Pieniä helmiä tulossa..?!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Jesmin
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mullakin on tosi turvonnu olo. Rinnat on kipeet ja väsyttää ihan hirveesti. Just tuli nukuttua kevyet 13h putkeen :S Toivottavasti tää väsymys helpottaa.
Mäkin lopetin tupakoinnin heti kun sain tietää raskaudesta :P Vielä ei oo ainakana yhtään tehnyt mieli tupakkaa,  mikä on aika outoa. Muutenki se oli ehkä enemmän sosiaalinen tapa. Kahvinjuonninki oon vähentäny minimiin =)

Olis vaan niin kiva tietää, et pienel on kaikki hyvin :/ ei malttais odottaa sinne ekaan ultraan asti.

Minäkin liityn varovaisesti tänne teidän joukkoonne. Varovaisesti sen takia että ennen edellistä raskauttani sain yhden keskenmenon (tuulimuna) ja yhden kohdunulkoisen. Nyt meillä on ihana poika, joka täyttää pian 1v 1kk. Lisäksi mulla on kaksi vanhempaa lasta 9v ja 12v edellisestä avioliitosta ja miehellä on 9v ja 14v lapset omasta edellisestä liitostaan eli perheeseemme odotetaan nyt kuudetta (ja viimeistä ;-)) lasta. Plussasin torstaina kun ruskea tuhru alkoi maanantaina, menkkojen piti alkaa keskiviikkona mut tuhru loppu eikä menkkoja näkyny. Digitestiin pärähti välittömästi Raskaana ja 2-3. Mulla on lyhyet kierrot mutta koska neuvola merkkaa kuitenkin sen 28pv kierron niin virallinen LA lienee 7.2.

Kivaa olla taas täällä vaikka edellisestäkin on lyhyt aika. Meillä on jonkin verran ikää jo ja ajateltiin että jos vielä yksi pienokainen halutaan niin sen aika on nyt. Kolme viikkoa sitten jätimme ehkäisyn pois ja simsalabim, tärppäsi sen samantien. Mä oon sentään 36v ja mun mies 38v. Mutta ihanaa tää kaikki on. Mulla on ollu masussa pientä pakotusta ja tissit alkaa tuntuun raskailta mutta muuten vielä lähes oireeton raskaus. Ai niin joo ja siis palelen ja oon ihan toivottoman väsy. Nyt sammunu joka ilta kympiltä viimistään ja nukun siihen asti kunnes toi 1v herää n. 7.30. Yleensä oon nukkunu max 7h öitä.

Yritän nyt tutustua ketä kaikkia täällä on jo. Onnea kaikille muillekin odottajille! Ihanaa odotella näitä pieniä helmiäisiä <3

ja tosiaan, ensimmäistä yritettiin yli vuosi ja nyt tätä vähän vajaa puoli vuotta. voi kun viimein saisi oman pienen elävänä syliin..

Toivottavasti pallero kaikki menee hyvin =) tsemppiä

Mä tein aamulla haamuplussan, kiertopäivä 28
LA 11.2.2013 jos siis toi haamuplussa tosta vahvistuu =) oireita kyllä on ja tuntuu että tällä kertaa ei olis kuviteltuja.....varsinkin kun meinaan yökätä tiskatessa ja sitä ei oo tapahtunu mun valeraskauksissa enkä oo kyl saanu sillon edes haamuplussaa........

Ehkäpä miekin uskaltaudun jo kirjoittamaan tänne, vaikka kovin alkutekijöissä vielä mennään. Menkat olivat myöhässä perjantaina ja plussasinkin vaaleat sekä perjantaina että lauantaina. Tänään piti vielä kerta kiellon päälle testata CB-testillä ja kyllähän tuohonkin nopeasti tekstit napsahtivat. Joten ei muuta kuin neuvolaan soittoa heti ensi viikolla. LA olisi (mikäli oikein laskeskelin) 8. helmikuuta, jos kaikki hyvin menee. :)  

Me ei miehen kanssa vielä edes varsinaisesti olla yrittämällä yritetty, joten aika iloinen yllätys on tämä molemmille ollut, että ensimmäisestä kierrosta näin nopeasti onnistui. Kai tässä vielä vähän ihmetellään, että mitäs nyt. :) Kauhea jännitys on tietenkin päällä siitä, mikä kaikki voi mennä vielä pieleen, kun näin varhaisessa vaiheessa ollaan, mutta yritän ennemmin nyt rauhoitella itseäni kuin lietsoa paniikkia.

Esikoisesta siis kyse, ja tulevat äiti ja isi ovat nyt 28v ja 35v. :)

Meikäläisen kiero on vähän heitelly ni ajattelin seuraavan testin tehdä vasta viikon päästä......toivottavasti ei noi menkat sitten vaan ala noh katsotaan =) kolmatta odotetaan sitten jos haamuplussa tuosta vahvistuu =)

Aika hauskaa kun monella samanlainen tilanne kun itellä, mm. Snillis, ja muitakin oli muistaakseni, et samoihin aikoihin LA ja syksyllä eka lapsi täyttää 2 vuotta! :)

Voi ei pallero, oikein stdämestä otti lukea teidän menetyksestä :(
Toivotaan paljon  paljon niitä tarrasukkia kaikille, koska epävarmaa aikaa tämä alku kaikille varmaan on. Itselläkin on sellainen epäileväinen fiilis koko ajan, mutta kun ensimmäinen raskaus meni hyvin niin pieni luottamus tähänkin on olemassa.  Ja vasta 25.6 pääsee neuvolaan tarkistamaan asian.
Meillä ei ole vauvanteossa kauaa kyllä mennyt, että pillerit kun lopetin niin 2 kierrontasausmenkkojen jälkeen olin jo raskaana molemmilla kerroilla.Kierto tasaantui 32:sta 27 .

