Pikkusille ja itselle hankittua

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lucy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hei pakko ilmoittaa tähän, et en mäkää usko, et tahallaan laittais hymiöö moisiin väleihin! Ettehä käsitä väärin miun huomiota!

Eikös kuukuppi poistais ton ongelman? ei oo vieläkään tullut hommatua, mutta kyllä näitä miettiessä jotain pitäis tohon kesän uimattomuuteen keksiä.
sehän lois vakuumin onkaloon-eikös?
Niin mutta jos kuppia ei saa käyttää jälkivuodon aikana? Mä kyllä luovuin kupista aikoja sitten. Olin monta vuotta käyttänyt tyytyväisenä, kun se pirulainen rupesi falskaamaan. Ei vaan pitänyt enää niin varmasti, että olisin voinut olla pelkällä kupilla. Lisäksi se sattui, mutta siihen oli varmaan syynä endokivut ylipäätään. Vaihdoin takaisin tamponeihin ja kertissiteisiin eikä ole harmittanut. Kupin kanssa lotraaminen oli aina vähän äklöä.

Tamppooni jutun mieki oon kuullu. Mikä on kyl perseestä, mut ymmärtäähä sen ko lisää tulehdusriskiä huomattavasti! Jo pelkkien normi menkkojenkin yhteydessä.

Mut ehkä lyhytaikaisesti, sen yhden uimareissun aikana, kuppi vois olla ainakin parempi kuin tampooni? Olettaen et se on puhdas ja tiiviisti paikallaan. Ainakin siinä vaiheessa kun synnytyksestä on jo useampi viikko, jos vuodot siinä kohtaa vielä jatkuu.

Mun mielestä kuppi on paljon siistimpi kuin housussa muhivat siteet tai nukkaavat tamponit. Mut joskus kyllä työn takana et sen saa paikoilleen kunnolla. Mä olin ihan taivaassa kun opin kuppia aikanaan käyttämään. Ei tarvinnu pelätä ohivuotoja niikuin meitsin niagaravirroilla kertisten kanssa eikä roudata kassissa aina mukana kasaa vaihtiksia kun vuoto oli joskus aika epäsäännöllinenkin.

Nyt oon ihan toden teolla suunnitellu kestositeiden tekemistä jälkivuotoihin, kun kertikset ei oikein sovi mun ihollekaan, varsinkin jos paikat on muutenkin hellinä. Kestositeet ole aiemmin ajatuksena oikein kolahtanut. Mut en oo vielä saanu aikaseksi tehdä koekappaletta. Ja sit jos ei sitä vuotoa kauheen pitkään sattuisi olemaankaan niin sen varmaan kestäis kertiksillä. Palaan kuitenkin sitten kuppiin heti kun mahdollista.

Mie oon kyl nykyää niin vilukissa ton järviveden kanssa, et uskallan varmaan OIKEESTIKKI vasta heinäkuussa uimaan, jos ilmat on olleet hyvät ja lämmittäneet veen +20-asteiseksi. :)

Joo eihän se jälkivuoto nyt koko aikaa oo veristä niagaraa, muuten ei ehkä kroppa kestäis. Muuttuu jossakin vaiheessa sit semmoseks limansekaiseksi vuodoksi, mut mulla ainakin ollu selkeesti reilumpaa ku ihan normi valkovuoto. Välillä on sit taas muuttunu verisemmäks ja sahannu sitä väliä. Ja tätä ihanuutta 5-6 vkoa. Jee! Kummasti se siinä on kuitenkin menny. Siteiden kanssa vaan hermot menee ku ei perse kestä niitä ja jotenkin noi kestositeet ei houkuta ku ne pitäs sit heti saada pesuun, ettei ala mitään tattia kasvamaan ku veri on niin hyvä alusta kaikkien basiliskojen kasvaa...

Mä olin kyllä tosi tyytyväinen kanssa tohon kuukuppiin ku kolmosen jälkeen opettelin sitä käyttämään. Ekoilla kerroilla ei oikeen asettunu ja kun usein oli vielä pikkuapulainen roikkumassa housuissa ku yritit sitä asentaa ni olihan se aikamoista :grin Alko sen käyttö kuitenkin ihan sujua ja mä tykkään enemmän siitä verisestä kupposesta ku siitä halvatus verisestä tamppoonin rötkäleestä, vaikka niistä kumpikaan ei kovin esteettinen ole.

Mä muuten mietin tässä viimeks uimahallissa käydessäni, että hitto jos siellä alkas vuotelemaan eikä ite tajuis. Tuliskohan joku ystävällisesti sanomaan vai häipyiskö kaikki muut uimarit vaan o_O

Voi vitsi! Pitäiskö ekaa kertaa harkitra sitä ihme kuukuppia. Vissii kaikki kaverit käyttää sitä tai no ne ekotyypit, mut silti... Saatte kuulostamaan sen taas tosi kätevältä

Miehä en mittää mehukuppia laita pöksyyn! En tiedä koko mukista mitään enkä aio oottaakaa selvää. Oon mieluummin kuppi pimennossa :D

Hih, tässä ois kuviollista harsoa ja legginsejä:

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Liitteet

• ImageUploadedByVau Foorumi1398332850.575704.jpg
    ImageUploadedByVau Foorumi1398332850.575704.jpg
    72.9 KB · Katsottu: 19
  • ImageUploadedByVau Foorumi1398332872.861417.jpg
    ImageUploadedByVau Foorumi1398332872.861417.jpg
    72.5 KB · Katsottu: 19
  • ImageUploadedByVau Foorumi1398332888.709417.jpg
    ImageUploadedByVau Foorumi1398332888.709417.jpg
    78.4 KB · Katsottu: 16
  • ImageUploadedByVau Foorumi1398332907.578465.jpg
    ImageUploadedByVau Foorumi1398332907.578465.jpg
    91.8 KB · Katsottu: 16
Mun lemppariharsot on noi mitkä pn beigellä pohjalla :) Just sellaiset kuin halusin 1,99/ kpl hintaan!
Ja noi leggarit menee kotipöksyinä ja talvella housujen alla, 1,99 e ja 2,99 e maksoivat noi :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Minkähänlaisen ämpärin sitä vaan tarvitsis... No, mä oon varautunut jo perhepakkauksella yösiteitä. Kiinnostaa ihan jumalattomasti kulkea sellainen pönkkä pöksyissä.

Ämpäriin ja sit tehdä sitä vasta telkus tehtyä verisuklaa makkaraa lampaan suolessa.. :eek:

Apua tääl on maanista porukkaa, ja munki on ihan pakko selventää tämän asia :grin Älköön kukaan takertuko tähän, mutta mä laitoin siis sulku-häpeänaama-sulku. Ja siitä tulee hymynaama-oops-hymynaama. Mut joo, tämä siis tästä, ok!

Takaisin