Pikkusille ja itselle hankittua

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lucy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä oon kans päätelly et kyllä sen oikeen vaatetuksen sit oppii vaikka kokeilemalla :)

Mäki oon miettiny et jutellaanko jossain neuvolassa siitä vauvan pukemisesta... Riippuu kauheesti siitä millanen kesä on luvassa et millasta vaatetta tarvitaan. Mä pelkään lähinnä läkähdyttäväni pikkusen, ja vällyä jos hiukankin tuulee tai on sateista :D.
Mä taas oon miettiny et tuleeko sellasia shortsipukuja pidettyä, et uskaltaako pientä niihin pukea... Mut ihanaa et joku otti täälläkin esille sen et ihan pienellä sais olla helposti puettavat vaatteet, mä ainakin pelkään rikkovani sen varmasti aluks joten kaivoin kietaisubodyt pinoon päällimmäiseks ja sukkahousut jätin suosiolla odottamaan et kaveri vähän jäntevöityy...
Meillä on vielä hiukan puutetta päähineistä, sellasia sisällä pidettäviä peruspuuvillaisia on pari mutta en tiiä tarvisko jonkun ulkohatun. Vauva on kuitenkin vaunuissa aika suojassa...? Sit mitään tossujakaan ei oo, aika monessa haalarissa on ne käännettävät käsi- ja jalkajutut.

tänään tarttu kaupunkireissulta mukaan pari kesäbodya ja muumihousut kokoa 56 :) kaikkeahan piti jo olla, mut nyt on vähän lisää... samalla löyty alesta hyvä toppi imetystä ajatellen... vauvan leluja pitäs vielä ostaa, on vaan nuo ilmaseks saadut ja niitten lisäks leikkimaton roikkuvat lelut...

Sarra, Kesä kuumallahan vauva voi melkeen olla vaipassa vaunuissa ja joku peitto päällä jos on oikeesti kunnolla lämmintä ja vauva nukkuu pihalla :) Muistaa vaan seurailla vauvaa sitten aina välillä et kuinka se sielä pärjäilee. Ja eipä meidän pojalla ollu kauheesti tossuja vaikka lokakuussa syntyi kun oli vain paksut ja lämpöset sukat ja sit tosiaan puvuissa kun saa käännettyä ne hihat niin lämpösenä pysyi hyvin :) Tietty on hyvä olla se ohkanen pipo alkuu ja kattoo sit kuinka paljon vauva sitä tarttee. Se riippuu ni paljon siitä säästä :)

en oo ehtiny miettimään pikkusen pukemista hirveesti :S toivottavasti ei toinen läkähy tai palellu... kietaisubodeja on muutama pieniä kokoja, vähän mietityttää "pujotettavien" bodyjen pukeminen ku toinen nii heiveröinen niskasta

Meille lääkäri sanoi esikoisesta juuri ettei saa liikaa pelätä niskaa :) Et tietysti pitää tukea sitä, mut jos vauvan pää hieman nytkähtää omalla painollaan siitä ei ole haittaa. Vauriot tulee yleensä siitä ravistelusta ja oikeesti kovista tärähdyksistä eikä luonnollisesta nytkähdyksestä

Minkäslaisen ulkovaatteen vauva tarvitsee kotiutuessaan sairaalassa jos eletään toukokuun alkupuolta noin suunnilleen? Pipo ja hanskat, mutta millainen asu, kevytvanupuku?? Onko sellaiselle käyttöä jos miettii kylmiä kesäiltoja.

No meidän poika kun synty lokakuus ni sillä oli pipo, tumput, body, pöksyt ja sit ihan vaan vedettiin fleece huopa sille päälle autoon :) Ja hyvin pysy lämpösenä :) Mut nyt aattelin kans jotain toista pukua laittaa sit vaatteitten päälle ja kannattaa olla viileisiin iltoihi justii joku puku. Nykyään ku on paljon erinlaisia :)

mullaki on varmuuden vuoks mukaan lähdös sellanen vanupuku ja viltti..... mut tietty sit sään mukaan puen mitä tarvii.....

meinasin jos pärjäis bodylla, pöksyillä, myssyllä, ohuilla tumpuilla ja äitiyspakkauksen kevytvanupuvulla... viltin vois varoilta ottaa jos jo huhtikuun puolella haluaa syntyä...

Shoppailtua:
- äitiyssukkiksia
- maidonkerääjä
- tuttipullo
- niistäjä

Vaatteitakin yritin, mutta edelleen korpeaa se kuosien ankeus ja kankaiden huonous hintaan verrattuna. Yritin motivoitua mm. imetystopin ostamiseen, mutta ei vielä irronnut.