Joku joka osaa ja viitsii niin voisi tehdä jotain listaa meistä etusivulle :)

Mä en ole edes saanut aikaseksi neuvolaa varailla, jos parin viikon päästä soittelisi sinne niin ei tarvisi kauan sitten aikaa odotella :)

Välillä tositosi huono olo ja väsyttää mahottomasti ja sitten taas välillä ei mitään..

joo täällä myös että välillä väsyttää ihan hullusti ja sit vähän ajan päästä ei ollenkaa. välillä vähän varsinkin autossa tullu hieman etova olo muttei vielä muuta.

Täälläkin väsyttää välillä ihan julmettomasti. Gradua pitäisi kirjoittaa, mutta kun ajatukset lentelee ihan jossain muualla... Tuntuu, että nesteitäkin on kerääntynyt jo mahaan siinä määrin, että housut puristavat. Yritä tässä nyt sitten pitää kaikki vielä salassa, kun itsestä tuntuu siltä, että jokainen näkee jo päälle päin, et mikä tilanne on kyseessä. :D Autossa tulee huono olo ja jos jostain kantautuu röökin hajua, niin huono olohan siitä tulee.

Neuvolaan yritin tänään jo soitella, mut en päässyt edes ajanvaraukseen läpi. Oh well, onhan tässä vielä aikaa, eikä mihinkään ole vielä kiire. :)

Tervetuloa kaikille uusille plussanneille, ja kovasti tarrasukkia mukaan kaikille!

Muokkailin ketjun ensimmäistä viestia listaksi, yritin poimia viestiketjusta strategiset tiedot, jotka löysin, mutta käykää kurkkaamassa ja laittakaa tänne viestillä muutokset/ päivitykset :) (Ja pahoittelen jo etukäteen, jos olen katsonut jotain väärin.. :))

- jesmin 5+3

Täällä kanssa varovaisesti ensimmäistä odottava. Loppuviikon aikana tein viisi plussatestiä, mutta vieläkin on vaikea uskoa. Tänään varasin kuitenkin neuvola-ajan, menee tuonne juhannuksen jälkeiselle maanantaille. Vähän harmittaa kun varmaankin juhannuksena täytyy jo asia paljastaa omalle äidille ja veljelle kun ei voi juhannuksena alkoholia ottaa... =) Ja nyt siis rv 4+5, eli ihan alussa vasta ja vähän kyllä pelottaa pysyykö pieni matkassa mukana. Niin uskomattomalta tuntuu, kun e-pillerit jätin pois huhtikuun lopulla eli ensimmäisestä kierrosta tyhjennysvuodon jälkeen raskaaksi tulee-jos-on-tullakseen-meiningillä. Hui!. Ja ikää minulla 23v ja mies 27v. Laskettu aika pienellä helmiäisellä olisi 6.2. =) onnea kovasti kaikille plussauksesta!.

Huh, tässä vaiheessa pakko sanoa että onneksi päätin että teen ekan ultran sittenkin samassa sairaalassa missä synnytän!
Ensin piti tehdä niin, että käyn ekan ultran Lohjan sairaalassa ja loput ultrat sekä synnytys Jorvissa. No, varasin tosiaan ensin sinne Lohjalle ajan ja sain sen 18.6.2012. Vähän ihmettelin että miten se nyt noin aikasin on, vikat menkat alkaneet 29.4.2012. Ekaa lasta odotan, joten en sen enempää sitten asialla päätäni vaivannut.
Päätin sitten silti tehdäkin niin että hoidan kaikki asiat Jorvissa ja soitin sinne. Antoivat ajan 20.7.2012, joka on siinä 11 viikon tienoilla. Sanoivat että aikaisemmin ei kannata edes tehdä jos ottaa yhdistelmäseulonnan. Tsekkasin asian monesta lähteestä ja niinhän se on.
Sitten soitin Lohjalla peruuttaakseni sen 18.6.2012 ajan. Sanoivat siellä että miten ihmeessä ne on Jorvissa antanut ajan noin myöhään, että sehän on jo 16. viikko. Öööö, anteeks mitä? Mun laskujen se 18.6.2012 on viikkojen 7-8 aikana ja 20.7.2012 viikkojen 11-12 aikana, jolloin se pitää tehdäkin. Viikko 16 on jossain elokuussa. Miten ihmeessä Lohjan sairaalassa onkin voitu laskea niin väärin? Joo, en siis tosiaankaan synnytä siellä jos eivät osaa edes raskausviikkoja laskea. 

Pitäisiköhän minunkin ilmoittautua joukkoon, joskin hieman skeptisesti tuulimunan (rv 9+0 12/2011) säikyttämänä,  nyt rv 4+4.

LA laskurin mukaan 7.2., ikää vielä kesän ajan 30 ( huom! lausutaan kahdeksantoista ;) ), Pohjois-Karjalassa asustellaan, joten sairaala tulee olemaan PKKS Joensuussa.

Neuvolaan en vielä ole ilmoitellut, mutta meillä onneksi sellainen systeemi, että tuulimunan / keskenmenon jälkeistä raskautta seurataan normaalia tiuhemmin. Pääsee siis ultraan aikaisessa vaiheessa ja raskauden etenemistä seurataan ja ultrataan useasti kaiken varmuuden varalta, ettei tarvitse miettiä ja pähkäillä onko kaikki hyvin.

Perheeseen kuuluu miehen (31) lisäksi 3 koiraa: vanhin 4,5 v, keskimmäinen 2,5 v sekä junnu 5 kk, hulinaa siis riittää kun pojat on poikia... Ainut narttu talossa olen siis minä.

Takaisin