Pienten rokoitukset...

Mirkkuli

Vauhtiin päässyt keskustelija
Oon ihan pihalla noista rokotuksista mitä vauvalle tulee ja on hyvä antaa... Aina olen tiennyt rokotuksista, mutta nykyään on näitä "ei kannata ottaa-kantoja". .?? Kertokaa ajatuksianne ja kokemuksia rokotuksista :)
 
Mä oon aina ajatellut, että ite ja lapset ottavat ne perus rokotteet mitä rokotus ohjelmaan kuuluu.. :)
Esim en ole ikinä mitään influenssa rokotteita ottanut, koska ollaan tosi harvoin kipeitä ja lähi suvussa on muutama tapaus että keväällä onkin sitte kahta kauheampi flunssa.
Myös meidän paikkakunnalla on 10 tapausta, jossa alle 16v (suurin osa on alle kouluikäsiä) sairastui reumaan. Kaikki nämä lapset ottivat sikainfluenssa rokotuksen. Tää tapaus ei ole siis vielä valmis, mutta selvitys on menossa onko näillä yhteyttä.
Toi jo pelkästään on vaikuttanut päätökseen ja muutenkin olen aina ollut sitä mieltä, että esimerkiksi terveellä lapsella vesirokko ei ole tappava joten miksi lapseen pitää laittaa sen takia "mömmöjä" ettei siihen sairastuisi.
 
Mulla on ihan sama kanta rokotuksiin kuin eevilläkin. Esikoiselle otettiin/otetaan rokotusohjelman mukaiset rokotteet ja samoin tälle pienemmälle. Influenssarokotetta en ole ottanut itse koskaan enkä ota lapsillekkaan. Eri asia jos olis esim vaikea astma, sitte ottaisin inf.rokotteen. Vesirokkorokotetta en myöskään ota, vanhempi lapsi sairasti sen viime talvena. Jos lapset olisivat atoopikkoja niin sit ottaisin varmaan vesirokkoonkin rokotteen.
Jokainenhan päättää its miten tekee. Mutta itsellä on sellainen mielipide asiassa, että mieluummin annan lapsen potea rokotteen mahdolliset haittavaikutukset kuin että hän sairastuisi esim polioon tai tuhkarokkoon.
 
Täällä kans sama linja..rokotusohjelman mukaiset piikit ja ei muuta..infulenssa rokote on hyvä sellasille joilla perus sairaus..mutta en tiiä onko sillonkaan ihan hyvä..mun äidillä on astma..astmaatikoille sitä suositellaan..no meidän äiti otti sen piikin muutamana vuonna..mut nyt ei oo kolmeen vuoteen ottanut ja on todennut hyväksi tämän päätöksen..

Ja noista rokko rokotteista..ne ei vie pois sitä mahdollisuutta sairastua..vaan ne enempikin lievittää niitä oireita jos sairastuu..että ei tulis niin kovia oireita...ja sitäkään en ole lapsille ottanut..sehän on omakustanne rokote

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Kiitos jo näistä kirjoituksista, selventää hieman ajatuksia :) tutkittujen rokotteiden kannalla myös minä.
 
Mua harmittaa ja kummastuttaa tuberkuloosirokotteen poistuminen rokotusohjelmasta. Nykyäänhän paljon matkustellaan alueilla missä tuberkuloosia edelleen on. Suomessakin säännöllisin väliajoin kuitenkin näitä tapauksia tulee. Mikähän on ollut perusteluna kun päätöstä on tehty.
 
Sitä vanhaa hyvää ja turvallista rokotetta ei enää tehdä, se ainakin..

Piltti sai tänään ekan rokotteen, rotan. Saa nähdä miten sekasin maha menee kun se on jo valmiiksi sekaisin.. :/ Mutta ihan kiva jos välttää muutamat yrjöripaskat..
Perusohjelman mukaiset otetaan, kun on turvallisia rokotteita ja vaarallisia tauteja. Vesirokkorokotteesta en oo vielä päättäny, se maksaa aika paljon. Itelle otin influenssarokotteen ja oli ihanaa olla kerranki sairastamatta sitä :D
 
Muokattu viimeksi:
Onkos joku vauveli kerennyt saamaan jo 3kk:n rokotuspaketin ja tuliko mitään oirehdintaa?
 
