Pieniä potkuja

Mulla ei oo vauvan liikkeitä tuntunut lauantaista lähtien oikeastaan ollenkaan. Maanantaina kuitenkin neuvolassa kaikki ok, ja vauvan syke 150 ja kovin liikkui mutta mitään en tuntenut.
Kauhee paniikki et onks kaikki kuitenkaan hyvin. En muista edellisistä raskauksista yhtään et tuntuko vauvan liikkeet satunnaisesti vai joka päivä. Miten se huoli ei lopu vaikka kriittiset 3kk jo täynnä? :D

Mä en oo tuntenu vielä kertaakaan liikkeitä. Eikä se oo mitenkään yleistä et näillä viikoilla tuntis joka päivä. Mulla nyt 14+6 ja 4 raskaus. ☺

Mää oon kerran tuntenu pienet hipaisut (13+6), kun olin tekemässä jalkahoitoa. Olin niin huonossa asennossa ilmeisesti, että pieni päätti potkasta äitin suoraksi. :grin Sen jälkeen en oo ainakaan selviä liikkeitä tuntenu. Ja nyt on 15+0. Jännä ku ei yhtään muista misä vaiheesa esikoisesta alko tuntua selvästi ja usiammin liikkeet. :D

Viimeks taisin erottaa vasta joskus rv20 tiennoilla.. Nyt menossa 13+4 enkä oo kyllä erottanu vielä mtn liikkeitä.

Millä viikoilla yleesä ensiodottajalla tuntee liikkeet? Kauhee ku tuntuu et kaikki on tuntenu jo hulluna liikkeitä paitsi mää :D ei mulla kyllä viikkojakaan oo ku 15+4 :)

En mä ekasta tuntenut kuin joskus tooosi pitkällä. En lähellekään näin aikaisin. Joskus jokusen viikon ennen rakenneultraa kun muistan että neuvolassa todettiin että kyllä ne varmaan siihen mennessä alkaa tuntua, kun edellisessä neuvolassa puhuin asiasta. Avauduinkin joskus (mutta varmaan tuolla salaisella puolella) siitä, kun anoppi ajoi mut lähes hulluuden partaalle, kun joka kerta nähdessään (ehkä noin viikolta 10 alkaen) kysyi joko potkii, joko potkii, joko potkii. Aloin itsekin epäilemään, että jotain on vialla kun en tunne mitään. Oli pakko ostaa sitten doppleri jossain vaiheessa ihan että kuulen että siellä on elossa joku. Eli älkää ensiodottajat todellakaan hätääntykö Ihan normaalia on, että ei vielä tuossa vaiheessa tunnu mitään. Itse tänään 16+0 ja nyt oli tuossa vaun raskauskalenterissa mainittu että uudelleenodottajat tuntevat ehkä jo liikkeet ja ensiodottajilla saattaa mennä vielä useampikin viikko.

Lalaa eiköhän se oo tuossa vaiheessa vielä ihan normaalia, ettei liikkeet tunnu säännöllisesti! Kuitenkin niin pienikin hän on vielä :)

Mulla eka tulossa ja nyt 14+2, en oo tuntenu vielä mitään mut kun dopplerilla sykkeet ja liikkeet kuuluu nii en oo huolissani :) Enpä mä osaa ees tunnustella miltä niitte pitäs tuntuu, nii varmaan menee vielä hetki ennenku oikeesti älyän mikä on vauvan touhuilua :grin

Ei vieläkään mitään tuntemuksia.. 14+4 (ja kuitenkin kolmas tulossa)

Mä ootan esikoista ja nyt rv 15+2 ja just tuntu eka selkee potku istuessa. Iltasin oon joskus maatessa tuntenut kuplintaa jo parin viikon ajan mutta aatteline että ei kai vielä tunnu. Nyt istuessa ja syödessä ihan hätkähti että häh potkasko se :D <3 Ootan innolla että tuntuis selkeemmin ne liikkeet ni ei tarvis olla niin hermoheikko:D

Tosi ahdistavaa kun ei kunnolla vielä tunne. Silloin tällöin. Niin ha huvittaa toisaalta tämmöinen hermoilu, kohta saa ärräpäitä päästellä kun potkivat niin lujaa ihan hirvittää toisaalta mitä potkut on kaksosten kanssa

