Pikkusille ja itselle hankittua

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lucy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lyyti: riippuen vaatteen mitoituksesta että onko reilua vai sopivaa, niin ehkä 62 tai 68 senttinen vois olla ok koko. Isompi menee sit syksymmälläkin autohaalarina.

Viime kesänä tais olla ihan muutama päivä kun pidin omaa puolivuotiastani sortseissa ja teepaidassa. Ja jos ei ole viikkotolkulla yli 30 astetta ensi kesänä, niin pieni vauva menee kyllä helposti pitkähihaisissa vaatteissa koko kesän, et kantsii ne hellevaatteet ehkä ostaa jos siltä näyttää.

Riippuu tietty osittain myös siitä kuinka hikevän tapauksen saa ja millainen sisälämpötila on, et millasta vaatetusta vauvalla sit pidetään.

Esikoinen on toukokuussa syntynyt ja se eka kesä meni ihan pitkähihaisissa, kun oli viileähkö kesä ja tyttö oli pienikokoinen.

Iha sika outoo, et ei tarvi stressata enää mistään tarvikkeista, kun kaikki on jo ja ne mitä saattaa ehkä tarvita ni hankkii sittenku tarvitsee, mut kaikki välttämätön on jo. Iha sikke outoo!

Meillä tosiaan vaunut jo on, käytettynä ostetut mutta just sellaiset jotka halusinkin. Mä joudun kans julkisilla kulkemaan joten onhan noi Emmaljunga duo edget vähän isot, mutta meillä on myös bussien vaunutilat kasvaneet siitä kun mä ja mun sisarukset oltiin pieniä.
Mun mielestä vaunut voi hyvin ostaa käytettynä ja silti hyvät kestää vielä useammalla lapsella, mutta tarkkana kannattaa olla just siinä ettei maksa valmiiksi halvasta samaa kuin uutena. Mun kaveri osti omalleen 250e maksaneet ABC- yhdistelmät käytettynä, on kyllä ollu niihin ihan tyytyväinen mut musta se oli liikaa ku ne maksaa uutenakin vain vähän enemmän.
Mä luin netin keskustelupalstoja silmät sumeena ennen vaunujen hankintaa, mutta valinnan toimivuus jää nähtäväksi. Lohduttaudun sillä, et jos en tykkää meidän vaunuista, saan varmasti omani pois jos ne myyn.

Mä oon rakentanu meidän pikkumiehen huonetta pikkuhiljaa, oikeestaan lähinnä suunnitellu ja ommellu. Ompelin verhot ja pinnasängyn reunasuojusta alottelen, siihen mä ostin nätit kankaat ja värkkään ite kun musta ne valmiit oli joko tylsiä tai väärän värisiä tai aivan sairaan kalliita. Sänky meiltä vielä puuttuu ja hoitopöytä on tulossa kaverilta, sitten meinaan hommata sinne hyllynkin jo kun löyty mieleinen.
Tapettia tai maalia meinaan kans katsella, jos vaikka laittas yhden seinän uusiks tässä piakkoin.
Meinaatteko sisustaa vauvanhuonetta etukäteen? Mä en vaan pysty olemaan sisustamattakaan, ja sitäpaitsi meidän muutosta saakka on ollu selvää mitä sillä kammarilla tehdään joten sitä ei oo käytetty mihinkään muuhunkaan...

Me ei laiteta vauvanhuonetta lainkaan, vaan pieni saa punkata ensin täällä meidän makuuhuoneessa. Sen sijaan siirretään omat työpöytämme makuuhuoneesta entiseen roinahuoneeseen, joka saa nyt olla sitten työhuone, vierashuone ja tarvittaessa toisen vanhemman rauhallinen nukkumahuone. Lapsi muuttakoon sinne sitten kun on tarpeeksi iso nukkumaan yöt läpeensä. Meillä ei siis tule vieläkään olemaan kämpässä yhtään erityisen lapsellisen oloista nurkkaa, omaan makuumme me tätä yhä sisustetaan. Paitsi että hienot robottiverhot sinne tulevaan lastenhuoneeseen kyllä tulee jo nyt.

