Pikkusille ja itselle hankittua

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lucy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Miullakin on kyl hankintalista jonkinmoinen, mut ahdistaa et jos siitä puuttuu jotai! Jonkun ''Herpertti on expert'':in kans pitäs tehä se lista. Meille tulee miun ja pikkuveljeni pinnasänky! Ainut mikä otetaan käytettynä :) En vaan oo viel kaivanu varastosta sitä.. Mietteissä oli kyl lakata se eriväriseksi, jos siitä on valkoinen maali yhtään karissu. Siin on kyl kiva, kun siin on yhes kohtaa pinnoissa erivärisiä helmiä, mut ne jää kyl piiloon, kun aion hankkii siihe ne pehmusteet.

Ja jess! Tänää haetaa vaunut postista! Tää mama sai tekemistä (vaunun näpläämistä)! :P Kerron mielipiteeni sit, kun oon tarpeeks niitä ihaillut.. :) Vaunujen pitäs muuten mahtua Sedan Avensiksen takakonttiin, kun vähä mallailin.. Ei se ookkaa nii ahdas ko muistelin!

Kaukalo homma vähän mietityttää, kun eksyin autoliitto.fi sivuille.. Hirmu hankala. Brio on kyl edullinen vaihtoehto iso-fixin kanssa, mutta kun löytäs jostai näiden uusimpienki kaukaloiden menestyksiä kolaritesteissä.. Brio, Maxi-Cosi, Emmaljungaa ei vissii ollu tilastos, kun vuodelta -09? Ja tolloin Kaukalot oli saaneet paremmat arvosanat ilman telakkaa, mutta onhan se tekniikka kehittyny sitten siitä. Meidän autoon, kun ei saa ko iso-fixil kaukalon.

Piti vihdoin oikein googlettaa mitä toi ISOFIX on. Kyytsäsin kerran kaverin mukeloa ja kiinnitettäessä turvajakkaraa kaveri hihkui että sulla on isofixit autossa, joten päättelin jo tuolloin että jotain lastenistuimiin liittyvää ne tekstit siellä takapenkeissä meinaa. En kyllä silti yhtään tiedä miten toi meidän turvakaukalo kiinnitetään... Mies varmaan tietää :)

Piti vihdoin oikein googlettaa mitä toi ISOFIX on. Kyytsäsin kerran kaverin mukeloa ja kiinnitettäessä turvajakkaraa kaveri hihkui että sulla on isofixit autossa, joten päättelin jo tuolloin että jotain lastenistuimiin liittyvää ne tekstit siellä takapenkeissä meinaa. En kyllä silti yhtään tiedä miten toi meidän turvakaukalo kiinnitetään... Mies varmaan tietää :)

Kannattaa testata jos on kolmipistevyöllä kiinnitettävä kaukalo, jotta vyöt yltää kiinnittämään! Uudemmis autois, kun on lyhennetyt vyöt niin kolmipistevyö kaukalo meni meil ainakin palautukseen ko ei yltänykään vyöt. Iso-fixin voit tarkistaa, takapenkkien selkä- ja istuin tyynyn välistä, et onks siel sellaset rautajutskat ellei auton ohjekirjas lue Iso-Fixistä mitään. Suosittelen kokeilemaan jotta saatte palautettua jos ootte vasta hommannut jos ei käykään! :)

Edit: Tulipa laitettuu pien paketti tilaukseen.. Tuttipaketti, tuttipullo, harjoitusmuki, uniriepu Pupu ja tutin pidike nauha Pupu jaja mitäs kaikkee unohdin jo! Lekmer.fi on aika edullinen. Vaunuista sain 50e lahjakortin jolla ostin nyt nuo pienet jutskat :) Muutama euro tuli maksamaan.. Tää mama kiittää alennuksia!

