Pirkanmaan helmikuuvauvat 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lyyli81
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hei kaikki! Tällä yksi odottaja Ylöjärveltä, la ihan helmikuun lopulla. Kävin Koskiklinikalla varhaisultrassa jo oletetulla 8. viikolla, mutta selvisi että silloin oli alkamassa vasta 7. viikko. Huomenna olisi sitten 9+0.

Ootteko muuten huomanneet, että 2016 on karkausvuosi! Kääk, saapa nähdä kelle tulee karkausvauva?.. :)

Mua oksettaa kanssa ihan koko ajan nyt, on vaan pahentunut. Ajattelin sen rannekkeen ostoa, mut jotenkin epäilen sen tehoa... Mua auttaa se kun syön koko ajan, ja senpä vuoksi mulle onkin tullut painoa jo kolme kiloa!! :O Esikoisesta tuli +23kg, toisesta +19kg, ja toivoisin kovasti että tästä saisin taas vähemmän, vaikka "vain" +15kg. Mulla on kyllä aina sit lopulta kilot onneksi lähtenyt pois, mut on tosi rankkaa ladata yli 20 kiloa kuitenkin aika lyhyessä ajassa. Mut siis jos pahoinvointi jatkuu tätä tahtia ja syöminen myös, niin todellakin tulee taas paljon kiloja.

Mikään makea ei kiinnosta ollenkaan, mutta kaikki suolaiset jutut auttaa mulla pahoinvointiin. Teen jatkuvasti voileipiä ja popsin väleissä suolakurkkuja. Ranskalaiset ja pizza auttaa myös- super terveellistä! :/ Mutta sitä jotenkin tekee ihan mitä vaan ettei tarvis oksentaa, se on niin inhottavaa.

Lyyli81, Mulla ne pahoinvointirannekkeet helpotti kyllä selvästi vähän. Siis veivät sen pahimman "kärjen" pois. Olin siis itse tosi skeptinen niitten suhteen joten yllätyin positiivisesti. Ei ne toki kokonaan sitä pahoinvointia poistanut mutta pystyin kuitenkin jonkun verran liikkumaan kodin ulkopuolellakin niiden avulla. Työkuntoinen rn kyllä ollut siltikään enkä kyllä olisi rannekkeiden kanssa töissä ollakaan kun olen sairaanhoitaja..

Haha! Karkausvauva :)

siis mullaki kaikki mahdollisimman suolanen ja rasvanen menee paremmin alas. Nyt on tosin ollu pari ihan hyvää päivää ja jopa pystyny syömään suht normaalisti, samalla koputan puuta ja toivon, et alkais helpottamaan kokonaan.

Mulla on nyt selvästi kyllä pahoinvointi väistynyt, mutta heikotusta tulee välittömästi jos ruokailuvälit venyy tai jos aamulla kestää liian kauan ennen kuin ehtii itse syömään (eli about joka aamu kun pitää ensin huolehtia lapset). Mulla nyt siis rv 13+4 (yritän opetella neuvolan viikkoja). Saa nähdä miten käy töissä kun syömään ei pääse silloin kun haluaa ja koko ajan pitää seistä/kävellä. Täytyy ehkä työparille ehdottaa, että olisin se joka kirjaa ja varaa jatkot että voisin istua koneella välillä ;) Töissä kaikki ovat siis tienneet raskaudesta plussatestistä lähtien, koska osa työtehtävistä on kielletty raskaanaolevilta.

Yyh karkausvuosi.. Joudutaan taas miettimään joko kävisi maistraatissa ;) Ollaan menty kihloihin 11v sitten karkauspäivänä (ettei tarvi joka vuosi muistaa) ja silloin suvulle sanottiin että muutaman karkausvuoden päästä harkitaan naimisiinmenoa ja se tapahtuu sit myös karkauspäivänä jos joskus niin päätetään :D

Täällä ilmoittautuu myös yksi pirkanmaalainen odottaja. Ensimmäistä odotellaan ja nyt on meneillään 9+4.

