Pidemmän kaavan mukaan yrittäneet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nuu_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillähän on täällä joukko viikonloppuna testaajia, plussia kehiin eiks jeh!!!
Dark ja Kuusityttö nyt ainakin testailee, eikö joo? Me ei jakseta odottaa!

Muuten noista raskaustesteistä: ikinä en enää osta noita One Step herkkiä testejä. Testasin himassa vielä Apteekin omalla ja sillä herkällä ja Apteekin testissä hieno viiva, mutta One Stepissä sellanen haamujen haamu ettei todellakaan uskois plussaksi.

Dark, se simppatestin hinta riippuu siitä missä se teetetään. Julkisella tietysti paljon vähemmän kuin yksityisellä, jossa se maksaa Kelan vähennyksen jälkeenkin vähän päälle viiskymppiä.

Kiitokset tsempityksistä ja vauvaliimasta, sitä tarvitaan, sillä nyt vasta alkaa tämä pelko; meneekö kesken ja koska. Tämä on jotenkin niin epäreilu maailma, että juurikin mies nieleskeli kyyneleitä, kun eräskin kaveri (pienen lapsen isä) selosti miten ei ollut vuoteen nukkunut. Mies tokaisi päin naamaa, että mietippä mitä jotkut olisi valmiita vaihtamaan saadakseen sen... Oli kuulemma tullut hyvin hiljasta miestä.

Iloista viikonloppua kuitenkin jokaiselle ja niitä plussapuhalluksia!!!!

Pakkohan se oli tulla kurkkimaan tuota Miikka:n tilannetta, arvasin että saat plussan, ihanaa, mahtavaa, toivon nyt niin paljon niitä tarrasukkia ja ihmisliimaa matkalle että nyytti pysyy tällä kertaa matkassa loppuun asti. Vitsit, oli paras uutinen sulta, ei voi kyllä sanoin kuvailla kuinka happy oon sun puolesta ja olet kyllä ansainnu plussan. Ihanaa kerrassaan. Onnea plussasta. emoticon emoticon

Onnea Miikka!:)

Kuinka kävi testailun, Dark?

ON: En tiedä mitä pitäisi ajatella. Se tiputteluvuoto, joka alkoi kp 21, loppui kp 25. Kunnon menkkoja ei ole kuulunut, joten omasta mielestä kierto vielä kesken eli mennään kp 28. Verta ei näy, ei edes tuhruja, eikä kivutkaan ole pahentuneet. Aamun tein negan. Mitään raskausoireita ei ole, mitä nyt alavatsa kipuilee aivan kuin menkat olis tulossa, välillä vihloo, erityisesti oikealta puolelta, ja säteilee taipeisiin, mutta vain muutamia kertoja vrk:ssa. Pöh, tais toi Primolut pistää kaikki aivan sekaisin. Jos toi tiputtelu oli ne menkat niin helpolla pääsin, kun yleensä saa syödä Buranaa kaksin käsin ja vuoto on runsasta, ja olisi kp8. 

Aurinkoista viikonloppua kaikille ja plussatuulia!:)

Oii, onnea tuhannesti Miikka!!! Halauksia ja tuhatmäärin tarrasukkia mukaan tällä kertaa :) Nyt se pikkukaveri sitten nappaa kunnolla kiinni ja roikkuu mukana loppuun asti... Olihan se jo todella plussan aika teillekin - mahdollisimman hankalan kautta pitänyt vetää tähän asti. Onneks ette ole luovuttaneet vaan jaksaneet toivoa! Ekaa kertaa muuten "kuulen", et mieskin on joutunut tuollaisten kommenttien uhriksi - loistavaa et oli osannut sanoa takaisin.

Plussapuhureita muillekin, hypätkääs Miikan kelkkaan...

PALJON ONNEA MIIKKA!!!!!! Oli pakko tulla onnittelemaan, kun viime vuoden seurasin tätä ketjua sivusta, niin Nuu_:n tavoin olet jäänyt mieleen. Toivottavasti sulla ei nyt enää olisi asiaa tähän ketjuun, muuta kuin ihan vain huviksesi :)

Miikka
Mä en oo one stepeistä tykänny yhtään, vaikken oo kyllä raskaana ollutkaan kun negaa on näyttäneet, mut en tykkää niistä silti. Aika hyvin miehes sanoi sille kaverilleen! Monet ei ajattelekkaan, kuinka moni sitä tilannetta toivoo itselleen...
Mut nyt jaksuja ja vauvaliimoja ja kaikkea, mä niin toivon ja rukoilen et nyt tää on se tosijuttu sulle! ;) <3

liny_83
Mä kävin tässä kierrossa lääkärissä just tommosen ihmevuodon takii kp24, sanoi ettei todellakaan olleet oikeat menkat, että oikeita odottelemaan vaan. Toivottavasti siellä nyt sit plussataan!! :)

omanapa.....
Tänään tuli vuosi siitä inhasta ultrasta, jossa kuulin menettäneeni vauvanalkuni 6+5, no, tänään on mielialat vaihdelleet laidasta toiseen ja ollut kummallinen olotila.. Joo mitä mä tässä höpötän. Tänään nyt siis. 6+5 :)
Toinen viiva ilmestyi testiin, haaleana kylläkin, enkä luota mihinkään ennenkuin testaan uudelleen viikon päästä, mitä näyttää testi sitten. Ellei vaan olis viivanpaikka... No ei mut on siinä väriäkin. No, nyt tilanne siis raskaana - kunnes toisin todistetaan :)

Dark
kp48 - ?6+5? <3
yk14

Daaaark!!!! Hienoa!!!!! <3
Tosin luultavasti sulla on ollut sillon ku niitä vuotoja tuli vasta ovulaatio ja siksi näkyy nyt vasta pikkasen testissä. Mut sehän selvii sitten ultrassa.

