Pikkusille ja itselle hankittua

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lucy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä on silla tavalla että itse olen ostanut suurimman osan vauvan tarvikkeista kuten vaunut, syöttötuolin vähän vaatetta, lakanat (sekä pinnasänkyyn ja äitiyspakkaus laatikkoon). Äitini osti vaatteita, matkasängyn, lakanoita, verhon pinnasängyn yläpuolelle ja ommellut vielä sen sitten sen telineenkin. Mieheni osti kaukalon Stokke sängyn sekä Stokke hoitopöydän. Anoppi on ostanut jotain pientä kirpputorilta. Mieheni on vaan vähän huolissaan kun ei oikein pystyy olemaan mukana näissä vauva tavara hankinnoissa. :)

Meillä ei oo kyl mieskään pahemmin osallistunu muutoin ku rahallisesti joihinkin hankintoihin ja sit yhdessä ollaan toki haettu ja kuskattu. Se on sama virsi joka hankinnasta; "Mun mielestä ois kyllä pitäny odottaa että se syntyy ja katsoa sitten..." Mulla on siis niin kertakaikkisen tuosta poikkeava filosofia, mä en ensinnäkään pääsis itse ostamaan niitä muutamaan viikkoon vauvan syntymän jälkeen joten joku muuko tekis valinnat?
Toisekseen ollaan me säästetty aika pitkä penni ku hankintoja on tehty kirppareilta ja muutenkin käytettynä. Uutena meille on ostettu joitakin vaatteita ja vauvanhuoneen tekstiilejä. Toiset rattaat on uudet mutta nekin ostettu ns. käytettynä eli toisin sanoen ei kaupasta eikä kaupan hintaan :).
Käytettynä meille on tullut pinnis, hoitopöytä, muut vauvanhuoneen kalusteet, vaunut, turvakaukalo, sitteri, leluja ja vaatetta uskomaton määrä. Niin ja uusia on tietty itse tehdyt jutut myös.

Ja hei hymykuoppa, kiitos viikon vinkistä! Mä en tosiaan ollut vielä sisäistänyt että ulkonahan ON pakkasta... :D

Tuhinamurmeli: Sen unohdin sanoa et miulle on käyny myöd ilmi etten oosen lempi miniä. Koska en oo niin pissis ja diiva. :D Oisin vissii parempi jos roikkusin miehen rahoilla kuten tää parempi miniä :D

Sarra, mun miehellä on sama selkäydinreaktio kaikkiin hankintoihin. "Onks se nyt välttämätön?" "Eikö ton ehtis myöhemminkin?" Ärsyttää julmetusti, kun haluaisin itse vaan huolehtia siitä, että ihan perusasioita ei ainakaan tarttisi lähteä etsimään ekoina viikkoina vauvan syntymän jälkeen. Se oli alkuun skeptinen jopa hoitotason tarpeellisuudesta.

Oon alkanut ottaa tän silleen, että toi on todellakin vaan sen vaistomainen reaktio ja liittyy johonkin sen omiin sisäisiin prosesseihin joita en voi itse ymmärtää. Nariskoon rauhassa, yleensä se sitten muutamassa viikossa tulee järkiinsä.

Rahantasauksen hoidin ilmoittamalla, että en laita yhteiselle ruokatilille tässä kuussa rahaa koska oon maksanut parit isommat vauvaostokset omasta pussista. Ei sillä ollut tästä mitään valitettavaa, tais olla tyytyväinen että osuutensa hoitui näin helpolla.