Mun odotusta varjostanut vuodot viikolta 6 alkaen. Niiden syyksi ilmeni hematooma kohdussa. Sen vuoksi kohonnut keskenmeno- ja infektioriski. Aika stressaavaa... Etenkin, kun tämä raskaus saanut alkunsa 1,5 vuotta kestäneiden rankkojen lapsettomuushoitojen avulla. Meillä ei muuta mahdollisuutta saada lasta kuin hoidoilla. Nyt vaan täytyy yrittää olla positiivinen ja iloita tästä pienestä, joka ainakin vielä eilisen ultran mukaan eleli ja kasvoi hyvin masussani. Onneksi olen kuitenkin ymmärtänyt, että suurin osa näistä ns. hematoomaraskauksistakin menee loppujen lopuksi ihan hyvin.

täällä ei vissiin ollu helmikuun alussa la kovinkaan monella pirkanmaalaisella?
Ainakaan mitä tota helmivauvat listaa kattelin, niin ei ollu lähellä mun la:ta (4.2.) muita TAYSilaisia...

Mitä teille muille pirkanmaalaisille kuuluu? miten odotus on sujunut?

Mulla on nyt 13+2 ja pahoinvointi on (ilmeisesti) loppunut!!!! En oo oksentanut viikkoon, ja etovaa oloakaan ei enää juuri ole... Ihanaa!

Mulla la 7.2 ja tayssiin suuntaan myös :)
Olo yhä kamala - päänsärky, oksentelu, väsymys, tissit yhä järkyttävän kipeät :( 12+6 siis nyt

no saas nähä miuksu ollaanko samaan aikaa siellä! :D

Musta kyl tuntuu jo nyt et tää tulee meneen yliaikaseks... :D en tiiä miks mulla on sellanen tunne, mut jotenkin vaan siltä tuntuu... :D

Mulla on la virallisesti 24.1. Mutta todellisten viikkojen mukaan muutaman päivän myöhemmin eli jos (ja kun) menee yli niin helmikuun alkuunhan se menee.. Esikoinen syntyi 41+4tms ja nuorempi 39+6.

Mulls pahoinvointi loppui pari viikkoa sitten (nyt 14+6), mutta onnistuin saamaan riesakseni jonkun ripulitaudin jota olen tämän viikon potenut js painokin on taas kolme kiloa alle lähtöpainon kun olin juuri saanut sen kohoamaan ennen tätä. Huoli vauvan voinnista heräsi taas tämän taudin myötä mutta onneksi ensi viikolla on neuvolalääkäri.

Täällä menossa 10+4. Tää on niin hassua, kun välillä iskee kauhea epäusko, että onko sitä raskaana ollenkaan. Mulla on olleet raskausoireet aika lieviä, niin välillä jopa vähän toivonut, että olis nyt jotain niin ainakin tietäis olevansa raskaana. ;) Ei vaan, kai sitä pitää olla vaan tyytyväinen, että on päässyt tähän asti suht vähällä (jos ei lasketa niitä vuotoja). Rinnoissa on vähän arkuutta ja välillä pitää oikein kokeilla, ettei se vaan ole kadonnut. :P Ja on mulla välillä huonovointisuuttakin: tänään illallakin vähän ollut huono olo ja outo maku suussa.

Mulla on puolitoista viikkoa vielä np-ultraan. Odotan jo malttamattomana, toivottavasti kaikki näyttää hyvältä siellä!

Ai niin, semmoista tuossa vielä mietin, että vaikka meillä on samassa kuussa laskettuaika, niin silti tuntuu, että te jotkut ootte niiiin paljon edellä kaikessa. Kun aika monilla on jo np-ultra ohi ja toinen raskauskolmannes alkanut jne.. Tuntuu, että ite on vasta ihan alussa kaikessa teihin konkareihin verrattuna. :D

Maiku, Mulla on samat fiilikset tuolla tammikuisten puolella. Itsellä oli vasta nt-ultra vajaa 2vkoa sitten niin ensimmäisillä on jo rakenneultrat käsillä.

juu, ja musta on aina outoa, et joillain on vielä pitkä aika nt-ultraan, itellä kun se tosiaan oli jo! Rv 13+2 nyt..

