaista LA arviota voi neuvolakorttiin merkata, kun ei siinä ole tilaa. Kortti ei ole nyt mukanani, mutta eikös siinä ollut periaatteessa 3 kohtaa: se vikojen menkkojen mukaan arvioitu, ultran mukaan arvioitu ja sitten se ruutu, johon merkataan sitten se LA joka raskaustodistukseenkin kirjataan (tuleeko se lopullinen "tuomio" sitten rakenneultrassa?) Sekavaa shittiä. :rolleyes:

En pääse nyt minäkään tarkastamaan miten ne kortissa menee tarkalleen. Sen muistan hyvin kun ultrassa merkkasi siihen taulukon sarakkeeseen ultrapäivän kohdalle viikot ultran mukaan ja veti viivan loppusarakkeeseen kun ei laskettua muutettu muutaman päivän vuoksi.

Tarkistin kortin ja itse asiassa mulle on merkattu 3(!) eri laskettua aikaa. :hilarious: Menkkojen mukaan 25.2, hedelmöityksen mukaan 23.2 ja ultran mukaan 21.2. Että valitaanpa siitä. :wtf

Yritin saada kuvankin kortista tänne mutta ei onnistunut. Mun kortissa on sellainen kohta missä lukee raskaustodistukseen merkittävä la ja siihen kirjoitti terkkari ultraa seuraavalla käynnillä sen mikä on laskettu menkkojen mukaan ja ultrassa tosiaan vetivät viivan siihen la ultran mukaan sarakkeeseen kun ei muutettu laskettua. Eli ehkä teilläkin asia selviää seuraavalla neuvolakäynnillä vielä. Mullahan tää menkkojen mukaan laskeminen on siinä mielessä tosi hassua kun itse tiedän hedelmöittymisajan ja ultra vahvisti mun tiedon eli menkkojen mukaan laskettu on todistetusti väärä :D Tosin eipä tuolla niin paljon merkitystä ole kun eipä nuo lapset sen lasketun ajan mukaan synny :D

No jopa on sekavaa. Mä nimenomaan ymmärsin, että ne ultrassa arvioidut lasketut ajat on niitä "tarkimpia" ja että niiden mukaan eleltäis. Pitää kysyä seuraavalla neuvolakäynnillä vielä.

Ja siis eihän sillä lasketulla ajalla mitään muuta merkitystä olekaan, kuin se, että koska saat jäädä äippälomalle (siksi olisi paras mitä aiempi se aika olisi, ainakin omalla kohdallani). :p

Hei taas kaikille mulla oli eilen nt ultra ja kaikki oli hyvin pienellä mulla laskettuaika muuttui ultran mukaan. Ennen oli 28.2 ja nyt sitten 23.2 ensimmäinen kolmannes ohi. Nyt voi jo vähän ottaa rennommin tuo keskenmeno pelon suhteen nälkä on alkanut hellittää mutta pahoivointi on nyt ollut jokapäiväistä.

Kiva kuulla, että kaikki oli hyvin. :) Mulla on taas toisinpäin: pahoinvointi on helpottanut, mutta nälkä vaan kasvaa! :grin

Minulla nuo päivät heittivät parilla päivällä, ja terkka sitten totesi, että koska on käyty lapsettomuushoidoissa, ja hedelmöityspäivä on niin tarkasti tiedossa, niin sillä mennään. Eli ei menty ultran tai edellisten kuukautisten mukaan.

Kyllä mullakin hedelmöityspäivä on melko tarkkaan tiedossa: ei päästy inseminaatioon asti, mutta irroituspiikin pistin ja jos tasan kerran oli peiton heiluttelua, niin ei niitä vaihtoehtoja kovin montaa ole. :grin

Hauskaa, ollaankohan me kaikki Sannizka, Maryshka ja minä (en tiedä oliko muitakin) samaan aikaan tayssissa tositoimissa. Ainakin, jos laskettuja aikoja katsoo (23.2.). Saapi nähdä. ;)

Tuolla muualla kerroinkin, että mulla oli tosiaan tänään nt-ultra ja se meni hyvin, vaikka niin pelkäsinkin sitä etenkin veriseulojen takia. Ei kuitenkaan hätää seulojen suhteen. Saatan vaan noin 30. viikolla "päästä" ylimääräiseen tutkimukseen alhaisen papp-a arvon takia. Ilmeisesti lähinnä istukan toiminnasta ovat kiinnostuneet.

Ei tässä nyt sit muuta kuin luottavaisena eteenpäin. :hello

Siltähän tuo Maiku2 hyvinkin vaikuttaa, että tayssissa voitais olla samoihin aikoihin jännäilemässä! :grin

Muokattu viimeksi:
Hihii, mulla siis LA 22.2. ja taysissa synnytän joten voi hyvinkin olla että liityn joukkoonne samoihin aikoihin.

Saas nähdä sit helmikuussa ketä meitä on siel samaan aikaa. Toivon etten tän tokan kanssa menis niin pitkälle ku esikosta 41+3 se loppu on sina niin tuskaista odottelua mä oon kovasti miettinyt jo et miten saadaan tuo meidän tyttö hoitoon synnytyksen ajaksi? Meillä ei kauheasti ole läheisiä jotka voisivat hoitaa. Pahimmassa tapauksessa oon yksin synnyttämässä

Sannizka, Meilläkin käy suurella todennäköisyydellä niin, että synnytän yksin. Appivanhemmat asuu kyllä 20km päässä ja ottavat taatusti lapset tai tulevat meille jos vaan onnistutaan ennakoimaan eivätkä ole töissä tms. Pidetään varmaan ainakin synnytykseen asti tyttö kokopäiväisesti hoidossa, ettei arkena päivällä tulisi hoito-ongelmaa. Mä vaan olen nuo kaksi synnyttänyt yöllä ;) Olen vähän miettinyt doulaa juurikin siltä varalta jos joutuu yksin menemään. Vaikka mun synnytykset on ollut nopeita niin kurjaa se olisi yksin. Ja doulan lisäksihän saa olla idä/tukihenkilö mukana eli ei haittaisi vaikka isä sitten ehtisikin mukaan.

Varmistin tänään neuvolasta sekä hoitajalta että lääkäriltä sen radi asian. Eli jos ruokavaliohoitoinen radi niin ei oo estettä päästä potilashotelliin :)

Takaisin