Mä kävin eilen ostamassa pientä härpäkettä ku kaikki tuntuu olevan jo hankittu. Tuttipullon, tutteja, talkkia, puhdistuspyyhkeitä yms. ja vaippoja! Kuinka pieniä noi onkaan, ku viimeks vaihtanut sellasia about 1,5v vaippoja :D
Rintapumpun edessä iski piheys enkä ainakaan vielä viittinyt siitä Aventin käsikäyttösestä pumpusta maksaa melkein 60€:rolleyes:

Hauska et vaik kaikki alkaa olla hankittu, isoimmat etenkin niin jotenkin jotku tutit tekee asian niin paljon konkreettisemmaksi: kohta meillä on täällä pieni vauva :Heartpinkja tutteja löytyy joka paikasta ( salee ei edes sit huoli sitä mut näin ideana:grin)

Kävin vähän vilkuilemassa lastenvaatekirppiksellä ja löysin iskemättömät Benettonin collegepöksyt ja Bamse-sammarit. Pakkohan ne oli ostaa, niin ja jotkut euron trikootkin otin. On pojalla pöksyjä! Mies vähän virnisteli, mutta oli ihan tyytyväinen, koska koot oli 68-80.

Mannaryyni: Ajattelin just samaa tos et onkohan meil sama anoppi. :wink

Mä oon yrittänyt kans kattoo tosta meidän lähel olevalta lastenvaatekirppikselt vaatteit pikkuselle, mutta ei oo valitettavasti osunut mitään kohalle.

Näin tänää ta:lla n. vuoden ikäisen pojan, jolla oli päällä Muumien Haisuli haalari, jonka pepussa luki Stinky. Mua nauratti niin paljon :grin

Oi sellanen haisulihaalari ois ihana!! Oisin halunnut meillekin sellasen mut tyttölle sopivis väreissä ei löytynyt :(

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

Meillä on jo niin paljon pieniä bodeja, et yhtään enempää ei tarttis. Ja niitä ihan varmasti on tulossa. Yhden tuttipullon ostan tänään ja rintapumpun. Tutteja en osta lainkaan, toivon imetyksen onnistuvan ja mietin kun niitä ei kuitenkaan suositella, niin mitäpä me niillä. Ja siitäkin oon varma, et lahjaksi tulee joltain kuitenkin. Megaiso suku ja kaverit pitävät varmaankin huolen kaikesta sälästä.

Meillä on muuten toisinpäin. Mä rajoitan miestä ostamaan viittä tuttipulloa ja leluja kotiin :) Mikäs ihme selkäydinreaktio mulla sitten on :rolleyes: ? Nooh, vaatteita on sit tullu shopattua ihan kiitettävästi.... Et balanssi säilyy...

Mie oon ollut kuivilla tästä shoppaamisesta pienen hetken, viimeiset ostot olivat 0,40 cnt:n hintaiset kesälippikset vauvalle Prisman poistokorista.
Nyt himottaisi itselle ostaa jotain vielä loppuodotukseen, mutta yritän sinnitellä etten turhaan osta.. 5 vk:a niin voi olla jo maailmassa.. ;)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Mä yritän muistuttaa itseäni, että pienien vauvanvaatteiden ostaminen on turhaa tälle viimeiselle lapselle. Silti jokunen uusi vaate on hommattuna ja totesin, että tuon meidän 1v käytön jäljiltä pitää isompia vaatteita sit ostaa kumminkin, et pääsen mä sit shoppailee jahka niille tulee tarvetta.

Mä oon tässä pähkäilly että tuleeko vastasyntyneellä käytettyä uniasua ja varsinkin kesää ajatellen? Mitä mieltä ootte muut?? o_O Vähän epäselvää muutenkin,että miten sitä sitten osaa pukea sopivasti.

jenskuli mä mietin samaa.... meillä esikoinen synty marraskuussa niin sille ostin... mut mä tykkään kans sellasesta unipussista :) siin on hihat mut loppuosa on tavallaan hametta mikä sit solmitaan umpeen alhaalta..... ajattelin sitä kokeilla kesällä :) jos ei ois niin tukala sit...

Jenskuli, Kyllä sä nopiasti opit huomaamaan et milloin on sopivasti vaatetta päällä :) ja vauvan niskaskastahan sitä lämpöä voi kokeila et onko kuuma vai tuntuuko liian viileeltä :) Ja meidän esikoisen kans ainakin alkuun suositteli nukuttaa kapalos ja kyljellään niin peittoon käärittynähän vauvalla on jo aika lämmin olla :)

Takaisin