Pikkusisaruksen odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Sandy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
pullarusina: Mulla tää mieli vaihtuu vähän väliä :D Tai että minkälaiset olis sit hyvät? Ja uutena on kyllä todella kalliit. Ja sit naurettavinta et miten hankala niitten kanssa on sit liikkua :D Mut voi olla siis että päädytään ne hankkimaan. Me tällä hetkellä tosi vähän käydään kävelemässä, koska sit taas tää kohta 6 v ei jaksa kävellä tai sit vinkuu perässä. Mutta tää isompi lähtee syksyllä eskariin joten sit vois kävellä paremmin. Onpas täs nyt mulla pohtimista :D

emmahima: mä kans mietin miten seisomalauta toimii sit 2 v kanssa. Että jaksaako siinä olla.

Mä ajattelin hommaa sellasen seisomalaudan mis on se istuin. Meillä 1v6kk kävelee pitkät pätkät jo ja nyt keväällä kun menee päiväkotiin ni ajattelin et saa kävellä ton 150m mitä tästä matkaa on. Myin meidän vaunut jo tossa aikasemmin syksyllä ja nyt on ollu matkarattaat hätätapauksia varten mut aika vähän niitä on tarvittu

Meillä 1.1.2015 syntynyt tyttö, joka hirvee vauvafani. Päivät hoitaa vaan noita baby born nukkejaan niin kotona kuin hoidossakin. Hän on niin tarkka, hoitelee kuin oikeeta vauvaa. Iltaisin oma vauva pitää ottaa vaunuihin sängyn viereen nukkumaan. Ja siis meillehän on nimikoitu jokaiselle omat vauvat, on äidin vauva ja isin vauva :D. Mielenkiinnolla odotan miten suhtautuu oikeaan vauvaan sit syksyllä. En usko ainakaan että tulee suurempaa draamaa. Tyttö on tosi vilkas ja liikunnallinen mutta onneksi hyvin kiltti ollut aina. Toista lasta oon jo toivonu toista vuotta mutta elämäntilanteen vuoksi vasta nyt oli ajankohtainen. On ollu lonkkaleikkausta ja uusi työpaikka jossa nyt sain vakipaikan.

Meidän on pakko hankkii tuplat. Esikko nyt 1v2kk eikä kävele vielä. Kävelee varmasti jo sit kun pikkunen tulee, mutta on itsekin vielä niin pieni sillon, että ei pärjätä seisomalaudalla.

Meidän on pakko hankkii tuplat. Esikko nyt 1v2kk eikä kävele vielä. Kävelee varmasti jo sit kun pikkunen tulee, mutta on itsekin vielä niin pieni sillon, että ei pärjätä seisomalaudalla.

Meillä on saman ikäinen, ja kävelee vasta tukea vasten. Siks aattelin semmosta seisomalautaa, jossa on se istuin. Mut onkohan ihan huono? Pitäsköhän kumminki vaan ettiä tuplat..

Meillä on saman ikäinen, ja kävelee vasta tukea vasten. Siks aattelin semmosta seisomalautaa, jossa on se istuin. Mut onkohan ihan huono? Pitäsköhän kumminki vaan ettiä tuplat..

Meilki kävelee tukea vasten. Me tarvitaan vielä kun välil nukkuu niissä ja viihtyy kovasti niissä olla. Haluisin sellaset mitkä muuntautuu tarvittaessa yksös rattaiks. Pienil matkoil luulen et riittää kantoreppu jos väsyy eikä jaksa kävellä. Mut jos mennään kaupunkiin tai sellaseen ihmis paljouteen niin en vielä luota et 1v10kk pysyis seisomalaudalla tai ymmärtäisi täysin miks siitä ei saa lähteä pomppimaan. Riippuu niin lapsesta mikä on hyvä. Meil ei oo omaa autoo ja joudutaan julkisilla liikkuu ja mennä sukuloimaan junalla. Asutaan pk-seudulla.

Meillä kotona tulee uutta vauvaa odottamaan lähes tasan 3-vuotias isoveli. Pikkumies on varmasti mahtava isoveli, sillä hän on varsin empatiakykyinen ja hellivä. Toki omaa temperamenttia alkaa tulla näkyviin jatkuvasti, joten tilannehan voi olla aivan toinen ensi syksynä :hilarious: ainoa, mistä todella voin kertoa kantavani huolta on se, kuinka isoveli käsittelee pikkusisaruksen itkua. Esikoinen on todella herkkä koville äänille ja noh, kyllähän te tiedätte, kuinka kimaksti vastasyntyneet voivat itkeä :laughing002 voimmehan aina laittaa esikoisen päähän peltorit...

Mitenkäs muuten, menikö teillä lasketut ajat kuinka prikulleen edellisissä synnytyksissä? Meillä poika syntyi rv 40+6

Imetättekö vielä esikoista? Mä toistaseks vielä imetän. Maito alkaa selkeesti tyrehtymään. Esikoinen ei asiasta niin mielissään.

Imetättekö vielä esikoista? Mä toistaseks vielä imetän. Maito alkaa selkeesti tyrehtymään. Esikoinen ei asiasta niin mielissään.
Joo, 2x/vrk, aamulla ja alkuillasta 1v11kk ”vauvaa” :p Eilen jäi kyllä iltatissi välistä kun ei muistanut!

Meillä neiti on vauvan syntyessä 1v5kk, toistaiseksi ajattelin pärjätä vauva kantoliinassa ja tyttö rattaissa linjalla. Mutta täytyy sitten katsoa miltä käytäntö näyttää. Ihan hirveästi ei viitsisi tuplia ostaa

Mä en myös usko hankkivani tuplia, neiti kuitenkin elokuussa 2,5v, eikä nytkään käytetä vaunuja/rattaita käytännössä ollenkaan. Haluaa kävellä itse. Toki nyt talvella on ollut pulkan tai rattikelkan kyydissä. Toivon et selvittäisi ilman, kun ei oo säilytystilaa!

Tyttö syntyi 38+3 sektiolla, kun vedet meni ja perätilassa. Siitä viiden päivän päästä olis ollut suunniteltu sektio

Meillä synty tyttö 37+6 hätäsektiolla. Toivon et tässä ei jouduttais samaan ku viimeks :)

Meillä tyttö syntyi rv 36+3. Käynnistyi yllättäen kovakouraisesta synnytystapa-arviosta. Poika syntyi rv 40+1.

Meillä syntyi tyttö 40+5 rv. Laskettu aika oli joulukuun lopussa mutta päätti odottaa uuden vuoden päivään :P synnytys oli helppo, jos en olisi ollut jo valmiiksi sairaalassa niin olis saattanut kotiinkin syntyä kun en tunnistanut että on jo ponnistusvaiheessa menossa kun sairaalan käytävillä kävelin. Mut onneks hoitajat kyseli hyvin tiuhaan oloa niin tuli kiire lähtö synnytyssaliin sängyllä... :D

Tyttö syntyi 41+2 kiireellisellä sektiolla (epäonnistuneen muutaman vuorokauden mittaisen käynnistely-yrityksen jälkeen). Avautuminen ei edennyt 5cm pidemmälle, syynä avotarjonta ja napanuora kolme kertaa kaulan ympärillä.

Takaisin