Käytiin sitten hakee se pinnis! Mies kylä vähän murahteli että olisi tässä vielä aikaa miettii näitä isompikokoisia hankintoja. Mut Brio 3, pyörillä ja pulitettiin siitä 30 €. Oli kyllä aikamoinen henkien taisto saada se sopimaan häkkivarastoon muttei jaksettu alkaa purkamaankaan :grin

Nyt on vaunutki viety varastoon.. Viikon ne sai tos olla ihastelun kohteena. Oon kyllä tyytyväinen noihin Crescentin Classic -13 vaunuihin. Tosi helppokäyttöiset ja muutenkin aivan ihanat! :) Heittoaisa on kyl iha superi ja se, että ei oo erikseen vaunukoppaa ja rattaita, et kantokoppa vaan ratasosan päälle ja nisnaps kiinni ni siin on vaunu ja toistepäin niin se on rattaat, tadaa! :) Tosi helpot. Ja noi ilmatäytteiset renkaatki tuli mukaan ni jess, eipä tarvi ostella niitä erikseen, kun ilmatäytteiset onkin kuulemma paremmat, kun ne toiset, muoviako ne ny oli? Ja tos on viel renkaissa iskunvaimentimet ja muutaki ekstraa. Hintansa väärtit!

Kiva lukea täällä istuimista ja vaunuista kun kaikki ihan uutta tietoa mulle, en oo mistään ottanut mitään selvää itse vielä :)
Mä oon vielä sillä asenteella että jos kaikki menee hyvin niin meille vauva keväällä tulee, mutta vielä on niiiiin aikaista.
Ei itselläkään ole varaa yhestä palkasta kaikkea keväällä ostaa mutta rahaa voi laittaa säästöön ja sit menen kauppoihin kun alkaa olla vähän "enemmän" raskaana.
Sen mä sanon että ootte kyllä hirmu rohkeita ja luottavaisia kaikkeen kun uskallatte jo isotkin tavarat ostaa näin aikasessa vaiheessa :)

Sen verran on itellä edistystä tapahtunut että mietin jo viime viikolla, jos uskaltais jonkun vaatteen tai lelun ostaa, ja päätin että haluan alkaa keräämään Mauri Kunnaksen kirjoja sekä leluja, kun oon aina niistä tykäännyt tosi paljon.

Kirjat, mä oon vallan unohtanu että niitäkin tarvitaan. Mä olen haaveillut jo pitkään ostavani Kuinkas sitten kävikään -muumikirjan kun muistan sen omasta lapsuudesta ihanista kuvista. Se kurkistussysteemi on musta edelleen ihan huikean hieno. Nythän on aivan pakko siis hankkia tuo kirja!

Mä vaan jotenkin muistenlin että kirja olis ollu aika kallis mutta booky.fi:ssä maksoi alle 17 €. Mikä lie printtiläpyskä sieltä sitten tulee... tilauksessa kuitenkin :wink

Miun pakko ostella nyt melko ajoissa just työttömyyteni takia ja mieskin vielä opiskelee, ettei meillä ois vara ollut jättää kaikkea kevääseen. :) Pakko olla rohkea, muute ois ollu vaavi ilman jutskuja.

Mauri Kunnaksen kirjat on kivoja! Itsekin niitä sitten joskus ajattelin hommata, mut paaljon myöhemmin :) Oon tilaillu myös noita ilmaisia paketteja mis on tullu ensikirjaa jne. :)

Mimi 2013, oon niin samalla linjalla:) itse kanssa luen ihmeissäni, että joku on jo ostanut vaunut ja mä en vielä yhtään mitään raskauteen tai vauvaan liittyvää. Okei raskausajan vitamiinit oon hankinnu erikseen ;) tuli jo olo, että oonko mä jotenkin huonompi äiti :-D no enpä kai! ;) työhousut sekä ns. Paremmat housut alkaa pikkuhiljaa kiristää, että ehkä ne mammahousut tulee oleen eka hankinta :)

Tänää hypistelin lindexillä aivan ihanaa valkoista fleecetakkia pupun korvilla vastasyntyneille ♡ tuli melkein itku ku ajattelin, että näinkö pieni mulla on sylissä keväällä ♡ jotenkin vaan vielä pelko, että jos jotain käykin niin niistä kaikesta hankkimistaan ois niin hirveä luopuakin!

