Pikkusisarusta odottavat

Musta on ihanaa huomata miten maailma on muuttunut. Seitsemän vuotta sitten kun odotin esikoista, "kukaan" ei imettänyt raskauden aikana, käyttänyt kantoliinaa tai kestovaippoja tai imettänyt yli yksivuotiasta. Nyt nämä kaikki ovat ihan tavallisia valintoja valintojen joukossa. Ihan mahtavaa, että vapaus on kasvanut näin paljon.

Ei :banghead: Ei pitäisi edes perustella,mutta;
Kyllä tämä perustuu ihan siihen,että palaan töihin.En kyllä pysty/jaksa/kykene töihin jos en saa nukuttua öitä.Meillä siis syödään vielä öisinkin 3-4 kertaa.
Ja vaikuttaa tämä uusi raskaus väsyttävän aika paljon.
Työ on raskasta/ruumiillista.Energiaa kuluu PALJON eli pitää syödä ja nukkua paljon.Olen pieni/laiha eikä vaan kroppa kestä.
Mutta aplodit teille supernaisille ketkä sihen pystytte!

Aiemmilla lapsilla ei edes tullut maitoa ja olen tosi onnellinen että tämän kanssa on tullut ja tulee edelleen.
Moi! En tarkottanu, että tarttis perustella, mutta todella monet lopettaa siksi, että on uudelleen raskaana, eikä ole sitä tietoa. Siksi vain halusin siitä sanoa, että eihän ole teidän kohdallanne niin. :)

Teillä on ihan tosi upea imetystaival takana! <3

Ei :banghead: Ei pitäisi edes perustella,mutta;
Kyllä tämä perustuu ihan siihen,että palaan töihin.En kyllä pysty/jaksa/kykene töihin jos en saa nukuttua öitä.Meillä siis syödään vielä öisinkin 3-4 kertaa.
Ja vaikuttaa tämä uusi raskaus väsyttävän aika paljon.
Työ on raskasta/ruumiillista.Energiaa kuluu PALJON eli pitää syödä ja nukkua paljon.Olen pieni/laiha eikä vaan kroppa kestä.
Mutta aplodit teille supernaisille ketkä sihen pystytte!

Aiemmilla lapsilla ei edes tullut maitoa ja olen tosi onnellinen että tämän kanssa on tullut ja tulee edelleen.

Tsemppiä töihin paluuseen! Onneksi se on vain se muutama kuukausi :) Tuosta imetyksestä: itse palasin töihin 04/17. Esikoinen syntyi 05/16 ja imetän edelleen pari kertaa päivässä. Yöimetykset lopetettiin ehkä kk-pari sen jälkeen kun palasin töihin koska voimat alkoi loppua mutta muuten imetystä on jatkettiin. Nykyään enää iltasella ennen nukkumaan menoa ja aamusella lapsen herättyä. Ja tätä jatketaan kunnes lapsi ei enää halua/raskauteen liittyvät asiat estää. Työt on hoituneet hyvin imetyksestä huolimatta, toki itsellä toimistotyö eikä fyysisesti kuormittava. Mutta, siis voi tehdä silleenkin että vähentää imetystä jos lapsi sitä tuntuu edelleen tarvitsevan :) Tai sitten lopettaa, ihan mikä on vaan paras teidän perheelle :)

Meille on tulossa neljäs lapsi. Esikoispoika on 10/11, sit tyttö 1/13 ja kuopuspoika 6/15. Nämä kolme syntyneet reilun 3,5 vuoden aikana, kahden ekan ikäero 1v3kk.:)
Esikoinen ehtii just aloittaa ekaluokan kun pikkusisaruksen olisi määrä syntyä.

Muokattu viimeksi:
Milloin teidän aiemmat lapset on syntyneet (raskausviikot)? :)
Odotteletteko, että menee tällä kertaa yli/syntyy etuajassa?

Mun synnytykset on menneet 40+4, 40+5 ja 39+4.
Toivon, ettei tämä menis yli asti..!

Esikoinen syntyi 39+2, tämä toinen tulee suunnitellulla sektiolla, eli myös ennen laskettua aikaa. :)

40+5 syntyi esikoinen, niin eiköhän lasketun ajan tienoille mene tämäkin :)

Esikoinen syntyi 39+4, vaikka kaikki tuntuivat olevan varmoja siitä, että ensimmäinen menee yli. Toivoisin, että tämä tulisi suurinpiirtein samoihin aikoihin.

Meillä esikoinen syntyi käynnistyksellä 42+1 (virallisissa tiedoissa lukee kyllä 42+5, kun laskettua aikaa siirrettiin ekassa ultrassa..). toinen synnytys käynnistyi onneksi itsestään, vaikka menikin viikolla yli, eli 41+0 :)
Olisi kiva että tämä syntyisi suht lasketun ajan tienoilla, ettei haittaisi koulun alkua kun esikoinen menee toiselle luokalle ja hankaloittaa pienellä paikkakunnalla ylipäänsä synnärille lähtö ja lapsille hoitaja siksi aikaa yms :D

Mites muuten teillä on synnytyksen kestot menneet? :) Itsellä pelko että nopeasti tulee tämä kolmas ja synnärille yli tunnin matka..
Ensimmäinen tosiaan käynnistettiin ja kesti 25,5h, toisen kanssa koko kesto ekasta kunnon supistuksesta oli 4h13min :dummy::dummy1:

Esikoista synnytettiin 24h, keskimmäistä 28h ja kuopusta 10h.
Paljon vaikutti synnytyksen kestoon se, että osasin rentoutua eri tavalla kolmannella kerralla. Ja harjoittelin rentoutumista jo 3vk ennen synnytystä, liekö vaikuttanut myös synnytyksen käynnistymiseen aiemmin? Kahta ekaa koitin savustaa ulos ja taisin saada kropan vaan stressilukkoon ja lantion lihakset niin kireiksi, että häiritsi synnytystä. :rolleyes:

Muokattu viimeksi:
Täällä myös uusperhe, lapseni aiemmasta liitostani ovat 13- ja 9-vuotiaat. Tätä nykyistä juuri alkanutta raskautta edeltää keskenmeno, samoin aiempien lasten väliin mahtui muutama km. Toivon kovasti, että saataisiin tämä pikkuinen, jota nyt odotetaan. Vauvakuumetta on ollut jo monta vuotta. Isommat sisaruksetkin ovat kovasti toivoneet meille vauvaa ja ehtivät jo tietää edellisestä (km silloin vkolla 12) ja surivat sitä menetystä kovasti. Nyt toivon ettei paljastu ennen kuin varmoilla viikoilla vahvasti.

Ensimmäinen lapsi tuli 40+1 eli oli täsmällinen kaveri. Toivottavasti tuleva sisaruskin on täsmällinen.

Millonka aiotte kertoa sisaruksille tulevasta vauvasta?
Mä haluaisin kertoa nt-ultran jälkeen, mutta kun käryän tästä raskaudesta varmasti jo ennen sitä. Ois kiva kertoa lapsille ennen kuin muut huomaa, mutta sitten lapset kuitenkin möläyttäis sen muille... Toisaalta en haluais sitäkään, että lapset kuulee sen jossain sivulauseessa muiden suusta. Hankalaa. :sour:

Takaisin