Pikkusille ja itselle hankittua

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lucy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä oon saanu maidonkerääjällä tosi paljon talteen, sitäkin kannattaa käyttää! En kuitenkaan aatellu antaa pulloo ennen kun vasta parin viikon iässä aikasintaan, niin kerkee pakkaseen kerätä sillä vähän varastoo. Pumpulla en oo saanu tisseistä juuri mitään irti.

Ja tosiaan se maidonnousuturvotus menee (ainaki mulla meni) muutamassa päivässä ohi, eikä nyt tunnu enää ollenkaan niin pinkeeltä tissiosastolla.

Sent from my GT-I9305 using Vau Foorumi mobile app

Mä oon ainaki tavallaan tyytyväinen et poika sai jo synnärillä lisämaitoa pullosta, nyt se on pulloon jo "tottunut" ja voi silläkin ruokkia. Tosin ei kaikki pullot kelpaa, Aventin pulloissa on oudonmallinen se tuttiosa eikä ne enää mee läpi vaikka alkuun kelpasivatkin. Meillä on niitä MAMin pulloja pari ja ne kelpaa paremmin.

Maidonkerääjää mulla ei olekaan, pitäskö ostaa jos vaikka sais maitoa talteen sillä? Mulla ei tosiaan ensin yhtään toiminu toi rintapumppu mutta sitkeesti yritin muutamaan otteeseen ja sitten ku sen saa toimimaan, siit on tosi iso apu!

Ja niistä harsoista; niitä oikeesti tarvitaan! Herttileeri et ne on aina hukassa ja likasia kun niitä tarvittas. Enkä sanois et meil vaatteitakaan liikaa ois, kyl niit menee pesuun niin kovalla tahdilla ja kun en mikään innokkain pyykkäri ole...

Puolipotkarien ja potkarien kanssa ihan huiput on noi sock-onsit jotka saatiin onnittelukortissa :).
image_view.php

mäki haluun tollaset sock ons:it :) kattelin hintoja ni esim oz baby ja coolstuff pyytää 6,90€ pari, kun taas ihmekauppa.com myy niitä 3€ pari.... mut tietysti niihin viel postarit päälle (melkeen 6€)... ei taida raaskia. ei oo näköjään pk-seudulla jälleenmyyntiä missään :( vai onko joku tietoinen että ois?

Nyt on jo niin lämmin että meiän tyttökin pärjää kesäsemmässä vaatetuksessa niin kävin eilen nappaamassa h&m:ltä muutamat kesävaatteet! Nyt on tytöllä pieniä ihania mekkoja :) Olisin ostanu myös aurinkolasin vauvalle kun kävin babystylessa mutta 34€ on kyllä aika kova hinta.

Onkos jollain muulla muuten niitä sophie la girafe leluja? Voiko ne ihan normaalisti keittää ennen käyttöönottoa?

Nyt on kesävaatteet ollut kovassa käytössä. 3 lyhythihaista bodya on käytösaä ja vauva nukkuikin sellaisessa ja tarkeni tosi hyvin. Ja eilen postissa saapui lahja vauvalle, jossa tällainen kesäasuste myöskin oli. Käytiin eilen hieman ostoksilla seuraavaa kokoa (56) ajatellen ja samalla löytyi myös vauvan serkkupojalle ihana helleasu. Oli pakko napata se mukaan. Ja piakkoin koitan penkoa äitiyspakkauksen 62 cm kokoiset vaatteet ja pestä ne valmiiksi niin näen sitten tarvitaanko jotain vaatekappaletta vielä. Tosi mukavasti on aiemmin ostetut ja lahjaksi saadut vaatteet riittäneet ja kohta tosiaan meidän vauva on sen kokoinen, että ä-pakkauksen vaatteita voi alkaa harkitsemaan kun miettii mitä laittaa päälle.

Aurinkolasit on :cool: Täytyykin ottaa ne käyttöön! Julbo-merkkiset.

Muokattu viimeksi:
Nyt on 30€ ostettu itkuhälytin facen kirppikseltä ja hyvin toimii, syöttötuoli miehen työkaverilta mökille 5€ Ei paha! 20140523_133622.jpg
Ja mitkä söpöt pikku tossut saatiin tänään aamun yllätysvieraalta. Laitan noi mansikkatossut Tontulle vaikka kuinka olis poika! (sori huono kuva ku puhelimella otettu)

Flexibath valittiin meilläkin. Kivan näpsäkkä. Saas nähdä tuleeko kuva oikeinpäin :)

Liitteet

• image.jpg
    image.jpg
    105.2 KB · Katsottu: 31
Myö ostettiin se kirkas sinisillä korosteilla. Ihan koska siitä näkyy läpi! En malta odottaa vesisotaleikkejä! Leikitään miehen kanssa sillä sit parvekkeella viikonloppuna jos Tonttua alkas kiinnostaa

Pitäisköhän ostaa se kantoliina kun tää tuntuu olevan niin läheisyysriippuvainen tapaus. Trikoinen ois vissii pienelle hyvä? Oisko kellään antaa vinkkejä mitä tuollaisen hankinnassa tulisi huomioida? Aattelin kirpuilta metsästää.

Tekis niiin mieli vaunutteleen uusilla vaunuilla! Hyvä etten tänään lenkille lähtenyt tyhjien vaunujen kans! No jospa minäkin pian pääsisin pientä pukkeleen. :rolleyes:

Nipsumuki me ostettiin suoraan kantoreppu, kun sitä sai käyttää jo näin pienellä. Mua arvelutti liinojen sitominen ja muu niin oon tähän kyl tyytyväinen. On itelle ainakin ergonomisempi ja pitkäikäisempi toi reppu.

Me on käytetty trikoista kantoliinaa, napakampi liina ja kantoreppu otetaan käyttöön myöhemmin. Toimii tosi hyvin, tääkin on läheisriippuvainen tyyppi. Liinan kanssa mies saa olla samalla tavalla tyytyväisen vauvan lähellä kuin mä imettäessäni. Vauva nukkuu siellä tosi pitkiä päikkäreitä ja herää hyväntuulisena.

Ei noissa kai isoja eroja ole. Meillä on kavereilta saatu perusliina ilman mitään erityisominaisuuksia ja hyvin toimii. Vielä pitäis opetella imettämään siinä.

Mä muistin että mullahan oli kaapin perälle hautautuneena kantopussukka, Rockin baby pouch. Testailtiin se aamulla ja näyttäis toimivan vaikka mua kyllä epäilytti menikö muksu sinne ihan oikeaoppiseen asentoon. Olipas kiva puuhailla kädet vapaina :)

Mut hankkinen sen trikooliinankin kun kuulostaa toimivalta ja saa sit enemmän vaihtelua kantoasetoihin.

Meillä on kanssa Manduca ja kohta liinakin, kiitos siskolle. Kun vaan jaksais ja ehtis opettelee niiden käytön...
Läheisriippuvainen on meidänkin vauva, mut niinhän sen kuuluu ollakin :)

Ite en ole vielä kokeillut kantoliinaa,mutta tekis mieli kyllä. Jos oottelis että nää helteet eka vähän helpottaa. :)

Meillä on kanssa tuo hug-a-bub -liina ja pari kertaa ollut käytössä. Toimii hienosti ja on tosi helppo sitoa! Tyttö rauhoittuu siihen hetkessä, vaikka näillä keleillä kantaja kyllä paistuu. Viileemmällä varmaan paaaaljon kivempaa!

Sent from my HTC One using Vau Foorumi mobile app

Takaisin