Pikkusille ja itselle hankittua

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lucy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Oon koittanut pysyä lujana ja olla ostamatta vauvanvaatteita uusina, ainakaan ennen kuin olen ehtinyt koluta kirppikset ja ystävien kaapit... mutta nyt mä näin flunssapäissäni Etsyssä mm. tämän vastasyntyneen hatun enkä pystynyt pysäyttämään itseäni:

Aivan IHANA pipo!!! Tästä heräs kyllä äidinvaistot!!!! =) Tää jos joku on lutusta!

Aretha mulle kans suositeltiin neuvolasta tollasta tukivyötä kun selkä on jatkuvasti kipeä, mutta en oo vielä löytäny paikkaa mistä niitä kannattais täällä Tampereella lähteä ostamaan ja kuulemma voi olla vielä vaikee löytää sopivaa kun masu on niin pieni. Kiva kuulla kuitenkin että sulla on ainakin auttanu, ehkä mullakin on tän selkäni kanssa vielä toivoa!

Siivosin tänään mun vaatehuoneen ja siinä sit kävin läpi kaikki mitä oli vauvalle ja itselle tullu hankittua. Mulla on nyt 3 äippäfarkut, kaikki eri kokoa, koska oon vielä niin pieni, että luulen isompien tulevan myöhemmin tarpeeseen. Oon myös hankkinu 2 äitiyspaitaa, vaikka mulla on muutenkin pitkiä ja löysiä paitoja hyllyt täynnä. Oli vaan kiva shoppailla :D Vauvalle on hankittuna perusvaatteita 50, 56, 62 ja 68 kokosina, mutta aika pieniä määriä vielä. Lisäks kaapista löyty muutama pyyhe, torkkupeitto ja lelu tulokkaalle. Ajattelin että joulun jälkeen vois vähän kattoa jotain tyttöjuttuja pikkuselle kun kaikki on tähän mennessä vielä niin neutraalia. En kyllä oo suunnitellukaan pukevani pikkupalleroa alusta asti vaahtokarkiksi, mutta kai sitä jotain tyttömäistäkin vois hankkia :)

Siis miten tuo tukivyö sitten toimii että jos se on nyt sovitettu sopivaksi niin voiko samaa vyötä käyttää pitkäänkin raskaudessa? Ja onko kallis?

Mulla on M-koon Anita tukivyö ja käytin kyllä keskivaiheilta loppuun saakka ed raskaudessa. Muistaakseni oli 40-50€ ja mä ostin stockalta...

Laitoin sitten saman tien bolan tilaukseen, olkoon nyt vaikka vähän myöhästyvä joululahja itselle. Samaan pakettiin otin trikoisen masutuubin, josko sen avulla saisi vaikka jotkut matalammat normifakut vielä käyttöön.

Mulla kans suunnitteilla bolan hankkiminen :) En vaa tiedä miten se istuu huppariin ja farkkuihin, mitä tapaan yleensä pitää.. Toimisko se hupparin alla olleskaan? Ei varmaa.

Toimii miulla ainakin sekä hupparin että T-paidankin alla. Oon vaan laittanu ketjun pituuden niin, että se asettuu juuri rintojen alle, niin sillä on tilaa. Eli ketju kulkee rintsikoiden (ja aluspaidan) yli ja itse koru jää siihen alle missä on löysemmässä vaatteessa yleensä tilaa ellei oo empirevyötärö tms.

Nyt on sinisii bodeja ostettu ja muutama saatu äidin työkamuilt jotka on vähä tyttömäisii, mut välttää koton pitää :)

Mä saan joululahjaks mammayökkärin! Tiiän tän, koska olin mukana ostamassa sitä, että tulee oikean kokoinen. Ihanaa oikeesti. Oon niin kaivannut jotain yökkäriä, mikä on oikeesti hyvä päällä. :)

Mulla tuo bola roikkuu nyt vaatteiden päällä noin navan kohdalla niin vauva kuulee sen paremmin. Myöhemmin sitä voi sitten lyhentää kun kuulee jo paremmin. Välillä sujautin kyllä paidan alle ettei roiku tiellä kun kumartelee jne ja kuulin kyllä että se helisee myös paidan alla joten toimii varmaan niinkin. Varsinkin jos on löysempi paita.

Mikä on bola?

Tukivöitä tampereella muistaisin nähneeni tässä kaupassa: http://www.muksutalli.fi/
Tosin en tiedä kuuluvatko vakiokalustoon vai sattuiko olemaan vain jokin erikoiserä silloin kun käväisin, eli täysin varma en ole. Tuo kauppa on Lielahdessa, ja siellä on toinenkin isompi lastentarvikeliike vieressä: http://www.lastentarvike.fi/ , jos siis samalla reissulla haluaa käväistä. :)

Googletapa Bola-koru :) mut siis lyhyesti meksikolainen koru joka helisee vienosti liikkuessaan. Sikiö kuulee sen mahan läpi ja sitten kun on syntynyt niin rauhoittuu tuttuun ääneen.....

Mä sain työkaverilta ja hänen tyttäreltään lahjaksi Bolakorun, mut siinä on suht lyhyt tuo ketju et ylettää juuri ja juuri rintoihin..onkohan sillä mitään vaikutusta noin korkeella, vai pitäsköhän siihen hankkii pidempi ketju?

Mä en ymmärrä, että nyt on sattunu 2pvää niin jumalattomasti alaselkää! Ei mulla oo ees mitää mahaa painamassa, että voiko sinnw vaan painaa joku muu 0___o neuvolassa kans suositteli mulle tota vyötä:)

Mäkin haluan bolakorun!!! Mistä ootte tilanneet:)

Mä tilasin raskauskeijulta. Tosin just se väri minkä pitkän valinnan jälkeen päätin oli loppu varastosta. Kauppias meilaili jo eilen illalla perään ja tarjosi samantyylistä tilalle. Yhtä hieno sekin on :cool:

Miulla on bola-koru kans :) Si-vyökin tulossa, kun äippä pyys omansa takaisin lainasta jotta saan, kun auttaa noihin vihlomisiinki ja onneks siin on ne haara lenksut nii auttaa nimenomaan häpyluuliitos vihlontiin! :)

Bolan sain äitiltä jo enneku tiesin olevani raskaana! :P

Takaisin