Ei olla saatu, mutta vanhalla kokemuksella suosittelen ostamaan kuumesuppoja varuiksi. Meillä ainakin kaikki piikkirokotukset nostaneet kuumeen seuraavaksi yöksi.. :sad001
 
Me ollaan ja yllättävän vähillä oireilla päästiin. Rokotuspäivä oli vähän itkuisempi, mutta se saattoi johtua siitä, että jouduttiin heräämään neuvolaan kahdeksaksi ja koko päivärytmi meni sekaisin. Annettiin kuitenkin varalta panadolia illalla. Rotasta tuli kyllä sama kuin viimeksi, eli p**ka lentää...
 
Meidän tytteli sai 3 kk rokotukset viikko sitten. Ei mitään oireita! Suppoja kävin ostamassa varuiksi, kun sain käsityksen neuvolantätiltä, että tod näk kuume voi nousta... Myöskään rotasta (sai viikko siiten toisen kerran) ei ole tullut mitään oireiluja.
 
Tuolla neuvolakuulumisissa sanoinkin että meillä oli tänään 3kk rokotukset, paitsi se pneumokokki mitä en antanut laittaa. Rokotukset annettiin n.klo 13 ja klo 16.30 alko siis aivan järkyttävä huuto!! :sad001 mikään ei tuntunut auttavan.
Hetkeksi autto kun otin vaipan pois (liekö puristanut reidessä olevaa pistokohtaa), mutta ei sitäkään "helpotusta" kauaa kestänyt. Yritin vaunuilemaan, ei auttanut. Kierrettiin kortteli ja takas kotiin. Jumppapallo, ei auttanut. Ei kelvannut maito eikä tutti.

Lopulta annoin supon, jonka jälkeen n.20 min päästä tyttö nukahti syliin ja nukkui vielä meidän sängyssä hetken. Sen jälkeen pahin kiukku helpotti, mutta on ollut senin jälkeen jonkin verran itkuinen, mitä yleensä ei ole :S voi toista...
Nyt laitettiin tuntia aiemmin yöunille.
 
Hyi kuulostapa pahalta et 3 rokotusta. Edellisestä rotarokotteestaki meni viikko että oireet helpotti :sad001 Voi kökkö, vaikeuksia siis taas edessä.
 
Piti tulla jakamaan vielä kun aiemmin kerroin tosta rokotuksen jälkeisestä itkukohtauksesta, joka saatiin siis rauhoitettua Panadolilla ja tyttö menikin sit aiemmin yöunille. Noh, nukkui yön ihan normaalista sen 11,5h ja aamulla oli yhtä hymyä ^_^ eikä tänään oo enään ollut mitään. Huh, inhottavaa nähdä kun tollaset pikkuset kärsii :sad001
Tsemppiä muillekin rokotuksiin ja toivotaan että kaikki menee hyvin! :)
 
Meillä saatiin eilen rokotukset ja ei siitä ole mitään haittavaikutuksia havaittavissa! En voi millään uskoa että kerrankin jokin asia sujuu ilman ongelmia... :D
 
S_uski: Me saatiin kanssa eilen 3kk -rokotteet ja mä oon täällä ihan ihmeissäni kun ei mitään tullut Onnille. Yönsä nukkua tuhnotti tyytyväisenä niinkuin ennenkin :D

Mä olin liikkeelle asenteella -pessimisti ei pety- koska esikoisen kanssa nää rokotteet oli yhtä h*lvettiä noin niinku nätisti sanottuna. Joka ainoasta piikistä nousi kuume ja pistokohdat oli ihan kosketusarat.

No mutta kiva näinkin päin. Ei tullut siis mitään piikeistä. Rota-annos nro.2 saatiin tietty kans eilen, siitähän se riemu alkaa vasta n. viikon päästä antamisesta... Sitä odotellessa :P
 
Nelli saa vasta 4 kk neuvolassa rotarokote kakkosen,luojan kiitos... :D jos vaan muistavat antaa :D
 
Tääl kyllä tuli kaikki ilot.. rotasta tuntu ennestään runsas pulauttelu moninkertaistuneen ja yöt on menny yheks maidon juomiseks, reisissä on punaiset kipeät kohdat ja yli vuorokauden piti rokotuskuumetta.. semmosta kitinää ja nukkumista oli eilinen ja viime yökin vielä hankala.. nyt tuntuu onneks jo helpottavan ja ku ei oo enää kuumetta niin voi kai lähtee kärrytteleen josko ulkona nukkuis paremmin. Saatto kyl olla jotenki kipeeks tulossa jo ennen rokotuksia ku aamusta valitteli oudosti, et olisko siitäki syystä tullu niin mehevät reaktiot. Huh onneks enää ei rokoteta joka käynnillä vaan on esim 5 samassa piikissä..
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top