Pikkusille ja itselle hankittua

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lucy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiitti Ele84!
Stressitaso nousee näiden vaunujen kanssa ku mietin ja pohdin vaan ja päätöksiä ois tehtävä. Viime yönä näin taas unta vaunuista koko yön ja heräsin miljoona kertaa ahdistuneena (on taas ongelmat). Noi Briot vaan ois hintansa, kantokoppansa ja tukevan rakenteensa puolesta meille sopivat....Mut isot ovat eli mahtuuko hyvin julkisiin, laina-autoihin ym...
Pitäis päästä testaa ja kattoo johonkin.

Päätin että haluan Tutekin vaunut, ne ainaki näyttää kivoilta ja vaalean väriset mitkä ei pitäs olla sitten liian kuumat. Muutenhan en vaunuista hirveesti ymmärrä kun ei sellasia ennen ole ollu, pitää vaan uskoa muiden suosituksia.
Toki varmaan esim. ne Emmaljungat tai muut vois olla parempia mutta ei tässä nyt mitään yli tonnin vaunuja ruveta ostamaan :) Noi on siinä 550€ kieppeillä.

meillä nuo Tutek Amberot odotteleepi käyttäjäänsä :) turkoosit! sitten adaptereiden kanssa tuo Maxi Cosin Cabriofix turvakaukalo passaa siihen runkoon :) tutekithan saa tilattua sen samaan sarjaan kuuluvan kaukalon kanssa (kiddy), mutta siihen kaukaloon ei ole telakkaa saatavilla... enkä löytänyt mitään testejä siitä myöskään..

Hain tukivyön apuvälineestä ja kävin shoppailee itelle rintaliivejä ja ostin uudelle vauvalle muutaman uutukaisen vaatteen. Vaikka oikeasti ei kai olisi tarvinnut, mut laitan sit jotain muuta eteenpäin.. :)

Mun kaveri saa ihan näillä viikoilla vauvan, mun täytyy kysyä siltä tota bussiinmahtumisjuttua kun sillä on tuliterät Brion Happyt odottamassa matkustajaa. Mun valinta on Happyt, mut jos ne ei toimi julkisissa ni täytyy keksii jotkut muuta. Mä tuun liikkuu pelkästään julkisilla ja en haluu hankaluuksii vaunuista. Jonku blogissa mainittiin myös tuo et ne veis tilaa hisseissä ym., vaik jossain taas mainostetaan et ois pienet ja näppärät. Mä en haluu kääntyväpyöräisiä vaunuja, vaan sellaset järeät mil voi mennä lumikinoksistaki helposti. Tääl Helsingis ei aurata joka paikast, ainakaa riittävästi, ni täytyy ottaa sellanenki huomioon. Mua varmaa vaivaa seki ku pitää ite päättää. Äiti auta :grin

Noista vaunuista, mun tietääkseni Brion Happyt on pienemmät kuin emmaljungan duo edget, joilla me on menty esikoisen kanssa. Kertaakaan ei ole ollut ongelmia mahtua julkisiin (tosin ratikoilla ei juuri kuljeta). Nuo emmaljungat on varsinaiset hyökkäysvaunut :) joihinkin hisseihin on ollut vaikeata saada toisia kärryjä sopimaan lisäksi, mut muuten ei oo niidenkään kanssa ollut ongelmaa. Mä paniskelen nyt noitten tuplien kanssa, mitkä hankkia. Jostain syystä ajatus päällekkäin istuvista mukuloista ei mua houkuttele, mut sitten ne vierekkäin istuttavat on tietty leveämmät :)

Oi, kiva kuulla! Me käytetään lähinnä kans bussia ja metroa,ratikkaan ei ees tarvii mahtua :D
Netissä lukee kehuja ja risuja joka vaunuista niin päätä nyt siinä sitten.

Meillähän on just ne Emmaljungan edget ja mun kaveri oli niistäkin sitä mieltä ettei ne nyt niin suuret oo :). Heillä on Teutoniat, sellaset kolmipyöräiset matalat mutta vissiin aika leveät sitten. Mä kuvittelen mahtuvani julkisiin oikeinkin hyvin mutta paikallisbusseissa onkin suurennettu niitä vaunukoloja vuosien varrella niin että nyt voi mennä jo kolmet vaunut vierekkäin (tai ehkä ei, jos muillakin on samanlaiset hyökkäysvaunut ku mulla!).
Olettaisin et harvemmat vaunut on niin isot ettei julkisiin mahdu, silläkin perusteella et älyttömän monilla on ainakin meilläpäin Emmaljungat. Ehkä se autoon tunkeminen on sit jo eri juttu, jos meille ei nyt ostetakaan autoa ni saattaa olla että pienemmät kärryt tarvitaan mahdollisia laina-autoja silmälläpitäen.