Ihanat hymykuoppa! Näytin munkin miehelle ton :)
Me päädytään varmaan vauvuissa brion smileen. Se vaikuttaa tosi hyvältä setiltä. Yhdet kärryt jotka on 56cm leveät ja siihen käy vaunukoppa, rattaat ja kaukalo vaan kliksauttamalla! Rattaissakin voi nukkua sitten vähän isompana, koska siinä on kuomu ja koko setti menee makuuasentoon. Mä kannatan kätevyyttä. Youtubessa ja brion sivuilla on hyvä esittelyvideo, kannattaa katsoa.

Tänään haettiin tuplat meidän kylän matkahuollosta. 30e maksoi rahti, eli yhteensä tuplat maksoi meille 180e. Erittäin hyväkuntoiset, siistit, ei millekään tuoksuvat, puhtaat kankaat ja kaikinpuolin ehjät, eikä vempota minnekään. Että olen tyytyväinen tekemiini kauppohin :)

Mulle taas enempi vaunuissa painaa se että niillä pääsee eteenpäin, Niin lumessa, loskassa kuin hiekkateilläkin. Ja nuo emmaljungat 90luvun lopulta isoilla ilmakumirenkailla on ollu oikein passelit. Tosi kevyet työntää ja tilaa ollut nukkua yli yksivuotiaankin pakkaskelissä kauhean peittokasan keskellä. Esikoisella oli vain yhdistelmävaunut, mutta tulokkaalle haluan ihan kovalla kopalla (ei siis kantokopalla) vaunut, saapi sääskiverkon paremmin suojaamaan. Niitä ikikoita kun täällä on.

Tylsää, olen tullut jostain syystä (ehkä lapsen kotihoidon tuki) tullut niin järkiperäiseksi shoppailijaksi, etten ole vauvalle hankkinut vielä mitään! Kaupat on täynnä kaikkea söpöä, mut päässä vaan pyörii nauha: meillä on kuitenkin jo esikoisen jäljiltä joku tuon korvaava, tai kirpparilta saisit helposti alle puolella hinnalla! No innostuin vihdoin ottamaan taas kutimen esiin, jos sais edes uuden kotiutumispipon kudottua vauvalle, kun esikoinenkin kotiutui äidin kutoma pipo päässä :) nukke saa tosin ensin harjoituskappaleen!

Jee! postista tuli ilmoitus että paketti saapunut, ja ehdin vielä töiden jälkeen sen hakemaan! Materialistimamma hyräilee onnesta kun sai alesta tilattua bebelle lakanoita, harsoja pirteillä kuoseilla(todella tärkeää siis) ja ihanan reunapehmusteen pinnasänkyyn. :p

Nyt miekin oon jo jotain ostellu, kun sillon rakenneultras näytti, et tyttö olis tulos ja esikoinen on poika.. :) Kirppiksilt tosin vaan, parit punaiset ja yhet pinkit housut, pari pitkähihaista pinkkiä bodya, yhen punasen lyhythihaisen bodyn ja yöpuvun
Nii ja isoin ostos peräkkäin istuttavat sisarusrattaat, nekin käytettynä.
Tai ostin mä ulkomaan reissult ku kävin mun siskon luona.. vaaleansiniset tumput ja tossut. Ja sellasen pimeäs kiiltävä luuranko yöpuvun. Luulin tosiaan, et meille tulis toinen poika :D No, kyl tuo vaaleansininen tytöllekin menee mut se yöpuku ei.. ;)

Nii ja kävin mä kaivelee vanhempien kaapist jotain mun ja siskojen vaaleanpunaisia vaatteita. Löytyhän sielt pieni laatikollinen jotain kivaa :)

Mäkin ostin eilen alushousuja, semmosia mummomallisia ja varmasti puuvillaisia mitkä ei hiosta. En ois voinu kuvitellakaan et ostaisin vapaaehtosesti tollasia kammotuksia. Seksielämä 0 joten mitä välii :grin

Vauveli sai 50cm neulehaalarin. Tulee varmaan tooosi monta kertaa käytettyä :wink

Mie taas tulin äsken alusvaatekaupoilta, olipa kiva ostella vähä kivempii ja naisellisempii ja UUSIA alusvaatteita, kerran kuppikokokin on isontunu ni eipä tarvi pienii ahtaa päälle, mutta eiköhä toi isone viel tästäki koosta :P

Takaisin