Pikkukakkosta odottavat joulukuiset <3

Hippu*

Silmät suurina ihmettelijä
Olisi mukava vaihtaa ajatuksia toista kertaa äidiksi tulevien kanssa tässä ihan omassa ketjussa, meitä kun on varmasti useampi? :)
 
Jep jep, täällä kans yks kuopustaan odottava! Ihan hyvä idea tämä ketju, jos tässä turvallisille vesille päästään niin on kiva päästä puhuun esikoisen suhtautumisesta ym ym asiaan liittyvistä monista jutuista! On tää vaan jänskää, mitenköhän sitä sitten pärjää 2v taaperon ja vastasyntyneen kanssa...?
 
Niinpä, tosiaan myöhemmässä vaiheessa sitä alkaa varmasti pohtia noita juttuja enempi, nyt on vielä niin vaikea kuvitella elämää kahden kanssa!:) Mut toivottavasti sen pääsemme kokemaan:)

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app
 
Heheh:wink meillä esikoinen synt, 4.10.13 ja nyt toinen tulossa eli LA 10.12.14. Jännää:p
 
Ohho, no teillä tulee aika tiheesti!:D Mut mun mielestä on kiva että sisaruksilla on pieni ikäero!:)

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app
 
Minkä ikäsiä esikkoja teillä on? Ja mikä mietityttää / jännittää uudessa tilanteessa eniten? Mua jännittää ainakin vielä tässä vaiheessa se että miten esikko ottaa vauvan vastaan, kun on vasta itsekin aika vauva, 1v, että tajuaako edes ja onko kovin mustasukkainen kun yhtäkkiä äidin sylissä onkin joku muu kuin hän...
 
Mä jotenkin murehdin valmiiks sitä arkea, oon viikot yh:na kun mies käy kaukana töissä. Todennäköisesti imetys ei taas onnistu vaikka maitoa tulee, joudun siis ehkä siihen syöttö, pumppaus, tiskaus kierteeseen jolloin vain ihmettelen miten saan vilkkaan tytön viihtymään kun jo nyt pitäis olla kokoajan tekemistä! silloin saattaa myös alkaa uhma plus että äidin huomio menee uuteen vauvaan.. huh huh.. :)
 
Miks sulla ei viimeks onnistunut imetys? Toivottavasti tällä kertaa onnistuis niin säästyisit isolta hommalta...

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app
 
Mulla on sellaiset "sirot pienet" J-kupin rinnat ja jos tämäkin yhtä ajoissa tulee kun ekakin (36+4) 2,3kgnä ei me vaan sovittu toisillemme, tarvisin yli 3kg pikkuimurin että jaksais näistä imeä.. :)
 
En ole oikeastaan kauheasti vielä miettinyt, millaista tulee olemaan kun tuo meidän 2-vuotias poika on aika takertuvaa ja huomionkipeää sorttia. Olisin halunnut toisen jo heti kun oli mahdollista, mutta meille ei noita lapsia tule helposti, ehä siksi kun mulla on kuulemma lievä pco toisella puolella. Eka tuli lopulta luomuna ja tämä toinen on saatu alulle clomeilla pitkän yrityksen jälkeen heti ekasta clomikierrosta. En tiedä onko helpompaa vai vaikeampaa, varmaan kummassakin on puolensa kun esikoinen on pieni tai sitten jo 3-vuotias, kuten meillä nyt sitten. Luulen että näin on helpompi meille kuitenkin, kun vasta nyt poika on alkanut hieman itsenäisemmäksi.
 
Hei! Täällä kans odotellaan pikkukakkosta joulukuulle, LA 17.12 eli aika alkuraskaudessa tässä vielä mennään, mutta silti fiilikset korkealla :) Esikoinen täytti 1.4 vuoden, toiselle annettiin lupa tulla melkolailla heti perään, mutta imetys ehkäisi niin kauan kuin imetin vähänkin. Lopetin esikoisen imettämisen tämän ollessa vähän päälle 11kk ja nyt heti sen jälkeen sitten tärppäsikin :)
 
täällä ollaa tokaa odottavana ainakin toistaiseksi...rv 3+4 menos ja plussa eilen 25 herkkyseen testiin...oireet on aamusta alkaen järkyt mut illat helpompia...onneks :) la mahd. 18.12 -22.12 jos kaikki menee hyvin vihdoin :)
esikoinen on jo ekalla luokalla joten ja kyselly koska sais siskon tai veljen, inshaAllah on yhtä positiivisilla mielin mikäli pienokainen pysyy matkassa loppuun asti :)
 
Mimael: kokeilitko rintakumia? Mun tytär oli myös liian voimaton imemään ja synnärillä toivat mulle rintakumin ja sen avulla mentiin koko imetysaika. Se toimi kyllä silloin hyvin.
 
Meillä esikoinen on pikkukakkosen syntyessä 4v. 5kk, Onko muita vähän isommalla ikäerolla?
 
Meillä odotetaan myös joulu pikkukakkosta. Jos kaikki menee niin kuin pitää, esikoisen ja kakkosen ikäero on 4v 4kk :)
 
täällä ikäeroa tulee 8v9kk suunnillee. tänää vahva plussa, viime viikol tuli haaleamp 4pvä ennen menkkojen myöhästymist.
 
Meille tulee ikäeroa melkein tasan 3-vuotta. Vauva olisi ollut tervetullut jo aikaisemmin, mutta pitkän imetyksen takia omat hormonit käynnistyi laiskasti. Clomit täälläkin potkaisi munasolut matkaan ja toka kierrosta tuli +. La 17.12? Mennään varhaisultraan tarkastamaan asia ja tapaamaan vielä tuttu gyne ja ikäänkuin kokoamaan tilannetta. Mutta ilolla, jännityksellä ja pienellä epäuskolla toistaiseksi mennään.
 
Täällä myös joka odottaa pikku kakkosta, LA 28.12. :)
Jos raskaus menee hyvin, lapsille tulee ikäeroa n. 1v8kk. Esikoinen syntyi siis 24.4.2013.
Esikoisen meni 2,5 viikkoa yli lasketun :D
 
Uusi mamma ilmottautuu joukkoon. Meidän esikoisemme syntyi 11/13 ja laskeskelin että tämän pikkukakkosen la olisi 14.12.2014. Minua jännittää se että minkälaista se arki tulee kahden pienen kanssa olemaan, mutta pärjääväthän ne ihmiset kaksosten ja kolmostenkin kanssa :wink
 
Meillä on niukku sitten sama tilanne menossa :wink Meillä tosiaan esikoinen synt. 10/13 ja uuden tulokkaan LA 10.12 :p Samat asiat juu mietityttää, mutta onhan sitä ennenkin pärjätty! Tosin joku mulle sanokin tässä "Aattele jos sieltä tulis nyt kaksoset" Rupes ehkä vähän jopa hirvittämään ajatus :wink
 
Takaisin
Top