Ai, vähän himottaisi startata auto ja lähteä hakemaan uusi hoitolaukku ja MiniMintin tilaus postista.. Mutta, ehkä odotan huomiseen ;)

Mie en jostain syystä syttyny noihin Brion vaunuihin.... Vaikka maksoinkin Crescentin vaunuista sen 800€ niin oon kylläö onneni kukkuloilla, et tuli ostettua hyvät ja kauniit vaunut hinnasta välittämättä. Emmaljungia ensin haamuilin, mutta huomasin että Crescentit on paljon kätsymmät hintaansa nähden. Ja näiden hintaero on about se 100-200e.. Et käytönnöllisyys vei voiton vaikka emmaljungia hehkutetaan. Ja se, et noi Crescentit menee paljon pienempään tilaan/kasaan ja on huomattavasti kevyemmät, mutta todella jykevät. Ja tietenkin asiassa painoi sekin, et noi oli testivoittajat noi mitkän lopulta ostin.

Halppis Crescenteja en edes katsonut jotenkin se 500e hintaero noihin kalliimpiin... Varmasti on hieman heikompi laatuset, luulisin..

Last edited by a moderator:
Netissä lukee kehuja ja risuja joka vaunuista niin päätä nyt siinä sitten.

Oon päätynyt näihin vauvahankintoihin tutustuessani, että niin paljon kuin on käyttäjiä, niin paljon on mielipiteitä.
Tietysti on eroja tuotteissa, mutta hirveän vaikea juuri erottaa mikä olisi omaan käyttöön se paras tuote, koska mielipiteitä on puolesta sekä vastaan..

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app

Totta tuokin. Jotenkin etenkin näissä kalliimmissa hankinnoissa haluis vaan kokemuksia ettei ihan sikaa säkis ostais ja tulis ostettuu ihan rämää.
mies ei jaksa enää mun stressaamista ja sanoi äsken jämäkästi "nyt lopetat ton stressailun. nyt _minä_ päätän, että me ostetaan just noi ja ne on just hyvät meille. ja vauvakin tulee niistä tykkäämään. nyt loppu toi vauhkoilu." :grin

Siis ihania vauvojen pöksyjä uudessa me & i mallistossa. Joutuu ehkä tilamaan muutamat pöksyt ja bodyt. Ja siel ois kans yks ihana paita itselleni :)

Tuli äippäpakkauslaatikollinen vaatteita pojalle, lähti sama määrä omia vaatteita kirppikselle! :) hyvä minä! Oon olöu ahkera. Tekispä mies samoin. ... ;)

minäkin kävin etukäteen mallistoa kurkkimassa, sunnuntaina kutsuille menossa. Aivan ihanat ne pienet vaaleanpunaiset kissapöksyt <3 <3

Olin juuri me &I kutsuilla. Ne kisupöksyt on niin söpöt. En vain jotenkin raskinut tilata niitä tulokkaalle ja esikoiselle ei niissä ollut enää kokoja. Mutta esikoiselle tilasin sitten kisutunikan ja pipon, vaahtokarkkipöksyt, sekä keltasen pöllötunikan. Ja rahaa meni!

Tehtiin eilen miehen kanssa ostoksia Tori.fi:ssä. Tuli sit ostettuu valkonen kokopuuta oleva pinnasänky 100€ ja 20€ maksavaa vaatepaketti. Pinnasänky on just semmonen minkä halusinkin ja noudettavissa viel tosta ihan 1km päästä.

Meitsi on taasen viettänyt monta iltaa kestovaippasivuilla ja -kirppareilla ja kohta menee nuppi pyörryksiin kun vaihtoehtoja on niiiiin paljon. Mulla on hankittuna nyt muutamat ÄP:n vaippa ja pienempiä kokoja ImseVimsen kuoria ja flanelletteja. Sen verran oon siis hommassa edennyt että suunnilleen tiedän mitä olen kirppiksiltä tähän mennessä ostanut. Mutta nyt tarttisi ehkä vielä lisäimuja, toisenlaisia kuoriakin voisi kokeilla, kutoakin parit pökät, kuivaliinoja.... ääääh!

Mieskin vähän hämillään kun mä istun illat höpisten käytetyistä harsoista tai oon nenä kiinni kirppisvaipassa koittaen tiirata että onks tää nyt puuvillaa vai bambua :rolleyes:

ImageUploadedByVau Foorumi1391075630.302413.jpg
Uusi hoitolaukku :) Kuosi näytti hieman erilaiselta kuvassa, mutta muuten hyvin tilava ja kantohihna tukeva ja pehmustettu.. Voisi mennä ehkä mulle koulukassista myöhemmin! ;)

Muokattu viimeksi:
Takaisin