Pieniä helmiä tulossa..?!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Jesmin
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Amppis: Muuttiko ne ultran perusteella laskettua aikaa 3pv? Yleensä sitä ei muuteta ellei heitä ainakin viikolla (siis siihen mikä on menkkojen mukaan). Noh, jännä nähdä koska mulla oli varhaisultrassa 3pv edellä että miltä se näyttää sit niskapussiultrassa.

Ei muutettu, mulle ei oltu vielä määritelty laskettua vaan sain sen itse vau:n laskurin perusteella :) En ole käynyt vielä neuvolassa vaan sain lähetteen suoraan ultraan kun varasin neuvolaa esikoisen neuvolakäynnin yhteydessä. Neuvolan täti ei silloin saanut laskettua kiekollansa mulle tarkkaa päivää kun kierto on 38 päivää (suunnilleen) niin lähetti sitten suosista ennen ensimmäistä neuvolakäyntiä ultraan :)

Heippa!
Onpas kiva päästä lukemaan muiden odottajien kokemuksia ja tuntemuksia! :) Ensimmäistä kun odottaa niin sitä tietoa ei voi saada liikaa. Laskettu aika muruselle on 15.2. <3

niinsqu- meillä näyttäs olevan sama laskettu ja ekaa myös täällä odotellaan =) Kauheen on vaan hiljasta täällä :/

Juudith: hiljaista varmaan senkin vuoksi että moni odottaa sitä maagista 12 viikon täyttymistä :) eiköhän se sitten vilkastu kun väki alkaa uskaltaa iloita kunnolla

Ja mä luulen että kesä ja loma-aika tekee tehtävänsä. Mä käyn kyllä kurkkimassa täällä mooooonta kertaa päivässä onko tullu jotain uutta. Kännykällä kommentointi on vaan hankalaa joten kommentoin yleensä vaan tällee kun oon tietsikalla.

Moikka :)  Mulle saa pistää lasketuks ajaks näin aluks 13.2

Olin keskiviikkona neuvolassa ja olin niin pettyny ettei ees koittanu kuuluuko sydänäänet :/ 31.7 on sit ultra ja ens viikolla saan työkaverilta kotidopplerin lainaan hih :) Uskon myös, että viim. kk päästä täällä kuhisee, kun uskaltaa iloita kunnolla :)  

Huomenta!

Täällä ilmoittauduttaisiin iloisiin odottajiin mukaan saamaan vertaistukea :)

Vau:n laskurin mukaan olisi laskettuaika 21.2., mutta katsotaan miten se muuttuu kun neuvolaan / ultraan päästään.  Ja tosiaan ei olla vielä kummassakaan päästy käymään eli vielä hieman jännätään, että onko siellä oikeasti ketään :) Ainakin paha olo ja väsymys on valanut toivoa :)

21.2. / Lilya / 27 / 2. lapsi / KHKS

Täällä yksi helmimamma ilmottautuu. LA on 8.2. 2013. Toista lasta odotan. Esikoinen täyttää ens viikolla 11kk. Ikäeroa sisaruksille tulee 1vuosi ja 5 kk. Synnytän joko Suomessa Kättärin Haikaranpesässä tai sit Yhdysvalloissa, ei olla vielä päätetty. 

Varhaisultrassa käyty ja kaikki ok. Itseasiassa kävin 3 kertaa ultrassa ennenkuin kuultiin et kaikki ok. Esikoisen synnytyksen ja imetyksen jälkeen tuli yhdet menkat ja sit toisia ei tullutkaan. Kierto oli siis tuntematon ja ovis ollut tosi myöhään, noin 4 viikkoa edellisistä menkoista. Eka lääkäri sanoi et kohdun ulkoinen, kohdussa ei alkiota mut raskaus alkanut. Sit siitä 5 päivää myöhemmin kävin toisella lääkärillä, joka näki et raskaus onkin kohdussa muttei sykettä. Siitä päättelin et raskaus on juuri alkanut kun eka lääkäri ultrasi eikä siks mitään näkynyt. Sit käytiin ultrassa kaks viikkoo tosta tokasta ultrasta ja kaikki ok. Vauvalla syke hyvä 155 ja normaali raskaus. Eka lääkäri ei ottanut huomioon sitä et kierto sekasi edellisen raskauden jäljiltä, tuijotti vaan edellisten menkkojen alkupäivää.

