Pikkusille ja itselle hankittua

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lucy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tuleeko sitä sitten miten hervottomasti? En tod poistu vesivessojen vaikutuspiiristä ennen kuin sotkuosuus päättyy.

Se on vissii vähän ihmiskohtasta, miten paljon sitä tulee. Toiset melkeen hukkuu siihen ja toisil ei tuu melkeen nimekskään.

Kaveri oli ihan helisemäs ton jälkivuodon kanssa 4 vk, mutta sit taas mun omal äitil tuli vuotoa 2 vk ja sillonkin ihan vaan nimellisesti. Kuulemma juurikaan tarvinnut edes sidettä.

Siis aargh, sillon kun mulla oli menkat ni sitä kyllä riitti ihan kivasti viikoksikin, pitäskö nyt sit suoraan hankkia vaipat jo tota jälkivuotoa ajatellen...
Lisäys kauppalistaan: yks minikokopaketti vaippoja ja yks vähäsen isompi...

Mulla jälkivuoto oli sairaalassa sellasta et aina kun kääntyi sängyssä tai nousi ylös niin oikein hulahti housuun. Sitten kolmantena päivänä synnytyksestä kun lähdettiin kotiin niin pärjäsi jo normi alwaysilla. Sittä se sitten väheni aika nopsaan niin että pärjäs ihan tavan pikkuhousunsuojalla. Mutta sitä pikkutiputtelua kesti kyllä sen about 4-5 vkoa (neuvolakortin mukaan, en olis muistanu)...

mulla oli kans muutama päivä synnytyksen jälkeen hirvee niegara mut aika pian kotona helpottu... ja sit oli sitä sellasta tiputtelua.... en muista kauanko yhteensä kesti, veikkaisin 2-3vkoa..... mutta pärjäs sen kanssa ihan hyvin...

Sopii toivoa, ettei tulis ihan tolkuttomasti. Tosin mulla oli menkatkin sitä lajia, että mikään suojan määrä ei välillä riittänyt. Onneksi oon varautunut sen verran, että itsellekin on sellainen muovitettu lakana valmiina - kaveri vinkkasi, että maitoa saattaa öisin valua kainaloissa saakka.

Ai kamala. Jälkivuoto, maitovuoto, hormonihiki - tuskin maltan odottaa!

Mun yks kaveri kerto, että jälkitarkastuksen asti kesti jälkivuoto ja siihen menkat perään eli 12vko. Mä käyn varmaan kohdun poistossa jos ei loppua näy parin kuukauden jälkeen..

Eiiiii...! Tuossahan menee koko kesä! Mun on pakko päästä mereen uimaan viimeistään heinäkuussa! :sad010

Kauheeta harhaa että raskauden vaivat niinku loppuis siihen synnytykseen... tai kai nää on sit niitä lapsivuodevaivoja tai- että mä vihaan tätä sanaa- naistenvaivoja. Perseestä silti kaikki.

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

Musta tuntuu et sitä on liikaaki tuudittautunu siihen et kunhan saa vauvan ulos niin alkas olemaan vihdoinki normaaliolo, mut siinähän voi mennä ikuisuus ennenku pääsee lähellekkä normaalia! Kaikki noi vuodotkin, jos vuotaa hirmu paljon tai pitkään niin taas varmaa laskee hb ja oon ihan väsyny ja voimaton, hikoilut ja mielialanmuutokset ja ei voi uida ja maha varmaa toimi viel pitkää aikaa normaalisti... äh!

Just viime yönä toivoin ääneen miehelle, että kunhan lapsi syntyy terveenä ja itsellä pysyisi järki päässä, niin oisin tyytyväinen. Lisäsin sitten vielä "ja jos en olis ihan jauhelihaa synnytyksen jälkeen..."

Hyi mä inhoan tota "jauheliha" termiä!:D tulee liian graafinen mielikuva mieleen...

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

Eiiiii...! Tuossahan menee koko kesä! Mun on pakko päästä mereen uimaan viimeistään heinäkuussa! :sad010
Eikös kuukuppi poistais ton ongelman? ei oo vieläkään tullut hommatua, mutta kyllä näitä miettiessä jotain pitäis tohon kesän uimattomuuteen keksiä.
sehän lois vakuumin onkaloon-eikös?

Mä muistelen, että imettäessä aina lorahteli, kun kohtu supisteli. Ainakin silloin alussa. En muista, että sitä hirveää vuotoa olisi ollut montaa päivää, mutta sitä tuhruvuotoa sit tais kestää useamman viikon.

Joo ja aina suihkun jälkeen yläpäästä tippui maitoa ja alhaalta verta... Mulla on aina ollut toai niukat menkat ja varmaan toi jälkivuoto sitten otti vahingon takaisin. Mutta ainakin viimeksi selvisin ilman noita jälkisuppareita, eli olo oli vuotoa lukuunottamatta 'normaali'

Joo, se on jäätävä kun imettää ekoja kertoja nii kohtuki viel supistelee... Yhyy. Miksei se voisi loppua synnytykseen, vuodot ja kaikki.

Mihin teki kuvittelette menevänne kesällä uimaan? Salettiin istutaan kaikki maitosissa yöpaidoissa sälekaihtimet alhaalla koko kesä. Mulla tuli abortin(:oops:) jälkeen vuotoa muistaakseni yli kuukausi, jopa yli siitä :eek:

No mie kuvittelin mennä kirkkaaseen uimahallin altaaseen maalaamaa viivaa samalla, kuin uin eteenpäin. Ajattelin uida sydämen muotoisesti. :P

Takaisin