Mut niin se menee kun alkukuun ja loppukuun välissä on niin monta päivää.. :D

Mut en mää kyl koe olevani mikään konkari, eka raskaus ikinä jne... Tuntuu edelleen et oisin ihan alussa, vaikka tosiaan toisella kolmanneksella jo mennään!!!
Mut ehkä tosiaan nyt kun on oireetkin kokolailla hävinneet (paitsi jatkuva pissahätä ja hajuherkkyys) ei ees tunnu et ois raskaana... :D Kun ei liikkeetkään vielä tunnu (luultavasti) piiiiiitkään aikaan....

Haluisin ostaa dopplerin, mut en oo saanu aikaseks... Oon ollu reissussa ja sit vaan saamaton...

Balacenia, älä osta doppleria vielä. Itse etsin ääniä sillä tunnin, jonka jälkeen heitin sen nurkkaan turhautuneena. Seuraavana päivänä menin nt-ultraan, jossa vauvalla oli kaikki kunnossa. 3 päivää myöhemmin menin neuvolaan, jossa terkka etsi ääniä puoli tuntia, ei löytänyt, ja sitten toinen terkka etsi niitä puoli tuntia ennen kuin löysi. Itse olin jo todennut terkkareille useaan otteeseen, etten ole lainkaan huolissani, kun minäkään en löytänyt ääniä aiemmin, ja silti kaikki oli ultrassa kunnossa, mutta terkat välttämättä halusivat löytää äänet. Ja jos eivät olisi löytäneet, olisi minun pitänyt mennä heti ensi viikolla uudestaan seuraavaan kuunteluyritykseen.

Joten niitä ääniä on ilmeisen vaikea löytää tässä vaiheessa, ja säästät omia hermojasi, jos et edes yritä. Minä en aio edes yrittää useampaan viikkoon, vaikka tuo laite minulla onkin.

Täällä menee ihan hyvin (11+2). Huomenna on ultra, joka tietty vähän jännittää. Voi kumpa kaikki olis hyvin :arghh:

Mulla on ollut melko oireetonta ja sitten toisaalta joka asiasta tulee vähän olo, että liittyyköhän tämä nyt tähän raskauteen. Alussa söin paljon ja sitten se meni ohi. Sitten hajut ja jotkut ruuat tuntui etovalta, mutta en oksentanut. Ensin mahassa tuntui menkkamaisia kipuja ja nyt on "nopeiden" liikkeiden jälkeen hieman vihlaissut oikealta puolelta alavatsaa. Mua röyhtäisyttää paljon, jopa pelkkä veden juominen. Rinnat ei ole arat, mutta nännit välillä kutiaa.

Varhaisultassa kaikki oli hyvin, mutta tässä välissä on voinut tapahtua vaikka ja mitä. Olispa ultra edes aamulla, mutta ei kun puol kolmeen pitää töissä kärvistellä.

nooh, mää menin jo tilaamaan itelleni sen dopplerin eilen yöllä.. :D Mut tässä tosiaan on jo 13+3 nyt meneillään ja ennen kun se tänne kotiin saapuu voi hyvinkin olla jo 13+5-14+1...
Ja en oo kauheen ressaavaan sorttia ja kun tietää jo, että ei niitä ääniä välttämättä löydy mitenkään helposti, niin osaa suhtautua (ehkä) siihen asiaan "lepsummin"...

Mää vaan haluan nyt jotain varmistusta, et edelleen on kaikki hyvin kun melkein kaikki oireet hävinny... :D ja liikkeetkään ei ny vielä pitkään aikaan (luultavasti) tunnu...

Takaisin