ei se yöpuku homma ihan pikkuvauvalla tuntunu kovin fiksulta, mut sit jo muutaman kuukauden päästä ku rupes olemaan se selkee päivärytmi niin se oli ihan kiva :) ite oon aina ajatellu et ku alottaa ihan pienestä niin se tulee sillai luonnostaan tai jotenkin... et se vauvaki niinku ymmärtäis sen päivän ja yön eron... sama ku päivisin pidin valoja päällä mut illalla sammuttelin et olis mahd. pimeetä en tiedä, voi olla että oon ihan urpo mut niin mä ajattelin et alotan ihan pikkuvauvasta.... samoin öisin vaihdoin vauvan vaipan ja syötin mahd pimeessä, laitoin vaan pakollisen hämärän valon päälle....
mun öö-napissa on joku vika saa tosissaan hakata sitä....
Kyfixfix noin mäkin oon ajatellu! Saa nähä otetaanko yöpuvut yökäyttöön heti alusta lähtien vai miten mutta yritän kuitenkin tehä alusta asti vauvalle selväks millon on yö ja millon päivä ja sen et yöllä kuuluu nukkua. Perhevalmennuksessakin tosta puhuttiin :)
Mun mielestä on ihan kiva vaihtaa yökkäri. Tyttö nukkui pääosin bodyissa ja housuissa kun sillä oli se lonkkalasta niin yökkärit ei mahtuneet päälle mutta kun sai sen pois 2kk iässä niin siirryttiin yökkäriin just ton rytmin ymmärtämisen takia!
Mites, ootteko jo hankkineet rintapumppuja? Minkämoisia - käsi- vai sähkökäyttöisiä? Kannattaako hankkia vasta kun on todennut imetyksen laadun ja määrän?
Mie ihmettelin kans joskus tuota yöpukujuttua, mut luulishan sen nyt olevan mukavempi nukkua yhessä vaatekappaleessa, kun että ois body ja housut ja vatteiden reunat painamassa? Vaikka nukkuuhan se päivällä kuitenki niin :D
joo ei meilläkään aluks välttämättä ihan SELKEETÄ yöpukua ollu, sellanen mahdollisimman mukava asu vaan, mikä oli helppo sit kans riisua unenpöpperössä jos piti vaippa vaihtaa, mut kuhan vaihteli illalla ja aamulla ne vaatteet :)
vanha manuaalinen rintapumppu löytyy, sitä meinaan käyttää... muutama yökkäri pikkuselle ostettuna-tai siis potkupuku joka näyttää miusta yökköriltä...
ja sit kun tulee riittävän laiskaksi, vaihtaa vaan puhdasta päälle sitä mukaan kun pisut/puklut/sinappikakat/maitoturskeet värjää vaatteita..kellonajasta riippumatta, mitä nyt käteen hämärässä sattuu osumaan. vauvat osaa kuitenkin hyvin nukkua vaatteissa kun vaatteissa..meneehän se päiväkin pitkälti unten mailla.
Meidän poika säästi ne pissat ja kakat äitin vaatteille Oon ollu päästä varpaisiin siinä ihanas keltases kakassa ja se aina vaan pissi mun päälle Omia vaatteitaan se ei oikeestaan sotkenut melkee ikinä mitä kummastelin Ja poika ei puklaillut melkee ollenkaa. Et siks odotan innolla tätä toista millane sotta pytty tulee kun tuo ensimmäinen on ollu niin kiltti ja siisti
Tytöt on kyllä helpmpia tossa pissimisjutussa, ei tuu niin pitkässä kaaressa päälle:)..tuo on muuten hyvä huomio-äitihän sitä melkeen useemmin sotkeutuu vaihdoissa-ehkä niitä äidin yövaatteita tarvitaankin enemmän sinne vaihtopisteelle!
Meidän typy oisko 4kk lääkärineuvolassa pissas kaaressa mun päälle ennen kuin ehdin vaipan laittaa. Tyttö oli hoikemman puoleinen, niin ei ollut siellä häpyhuulissa tarpeeks läskiä pitämään pissuja ja lensi sit joskus kaaressa silläkin. :)
Mä haluisin hankkia itelleni jotain ihan täysin raskauteen ja vauvan tuloon liittymätöntä. Olis välillä ihanaa ostaa jotain kivaa ihan vaan omaks iloks! Harmi että rahatilanne on niin surkee että esim uusiin kenkiin ei oo varaa :/