Pirkanmaan helmikuuvauvat 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lyyli81
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tänään oli se pelätty ja odotettu varhaisultra rv 6+1 ja menin ultraan sillä mielellä, että ihan varmasti on tuulimuna (ei oo juurikaan raskausoireita, ei edes turvotusta vatsassa, vain tissit on kipeet), ja kun r-testien viivat alkoi tällä viikolla näyttään haaleampia viivoja, niin olin jo ihan varma, että kesken meni.

Mutta kyllä siellä vaan herne oli kohdussa ja syke näkyi!! <3
Oikea ihmeraskaus kyseessä, sillä tämä plussaus tuli munatorvettomalta puolelta ja yhdellä ainoalla peittojen heiluttelulla otolliseen aikaan!

Hieman kivi vierähti sydämeltä, mutta tätä keskenmenopelkoa ei karista kannoilta mikään, viime syksynäkin syke löytyi ja viikkoa myöhemmin alkio kuitenkin menehtyi tietämättäni (kkm). Ja huhtikuulla oli just KU, jonka seurauksena vasen munatorvikin lähti... Mutta eipä yhden munatorven puuttuminen näyttäny juuri haittaavan! :D

Heippa! Täälläkin yksi pirkanmaalainen odottaja! Tampereella asustellaa ja ekaa odotetaan. Pahoinvointia, väsymystä ja turvotusta on. Ostin itelleni pahoinvointirannekkeet, ne on onneksi helpottanut pahaa oloa!

Meillä tällä tietoa la 4.2., eka ultra on parin viikon päästä. :)))

Täällä myös yksi ekaa vaavia odottava tamperelainen. Meillä la on 27.2. Tänään käytiin ekassa neuvolassa ja vkolla 11 luvassa ultraus. Pitkä aika vielä, kun viikkoja on nyt koossa vasta 7+4.

Täällä kanssa Pirkanmaalainen odottaja. Toista odotetaan ja ikää mulla tosiaan 28. Alkuraskauden ultran mukaan laskettu ois 12.2., mutta sitä mahdollisesti vielä sitten nt-ultrassa tarkennetaan :)

Sopisikohan tähän ketjuun liittyä tällaisen tammikuisten puolella pääosin jutustelevan. La omien laskujen mukaan aikaisintaan 27.1., neuvolan mukaan 24.1. ja tulevan maanantain nt-ultrassa sitten selviää oikeasti. Ihan tammi-helmikuun vaihteessa kuitenkin.

Olen 34v tamperelainen ja kolmatta odottelen. Minulla on 15v esikoinen ja nykyisen miehen kanssa marraskuussa 4v täyttävä neitokainen.

Minäkin voisin liittyä tänne mukaan jutustelemaan, muissa helmikuun ketjuissa puksutetaan niin hurjalla höyryllä eteenpäin ettei tällainen satunnaisfoorumilainen tahdo pysyä yhtään jutuissa mukana!

Nokialta ollaan, ja esikoista odotellaan miehen kanssa. Yritystä on kertynyt noin 2,5v. ja nyt vihdoin on pieni masussa, 22.2.2016 olisi la :) kävimme yksityisellä ultrassa 6+4 varmistamassa, että kaikki on hyvin, ja olihan siellä! Nyt viikkoja kasassa 8+5 ja kotidoppleriin kuuluivat selvääkin selvemmät sydänäänet tänään aamusella. Aika hangon kekseinä siis mennään :)

meillä on ultra ens torstaina ja en malttais odottaa, että näkee pikkusen!!! Nyt rv 11+2

Meillä on nt-ultra maanantaina eli jännät 1,5vrk vielä edessä. Onneksi huomiselle on paljon puuhaa luvassa kun viedään Nokialle esikoinen oman mummunsa luokse yökylään ja suunnataan itse siihen lähes viereen anoppilaan syömään ja samoille nurkille taloa katsomaan. Nuorempi jääkin anoppilaan yökylään niin ei tarvi erikseen ultraa varten kiikuttaa sinne hoitoon. Eli me saadaan miehen kanssa hetki aikaa kahdestaankin. Mietinkin että pitäiskö tuo houkutella jonnekin ulos syömään.. Lasten kanssa ei juuri voida käydä kun nuorempi on allergioitten vuoksi vielä tosi suppealla ruokavaliolla ja teini nyt ei luonnollisesti mielellään näyttäydy missään vanhempien seurassa ;)

Helou! Nokialla ekaa (ekoja) odotellaan ja tän hetkinen la 6.2, mutta koska näitä on kaksi, niin voipi olla, että ollaan aiemmin jo liikenteessä :) maanantaina, eli huomenna nt-ultraan. 7+3 käytiin jo varhaisultrassa ja siellähän ne kaksi sydäntä sykki. Eli nyt on 11+1...

