Pikkusille ja itselle hankittua

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lucy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
alle 20€ taitaa maksaa ainakin tässä meiän lähistöllä isoissa tavarataloissa.

Muistahan hankkia riittävän iso, et siitä on "hyötyä", mulla on 65cm ja oon perusmittanen mamma. :) Oon siis ostanut myös tietämättäni kerran liian pienen (55cm)...

15 e oli halvin jumppapallo, Citymarketissa näin :) Kalleimmat oli taas merkistä riippuen 49,90 muistaakseni :)

Ozbaby on kyllä petollinen sivusto kun aina tekee mieli tilata jotain, kun sinne eksyy. Siel oli alennuksessa stokken kokoon taitettava kylpyamme, joka oltiin muutenkin hommaamassa. Nyt huomattavasti edullisemmin. Ostoskoriin päätyi myös tuttipulloja, vaipparoskis, vastasyntyneen tuki tohon ammeeseen ja vauvan harja. Näillä kaikilla onkin kauhea kiire, mutta kun ei vaan malta! Fiksua tilata niitä juuri nyt, kun olis muutto tässä vielä edessä. Ollaan myös päätetty, ettei äitiyspakkausta oteta ellei kerkeä nyt vaihtumaan, kun kaverilta oon jo saanu siinä kaikki tulevat vaatteetkin.

Hyvä muistutus Hymykuoppa, sehän vois tosiaan olla hyvä kun synnytyskin käynnistyy! Mies just viikko sitten vei mun pölyttyneen tyhjennetyn jumppapallon varastoon, kun remontoitiin vaatehuone. Varmaan tosi iloinen, kun pyydän sitä tuomaan sen takasin... Löysin mun kauratyynytkin remontissa. Ne säilöin käden ulottuville synnytystä varten. :)

hommasin ite viikko sitten kans jumppapallon 9,90€ Tokmannilta (samaa siis varmaan löytyy muistakin Tarjoustalo ketjun liikkeistä...)
mulla lähtenyt ihan lapasesta toi vaatteiden hankinta, bodyja ja housuja ja erilaisia haalareita alkaa olemaan jo vinot pinot :D mut kun ei vaan voi vastustaa!!
tänään tehtiin jopa ekat kirppis löydöt, Porvoossa kirpputori Natiainen, suosittelen :)
mukaan mahtui myös yhet polarn o. pyret:n mamma farkut, jotka olikin kokoa 34 (luotin hintalappuun merkattuun kokoon 36) mut eip nuo mulle menny (normisti siis oon kyllä 38-40). Mut onko täällä pienempiä mammoja vailla mammahousuja? pistin eteenpäin myyntiin kyseiset pöksyt: http://www.huuto.net/kohteet/aitiyshousut-polarn-o-pyret-koko-34/300840760

Kauratyynyä suosittelen kolotuksiin jo tässä vaiheessa. Itsellä jatkuva jäytävä alaselkäkipu oikealla, enkä suostu syömään säännöllisesti parasetamolia, kun elimistö prakaa muutenkin tästä raskaudesta. Lämpö onneks vähän helpottaa...

tapetti.JPG
Mä oon aivan fiiliksissä tuosta Repen tapetista. SE ON IHANA!! Tosin se seinään laittaminen vaati hiukka hermoja kaikilta tapiseeraajilta, joita oli neljää palaa laittamassa vaatimattomasti kolme. Ja tietysti yksi päälle päsmäri kaupan päälle.

Mulla on kans toi kauratyyny ollu ahkerassa käytössä jo joulusta saakka. Mulla on myös kauratöppöset. Ne oli ihanat kovilla pakkasilla kun paleli koko ajan. Makasin peiton alla töppöset jalassa ja lämmin tyyny jomottavan alaselän päällä niin kyllä helpotti :)

Muokattu viimeksi:
No eihä noil oo sit hintaa. Mitähä se fyssari aikoinaa höpötti et viidest kympist ylöspäi. :p Mut mutsilla onneks on jos tarviin ni sellai toosi iso pinkura pallo :)

Mistä edullisesti kivannäkönen leikkimatto (sellaisella kaarella missä on leluja)? Kaikissa on ihan kamalasti ylihintaa, 80e jostain hiton pehmeestä kangaspalasta!
Meinaatteko hankkia sitteriä? Ja mistä ja millä hintaa? Entä mobile, tarviiko sitä pinnasänkyyn?

muoks. niin ja amme?

Muokattu viimeksi:
Leikkimattoja on netissä pulloillaan about 30-40e:kin hintaa ja kivoja ovat olleet. Itse hankin sen myöhemmin jos hankin (rahatilanne kertoo sit tarkemmi), kun ekat kuukaudet se vaa nukkuu pääasiallisesti :) Liikkeissä on joo iha älyhintasia noi mitä oon käyny kattoo paikan päällä 130e:kin maksaavat ja yli..

Mulla ei oo ku "soittorasia" minkä saa vaunuun ja sänkyyn solmittua, semmoinen pehmoinen ihana nalle joka makaa pyjamassaan puolikuun päällä.

Sitterin ostin netistä babystylestä, joka maksaa siellä 25e ja niitä on näköjää melkei joka paikassa lastentarvikkeis ja Prismal ainaki ja hintaa laitettu 49e.. Et ei sil hinnal miulla ollu mitää vaikutusta, et kallis täytyisi olla, koha on jykevä..

Mulla on vesilämpötyyny, latautuu lämpimäksi n. Minuutissa! Lämpö on aluksi tosi kova (mutta etenkin suppareiden kanssa mitä kuumempi sen parempi, ei tossa selkä kuitenkaan pala..)..
Ensin ajattelin kauratyynyä, mutta toi vesilämpötyyny on hyvä ku se pysyy myös kauan lämpöisenä..
Synnärillä ne kauratyynyt olivat yhtä lämpöiset kun mun oma iho niin ei niistä ollut juuri apua, jokainen tietenkin omalla tavalla jeesaa itseään :)
Ja maksoi muistaakseni 22-25 e Prismassa.. On vielä sydämen muotoinen ;D n. 50 kertaa 50 cm pitkä ja leveä...

Tuli lelukaaresta mieleen, et vauvat tykkää ihan kauheesti siitä perinteisestä oranssista hymynaamakuvasta. Kaverin vauva viihtyi hiljaa, vain kun sai tuijottaa sitä hymynaamaa. Joten hän teippasi hymynaamakuvan lelukaareen ja äiti sai hetken kädet vapaaksi.
Meilläkin kuva oli hoitopöydän vieressä ja esikoinen hymyili kuvalle, mutta ei mulle. Arvatkaa kismittikö mua! kuva äitiyspakkauksen mukana?

Pioni: Muistan kun tapasin kaverin pari kuukautta vanhan esikoisen ekaa kertaa. Tyttö tykkäsi musta kauheasti, tapitti ja nauroi. Mähän olin tästä ihan onnessani. "Sä vaan näytät siltä oranssilta hymynaamalta", kaveri tokaisi. Se sitten tarkensi tarkoittaneensa, että mulla on isot silmät ja leveä suu, joten lapsen on helppo hahmottaa mun ilmeet... Sen jälkeen oon tuntenut sielunsukulaisuutta vauvanlelujen kanssa.

Takaisin