Mäki oikeesti yllätin itseni et oon ostanu näin "aikaisessa" vaiheessa vaunut.Koska en edelleenkään oo ees äitiysvaatteita hankkinut, enkä mitään muutakaan. Mut sit ku ne vaunut seistä tönötti tossa olkkarissa ni alko kaduttaa. Mietin vaan perus pessimisti asenteellani, et turhaa mä noi varmaan hankin et eihän se oo ees varmaa, et tässä selvitään siihen pisteeseen että niille on käyttöä. Vein ne kellarin kätköihin ja rukoilen, että ens kesänä me rullaillaan niillä tuolla pitkin kyliä vauva kyydissä <3

Minäkään en ole vielä hankkinut mitään muuta raskauteen ja vauvaan liittyvää kuin monivitamiinit ja kahdet mammahousut. Ajattelin, että haluan odottaa ainakin siihen asti, että ollaan käyty rakenneultrassa ja saadaan sieltä vähän infoa siitä näyttääkö kaikki olevan kunnossa. Sen jälkeen voi hiljalleen alkaa tekemään hankintoja vauvaa varten. Tavoitteena olisi ostaa ainakin osa tavaroista käytettynä ja tietysti pitää katsella jos joulun jälkeen alennusmyynneistyä löytyisi hyviä tarjouksia.

Rakenneultra on mullakin seuraava iso etappi, jonka jälkeen ehkä uskallan jo vähän varmempi olla, ja jotain voi hiljalleen alkaa hankkimaan.
Mä oon varmaan niin herkkä ihminen että esim entisen työkaverinkin rv25 menetys jäi niin vahvasti mieleen, etten millään uskalla vielä liikaa hihkua tästä. Järjellä ajateltuna niin nuo jutut on tietysti harvinaisempia mutta ei sille vaan mahda mitään kun on niin perus pessimisti tai realisti! :) Musta tuntuu että aina kun oon oikein intoillu ja hehkuttanu jotain juttua etukäteen niin sillon on aina jotain sit tapahtunu...!

Ihana lukea näitä teidän hankintoja, nauttikaa siitä et tuutte ekaa kertaa äideiksi! Oli sitten liian aikaista tai ei, toi kaikki hösääminen on ihanaa. :)
Tietty jos varallisuus on tiukassa kannattaa vähän miettiä mitä oikeesti tarvitsee kun vauva on ihan pieni, kirjoja se ei katsele moneen kuukauteen. Mun mielestä hankinnat on hyvä tehdä ajoissa, sillä vastasyntyneen kanssa kaupoissa kiertely ei ole kovin kivaa ja varsinkin jos itse on kovin kipeä synnytyksestä. Meillä tärkeiksi tarvikkeiksi osoittautuivat harsot, imetysliivit (useammat), rintasuojat, yöpotkupuvut joissa vetoketju (nopea vaihtaa jos tuli puklut rinnuksille), hyvä vauvarasva apteekista, bepanteen rasva, hoitosuojia (pissat menee monta kertaa päivässä hoitoalustalle). :D
Vauvanvaatteissa helpottaa paljon jos bodeissa on nauha tai neppari kiinnitys edessä. Meidän tyttö inhosi bodyjen vaihtoa ja huusi aina kun pujottelin niitä pienen pieniä bodeja pään läpi. Huomasin et helpposti vaihdettavista vaatteista tuli suosikkeja.

Eiköhän noi bepanteenit ja potkupuvut ehdi ostamaan vielä moneen kertaan tässä 5-6kk:n aikana :)
Plus tammikuusta alkaa alennukset niin saa monet jutut paljon halvemmalla kun nyt!

Vitamiineista muuten mietin, että onko hirveen haitallista jos niitä ei syö raskauden aikana? :O
Kun, mulla näyttäis tulevan kaikista maha kipeäksi, oon huomannut saman ilmiön jo ennen raskautta, ja vaikeeta on se etten tiedä mikä niissä monivitamiineissä on se mikä ei mulle sovi!
pitäis varmaan kysyä neuvolasta, mut nyt en oo hetkeen ottanut mitään vitamiinia. Syön kyllä monipuolisesti ja terveellisesti.