Heippa pitkästä aikaa ja tervetuloa uudet! :)

Vaikka onkin kolmas tulossa, niin silti multa on taas perusasia hukassa: oon nyt vaiheessa 9+2, joten kun haluan lukea täältä sivuilta sitä missä kerrotaan viikko viikolta mitä vauvalle milloinkin kehittyy, niin kuuluuko nyt lukea viikkoa 9 vai viikkoa 10? :D Tavallaanhan tämä on nyt siis kymmenes viikko, mutta mutta...miten te muut laskette?

0+0 - 0+6 on ensimmäinen viikko, 1+0 - 1+6 on toinen viikko, jne, joten 9+0 - 9+6 on virallisesti 10. viikko.

mää oon siis lukenu väärää viikkoo vissii... :D tai siis kun nyt on 11+3 niin oon lukenu 11. viikkoo jne...
Mut eipä tuon niin kauhiasti tässä vaiheessa ees oo väliä... :D

Onks teillä ollu kovia pahoinvointeja? Mulla alko viikolla 7, nyt ollaan viikolla 13 ja edelleen vaan jatkuu. Eilen ultraan matkatessa jouduin jäämään bussista aiemmin pois pysäkille oksentamaa. Noh... Onneks oli viikonloppuna tammerfestit, ni ohikulkijat varmaan ajatteli, että oon vetäny sillai pitkän kaavan mukaan :D pahoinvointirannekkeet kokeiltu ja ei auta, mut jos ois jotain muita hyviä vinkkejä, ni kelpaa. Oon valmis kokeileen lähestulkoon kaikkee jo tässä vaiheessa :D mut nii! Seki viäl et ultrassa kaikki ourait, kaksi hyvin liikkuvaista tapausta siellä pyörii <3 la tuli alaspäi. Eli nyt ois 2.2.2016

Meille heilutteli eilen ultrassa yksi vilkasliikkeinen pikkuinen. Ultraaja oli mun kanssa samaa mieltä viikoista, mutta heitti vain sen kolme päivää neuvolan laskemista niin niillä mennään sit eli virallinen la 24.1.

Ja mitä tulee pahoinvointiin niin tämä on kolmas raskaus kolmesta missä voin pahoin rv 5 alkaen. Esikoisesta oksentelin pitkälti yli rv 20, nuorimmaisesta en oksentanut kuin pari kertaa ja phv loppui joskus rv 15 jälkeen. Nyt en ole oksentanut, mutta saikulla ollut kuitenkin ja alle viikon ollut parempi olla. Nyt siis rv 13+2. Ja mikä auttaa.. Ei kunnolla mikään. Nyt pahoinvointirannekkeet auttoi minimaalisesti, muuten vähäisesti ollut apua paikallaan olemisesta (mieluiten lähellä vaakatasoa) ja jatkuvasta pienien määrien syömisestä. Vaan kun ei ole ruokahalua niin ajatuskin syömisestä oksettanut.. Esikoisen raskaudessa en voinut jäädä saikulle ja uskon sen olleen suurin syy oksenteluun.

Tsemppiä Innaa! Toivotaan, että pian helpottaisi sinullakin!

Siis vaakataso on mullaki ainoo, millä pystyn ees joskus olemaan oksentamatta. Kokoajan täytyis syödä vähäsen ja yritys on ollu kova, mutta juurikin se, kun ei oikeen mitään tee mieli kumminka. Täytyy nyt vaan toivoo, et menis ohi. Eilen illallaki 22-24 oksensin ihan sängyssä, eli ei auttanu ees vaakataso.

Mulla on ens viikolla eka ultra. Jännittää. Pahoinvointia on ollu muttei niin paljoa ku esikoisesta. Saattaa olla monta päivää välissä etten oksenna ja sit parina päivänä taas oksettaa sen kerran aamusta. Häiritsee kun mulla on nälkä koko ajan. Koitan syödä aina ku nälkä tulee jotain pientä. En halua kauheesti painoa tässä raskaudessa. Edellisestä tuli 20kg ja en oo saanu niitä lähtemään.

Tällä hetkellä ku mun tekee niin vähän mieli mitään, ni sit ku jotaki tekee, ni se on ihan sama mitä se on, syön kyllä. Oli se sit juustohamppari tai kanasalaatti. Ehkä sit voiki taas kattoo paremmin mitä suuhus laittaa, ku pystyy muutenki syömään paremmin. Ja ku nää on kaksoset, ni oon valmistautunu siihen, et musta tulee muutenki ihan hirvee valas :D toistaseks ei oo paino noussu ku 1,5 kg ja seki tuli heti alkuun. Se on se mitä mun voi heittää pelkästään kuukautistenki aikaan.

Ja tsemppiä ultraan sannizka!

mulla ei oo tullu vielä ollenkaan painoa lisää, johtuen lähinnä pahoinvoinnista ja siitä, että oikein mikään ruoka ei maistu. :((

Onneks nyt kun oltiin pari päivää tallinnassa, niin pysty syömään normaalisti... :)

meillä ultra huomenna, en malttais odottaa!!!!

Ja tänään saatiin myönteinen lainalupaus! :)

Takaisin