Pikkusille ja itselle hankittua

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lucy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Pidän yhtä vaippapakettia varmaan kotona, mutta halutaan kestoilla niin paljon kuin mahdollista. Ekoteko :) mökillä ei kerry niin paljon roskaa ja onhan mulla sit aikaa niitä pestä. Ei vaikuta hirveen hankalalta. Btw. Onko jollain ylimääräisiä vaippoja esim äitiyspakkauksesta?

Mie yritän kestoilla alkuun noilla äippäpakkauksen kahella kestolla ja kattoa onks se miun puuhaa. Mut ajattelin kuitenkin käyttää taviksiakin siinä ohessa, kun ne ei oo kun heittää pois jos ei jaksakaa juosta tuvalla pesettään vaippoja.

Olen Pionin kans samaa mieltä. Meillä oli aluksi se pikkuniistäjä. Sillä ei tosiaan tee mitään. Nenä-Friida on huomattavasti parempi. Ja ihan perus kuumemittari on ollu. Tosin ostan nyt varmaan uuden, joka on vaan sit vauvan käytössä. Eihän noi apteekin mittarit oo edes kovin kallita. Korvakuumemittari on vissiin ihan ok isommilla. Se vaan pitää muistaa kalibroida välillä.
Erillistä vaipparoskista ei meillä oo eikä tuu. Otan jonkun pikkuroskiksen tohon hoitopöydän viereen, ettei yöllä tartte lähtee viemään vaippoja keittiön roskikseen. Sen verran pieni roskis, että on pakko tyhjentää päivittäin :)

Meillä on toi vanhanmallinen mittari ostettuna pari vuotta sitten. Niitähä ei enää ees myydä. Mut luotettavampia miusta kuin digimittarit kainalosta.

Mua vähän ällöttää se että nenäfriidassa siitä täytyy oikeesti ite imasta :confused: Makuasia siis varmaan tääkin, mutta kun on niistäjää käyttäny niin se tuntuu helpommalta mulle!

Imasta ite? Woooott? Toi miu niistäjä vai mikä onkaa niin saa iha tyhjennettyä muutenkin.. jos tajusin ton imasun tarkotuksen..

Mullakin on kaks kestovaippaa jos joku halajaa pakkauksesta :grin Hei meil on ollu nenä friida ja se on tosi hyvä. Vaikka vähän pahaa tekee putsailla nenää sillä. Keittosuola liuos tippoja kannattaa ostaa myös valmiiksi. Ne auttaa irrottamaan kovaa räkää nenästä jos sattuu kovakin nuha olemaan :) Ja myös silmiin spii jos kovasti rähmii :) Itse oon todennu, että pepusta on paras se kuume mittailla. Ostettin korva kuume mittari (kallis apteekin), mut aivan bebasta oli se ! Ei se näytä edes mun korvasta mitattuna oikein. o_O

Nenä friidassa on putki mistä itse imet sitä räkää ylös päin. Siis räkä ei tuu sun suuhun vaan jää sinne säiliöön, mut ite imeskellään. Ja musta ainakin toimiva ja voi ite säädellä vähän sitä imuvoimakkuuta sitten ja näkee miten hyvin se räkä lähtee nousemaan :)

Meillä on muuten kummalline poika kun tykkää kovasti siitä panadolin kuumetta alentavasta lääkkeestä o_O Ekan kuumeen jälkeen se ei ole kiukunnut lääkkeen otosta kertaakaan. Musta se haiskahtaa ihan kamalalle :grin Auttaa muuten hyvin hampi särkyihin myös. Ja sitä saa antaa 5 kg etiä päi et sekin kannattaa ostaa jossain välissä kappiin oottelemaan :)

Muokattu viimeksi:
Meillä oli, tai kai se edelleen tuolla kaapissa lojuu, se pikkuniistäjä. AIka turha kapistus täytyy sanoa. Yhtä paljon räkää saa nenästä pois ku vie vauvan vaikka kylppäriin vähän höyryihin ja pyyhkäsee paperilla ulos tulevan. Nenäfriidaa en oo kokeillu, joten en tiiä toimisko se meillä sen paremmin.

Tavallinen digimittari ja pyllystä mittaus. Toi kuumemittari auttaa myös silloin jos vauvalta ei meinaa kakka tulla ni sillä mittarilla voi vähän "ärsyttää" ni johan lähtee tavaraa tulemaan. Mut ei tosiaan kannata jatkuvasti käyttää.

Vaipat menee normiroskikseen tiukkaan pakettiin käärittynä. Eipä noista ylläripaketeista haju heti läpi tunge ja päivittäin täytyy kuitenkin roskat viedä.

Mua on käynyt jo vähän ärsyttämään oma äitini, joka on ominut vauvatavaroiden hankkimisen aivan itselleen. En ole itse montaakaan vaatetta hankkinut, koska äiti on täyttänyt kaapit. Lisää on ilmeisesti taas tulossa. En aio enää sanoa, jos jotain tarvitsen, koska haluan itsekin tehdä ostoksia.

Hoitoalustaksi ajattelin tätä: http://www.vaunuaitta.fi/farg-form-hoitoalusta-p-2027.html?cPath=671. Pinnasängyn reunapehmustetta saa samaa sarjaa. Kantoliinakin pitäisi osata ostaa.

Lisäksi mua vaivaa, kun mies on kaivanut esikoisensa pinniksen kellarista. Mies on varastoinut sitä eksänsä pyynnöstä ja musta tuntuu nyt jotenkin omituiselta ottaa käyttöön sänky, jota ne ei sitten toista kertaa tarvinneet, kun tuli ero väliin. Oonko ihan hötöpää, jos haluan meidän vauvalle ihan oman ja uuden sängyn?

Aretha, Minusta ei oo yhtään outoa et haluat uuden pinnasängyn. Haluisin minäkin uuden jos oisi tollanen juttu kyseessä. Onhan se ihan eri asia, että on oma vauva ja oma sänky :)

aretha et oo höpöpää!!!! kyl mäki haluisin ihan uuden tossa tilanteessa, vaikka se toinen lapsi rakas onkin.... ite hävitin kaikki mikä vähänki ukon eksään liitty sillon ku ruvettiin seukkailee :wink se oli jo mennyttä elämää sillon se....

mä hommasin kans aluks sen niistäjän, se toimi ihan jees ihan pikku vauvalla, mut vähänki ku poika kasvo ei sillä saanu enää mitään irti.... sen jälkeen imuri on ollu ihan pro!! ja sillon ku vauva oli pieni ja tuli ekat kuumeet, mä olin sen verran vauhko et mittasin sekä pyllystä että korvasta :grin eroo ei paljoo ollu muistaakseni meiän mittareilla ja sen jälkeen on vähän tilanteen mukaan mitattu... lapsista sen kyl jotenkin huomaa helposti jos on kuumetta, meillä poika on sillon ainaki ihan tuli kuuma, et ihan osviittaa antamaan ollaan mitattu lämpöö..

Takaisin