Pikkusille ja itselle hankittua

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lucy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Amme pitäs ostaa ja pinniksen patja, mutta jälkimmäisen ny ehtii sittenkin kun bebe on talossa kun ensin varmaan nukutan äp-laatikossa. Mies eilen vappulounaalla ilmoitti että haluaa ostaa leikkikaaren, ilmeisesti sain ajatuksen kuukausi sitten istutettua sen kupoliin kun hehkuttelin sitä juttelukisassa ollutta. Nyt kyllä luulen että muunkinlainen kelpaisi, mutta sanoin ettei mitään nallepuheja mieluusti kuitenkaan :)

Minulle: Nellyltä pellavahousut (apua, koska viimeksi mulla on ollut sellaiset???), pellavacaprit, shortsit, pitsipaita ja vaaleanpunaiset tennarit, sekä yksiin bikineihin alaosa <3 Just For Me!!!!

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

liii-saaa: Pellavahousut on ihanat! Just viime kesänä metsästin sellaiset, kokopituset ja caprit. Ne on niin mukavat jalas kesällä ja kivannäköset. Viimevuonna niitä ei meinannu vaan löytyä mistään, ehkä ne tulee taas "muotiin".
Seppälästä tarttui "vaippakassi" matkaan. Tässä kuvaa siitä, ihan tavallinen kassi, mut sopivan tilava ja kivan mallinen. Tuollainen "aikuisten" -kassi ei babykuosinen :) Vaippakassi.jpg

Kirpparikierrokselta jäi käteen pari kestovaippaa, yks käyttämätön Baby Gapin body, pari muuta vaatekappaletta, pala muovitettua froteeta ja ihana norsukuvioinen retrohuppupyyhe.

Mjutta miks ip-kirpparilla kaikki myyjät sijoittaa vauvanvaatteet laatikoihin lattianrajaan? Eiks mammat enää siinä kohtaa muista millasta on kyykkiä maha pystyssä. Huh. Päivän kyykkytreenit tehty siis.

Koska en taipunut nallehaalariin, ostin siniset college-haalarit. KappAhlissa on jotkut housualepäivät ja sain tästä haalaristakin kivan vitosen alen. Itselle ostin mukamas-isot imetysliivit ja kotona totesin, että näähän on kyllä melko sopivat nyt. Toivottavasti en hirveästi levene enää tuosta tissien kohdalta. Ärsyttää, kun imetysliivit myydään usein pareittain ja ne on liimattu ja teipattu ja ommeltu toisiinsa niin, ettei niitä käy sovittaa. Arvalla sitten ostaa ja lopputulos on just tämä.

Hei mulla on noi samat haalarit ostettuna kun Arethalla paitsi beigenä.
Mä en myöskään nallehaalareita osta, just näin sairaalassa verikokeissa käydessä yhdellä kotiutujalla sellaset, en tiiä mikä buumi niistä on menossa kun kaikki ostaa vauvoilleen nallehaalareita, mut ei vaan oo mun juttu yhtään! :)

Nyt sain kudottua ohuehkot vihreät villahousut valmiiksi, menee kotiutumisvaatepinoon, on sitten jotain lämpöistä perintöpotkarien päälle. Pitäiskö tehdä vielä kietaisunuttu? Kai on välttämätöntä, että joku neuleprojekti jää multa kesken kun pitää lähteä synnyttämään.

Nallehaalareita on kyllä joka putiikissa. Sain kaverilta lainaan nalletoppapuvun, kun katseltiin eilen päiväkahveilla sitä raesadetta...

Mä oon neulonu kaverin tulevalle vauvalle vaaleanpunaisia sukkia, myssyä ja tossuja. Mulla jää montakin neuleprojektia kesken. Täytyis saada noi akuutit valmiiks ennen synnärille lähtöä :)

Millainen hoitoalusta on hyvä? Onko sellainen muovipintaisempi kylmä lapselle, pitääkö siinä alla käyttää esim. pyyhettä? Toiset alustat ovat enemmän kankaisia, onko se helppo pitää puhtaana?

Äitikriisi tulossa, kun en osaa tätäkään asiaa päättää.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

joo meil on kans muovipintanen niin ei pissi imeydy, mut päällä oon käyttäny niitä kertsi alustoja tai pyyhettä.....

Komppaan: Muovitettu helpompi pitää puhtaana, mutta tosiaan siihen kandee pyyhe, harso tai kertsi alusta laittaa. Jos aattelee et ite heittääntys selälleen semmoselle ni voishan tuo vähän vilakalta tuntua :)

Paska, menin ostaan muka semmosen "kalliin" emmaljunga merkkisen hoitoalustan joka on kankainen, aattelin että tuo on just hyvä. Niin nyt taas aattelin että todellakin se muovinen olisi parempi, kun niitä pissoja ja kakkoja tahtoopi tulla, niin helpompi muovisesta pyyhkiä.......hitto.

Mulla on hoitoalustan päällinen muovitettua kangasta ja sen saa irti pesua varten. Ajattelin pyyhettä käyttää alla joka tapauksessa, kun poikalapsille joutuu kuulemma suht vikkelään pistämään jotain imukykyistä jalkoväliin vaippaa vaihtaessa, ettei tuu pissit rinnuksille.

Kandee muuten kattoa(jos aikoo pesukoneen päälle laittaa) et on sopivan kokonen. Ne on jotkut yllättävän isoja ja reunat tulee pesukoneen yli. Mä ostin must aika tyhmän hoitoalustan ja vieläpä sellasen kylmän muovitetun, minkä tosin voi pyyhkästä puhtaaks.

Takaisin