Pikkusille ja itselle hankittua

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lucy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joo, mä oon kans huono mittaamaan noita lasten kuumeita :oops: Tässäkin muutama yö sitten huomasin kuopuksen olevan selkeesti kuumeessa, mutta kun viereen rauhottu nukkumaan ni empä mittaillu, enkä lääkinny. Jotenkin se lapsi on kuumeessa erilailla lämmin ku vaan peiton alla kuumentuneena.

Mä lääkitsen voinnin mukaan. Kuumetta en muista juuri mittailleeni. Ja harvoin nuo tuntuu kuumeisille.

Meillä on just parhaillaan toi eka luokkalainen kuumeessa. Ilmeisesti flunssa tulossa. Eipä paljon tartte kuumetta mitata, kun selvästi iholta tuntee. Eilen aamulla mittasin, kun ei ollu lämpö vielä kovasti noussu, että lähteekö poika kouluun vai ei.
Lääkinnyt olen tuolla Pamol F:llä ja Pronaxenilla. Vauvalle tarvii varmaan hommata sitä nestemäistä Panadolia.
Yötä vasten olen varsinkin lääkinnyt, että saisi lapsi nukuttua. Ja tietty myös itsekin. Kovasti kun kuume nousee, niin ainakin meidän muksut on kovin levottomia. Ja yleensä sairaana nukkuvat meidän sängyssä ja kun nukkuvat levottomasti, niin mä en kyllä saa itse nukuttua juuri lainkaan.

Mä en vieläkään tiedä missä meidän vaavi nukkuu sitten kun tulee kotiin!
Meillä on siis tietenkin pinnasänky, jonka ehkä saa johonkin makuuhuoneen nurkkaan ängettyä mutta siellä ei tule olemaan kovin helppo liikkua sen jälkeen. Pinniksestä ei saa laitaa irti käsittääkseni ollenkaan, eli se on vähän hankala. Pitäsköhän nukuttaa vaunuihin...

Meillä oli alkuun niistäjä, mutta friida mekin sitten hommattiin ja johan lähti räät liikkeelle :D Ja sellainen taipuisapäinen muumimittari apteekista meillä. Olisko ollut n. 10 e. Ja ihan kainalosta mitannut, vaikka ei niin tarkka olekaan. Meillä kyllä ihan kädelläkin huomannut, jos kuumetta oikeasti on.

Itsekin olen suosinut enemmän nestemäistä lääkettä, kuin peppuun laitettavaa - vaikka kuulemma se peppuun menevä ois tehokkaampaa..
Vauvalle on varmaan niin helppo laittaa ruiskulla suuhun, tosin mun esikoinen oli vasta ekan kerran kipeä 1,5 vuotiaana ja sai silloin ekaa kertaa särkylääkettä ja ab-kuurin, niin ei oo tarkkaa kokemusta ihan vauvoista ja niiden lääkitsemisestä.
Esikoiselle yritin 2 veenä työntää suppoa peppuun, oli ihan hirveää!
Nyt meillä on kaapissa aina molempia - suppoa sekä nestettä.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Iiiiii-saa: eikun se on just toiste päin. Supot ei imeydy läheskään niin hyvin kuin suun kautta annettavat ja ne alkaa myös nopeammin vaikuttaa. Ainoastaan, jos lapsi oksentelee, niin suppo on "varmempi".

Meillä muksu vetäis sitä sokerilienti ihan onnessaan =) Samoin ab:t on menneet hyvin (korvakierrettä ollut). Mutta kuulemma kyllä paljon tyypistä kiinni, meillä varmaan joskus 6 kk aikoihin jouduttiin eka kerran antaan paracetamolia ja lapsi on ollut ihan fani alusta saakka.

mä oon kerran antanu supon pojalle, tais olla 5-6kk sillon... mut ei kyl enää vuoden ikäselle tullu mieleenkään yrittää :confused: vaikka kuin kipee oli, en olis saanu pidettyä paikallaan ja se nestemäinen Panadol taitaa olla hyvänmakusta lapsista :)

Näin vaan sieluni silmin kuinka ähkit sitä suppoa laittaessasi.... :grin

Ehkä kantsis kokeilla jotain muuta kuitenkin ensin. Mä oon käyttäny tota Levolacia sen 30ml joka aamu ja on kyllä auttanu. Ei oo enää niin tiukassa :)

Mäkin voisin ehkä panostaa itteeni sen verran että huolehtisin tosta mun mahan toiminnasta...

mä kokeilin kans Levolacia, mut mulla ei irronnu muuta ku ilmat.... sain jo töissä huomauttelua asiasta ja mies nukku 2 yötä sohvalla :oops: oli pakko lopettaa sen käyttö....

Itelleen tuli ostettua aito lampaantalja selkäkipuihin (ihana maata tässä<3) ja kerttis liivinsuojia ja niitä kosteutettuja pyyheliinoja bebelle.

Luumut, runsaasti vettä, kokojyväpuuro, magnesium-tabletit, magnesiamaito ja tarvittaessa levolac. Niistä on mun "mahalääkitys" tehty... Ja levolacia lähes päivittäin ettei tartte pukamia puskee...

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Takaisin