Oonko jotenkin kamalan nirso, kun mua rassaa jokaiseen vauvatuotteeseen painetut hölmöt kuosit? On nallepuheja ja muita disney-hahmoja tai muuten kirjavia örriäisiä. Tai sitten tuotteet ovat oikein ronskisti sukupuolitettuja, että tästä pinkkiä glitteriä tytölle ja sinisiä ja vihreitä mörköjä pojille. Ois kiva, että ne lapsenkin tavarat sopis yleiseen sisustukseen.

mä oon kans sitä mieltä et sitä "uniseksiä" on hirveen vaikee nykyään enää löytää :sad001 aina pitäs tietää, et kumpi tulee... ja sit jos on useempi niin on kahta kauheemmin sitä vaatetta ku molemmille omat...

Aretha mä oon ihan samaa mieltä noista vauvanvaatteiden kuoseista. Musta ne on kaikki lähinnä ärsyttäviä. En haluu mun vauvalle kaikenkirjavia muumi, hello kitty, nalle puh tai minnihiiri vaatteita! Mä haluun pukea vauvan mun tyyliin! Se on vaan jotenkin tosi vaikeeta näillä nykyisillä valikoimilla...

vaikea tosiaan ostaa kun ei tiedä tuleeko tyttö vai poika... ja sit ne mitä on nii ovat valkeita tai beigejä... jotenkin nuo vaatevalmistajat on sitä mieltä että on vain pinkki tai sininen... ite en pukis ees tyttöä pinkkiin...

Hyvä nyrkkisääntö vauvan pukemiseen on, että yks vaatekerta enemmän kuin mitä itselläsi on.

Vauvan iho pitäis myös suojata auringolta, vaikka olis varjossakin ja helpoin tapa se on vaatetuksella, kun aurinkorasva on aika myrkkyä kuitenkin. Ohuet pitkähihaiset puuvillavaatteet tuskin kuumentaa vauvaa liikaa.

Vauvan lämmönsäätelykyky on kuitenkin alle kolmikuisena aika heikkoa, joten mun on vaikea kuvitella suomen kesäoloissa pitäväni pientä vauvaa vaippasilteen. Saa meinaan olla todella lämmintä ja tuuletonta, että niin tekisin.

Esikoisen aikaan kotiuduttiin toukokuun 21.pv sairaalasta ja silloin oli yli 10 astetta lämmintä, auringossa enemmän. Vauvalla oli päällä pitkähihaiset body ja potkuhousut ja puuvillasta neulotut takki ja housut, tumput, sukat ja myssy, lisäksi oli vielä peitto kaukalossa, eikä ollut kylmä/kuuma vauvalla. Muistan pitäneeni vauvalla pitkähihaisia melkein koko kesän. Heinä-elokuun vaihteessa oli muutama helteisempi päivä, jolloin vauvalla oli lyhythihaista bodya ja potkuhousut jalassa. Hellevaatteilla ei tehnyt yhtään mitään tuon ikäisellä vauvalla. Itsellä kyllä oli useinkin kuuma, mutta vauvalla ei ollut.

Varmaan siis tollasella trikoopeitolla on ihan käyttöäkin kesävauvalla... sillä saa pikkasen lisää lämpöä jos tarpeen on, mutta ei varmaan liikaa samalla lailla ku oikeella peitolla.
Mä löysin käytettynä sellasen fleecehaalarin, jossa on tuulenpitävä sisus, tosin se tullee käyttöön vasta syksyllä jollei nyt toukokuussa oo aika kylmä. Ehkä tosiaan sairaalakassiin ei sentäs tarvitse pakata :).
Mä mietin näitä pukemisasioita niin paljon kun meillä ei edelleenkään ole autoa ja olis hyvä päästä mahdollisimman pian vauvan syntymän jälkeen suht normaaliin rytmiin eli vaunu-ulkoilua kera karvaisten ystävien. Mä varmaan kans haluisin nukuttaa vauvaa pihalle sitten ku mahdollista, ni siäki tietty miettii et millasissa vermeissä se siellä viihtyy.

Me saatiin muutama lyhythihainen body mut mietin jo et käyttämättä varmaan jää. Esikoinen hikoili ekana kesänään 2010 kun oli superhelteet pelkässä vaipasta mutta ikää oli jo 6kk+.

Ja tuo yks vaatekerta enemmän kuin itsellä on hyvä sääntö! :)

Tänään löysin 2 bodya, 1 housut, esikoiselle 2 caprihousut yhteensä kaikki 13€ ;)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Ja mulla on vaatteet vieläkin jossain varastossa laatikoissa. Varmaan ehdin niitä kattomaan vasta kun äitiysloma alkaa. En yhtään muista mitä olen säästäny ja mitä myyny pois, joten toivottavasti siellä nyt sen verran jemmassa on että pärjätään.

Mutta hoppu saattaa tulla. Autokin on vielä vaihtamatta, ei mahduta nykyiseen enään kun vauva syntyy.

Mie en oo hommannu erikseen mitään yöpukua. Noilla mennään mitä on :) Et kikkailee sit peiton ja eri paksusten vaatteiden kanssa.

Mulla on kyllä yökkäreitä hankittuna, mutta mä voin kyllä ihan hyvin käyttää niitä päivisinkin vauvalla :)

Takaisin