Pikkusille ja itselle hankittua

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lucy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minäpä otin ja kuvasin parit vauvanvaatteet :). Voi apua, toivottavasti ne ei tuu ihan valtavan kokosena...

006.JPG

009.JPG

010.JPG

Näistä siis muutamat uudet lahjaksi saadut ja loput kavereilta käytettynä saatu tai kirpparilta hamstrattu :).

Miksiköhän mä pystyn lisäämään masukuvan, mutta vaatekuva on mukamas liian suuri. Hmph, no myöhemmin sitten kun atk-neroni saapuu kotiin. Ostin meinaan ihania vaatteita, harsoja ja nyt on hoitopöytäkin haettu. Kaveri toi vaippoja, harsoja ja yöpuvun. Odotan kovasti miehen veljen vaimon synnyttämään lähtöä ja sinne myös pikkubodyt hommattu :)

Luulin että oon jo melkeen kaiken hankkinu valmiiks, mutta rupesin tossa puolisen tuntia sitten kirjottelemaan listaa vielä puuttuvista tavaroista ja se lista on LOPUTON!! Ei siellä mitään isoa oo, mutta superpaljon kaikkea pientä ja tärkeetä... En ymmärrä miten saan mun rahat riittämään kaikkeen :o

Haettiin tänään Tori.fi:stä ostettuja vaatteita. Muovipussillinen vaatteita 20€. On viel tosi hyväkuntoisia, vähän käytettyjä ja ihan merkkivaatteita. Huomenna sit haetaankin pinnasänky. :)

Ny o poka yökkäriä ja potkaria. Kaverin jemmat siis ratsattu. Pikkurahalla kasa tosi hienoja vaatteita ja tuli ehkä haalittua jokunen bodykin vielä lisää vaikka niitä on jo ennestäänkin tosi monta. Ja vielä iso laatikollinen kestoja päälle. Nyt mä en kyllä osta enää mitään vaatetta. Sillee niiku ihan oikeesti.

Pitäs miettiä vielä lopullinen lista mitä vielä tarvitsee. Kaikki suurimmat on onneksi jo, mutta esim. talkkeja, rasvoja ja harsoja yms. :schocked028Ja sit ne vaipat! Niitähän täytyy kans ruveta katselemaan, et osaa ostaa oikeen kokosen jajaja. Apua.

Mä en kyllä uskalla ostaa vaippoja valmiiks kun eihän sitä tiedä että minkä kokonen palkero sieltä sit loppujen lopuks putkahtaa ulos...ajattelin jättää sen miehen vastuulle sille ajalle kun oon sairaalassa. Samoin ajattelin että kaiken maailman rasvat, kosteuspyyhkeet yms se saa sit hankkia samalla!

Mie en voi jättää niitä kyllä mieheni hoidettavaksi, kun se on niin epätoivoinen jo ruokakaupassakin! Vaikka oishan tuo aika sen tosiaan opetella. Onko ne vaipat sitten miten kokolajiteltu? Mie oon kuvitellu, et niis ois jokin monenko kuukautisille ne on. Esim 0-1kk jne..

Osaako kukaan muute neuvoa, kun tuttipulloissa on kolme eri virtausta? Että miten ne saa vaihtumaan. Siinä tuttikohdassa on kyllä eripuolilla 1, 2 ja 3. Ollaan äipän ja miehen kans ihmetelty ja yritelty pyöritellä, mut ei myö tyhmät tajuta! :confused:

Vaipat menee kilojen mukaan, en muista mistä lähtien, mutta varmaan kannattaa ostaa jotain 3-5 kg vaippoja. Niitä on kyllä hyvä olla paketti valmiina, kun niitähän joutuu vastasyntyneelle vaihtamaan tiheään, tulee monet pisut ja löröt päivässä. Eikö äitiyspakkauksessa ollut vaippoja?

Mä en kyllä tiedä tuollaista tuttipulloa, jossa saa säädettyä imutehoa? Taas jotain uusia juttuja? Mun tuttipulloissa (esikoiselta säästetty) on vain vaihdettavat tuttiosat kuukausien mukaan. Tilasin niitä netistä sen mukaan kun tuli tarve ja vaiva kasvoi.

Oli kaksi kestovaippaa pakkauksessa, mut ei niitä normeja.

Joo jokaisessa pullossa on jokin kolmen erivirtauksen säätö. Vaikka olevinaan ostin ja sain tavallisen näköisiä pulloja, mut sitte niissä luki just toi virtaus-sydeemi... Ois kiva oppia käyttämään jottei ainakaa liia kovalla virtauksella tule jos millon noita pulloja edes tarvitsee.

Meillä ei poikien iho sietänyt ollenkaan Pampersin vaippoja. Liberoja sieti. Ja sit tiedän vauvoja, joiden iho ei sietäny Liberoja, mutta Pamperseja sieti. Sairaalassahan on vissiin molempia tarjolla, joten sielläkin hieman selviää kumpia tykkää käyttää.
Mä en oo vielä edes etsinyt vanhoja tuttipulloja tms. kaappien kätköistä. Pitäs vissiin alkaa miettimään moisia :)

Oon paljon kuullu just samanlaisia juttuja Hannastiina, siks just ajattelin että siinä sairaalassa ehkä selviää itelle parhaiten että mitä kannattaa kotiin hankkia. En haluais turhaan hamstrata kotiin vaippoja jotka jää sit käyttämättä kun ei sovikaan pikkupalleron iholle tai rakenteelle. Luotan kyllä miehen shoppailutaitoihin sit jos selkeesti kirjotan ylös mitä sieltä kaupasta pitää hankkia :)

Sanoinko mä lauantaina että loppuu tää vaatteiden haalinta... Menin hakemaan fb-torilta ostetut maidonkerääjät, harsot, lakanat ja parit lelut niin mukaan lähti sitten vielä 5 pitkäpunttista ja 4 kesämallin yöpukua, muutama hattu, sukka ja potkarit.

Täytyy varmaan alka laittaa vaatteita kirpparille jo ennen kuin käyttäjä ees syntyy :oops:

Mäkin oon monesti jo luvannu että nyt pidän ainakin pitkän tauon hankinnoista, mutta ei se ikinä mee niin :oops:

Mäkin monelta kuullut kuinka jokin merkki ei sovi ja joillekin sopii vain se. Jotenkin jännä, luulis et samaa huttu nuo nyt olis mut nähtävästi ei.

Takaisin