Pikkusille ja itselle hankittua

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lucy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Rypsiöljy ajaa saman asian kuin levolac.. Jos haluaa siitä yhtä makeaa, niin turauttaa hunajaa sekaan.

Ai no kiva. Täällä päin vaa tuputetaan lääkkeit mitkä ei toimi. Vois itekikokeil rypsiä..

Toiset vetää öljyä pullosta, että sais hyviä rasvahappoja - ja toiset, että sais kakan tulemaan. :grin
Mutta kokeilen minäkin, kun ei radin vuoksi voi enää popsia lesemurojakaan.

Tietäisköhän joku täällä mistä löytäis pinnasängyn patjan vanhoilla mitoilla :confused: vanha pinnasänky niin ei tuo nykyinen 120*60 patja käy - pitäisi olla 115*65... vai ostanko isomman patjan ja leikkaan oikeen kokoseks..? :anyone

Mulla oli esikoisella ensisängyssä liian pieni patja, niin tilkitsin jalkopäästä vaan pyyhkeellä tasaiseksi. Ja radin takia mullekin hoitaja silloin tuota öljyä suositteli. Eikä se rypsiöljy oikeastaan miltään maistu.

Olisiko kellään uuden äp:n kestoa ylimääräisenä? Vai tuliko kaikille vielä vanha pakkaus? Voisin ostaa meille kokeiluun =)

Ehdotus: osta Etolasta tai vastaavasta paikasta sopivan kokoinen pala vaahtomuovia. Pinniksessähän ei tarvitse kummoistakaan patjaa, kun ei se siellä nukkuja mitään painakaan.

Tuosta tuli mieleen että on muuten aika kova hintahaitari pinniksen patjoissa. Jotenkin itsestäkin tuntuu että vauva ei tarvitse pussijousipatjaa tai 20 cm viskoelastista profiilivaahtomuovia. Finlaysonin pinnispatja maksoi yli 140 €, Ikeassa näytti olevan 15-70 € eri vaihtikset.

Me ollaan ostettu just Etolasta tuota vaahtomuovia. Viet sinne mitat, ni ne leikkaa sulle sopivan kokoisen palan.

Cittarista lähti tänään mukaan 2 pakettia Liberon vaippoja, kynsisaksisetti, vauvanharja ja -kampa, liivinsuojia paketti, kylpylämpömittari ja isommille pojille paketti Legoja. Nii ja itselle kaks kerää Nalle-lankaa ja kimppu tulppaaneja :)

mä ostin eilen itelleni kumpparit :) sellase söpöt lila/pinkkiset... ja nyt kaivelin vanhoja vauvan vaatteita.... voi että ne koko 50cm on pieniä!!! :Heartred:Heartred:Heartred:Heartred pesukoneeseen valitsin korillisen 50-68 kokosia, jot on sit edes vähä vaatetta mitä pukea kekkoselle päälle...

Mun oli tarkotus tänään raahata mummini eurokankaaseen. Ideana oli valita mun mieleen kangas, josta mummi olisi luvan saanut ommella pinnasänkyyn reunapehmusteen. Ennen ku kukaan pitää mua täysin natsina niin sen verran taustatietoja et mummini on virkeä eläkeläinen, jolle tämmöiset pikku puuhastelut ovat enemmän kuin mieleisiä. Win-win tilanne siis.

No kävi kuitenkin niin, että poikkesimme lastentarvikkeessa ensikiksi, kun piti näyttää mallia mitä hain takaa. Suureksi yllätyksekseni kaupan hyllyltä löytyi täydellinen pehmuste valmiina! Olin jo luovuttanut valmiiden suhteen, koska meijän pinnis ei oo standardi mittainen vaan 140x70cm, eikä mistään ole tuon kokoisia löytynyt. Nyt löytämäni ajaa kuitenkin asiansa niin hyvin, että vain jalkopääty jää ilman pehmustetta, mutta se ei haittaa koska päädyt ovat umpinaiset. Ja hinta oli alta neljänkympin! Mitä oon netistä kattonu ni aina yli 50 e saa olla maksamassa. Löysin myös ihanan pilvikuosisen imetystyynyn, vaikka olenkin epävarma imetyksen onnistumisesta, mutta halvalla(19e)lähti tuokin niin ei voinut kauppaankaan jättää :) Mietin vaan et onko tuo ihan turhake?

Eilen saatu mahdollinen Radi diagnoosi ei jaksa tänään edes masentaa! Aurinko paistaa, oli ihanaa viettää aikaa mummin kanssa, kun hänkin selvästi nauttii ja on innoissaan tulevasta lapsenlapsenlapsestaan(kirjoitetaanko edes noin:Doikee sanahirviö) ja sit meen tänään laitatuttaa ripsienpidennykset, joista oon haaveillu jo pitkään :)

Kyfi, meillä kans vanha pinnis, johon patjat liian pieniä. Ostin ikeasta halvimman pinnispatjan ja leikkasin päädystä sopivan kokoiseksi. Hyvin on toiminut.

Stella_ Meillä on Brion vaunut ja turvakaukalo. Turvakaukalon saa kiinni vaunurunkoon erikseen ostettavalla adapterilla. Muistaakseni maksoi n. 50€ se adapteri. Ja toiminnaltaan tosi yksinkertainen, helppo kiinnittää ja käyttää. Mä ainakin tällä vähäisellä testailulla tykkäsin!

Mulla imetystyyny ei tainnut esikoisen kanssa kertaakaan päästä siinä hommassa töihin, mutta raskausaikana ollut korvaamaton uniapu. On just hyvä halityyny sen mutkansa kanssa ja saa mahan tuettua, ettei lonkka puudu =)

Missähän mun imetystyyny ees on?!

Sain siskolta sellasen esikoista oottaessa, kun hänellä se oli niiiin hyvä. No en oppinu sitä käyttämään omassa tarkoituksessaan, mut siinä oli sellaset vyöt, et siihen sai vauvan köllimään. Ja raskausaikana oli yöaikaan tukityynynä.

Kiitos vinkistä! Taidan ottaa sen kans halityynyks ku kipuilee noi lonkat niin perkuleesti.

Imetystyynystä puheenollen! Mä ostin kirpulta sellasen ihan ylihalvan piiitkän pötkylän jota voisin jo nyt käyttää nukkuessa tukena. Mutta tänä talvena on ollu kunnon pakkasta sen yhen kerran ja sillon en tajunnu sitä viedä ulos. Mitenköhän ton käyttö ku ei se taida koneeseen mahtua...? Uskaltaisko vaan ottaa käyttöön sen kummemmin tuulettamatta?

Takaisin