Tänään on 15+6 ja pari-kolme viikkoa tuntunut kyljellään levossa satunnaisia hipaisuja ja kuplintoja. Pari viikkoa takaperin pieni taisi ottaa kunnon spurtin suoraan päin kohdunseinää, kun tuntui ihan selvä muksaus. Vauhtihirmuilu jäi kyllä vielä siihen yhteen kertaan. Toinen selvä havainto oli, kun ensimmäistä kertaa sitten aivan alkuraskauden istuin autossa. Moottoritiellä tuli nastoilla ajaessa tasainen tärinä ja matala humina. Eihän tämän ikäinen sikiö vielä mitään kuule, mutta reagoi tärinään, ja ehkä myös mataliin ääniaaltoihin, alkamalla elämöidä. Voin kuvitella pienen shokin uudesta aistikokemuksesta: "Mitä tää on? Mitä tapahtuu!?"

Tällä viikolla on tiedossa pitkä bussimatka. Saas nähdä millaiset jenkat pikkuinen vetää sen aikana.

Mulla nyt rv 18+1, odotan ekaa. Liikkeet tuntuu tosi selkeästi, mut ei joka päivä. Kolme pikku potkua sain eilen kättä vasten :)

Alan olla varma et liikkeitä tuntuu jo :) lähinnä kun masu painaa johonkin, eli mahallaan makoillessa tai kaksinkerroin ollessa tuntuu pieniä kuplan puhkeamisia :) jos oottasin esikoista niin ei varmaan vielä osais sanoa, mut kyllä tuntuu niin eriltä kun suoliston muljuuminen :) ja sit uskoin vasta kun kolmesti oli jo samanlainen kuplan puhkeeminen tuntunu :p nyt noin viikon aikasemmin tuntu kun esikosta :)

Täällä tuntui kanssa lauantaina rv 16+3 ensimmäiset muksaukset käteen, pari viikkoa aikaisemmin kuin esikoiselta :). Tosin kaksoset kyseessä, eli ahdasta varmasti pienillä jo on ja molempien liikkeet tuntuvat erotettavasti päivittäin.

Mulla tuntui esikoisesta rv18-19 ja tämä on kuulemma hyvin normaali aika tuntea liikkeitä. Monet tuntee vasta sen jälkeen. Uudelleen synnyttäjät voivatkin tuntea sitten jo liikettä aiemmilla viikoilla. Tässäkin vaikuttaa niin paljon lapsen suunta/sijainti sekä istukan paikka. Usein varsinkaan ensikertalainen ei hoksaa niitä ensimmäisiä, hyvin pieniä liikkeitä. Mäkin luulin suurin piirtein, että mahassa vaan on jotain ruuansulatusvaivoja.

Mä oon tuntenu liikkeitä reilun viikon ajan muistaakseni ja nyt rv 15+3. Nyt on kuitenkin muutama päivä ollut hiljaista. Ihan jotain "liikkuikohan vauva äsken" arvailuja vaan. Vähän jo huolestuin. Sit kaivoin kotidopplerin ja siellä sydän sykki, mutta paikka oli vaihtunut ja kuului vaikeammin. Aiemmin potki vatsaan päin, nyt näitä oletettuja potkuja on tuntunut jonnekin kohdunsuulle ja epämääräisiin kohtiin.

Päättelen tästä et pieni on vaihtanut paikkaa ja asentoa :) Kaikki lienee hyvin :) Viikon päästä neuvolakin :)

Mulle on tulossa viides lapsi, liikkeitä en ole vielä tuntenut ja viikkoja nyt kasassa 17. On myös mahdollista etten kiireiltäni ole niitä huomannut

Mulla alkoi tuntua nyt vko.lla 14 (nyt 17+) ja esikosta tunsin vko.lla 16. Jos menee niinku silloin tämän viikonaikana pitäs alkaa tuntumaan käteen. Nyt kun kirjotan niin hirmu potkuttelu sarjoja tulee ihana kun on niin hennon tuntosia mutta selkeitä

Huiiii nyt tuntuu selkeesti, että Heppuli siellä harjoittelee banaanipotkuja, ei oo mitään suolipulputuksia tällä kertaa. Menossa 17+2. :)

Tällä viikolla kans hipaisut muuttuneet jo potkuiksi..varsinkin jos kurotan lattialta jotain kaksinkerroin☺ rv 17+1

Takaisin