Pikkusille ja itselle hankittua

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lucy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ihania noi mitä monet on tehny ite, mä en osaa kutoa enkä tehä mitään niin oon ostanu tän kevään aikana lähes kaiken mitä KappAhlin Newbie mallistossa on tytöille...!
Ne on ihan mun tyyliä, ihanan hempeitä ja neutraaleja värejä eikä mitään sammakoita, nalleja ja räikyvän kirkkaita värejä ;)

Nyt on pelastusliivit Tontulle. Löydettiin uutena 47€ Balticin liivit. Aivan passelit kun matkaa Saareen mökille on se 15 minuuttia vain omalla veneellä. Käytettyinäkin maksaa noin 40€ perusliivit niin ei paha toi 47 uutena :)

millaset ne liivit on noin pienille? niinku siis miten ne puetaan ja sillai.... juu nou :wink mäki oon miettiny et pitäiskö hommaa, et tulisko kesällä lähdettyy veneilee niin pienen kans...

Pinnis kannettu varastosta olkkariin. Ei voi vielä siirtää makkarin puolelle koska en pysty mahan kanssa väistelemään sitä. Huomenna voisikin sitten ommella reunapehmusteen loppuun kun halusin mallailla sen sänkyyn paikalleen ennen kuin viimeistelen.

Ehän mä malttanu huomiseen oottaa vaan kaivoin singerin esiin ja ompelin kulmat ja narut kiinni. Ny niin on pehmuste! Vähän lörppö mut tykkään tosta kankaasta paljon :)

Viel ku sen patjan sais. Alkuunhan vaavi saa kyllä olla äp-boksissa eli eipä sen kanssa kiire ole.

WP_20140511_012.jpg

Muokattu viimeksi:
Minäpä tilata paukautin itselleni Selättimen. Tosin ajattelin myös tuota ajattelematonta miestäni, kun hänellä istumatyö ja tuntuu aina olevan selkä jumissa. Josko tuo innostais sit jumppaamaan kesällä :)

Tylsyyttäni laskin montas harsoa meillä on jo kasassa, että tarviiko niitä kenties vielä. Tulos 30 kpl ja villi veikkaus, että niillä pääsee ainakin hyvin alkuun :cool:

Mullakin on harsoja yks lipastonlaatikollinen täynnä. En oo laskenu mut luulen et samoissa kymmenluvuissa mennään :)

Meillä on 6 pukluharsoa, :oops: enkä tarttis välttämättä ollenkaan. Kylässä imetyssuojana ja päänalusena, mut kotioloissa ei tuu käytettyä. Tähän mennessä vauva on puklannut ihan muutaman kerran, vaikka röystöjä kyllä tulee. Vaippaharsoja onkin sit 25.

Vauvojen pelastusliivejä on muutamanlaisia. Ostettiin simppelimmät. Näihin mahtuu omat vaatteet hyvin alle. Näissä menee haarojen alta klipsi kiinni ja niskassa kunnon tuki (kelluttaa vauvaa pää pinnalla). Jotkut puhuu et liivit, jossa on sellasia ryynejä olisi vauvalle mukavemmat kuin perusliivit, mutta meillä tosiaan venematkassa saareen menee vain se vartti.

Onpas kätsy jatkettava pinnis, Hannastiina! Oon tuskaillu kun toi mun pinnis on niin valtavan tuntuinen pienelle, äp-laatikkokin tuntuu hukkuvan sinne, saati sitten vauva.

Onks toi muuten aitoa vintagea? Joskus yksi työkaveri ihanaa 60-70-luvun pinnistä ja muistaakseni siinä oli tuollaiset pallot. Melkein ostin sen siltä vaikkei siinä kohtaa ollut vielä lapsen hankinta pahemmin edes harkinnassa. Ja nyt melkein harmittaa mutta olisipa siinä ollut tässä pari vuotta jemmamista!

Siis tuo on todellista vintagea. Hankittu mun veljelle vuonna 1963. Välillä on vaan uutta maalia saanu pintaansa. Toi pinnis on varmaan kiertäny puoli sukua.

Iskä teki tohon ton korokkeen. Ja kun vauva on isompi ja nousee istumaan ja pystyyn, ni sit koroke pois ja pinnistä pidemmäksi. Isompi patja on jo varastossa :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Meillähän on veljeltä saatu ja jenkeistä tuotu pinnis, mikä on totuttuun jenkkityyliin hiukan isompi kuin suomalaiset pinnikset. Kiva kun joutuu lakanatki ompelemaan siihen erikseen! Ja sinne tosiaan mahtuis varmaan kolme vauvaa nukkumaan :D onneks siitä saa helposti semmoisen juniorisängyn.

Sent from my GT-I9305 using Vau Foorumi mobile app

Meidän pinnis on kans 70-luvulta. Se on vähän nykyisiä pienempi, joten patja piti tuunata. Muuten ihan simppeli malli, mut siinä on jaloissa semmoset söpöt renkaat.
Sänky on tullut tiensä päähän. Vielä kun pysyy kasassa tän kuopuksen ajan, mut sitten menee kaatikselle. Mies joutu nytkin ruuvaamaan ylimääräisiä ruuveja, kun kantavista ruuveista oli jengat kuluneet.

En edes tiedä kuinka monta sukulaista tuossa sängyssä on nukkunut!

Mun veli selitti lukeneensa jostain vauvojen venekaukalosta, jossa pelastusliivien sijaan vyötetään lapsi johonkin ihme kapseliin, joka sitten kelluu ja pysyy vedessä oikeinpäin. Kuulosti vähän, öö, raamatulliselta. Siinä vaan lapsi huristelemaan jokea alas.

Mun veli selitti lukeneensa jostain vauvojen venekaukalosta, jossa pelastusliivien sijaan vyötetään lapsi johonkin ihme kapseliin, joka sitten kelluu ja pysyy vedessä oikeinpäin. Kuulosti vähän, öö, raamatulliselta. Siinä vaan lapsi huristelemaan jokea alas.

Ihan mainio ajatus ! Vauva vaan kellumaan... :)

Meillä on mun isän tekemä pinnasänky minkä lupasi heikkopäissään tehdä ennen kuin esikoista edes odotettiin. Lunasti lupauksensa ja nyt tämä kuopuskin nukkuu siinä :) paitsi et vielä on ollut mun vieressä ;)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Joo, tai vauvan vois laittaa hinaukseen veneen perään. Meilläkin on nääs mietitty näitä, kun on harkinnassa veneenosto mökille (joka siis sijaitsee saaristossa, mutta tieyhteyden päässä).

Takaisin