Pikkusille ja itselle hankittua

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lucy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Pesin noi vauvanvaatteet mut nyt alko epäilyttämään et olisko saanu huuhtista käyttää, se on kuitenkin tollasta missä on mieto tuoksukin... No nyt ne on pesty sillä anyway.

Mä pesin kaikki vaatteet samoilla pesu tuotteilla ku omat vaatteeni, eli perus omolla ja tuoksuvalla huuhteluaineella ku en taas miettiny asiaa tarpeeks ajoissa. Mut nyt oon ostanu hajusteetonta pesuainetta, ja sillä meen sit jatkossa ku en nyt ala uudestaan pesemään, se on varma :grin

ehdottomasti muruska!!!!! mut mua kyl vähä epäilyttää et miten se muka vaikuttaa jos tissiä vähä pumppaa...? vai onko se ohje jenkkiläisiä varten "ei saa pumpata toosaa" tjn......

Jos tissien pumppaus auttaa ni muute luin kans jostain et nännien hieronta vois auttaa käynnistymään!

Nännien stimuloinnin pitäs käynnistää oksitosiinin tuotannon, joka taas saa aikaan supistelut. Siinä perusteet tolle nänneilylle(oli pakko vilkasta netistä).

Meilläkin sais olla enemmän 50cm vaatteita...ainakin parit pöksyt lisää ois ihan jees!

Meillä on alusta asti ollut vain 56 ja ne on ihan sopivia ollut koko ajan, vaikka poika olikin kotintullessa hoikkanen ja vaatteet vähän lörpötti. H&m ja lindexin 56 ainakin on niin pieniä verrattuna muihin. Ja ne menee edelleen, hämmentävää. Viimeks nää samat ihan pienet meni tyyliin viikon. No poika alkaa nyt olla samankokoinen kuin edellinen syntyessään. Huomenna 4viikkoa :)

Mä meinasin eilen pukea tytölle 56 senttiset vaatteet (h&m) mutta ne oli niin isot ettei jalat pysyny lahkeissa eikä kädet hihoissa ja housujen vyötärö oli ihan hervoton. Meillä on tällä hetkellä käytössä siis vaan kaikkein pienimmät 50 senttiset eli just ne h&m, lindex, kappahl... (Joita on vaan 4 bodya ja 3 pöksyt!) Onneks tytöllä on ruokahalu kohdillaan niin eiköhän me pian päästä käyttämään loppujakin noista 50-56 senttisistä jotka odottaa valmiina hyllyssä.

Hymis: mitäs tyttö olikaan pitkä? Meillä tuo poitsu oli "kippuramitalla" 50cm syntyessä, eli eivät raaskineet suoristaa ihan täysin, niin varmaan oli pikkusen pitempi. Huomenna sit mittaillaan taas pituutta. Nuo meidän H&m 56 oli nimittäin ainoat just passelit vaatteet, muut oli himpun isompia. Mut se vikahan korjaantuu jatkuvasti :)

50 senttiä meilläkin saatiin mitaks mutta painoa olikin sit vaan se vähän reilu 3kg. Isopäinen tyttö jolla on uskomattoman laihat raajat! Tuntuu että puolet vauvasta on pelkkää päätä.

Mie epäilen että tää on jopa pidempi kuin esikoinen eli yli 53 cm! Jotenkin ne polvet ja jalat on olleet niin kippurassa pitkän aikaa tuolla!
Nyt ollaan 2 viikkoa siitä ajasta kun esikoinen syntyi, ties vaikka tää ois just sen 56 kun syntyy :D
Tiedän yhden, jolla oli 57 cm vauva :D

Itelläni on 50 cm vaatteita muutama pitkähihainen ja muutama t-paita ja housut.
Kokoarvio oli kyllä niin iso ettei niitä käytetä taaskaan ;)

Esikoinen painoi ristiäisissä jo niin paljon että neuvolantäti totesi ettei ole ehkä kertaakaan nähnyt uransa aikana minkään vauvan kasvavan äidinmaidolla sellaisia määriä ja tivasi multa että enkö varmasti anna korviketta salaa.. :D

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Ainakin tuo yks 56 h&m body mikä mulla on mukana on niin ison näköinen tälle 47cm et en usko että sopii...

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Tänään tehtiin viimeiset hankinnat. Tai niin ainakin nyt kuvittelen. Itselleni mummopöksyjä jälkivuotoa varten, nenäfriida(oliks tää nyt se parempi ku pikku niistäjä?) ja sit aivan loistava tuttipullojen sähköinen sterilisoija arkea helpottamaan. Mä onnistuisin nimittäin varmaan keittämään tuttipullotkin pohjaan. Nimimerkillä keitetyistä kananmunista tuloksena munakas..

Meillä noi h&m:n 50 kokoset vaattet on viel inansa isoja, mut tuskin kauaa menee tällä ruokahalulla kun nytkin 3päivässä tullu 140g lisää painoo, vaik luulin et on pudonnu.
Eilen mies haki apteekista meille nenäfriidan, kun pojalla nuha ja niistäjä vaan työnsi stä limaa takas nenään. Et täältäki suositukset nenäfriidalle.
Tänään sain anopilta ittelleni imetyspaidan kun oli ostanu alesta vahingos itelleen, kun ei ollu tajunnu sen olevan imetyspaita..nyt mun tarttis saada ittelleni viel isommat imetysliivit, kun toi maito kasvatti ihan reiluun kokoo ja nyt sit mennää kokoo liian pienillä.

Takaisin