me kerrottiin molempien perheille siinä 8-10 -viikoilla. Ensin miehen äidille ja mun vanhemmille ja sit vähän myöhemmin miehen isälle ja tämän vaimolle. Myös omille isovanhemmille kerrottiin samoihin aikoihin. Kavereille kertoilin sitä mukaa kun nähtiin, ekoille jo heti plussauksen jälkeen kun oltiin seuraavana viikonloppuna menossa baariin ja tarvittiin kuski, niin en si viittiny olla kertomatta kun saatoin ite hyvin olla se kuski. facebook-jilkista tein asiasta vähän sen jälkeen kun oli nt-ultra ollut. Ensin kyllä kerroin töissä ennen kun julkasin facessa...
pahoinvointia mulla oli viikoilla 7-12. Jonkun aikaa mulla auttoi pahoinvointirannekkeet (suosittelen kokeilemaan!), mut sit lopulta ei enää nekään auttanu. Oksensin lähes päivittäin ton 5 viikkoa. Mitään ei oikein tehnyt mieli syödä. Joillekin on kuulemma auttanut säännöllinen syöminen, mut mulla ainakin oli ihan sama söinkö vai en, huono olo ja oksennus tuli joka tapauksessa! Jossain vaiheessa en voinut ees olla samassa huoneessa kun mies teki ruokaa, tuli heti huono olo siitä ruuanlaiton hajusta! Myös kaupoissa lihatiskit ja kosmetiikkaosastot oli ihan ehdoton no-no.
myös se oli kamalaa, kun meidän rapussa on jonkun verran koiria ja HYI ETTÄ kun ne koirat haisi sillon mun nenään NIIIIIN pahalta! Meinas oksu lentää aina kun meni ulos...
'
Ja tosiaan mulla oli ihan superhajuaisti ton pahoinvoinnin ajan, ei kiva... Onneks ei tarttenu olla töissä (oon päiväkodissa töissä), ois meinaa voinu olla pikkasen hankalaa esim. vessatus!
Ton pahoinvoinnin jälkeen sain seurakseni närästyksen, jonka takia oksentelin mahahappoja vielä pari viikkoo varsinaisen pahoinvoinnin jälkeen. Renniee vetelin kuin karkkia ja galieve -nimistä närästyslääkettä kokeilin myös. Kummastakaan ei suurta apua ollut.
onneks nyt ei enää oo n. kuukauteen närästäny eikä ollu huono olo! ihan satunnaisesti joistain tietyistä ruuista on närästäny ja oon si jättäny niiden syömisen/juomisen...
sokerirasituksessa olin joskus 12+ viikolla ja siitä sain tosiaan radi-diagnoosin. pari viikkoa mittailin sokereita kotona, ja koska niissä oli ylityksiä melko paljon, sain lähetteen äitipolille. Äitipolikäyntiä varten mittailin vielä n. 3 viikkoo sokereita ja pidin ruokapäiväkirjaa 3pv.
Äitipolilla mulle määrättiin sit insuliinit ja niitä oon nyt pistänyt vähän vajaa 2vko. Äitipolilla tehtiin myös rakenneultra, mutta koska sikiö oli poikkitilassa, niin kaikkia rakenteita ei nähty tarpeeksi hyvin. Meen ens tiistaina siis toiseen rakenneultraan ja toivottavasti pikkunen ois nyt vähän paremmassa tarjonnassa ja näyttäis meille sukupuolensa ja kasvonsa
Ainakin on varmaan kääntynyt, koska sunnuntaista asti olen tuntenut liikkeitä
Ennen sunnuntaita en siis ollut tuntenut yhtään mitään, nyt liikkeet tuntuu selällään maatessa, mutta myös istuessa! On tää niiiiiiin vänkä tunne kun pikkunen potkii! Ja tuntuu ihan kädelle asti!
hupsista, tästä tuli aika romaani, toivottavasti jaksatte lukea!
niin ja nyt rv 21+2