Foolihappoa nyt ainakin suositellaan otettavaksi raskauden aikana. Itse popsin sellaista nappia missä on useampaa B-ryhmän vitskua samassa. Monipuolinen ruokavalio lienee kyllä paras tapa varmistaa vauvan hyvinvointi. Itsellä vähän niin ja noin...

Itsekin muistan miten ekan kanssa pelkäsin ihan kaikkea :) Vasta syntymän jälkeen relasin - hetkeksi :D Kunnes oli jatkuva pelko "jos ei kehity normaalisti" yms :) Kyllä äideillä on varmaan lopun elämää se huolehtimisvietti milloin minkäkin suhteen :D Tai näin musta tuntuu..

Mies on puhunut jo toisesta raskaudesta, että tän jälkeen heti toinen, hui! Se oli mun toive joskus ton esikoisen jälkeen, että hän olisi saanut viimeistään 1 veenä sisaruksen, nyt olisi mahdollista tälle toiselle se..
Mutta kun ajattelee tätä mielialan heittoa, kestäisikö parisuhde sitä..
No, kunhan tämä nyt syntyisi ensin ja sitten suunnittelisi tulevaisuutta :D

Joo miulla on ton rahan suhteen kyllä sekin. Ettei miusta varmaa loppukohden ole kaupois käymään, kun ny jo kävely on nii raskasta ja maha todella iso, että tuntuu jo et oon viimeisilläni. Vähä pelkään, kun viel ois 5kk, että minkälaist tää liikkuminen on kuukaudenki päästä ko maha vaa suurenee! Mutta on tää höösääminen kyl kivaakin. Enkä jaksa pelätä pahinta ja maalailla piruja seinille, kun se ei auta mittään! Realistinen saa olla, kohtuus siinäkin. Odottava ei kaipaa yhtään enempää stressiä ja pelkoa, kun jo mm. ravitsemukseen liittyvät kiellot aiheuttaa niitä. Ja onneks ne on vaan tavaroita! Tavarat pystyy hävittämään tms. Mutta itse aion nauttia joka päivästä vaikka eihän siitä huolesta pääse, mutta huolessa kiereskely ja piehtarointi ei miusta auta yhtään asiaa. Huomaa sitten, että on ite maalannu piruja seinille, että hyvinhä tää meni. Tai jos meneekin pieleen niin huomaa, et alussa kaikki oli jo pielessä varsinkin jos märehtii josjos ja huomaa ettei päässyt nauttimaan ollenkaan raskaudesta.. Tottakai saa mielen tosi epäileväksi ja pessimistiseksi jos vaan miettii ja jossittelee. Raskaus on niin pitkä aika kuitenkin, että mielummin höösään tulevasta äitiydestä, kun pidän mielen alhaalla jossittelulla...... :) Eihä tässä kukaa tiedä, että kuoleeko ite millon.

Aretha tai joku muukin, joka on tällästä masutuubia käyttäny :) itsellä siis eka raskaus ja oon pihalla ku lumiukko. Miten tää masutuubi toimii tai onko se oikeesti niin kätevä keksintö, että mun on hyvä olla vielä omissakin vaatteissa eikä se purista, hierrä eikä kierrä :) :-D ?

Mulle ainaki vaan suositeltiin monivitamiineja apteekista, että ne on hyvä lisä terveelliseen ruokavalioon, ihan niinko normaalistikin oon niitä syöny mutta nää ny eivaa sisällä sitä avitamiinia:) tuskin se haitaksi on jos niitä ei voi syödä 8)

Mä sain kaverilta yhen masutuubin ja se totesi sen okein hyväksi ja kuulemma tukee hyvin mahaa ja selkää ja voipi helpottaa jos kovia selkäkipuja loppuvaiheessa varsinkin. Ja oon kuullu jostain että se auttaa jonkun verran hyvän ryhdin pitämisessä selässä. Aioin sitten kokeilla kun tarttee "tukea". Sellasen vatsatuenkin olen saanut,joka tukee isoa vatsaa esim. liikkuessa.

Takaisin