Pikkusille ja itselle hankittua

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lucy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ihka ensimmäisen vaatteen ostin, pienen pienen bobyn. :) Kasaan isännälle joululahjaksi pienen isyyspakkauksen, pientä tarpeellista hänelle sekä uudelle perheenjäsenelle. Pääsee hänkin mukaan odotuksen tunnelmaan.. <3

Mulla on nyt neljät mammahousut, yks t-paita. Vauvalle pehmonen pörröpuku ulkoiluun (tuleva mummo osti) ja podysetti. Toinen tuleva mummo on ommellu trikookankaista aaaaivan ihania housuja ja 3 pipoo! :)
Oon käyny kolmessa hennesissä ettimässä skinny -farkkuja, mutta löytyy vaan suoralahkeisia ja kaikki kootkin meinaa alkaa 38:sta, oon 34 :( Kavennan sitten ihan ite näitä lahkeita. Jumbon ja itiksen mamma osastot on muuten hyvin piilotettu perimmäisee nurkkaa vauvan vaatteiden jälkeen. Perin kummallista...

Käytiin viikonloppuna ikeassa, josta mukaan tarttui lipasto pikkuisen vaatteille. Mies meinasi kätevänä nikkaroida siihen isomman tason, niin toimii samalla hoitopöytänä. Lisäksi oon kirpparilta hommannut vähän vaatteita. Saadaan ne nyt pestyä ja laitettua pois jaloista.

Hävettävää, mutta meidän ei oikeastaan tarvii hankkia mitään vauvaa varten. Kun kaikkea on jo.. sääliks käy reppanaa, kun vastasyntyneestä kulkee toisten vanhoissa. :smiley-ashamed008

Äärimmäisen vähän mäkin meinaan uutta hankkia. Kun vaan ehtis sinne kirppiksille penkomaan. Onpa lapsella jotain puitavaa sitten isona terapiassa.

Kävin viikonloppuna Ideaparkin Ballotissa pyörimässä, kun siellä oli (ja on siis edelleen) kaikki second hand -vaatteet puoleen hintaan. Makso parhaimmillaan 50 senttiä. En kyllä noilla hinnoilla ala ostamaan uutena mitään ylimäärästä. Ja alkaa noita vaatteita jo sen verran oleenkin, että odottelen varmaan vaan kiltisti äitiyspakkausta ennen kun hankin enää mitään...

Onko kaikki ottamassa muuten äitiyspakkauksen? Me ei todennäkösesti oteta, mut ehtiihän tuota pohtia vielä :) esikoinen kun ei ehtinyt vielä kuluttaa puhki edellistä satsia.

Oon miettiny tota äitiyspakkausta, otanko kun esikoiselle on otettu. Oon varmaan hullu, mut oon miettiny tämmöstä... Jos säilyttäisi äitiyspakkaukset seuraavat "30" vuotta ja antaisi ne lapsille sit kun ne mahdollisesti saisivat lapsia. Eihän kaikkea tarvis säilyttää, mut jotain. Olishan se hauska nähdä kuinka muoti olis muuttunut vuosien aikana.

Pakkauksen otan edelleen. 140€ on tosi pien raha.

Edit: minun äiti säilyttän osan miun ja veljen äitiyspakkauksen vaatteita :)

Pakkaus juu! Ihan vaan jo senkin takia, että siitä saa hyvän survival packin. Kuitenkaan muista kaikkea tarpeellista hankkia, jos ei valmiina paketissa tule!

No siinä tapauksessa täällä otetaan kanssa paketti. Mietin vaan et millon sitä saikaan hakea? Ja onko kenelläkään tietoa tuleeko vuoden 2013 vai 2014?

Saa hakea aikaisintaan kun raskautta on kestänyt 154 päivää, viimeistään 2 kk ennen laskettua aikaa. Kuudennella-seitsemännellä kuulla siis. N. vuodenvaihteessa paketti vaihtuu. Tällä kertaa kuvia ei julkisteta etukäteen, koska Kela ei halua, että ihmiset taktikoivat hakuhetken suhteen.

Törkeää periaatteessa toi, kun ei voi kattoo minkä väristä tulee olemaan^

Siinä tapauksessa otan tämän vanhan ja pistän menemään tammikuussa hakemuksen, siinä on iha kivan värisiä miun mielestä. Oishan se ollu kiva nähä se uuden sisältökin.

No jopas on taas muutos kelalta!!!! Mikä tossa taktikoinnissa niin paha on, eikös ne vanhat kuitenkin aina jaeta ensin loppuun? Ihme touhuu.

Haha, ihanaa omistaa neromies! Sain selville vuoden 2015 äitiyspakkauksen värit (keltainen, ruskea, vihreä) nyt vaan ettimään vuoden 2014, muahahhaa!

Takaisin