Pikkusille ja itselle hankittua

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lucy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Laittelin viimeinkin pinnasängyn valmiiks, nyt pysyy makkarin ovi kiinni ettei kissat enää mene karvoineen makailemaan sinne.
Olipa vähän pettymys huomata, että äitiyspakkauksen peitto olikin isompi, kun jyskistä ostettu vauvan pussilakanasetti. Onneks siskolta saaduissa oli sopivan kokonenkin pussilakana.
Mulla oli aikasemmin siskon poikaa varten ostettu pienempi vauvapeitto, vaan tottakai laitoin sen just elukoitten käyttöön kun tuli tuo uus peitto pakkauksen mukana.
Noh, nyt on uus hieno pöllökuosinen pussilakana sitten päiväpeittona :) Jokohan alkas olee kaikki riittävän valmista..

Sainpa toisenkin kietaisunutun neulottua valmiiksi. Kaavailin sitä ensimmäistä kotiutumisnutuksi mutta siitä tuli vähän liian iso, ja lankaa jäi just sopivasti tähän pienempään versioon. Nyt on vauvalla kaksi lähes identtistä merinovillaista nuttua. Toivottavasti kurpitsanoranssi miellyttää... Pitää vielä viimeistellä leikkimatto, sen valmistuttua voin synnyttää.

Mä ostin tänään vihdoin ja viimein kotiutumis haalarin, ja sit ku se on tossa narulla kuivunut niin vauva voi lähteä tulemaan. Ostin myös sukkahousuja ja potkareita. Kauheen tiukoilta vaikutti vyötäröosat noissa hm:n malleissa, et voi olla et meijän potra poju ei niihin mahdukaan :confused:

Sehän onki nyt luvannu ens vkosta lähtien ihan hellelukemia, että ei varmaan tarviikkaan vauvalle pakata mitään hirmu paksuja kotiutumisvaatteita mukaan :) Eikä itelle, taidanki ottaa vähän erilaiset omat vaatteet mukaan kun ensin meinasin.

Mulla on kans Aventin rintapumppu, se ihan käsikäyttöinen mutta mä en saa sitä toimimaan yhtään... jos saan sillä otteen ylipäänsä, tekee vaan hiton kipeetä mutta maitoa ei silti tuu. Oon sit lypsäny koko ajan käsin ku en raaskis ostaa sähköpumppua jos sekään ei toimi. On muuten hommaa tos käsin lypsämisessä et jos vaan saa pumpun toimimaan ni säästää aikaa, energiaa ja hartioita varmasti!
Meidän viimeisin hankinta oli ne Aventin purnukkasysteemit, niihin on aika kätevä säilöö maidot kun meillä ei oo pulloja kun kolme sellasta suht sopivankokosta.

Omista vaatehankinnoista: mä kokeilin kuulkaa tänään mun yksiä pienimpiä farkkuja ja niin nätisti sujahti jalkaan. Onneani hieman himmentää se seikka et sektiohaava tykkäs viel kyttyrää kovasta housunreunasta mutta jee, hyvästi mammavaatteet.

Ai niin, tietäiskö täällä joku mistä sais halvalla niitä ostos-tv- kopiorintsikoita? Eli sellasia saumattomia kaameen rumia härpäkkeitä jotka nyt on osoittautunu erittäin käytännöllisiksi... Mä taisin jossain KappAhlissa sellasia hiplata mut ne makso yli 20e ja mun mielestä se oli liikaa.

Pitääpä kurkata millasta säätä se lupaa, jos vaikka itsekkin vaihtasin vielä nuita omia tai vauvan kotiin tulo vaatteita.

Lidlistä joskus sai kai niitä... Appiukko vaimoineen vannoo Lidlin nimeen _kaikessa_ mahdollisessa ja sainkin kerran lahjaksi beiget tissiliivit. Hieno hetki:grin

Ihan samaa kuin viikko sitten, yöksi nollaa ja päivällä + 10 eli ihan hyvät vaatteet on pakattuna. Helsinkiin näytti kyllä jo helteitä.

ja samoin Robin hoodista/tarjoustalosta oon joskus ostanu niitä saumattomia liivejä/toppeja :) ja tilasin niitä sillon tv shopista (tai jostain sellasesta) muistaakseni makso sillon 8kpl 60€ ja ne on kyl niiiiiin pro :grin en oo katunu..... sama koko menee edelleen vaikka se +25kg tullu raskauden aikana..... ja tosiaan on säilyttäneet muotonsa vaikka alkuun epäilin....

no mäki kyl jouduin vaihtaa kokoa pienempään, ku ei se paita koko kyl mulla täsmänny.... mut nää pienemmät on ollu ihan hyvät, en kyl urheilemaan näillä lähtis, mut kotona menee hyvin :)

Ootteko muuten hankkineet vauvalle aurinkolaseja vielä? Minkähän merkkiset olisi hyvät?

Aloin taas miettiä, paljonko vauvalle tarvitaan lämmikettä näin kesäaikaan, syksyllä ja alkutalvesta vaunuihin vaunulenkkejä ajatellen. Onkohan esim. tommonen http://www.lastenverkkokauppa.fi/lodger-wrapper-newborn-kietaisuhuopa-milk-p-1683.html kesävauvalle ihan turha? Näyttää vaan jotenkin suloiselta kääröltä :)

Ei oo synnytyskiireitä vieläkään, joten oon alkanut taas kuluttaa aikaani verkkokauppoja selaillen :wink Asiaan on pian tultava muutos!

Mulla on tollainen kietaisuhuopa, tosin taitaa olla isompi koko. Kaveri, jolta sen sain, ylisti sitä.

Tuossa Lodger wrapper newbornissa taitaa pienenä huonona puolena olla lyhyt käyttöikä, se menee vain noin puolivuotiaaksi asti. Isommat Lodgerit taitaa sopia vielä taaperollekin. Mutta eduksi ajattelin sitä, että jos materiaali on hiukan ohuempi, niin voisi sopia lämpimämmälläkin säällä ja hintaa on alle puolet isompien Lodgerien hinnasta.

Wallaboo näyttää kanssa ihanalta! Kun rattaille tulee tarvetta talvella, täytyy harkita sitä. Turvakaukalolle meillä on vähemmän käyttöä. Vaunuillaan selvästi enemmän, omaa autoa kun ei ole. Haaveilen jo vaunulenkeistä lähiseudulla ja bussimatkan päähän uimarannoille ja ostoskeskuksiin... Saa nähdä, kuin paljon sitä tulee todellisuudessa lähdettyä! Toivon ainakin matkaamisen sujuvan riittävän mukavasti, jotta viitsin liikkua vauvan kanssa mahd. paljon :love017 :Heartred

Hei onko joku teistä jonkinlaisen kantorepun hankkineista päässyt jo kokeilemaan? Meillä ei vieläkään moista ole ja hiukan kyllä haluttas hommata... Manduca vissiin ainakin käy jo ihan pienelle, muistaakseni Tulakin ainakin jollain lisäosalla...?
Siis jos joku on jo koittanut tai aiemmilla lapsilla on ollu reppu niin kehukaa vapaasti!

Mä en oo vielä kokeillu reppua mutta sen vois ottaa ens viikolla ohjelmaan. Ollaan päästy toistaseks niin kätevästi liikkeelle vaunuilla ja kaukalolla mutta hyvähän siihen reppuunkin olis opetella :)

Takaisin