Alkuraskaus mennyt pahassa olossa ja väsymyksessä. Onneks kuitenkin lievempi pahoinvointi kuin edellisessä raskaudessa. Olo on turvonnut ja mahaa on mahdoton peitellä. Ulkopuoliset jo huomauttelee. :) Nyt vaan odotellaan ens vuoteen ja toivotaan et kaikki sujuu hyvin.

Uusi ilmoittautuu mukaan. Eli toinen lapsi tulossa ja LA olis 28.2.2013. Keskipohjanmaalla asustetaan ja mulla ikää kertyny 30-v. Sairaala tulee olemaan KPKS.

Juudith: Jokos oot ollut ultrassa? :) Itsellä on 30.7. Nyt jännitetään vielä onko pikkuisella kaikki varmasti hyvin. Ü

Onkos muille ilmaantunut iho-ongelmia? Itsellä iho pysynyt tähän asti tosi hyvänä, teininäkään ei mitään isompia ongelmia. En oo myöskään juurikaan muuttanut ruokailutottumuksia tai mitään. Ja naama aivan täynnä finnejä!! Nyt on avautunut aivan uusi puhdistusaineiden, finnikynien ja peitevoiteiden maailma, tältä siis tuntuu iho-ongelmaisesta... Kaipa tämä menee aineenvaihdunnan hidastumisen piikkiin. Jossain sanottiin että just nyt on se aika että pitäis säteillä, mutta näin turvonneena finninaamana ei oo erityisen säteilevä olo... Ehkä se helpottuu siinä vaiheessa, ettei tartte enää salailla asiaa ja käyttää telttoja mahan peittämiseksi ja ihmiset tajuaa että en oo vaan syöpötellyt kesällä vaan että painonnousulle on ihan oikea syykin. Onkohan se tämä sade mikä pistää masistelemaan...

Et tosiaan ole ainoa Heiju-Keiju. Mullakaan ei yleensä ole mitään iho-ongelmia, mutta nyt on koko otsa ja rinta täynnä semmosta kirkkaan punaista röpelöfinniä ja sitten sellaisia ihan isoja paukamia siellä täällä. On jonkin verran vaikeuksia tuntea itsensä nätiksi tällä naamalla ja turvotuksella. Mutta mä luotan, että tää kaikki menee ohi heti, kun eka kolmannes päättyy!

Mä oon käynyt kaks kertaa yksityisellä, meillä kun alko ivf-hoidolla tää raskaus niin se eka varhaisultra kuulu käydä vielä siel klinikalla ja sitten toisen kerran kävin viime viikolla oman mielenrauhan takia, kun ei oireita juur ole :P Mut kaks kertaa siis syke nähty, np-ultra ois ollut ens viikon to mut jouduin siirtää sitä ke 1.8 koska en pääse irtoomaan töistä ens viikolla :( Sä et oo käyny ultrassa ennen tota np-ultraa niinsqu-? Onko ollut paljon oireita?

Heiju-Keiju, mullekin ilmestynyt nyt viimesen parin viikon aikana finnejä, tuntuu kun ois palaamassa takas sinne teini-ikään :/ No mutta kärsin vaikka koko kropan peittävistä finneistä kunhan vaan saadaan terve lapsi helmikuussa syliin

Onko jollain tällä viikolla jo np-ultra vai onkohan joku jo ehtinyt käydä ??

Hei vaan!

Kaippa minäkin nyt uskaltaudun mukaan, np-ultrassa tänään käyty ja viikkoja sen mukaan 11+5. Kaikki näytti just siltä miltä pitääkin ja mieli on aurinkoinen! :)
Vähän on siinä ja tässä että meneekö tammi-vai helmikuun puolelle, mutta neuvolan la "noudatan" eli helmikuulla mennään täällä eteenpäin. :)

01.02.    puudeli / 30 / 1.lapsi/Tyks/Turku

Takaisin