Pikkusille ja itselle hankittua

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lucy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Äitini oli ostanut pienelle sitterin,toi sen tullessaan meille. Eilen meidän shoppailureissulla se osti kaksi pientä tyttömäistä kesäpipoa. Mä löysin pari pientä uniasua,itelleni löysin pari imetystoppia,pari imetys-t-paitaa ja parit imetysliivit :) Nyt olis sit kaikki. Tietty kuumemittari ja se nenäfriida uupuu vielä mutta ehtiihän ne sitten.

sarra: jos tuulettelis kumminki päivän ulkona vaik ei pakasta..? ei se ainakaan pahaks ole ja parempi varmaan ku ei mitään.... mäki vein petivaatteet pihalle plussa kelillä, ku en tajunnu sillon ekoil pakkasilla viedä o_O

Täällä on ostettu vaikka ja mitä. Mummot ovat onnessaan kun ensimmäinen lapsenlapsi on tulossa. Haaparannassa on käyty 4 kerta ja vauva kaupoissa ainakin yli 10 kerta. Suosittelen Haaparannasta lastentarvikkeiden ostamista sieltä saa halvemmalla.

Meillä tulossa reissu Haaparantaan ja oli puhe käydä katsoon vauvalle tarvikkeita myös sieltä.. Onko muita kuin se jala? Vai mikä nyt olikaan :D

Meillä on mun äiti ostanut vauvalle vaiks ja mitä, mutta anoppi on ostanut vaan yöpuvun. Ei mee ihan tasan nää nallekarkit näemmä, mutta eipä se anoppi tästä raskaudesta kauheen innoissaan ollutkaan enkä oo sen suosikki miniäkään ni ehkäpä se ei koe tarvetta ostaa mitään. Ainii.. Toi se Espanjan reissultaan jalkapallon meidän pikkuselle, ei vaan taida toi pieni toviin viel pelata sil. :wink

Ei meilläkään miehen äiti oo hankkinu mitään vauvalle. Mun vanhemmat on ostanu vaunut, pinniksen, vaatteita, lakanoita, kantoliinan yms. En kyllä odottanukaan että miehen perhe osallistuis. Molempien perheet on kyllä innoissaan tulevasta vauvasta mutta mun perhe on läheisempi ja muutenkin enemmän mukana meiän elämässä :)

Mun äiti ostelee mulle aina kaikenlaista, ilmeisesti jotain on vauvallekin hankkinut muttei ole vielä mitään mulle esitellyt. Ja tilasi mulle vauvalehden, se on tosi kiva.

Miehen vanhemmilta ei ole mitään saatu eikä kyllä olla mitään odotettukaan. Me ollaan jo ikä työelämässä olleita ja jotenkuten toimeentulevia joten tuntuisi vähän hassultakin jos meidän vanhemmat kokisivat että tarvitsee osallistua hankintoihin. Varmaan lahjoja sitten tulee kun tyyppi syntyy, mutta se on eri juttu :)

Äiti oli taas avuksi ja suositteli kans saunaa imetystyynylle :).
Meillä ei kummatkaan tulevat isovanhemmat oo kauheesti hankkineet mitään, vaatteita ollaan saatu muutamia joululahjaks ja jotain on anoppi neulonutkin.
En sitten tiedä mistä johtuu mutta en oo oikeestaan odottanutkaan et me oltas jotain isompia tarvikkeita saatu... Mä saatan itse olla vähän sitä tyyppiä ettei nyt ainakaan tulis kellekään mieleen itekseen jotain meidän vauvalle ostaa, oon ehkä hiukan tarkka mistä tykkään...
Mun kummitäti sen sijaan lähettelee mulle aina kaikenlaista pientä ja sieltä sai vauvakin ekat lahjatamineensa ja sen jälkeenkin ollaan saatu soittorasiaa, tuttipulloa sun muuta :). Mä ite sain makeanvedenhelmet raskausuutisen kunniaksi samaiselta tädiltä.

äiti on auttanu ja ostellu, mm.turvakaukalon, sitterin ja pinon vaatteita, sekä vintistä ettiny vanhoja käyttökelposia lakanoita yms. miehen äiti kyllä kovasti kuulumisia kyselee mutta kaks myssyä on ostanu... näin varattomana opiskelijana on ihana ku äiti auttaa... mies kyllä käy töissä mutta ei sitä yhen palkalla hirveitä ostella

Sarra eikö teilläpäin oo pakkasta nyt? Mä luulin että koko suomi on pakkasen kourissa. Nyt on just hyvä hetki laittaa petivaatteet ulos raikastuun :)

Nythän mä sen hokasin että noista vanhoista sinkkusängyn lakanoista saan leikattua vauvanlakanoita! Noita on hyväkuntoisina kaapissa kun ei ole raaskinut hävittää vaikka ovat parisänkyyn liian kapeita. Vieras- ja reissuvarana niitä pari saa olla mutta yhden ainakin pilkon palasiksi!

Tänään käyn hakemassa "isyyspakkaukseen" juttuja ja samalla ostelen kaikki nää pikkujutut, mitä en oo vielä jaksanu/viittiny hankkia. Neuvolantädin mukaan kun tää saattaa tulla jo huhtikuun puolella, niin en haluu miestä lähettää kauppaan ihan hoomoilasena hakemaan jotain tavaraa X.

Tuhinamurmeli: Sama täällä eipä anoppia kiinnosta mummous yhtään niinhä toi viime käynnillä ilmoitti. Sain käsityksen et oon vieny siltä pojan. Mies muutti siis 2008 opiskelee tänne ja '09 alettiin seurustelee, et ei ois päästän alunperinkää poikaansa tänne jos ite ei saa elämällään tehä mitä haluaa. Hirveesti puhuu, et mummo apu antaa jne. Mut eipä oo mummo apua näkyny. No eipä haittaakaan, minua ainakaan. Eihä tää ookkaa sen oikea lapsenlaps, kun välimatkaa on sen verran, totes viimeks. Et siinäpä olkoon!

Miun porukat on autellut meitä vähän minkä ovat pystyneet rahallisesti. Ollaan saatu käyä syömässä monet kerrat niinku ennen raskauttakin. Mikä auttaa budjetillisesti.

Mut mie ite lähinnä oon nuo ostanut. Mut ihan kiva, kun onkin ite ostanu noi :) Ei oo haitannu yhtään.

Meil on vähän sama tilanne Mannaryyni. Aina selittää et kyl mummo auttaa, mutta sit ei se kyl oo näyttänyt sitä. Eipä kyl muakaan haittaa. Se on antanut kans alust asti ymmärtää et oon vienyt hänen pojan ja en oo sopiva hänen kullan nupulleen ku oon vaan lastenhoitaja ammatilta ja oon vähän pyöreempi ku muut. Ton jälkimmäisen se on suoraan sanonutkin. Mut eipä haittaa muakaan. Olkoon omissa oloissaan sit.

Suurimman osan oon mäkin itse ostanut ja se oli se tavoitekin. :)

Mä en taas ole saanut ostaa vauvantarvikkeita juurikaan, koska mummokuumeutunut äitini on ominut sen osaston. Vaunut sentään valitsin itse.

Teen tässä juuri ostoslistaa puuttuvista tarvikkeista. Nämä minä hankin itse! Kai mä saan jotain shoppaillakin enkä vaan esittää tiinettä pyhimystä?

Takaisin