Pikkusille ja itselle hankittua

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lucy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Toi on kyllä paljon hienompi ku mun valmiina kaupasta ostettu, mutta näinhän se yleensä meneekin. Itsellä ei vaan taito tai hermo riitä siihen, että lähtisin kokeilemaan. Nytkin ärsyttää ku olis kädentaidoista hyötyä, ku turvakaukalo tarvis kuomun/ aurinkosuojan, ku siitä semmonen uupuu. Vähän trikookangasta ja kuminauhaan ja se olis siinä, mut eihän mulla ole edes ompelukonetta.

Tänään hankittu uusi amme vauvalle (esikoinen saa pitää omansa), harja (olen ollut huono äiti ja ollut harjaamatta tähän asti, kammalla vähän sukinut vaan), kynsisakset... Ja lisää vaippoja joita kuluu ihan älyttömästi kun tuo kakkii lähes joka ruoan jälkeen :o

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Hannastiina, mistä katsoit ohjeen vai teitkö ihan päästä?
Oon tehny kaksi tuommoista vessaan ja ohje ihan omasta päästä, mutta ne on liian löysiä reunoista...
Kaipaisin siis napakampaa ohjetta! Trikookudetta olis vielä jäljellä.

Pioni: ihan sävelsin omasta päästä. Ekan version tein pylväillä, tän uuden version tein kiinteillä silmukoilla. Tuli selkeesti napakampi. Virkkasin ensin pohjan ja sit aloin virkkaamaan pohjan ympäri. Kulmissa lisäsin ekalla kierroksella 2 silmukkaa yhteen silmukkaan. Pohjassa on 20 silmukkaa ja 10 kerrosta. Sivuissa on sit yhteensä 68 silmukkaa. Virkkasin niin pitkään, että kude loppui :)

Voisit muuten kokeilla tärkkäystä niihin valmiisin koreihin. Jos niillä sais napakemmiksi.

Tärkkäystä :grin

Esim liima-vesiseos pintaan ja kuivatus. Kovettaa pinnan. Itse virkkasin häihini 20 pientä pitsiliinaa 4 vuotta sitten ja tärkkäsin ne rasvattomalla maidolla :)

jossain leijonan luola-ohjelmassa oli joskus isi kuka esitteli sellasen autokapselin.... siin se vauva killu sellasessa munan kuoren tapaisessa sen kantokopan sisällä ja vaikka kuinka kolarin ajais ja auto menis ympäri niin se vauvan kapseli pysy aina oikein päin..... oli aina hurjan näkönen vekotin o_O ja ei kyl mun luottamusta herättäny... mut noi liivit vois kyl hommaa....

Mä en yhtään välitä valkoisesta, niinpä äippäpakkauksen valkoisia pipoja, bodeja ja pökiä pääsi värikylpyyn muutaman harson kanssa :)

Satsiin riitti paketillinen Nitoria ja ihan kirkkaita tuli. Vähän jäi kyllä tummempia viiruja joihinkin. Johtuu varmaan siitä että toi meen pesukone pyörittää rumpua tyhjänä aika pitkään ennen kuin ottaa vettä kun vissiin haistelee pyykin määrää.

Ostin paketin myös pinkkiä väriä, mutten ole vielä päättänyt mitä sillä kylvetän.

WP_20140513_004.jpg

Ennen kun kaupassa kävi ja vauvantarvikkeita hiplas, niin aina lähti kaikkea mukaan.. Nyt kun kaupassa käy, ei osaa enään ostaa _mitään_

En ole itse tätä plaatua testannut mutta ainakin Dylonin värit on pysynyt puuvillassa ja villassa hyvin. Olettaisin et hyvin pitkälti samaa kamaa. Facen äp-kirppispalstalla oli joku aika sitten myynnissä värjättyjä, käytettyjä vanu- ja villapukua ja kirkkailta nekin näyttivät.

täytyy siis ehkä itsekin kokeilla.... noita harsoja just, ku sen verran vanhannäkösiä, vois piristää tuo värjäys niitä :)

Takaisin