Pikkusille ja itselle hankittua

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lucy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ikeassa on toi leveämpi koko peitoissa ja lakanoissa. Muualla en ole törmännyt siihen kokoon. AInakin Finlaysonilla ja mun lähimarketissa kaikki vauvasetit oli tolle 80 cm levyiselle.

Mulla on unipussikin hankittuna mutta katsoo nyt kumpi olisi parempi. Yksi vaihtis olisi ilmeisesti joku paksumpi kapaloliinakin.

on erikseen vauvan ja lasten pussilakanasetit. Useimmat vauvan setit käy siihen äitiyspakkauksen peittoon.

On hyvä se äpakkauksen peitto. meillä edelleen 20 kk pojalla käytössä ja nyt joutuu sitten luopumaan siitä kesällä ja siirrytään siihen lastenkokoon. Meillä ainakin Ikean lakanat olleet ainoat, jotka väärää kokoa =)

Mun kamu anto mulle Ikean unipussin, mut musta se on aika paksu ja tuntuu jotenki hurjalta laittaa kesävauva sinne paahtumaan. Mut voipi olla etten tiedä mistään mitään, ja vauva tarvii sen paksusen.

Mua vähän harmittaa kun pesin mun käytettynä ostetun manducan ihan pesuohjeiden mukaan 30 asteessa ja ihan yksinään niin silti se päästi niin paljon väriä että vaaleet osat värjäänty :/ Siistiltähän se näyttää edelleen ja on nyt ainakin varmasti puhdas ja tahraton, mutta silti ärsyttää.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Pese Hymykuoppa heti uusiksi ohjeen mukaan. Jos ei ole aiemmin pesty, niin saattaa päästää väriä ja todennäköisesti kun peseee uusiksi, niin lähtee valumat pois.

Suspaus juu täytyy kokeilla pestä uudestaan jos noi vaaleet osat olis vielä pelastettavissa. Pitikin ostaa punanen manduca!

Mullakin kävi niin et ostin jonkun pinniksen pussilakanan kirppikseltä ja se oliki hitsin iso, meillä ilmeisesti just se äp:n peitto. Kuitenki meillä oli siihenki pari sopivaa lakanaa ja tein ite ne miehekkäät ponilakanat (pakko ottaa kuva joku päivä niistä) niin kyl toi pieni peitto meille käyttöön jää. Taitas olla aika suuri se isompi koko.
Mä löysin meille iiihanat rattaat! Toivottavasti kaikki menee hyvin ja ne saapuu postissa ehjänä ja just sellasena ku pitääkin.
Mut lohduttakee joku, eikö ookin niin et jos mulla on yksityishenkilön nimi ja tilinumero ni jotenki sen saa sit selvitettyä jollei tavaraa kuulukaan? Vajaa 200e ostos hiukan hirvittää jollei alakaan näkyä.

Sarra, kyllä pitäisi saada. Jos ei tavaraa kuulu niin rikosilmoitusta tekemään. Toki jos on vaikka huuto.netistä niin sieltäkin voi ylläpidosta kysyä neuvoa, mutta varmaan silloinkin pitää hoitaa poliisin kautta.

Itse olen tehnyt paljon nettiostoksia eikä vielä ikinä ole jäänyt maksettu tavara saamatta. Joskus kyllä myyjän "toimitan heti" ei ole vastannut ihan omaa aikakäsitystä. Ja joskus myydessä on tullut niin omituisia säätäjiä vastaan että on jäänyt kauppa tekemättä, muttei niistä ole tullut mitään menetyksiä (kokeintaan odottelun ja uuden ilmoituksen laiton vaiva).

Mä oon käyttäny kaikilla lapsilla äitiyspakkauksen peittoa. Kaikki on ollu jo vauvasta niin lämminverisiä, että oisvat saaneet varmaan jonku lämpöhalvauksen tai ainakin hirveet raivarit jossain pussissa. Ihan vastasyntyneinä ovat jonkun yön kotonakin nukkuneet kapaloituna. Mä olen nuukurina hypänny yli noista lasten- ja junnujen peitoista ja vaihtanu lapsille ihan normaalikokosen peiton ku muuttavat pois pinniksestä. Tosin semmosen ihan kevyen, että on lapsen kevyt sitä siirtää ja voi tarvittaessa laittaa vaikka kaksinkerroin pienen päälle.

Ostin poojjalle ens syksyks/talveks 74cm vaaleansinisen pörröisen haalarin mikä on varustettu nallen korvilla ja nallen kasvokuvilla olevat jalkaterä osat, semmoset tossut (mikskä sitä osaa sanotaan haalareis jos on sukat "kii" haalaris??? niinku sukkahousu mallisesti??). Tokmannilta sain 10e:lla! :) Syksyllä taas maksaavat noi maltaita. Mut ihan ylisöpö <3

Mä himoitsen lindexiltä sellasta tiikeriraidallista beige/kultasta kevyttä haalaria mun pikkuselle, mut se on vaan niiiiin kallis etten raaski ostaa sitä. Se kyllä kummittelee mielessä joka kerta kun kuljen lindexin ohi :S

Juu en miekää normihinnalla ois raaskinu, tuokin 27e normisti maksaa. Nyt kesää kohti oli onneksi alennuksessa ja vaan kympin makso :)

Mäkin oon sitä Lindexin haalaria katsellut =) On vaan jo esikoisen jäljeltä kaikenlaista vk-haalaria, niin täytyypi katsoa... Niitä ehkä siihen mennessä kun on tarvetta, niin löytyy jo fb-kirppiksiltä =)

Lyyti mä oon ainakin ajatellu että hankin jos imettäminen ilman ei onnistu! Niitäkin myydään eri kokoja, mistä mä tiedän minkä kokoset mulle sopii? Ei niitä oikein voi sovittaakaan...

Mä nappasin yhdet rintakumit kirpparilta kun oli avaamaton paketti tyrkyllä. Ne on 24 mm-kokoa ja aivan VALTAVAT. En tiedä miten paljon nänni venuu kun maito nousee mutta nyt tuntuu että sinne menisi koko rinta. En ole pahemmin kyllä etsinytkään mutta aina kun olen jossain osunut vauvatarvikehyllylle niin pienempiä en ole kyllä missään vielä nähnyt.

Takaisin