Pikkusille ja itselle hankittua

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lucy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ostinpas tänään pojan hoitokaverin äidiltä äitiys-kevät takin :grin nyt kelpaa kulkea ku menee vetskarikin kiinni.... ja voi käyttää vaik sit ku masukin lähteny.... vähä sellanen itsensä paljasta -mallinen, mut samapa tuo, kunhan on joku minkä vetää niskaan......

Mie en kanna mitään syötävää mukaan. Ehkä sen karkkipussin just ja just. Jos meinaan nälkään kuolla niin saa mies hakea vaikka 24/7 mäkkäristä mulle yöpalaa.

Mites kokeneemmat, onko parikymmentä harsoa tarpeeksi? Niitä kuulemma menee joka paikkaan ja koko ajan.

Mulla tais olla justii pikkasen alle 20 harsoo, mut eipä meidän poika kauhiasti niitä kuluttanu ku ei puklaillu melkee ollenkaa. Ja mulla normaalisti pyykki pyörii niin usein et hyvin riitti :)

mulla ei taida olla edes kymmentä... en käytä pylly juttuina ollenkaan, on omat pyyhkeet sitä vartekka.. ainoostaan pukluhommissa ja auringon häikäytys estona..... ihan hyvin on riittäny ja aina ehtii pari heittää koneeseen sekaan..

Kyfixfix, Meilläki pylly pyyhkeet erikseen :) Mulla ois ne harsot kumminkin sit sekasin enkä tietäs mikä on ollu pyllys ja mikä naamas :grin Eikä mullakaa ois noin montaa harsoo ollu jos en ois lahjaksi saanu :p

Mie aattelin et mökillä käytetään harsoja kuorivaipan kanssa. Ne kun kuivuu niin nopeaan vaikka pesis siellä käsipyykkiä. Mut niitä täytyy hommailla sit aika reilusti kun pukluharsot ja vaippaharsot pidän kyl erillään

Aretha, riippuu lapsesta... Meillä toi parikymmenta pyöri pesukoneessa muiden pukluvaatteiden kans melkein joka päivä. Mutta tytöllä oli refluksia ja allergioita.
Ostin just vauvalle uusia name it harsoja, ihania sydämiä ja hempeitä vaaleanpunaisia. Pakkauksessa taisi olla 9 harsoa ja maksoi jonkun 13€. Vanhoja harsoja ajattelin värjätä ja käyttää tällä kertaa pepputouhuissa.

Ajattelin käyttää harsoja pääpuoleen ja pikkupyyhkeitä takapuoleen. Joku varoitteli jo, että poikavauvan vaippaa vaihtaessa kannattaa olla vikkelänä pistämässä jotain imukykyistä jalkoväliin, ellei halua pissoja päälleen.

Mulla on ihan tylsästi vain valkoisia harsoja. Autoilua varten pitääkin muuten ostaa aurinkosuojat ikkunoihin.

Meillä harsoja vaan sellaset 5kpl, pitäis ostaa lisää. Voivoi, pitääkö tästä shoppailemaan mennä :wink
Meil ei oo kyl erillisiä peppupyyhkeitä, oon unohtanut ihan tuon asian...

Esikoiselle ostin Ikeasta niitä halpoja pieniä valkoisia pyyhkeitä. Niitä on mulla vieläkin jemmassa, voisin värjätä nekin vähän kivemmiksi.

joo en mäkään just sen takia käytä harsoja pyllyhommissa, kun pyyshkisin varmaan kaikki päät samalla rätillä :oops: toki jos värikoodais, mut en oo kokenu tarpeelliseks..... samoiten vanhoja lakanoita yms. oon käyttäny pylly hommissa :grin vaikkein kestoile niin kierrätän :wink heheheee.....

Esikoiselle ostin Ikeasta niitä halpoja pieniä valkoisia pyyhkeitä. Niitä on mulla vieläkin jemmassa, voisin värjätä nekin vähän kivemmiksi.
Just näitä mäkin meinasin seuraavalla Ikea-reissulla kahmia mukaan. Katselin viimeksi muita pyyhkeitä, mutta nää vauvaosaston pienet valkoiset oli ylivoimaisesti edullisimmat.

Mäki mietin et noi sinkkulakanat vois hyödyntää pyllyhommiin... ompelukoneella sais tietty reunat siistittyä, mut mulla mitään sellaista ole..

Mä just tilasin vähän kestovaippakrääsää, riisipaperia ja sellaista. Rapsakat postikulut, kun olivat kolmanneksen koko tilauksen arvosta... :D

Voiskohan noita pyllypyyhkeitä tehä ihan vaan vanhoista kylpypyyhkeistä. Saksilla vaan pienemmiksi paloiksi ja saumurilla siistis reunat. Eiks se ois ihan ok? Mie oon jotenki vieläkin ihan ulapalla kaikkien noitten vauvatarvikkeiden kanssa, et mitä kaikkee pitäis olla ja kuin paljon. Neljä harsoo löytyy mut kai niitä pitäis sit viel parit hommata lisää.

Eilen kasattiin pinnasänky ja pesin sitä varten peitot ja lakanat sun muut. Olin näköjään ostanu ikeasta kaksi vauvan tyynyä. En kyllä ymmärrä miksi kun ilmeisesti vauva ei tarttis tyynyä ollenkaan..

Siis mä olen niin turhamainen pöljä et oon parin viime viikon aikana kääntäny kaik mahdolliset nettikaupat ja tavaratalot ympäri etsien PERSpyyhkeitä pikkuselle! Kun mä halusin et niissä on ainaki muumeja tai jotain. Voi herttinen sentään, itekin pidän itseäni hulluna. Löysin mä lopulta pari mieluista jotka nyt sit eroaa meidän muista pyyhkeistä hiukan.
Tähän asti mä en oo saanu ees katottua et koiran tassupyyhkeet pysyis koiranpyyhkeenä vaan pesun jälkeen saattanu päätyä omaks käsipyyhkeeks, et ehkä siksikin halus vauvanpyyhkeet sentäs erikseen.

Meille tulee siis vaippaharsot, pukluharsot ja sit ihan erikseen peppupyyhkeet (mitkä ei oo siis harsot). Mut jumaliste ku talous on sen verran huonolla tolalla et nyt kaikki kierrätysniksit käyttöön. Ei sinänsä hätää, vähän kaikkee meil kyl on jo, mut joutuu nyt ammeen hankinnan jättää ens kuulle yms. Ei oo tosiaa anoppeja ym. jotka auttais :/

Takaisin