Ja kaikille kiitokset tsempityksistä, ovat mulle erittäin tärkeitä!

Dark, vähänkö ihanaa!:) 

Miikka, hyvä että miehesi sanoi suoraan mitä ajattelee. Mä olen kans ollut joskus niin räjähtämisen partaalla, kun olen kuunnellut työkaverin avautumista, miten jatkuvasti lapset vaativat äidin huomiota. Enää en jaksa edes kommentoida, kun sanomiseni ei olis kauhean kivaa kuunneltavaa. Ja sen olen huomannut, että kaikille "ystäville" ei kannata kertoa vauvaprojektista. Ko. asiasta ei jaksa kuunnella minkään tason töksäytyksiä, ei edes hyväntahtoisena vitsinä. 

Omaa: Hmm.. En itse jaksa uskoa raskauteen (ei oireita, mitä nyt toi alavatsa kipuilee), en edes viitsi antaa mielikuvituksen laukata, että jospa sittenki. (Tosin ehdin jo katsoa, että LA olis toukokuussa ennen äitienpäivää, mutta se negat. testi palautti takaisin maan pinnalle että just kidding.) Pessimisti ei pety vai miten se nyt meni... Ehkä uusi kierto alkoi tiputtelusta ja ovulaatio lähestyy, tosin yleensä ne oireet ei ihan näin aikaisin ole alkanut, kun olis vasta kp9. Vähän turhauttavaa tällainen kropan sekoilu.

Voi Miikka miten iloinen oon sun tilanteesta! Ja Dark, toiv. plussa edelleen vahvistuu! Mitäs Kuusitytön testailu?! Ja vielä Bandida, hitsit et oot pitkällä jo!! <3>

Miikka
kyllä mulla on käyny mielessä et jos ovis olis ollukki vasta sillon... Mutta mun kierroissa koskaan tiedä missä vaiheessa se nyt sit oikeesti on... :/

liny_83
Aika törkeän turhauttavaa on tommonen yhtäkkinen tiputtelu. Mutta kuten jo sanoin, ei oo alkanu uutta kiertoa... En ainakaan uskois. Kuitenkin gynet on sanoneet että kunnon vuotopäivä ensimmäinen on kierron ensimmäinen päivä vasta, tiputtelu, tuhruttelu ei oo kuulemma kierron alku lainkaan... Mä vihaan tällässii muutoksia, kun ikinä tiiä mitä ne tarkottaa..! Jaksamisia sinne! koita pitää ajatukset jossain muualla...!

omanapa
Musta tuntuu että toi on viivanpaikka. Just luin ohjeet vasta kunnolla, ja viiva tuli 10min sisässä, ei sentään 5min sisässä, toisinsanoen testiajan jälkeen vasta. Eli varmaan on viivanpaikka, vaikka värillinen onkin, tosta first signal kasetista oon nyt lukenu netistä, niin on aika monelle antanut moista.

Harmittaa :( ehdin olla jo niin himpun iloinen asiasta. :(

Dark
kp49
yk14

Elä Dark menetä toivoa vielä:)

ON: En oo testaillu vielä, eilen ja tänään tullu vähän, VÄHÄN, ruskeaa tuhrua, paperiin asti vaan jääny. Rinnat tuntuu turpeisilta ja ihan hitusen aroilta. Vessattaa melko usein. Mutta nuokin oireet olen jo kokenut...Eilen oli suht rankka työpäivä, mutta en muista millon viimeks olisin töissä ollu niin loppu, edes rankemman päivän jälkeen. Alan jälleen kerran pikkuhiljaa itsekin uskoa, mutta en uskalla vielä täysillä kuitenkaan. Testaan aikaisintaa kp 28, jos ei sitä ennen menkat ala. On tullu tehtyä niin monta turhaa testiä, että en enää jaksa. Nyt kp24. Tänään muuten päivälleen kaksi vuotta kun yritys alkoi.

Hellurei!!

Miikka: Mielettömästi onnea, meinasin pudota tuolilta kun luin ilouutisesi!! Lähetän suojelusenkelin täältä matkaan että unelmanne viimein toteutuisi!! <3

Dark: Älä missään nimessä luovuta vielä, kaikki on mahdollista. Uusi testi vaan kehiin heti kun siltä tuntuu, miä pidän peukkuja siulle!!
emoticon 

Mukavaa kun täällä jaksaa edelleen käydä ihmisiä joilla ollut samoja ongelmia kun meillä ja ovat päässeet siirtymään sille puolelle jonne meistä jokainen kovasti kaipaa. =D

Omat löpinät: No me saatiin menkat kylään yhdeksän päivän odottelun jälkeen, ihmettelen kovasti ettei pettymys ollut niin suuri kuin muina kertoina kuukautisten alkaessa. Syy saattaa kyllä olla siinä että omaa oloa on niin huomattavasti helpottanut tieto siitä tutkimuksiin pääsemisestä. Mene ja tiedä. =) Flunssakin on melkein selätetty, kurkkukipu ei vain millään meinaa luovuttaa. Nyt on uskaltanut lääkitäkkin itseään kunnolla kun tuli ilmi ettei minussa uusi elämä kasva edelleenkään.

Sitähän olen kovin pelännyt tässä nyt koko ajan että kuinka kriittisiä lääkärit ovat lapsettomuushoidoissa ylipainoa kohtaan? Onko kellään mitään kokemusta? Meilläkun tuppaa tuo ongelma koskemaan molempia osapuolia, ei nyt missään äärettömissä määrin mutta normaalia enemmän kuitenkin...

Kumpa meillä vielä jatkuisi ilmat lämpimänä pitkään, on niin ihana käydä sienimetsässä rämpimässä tuntikaupalla ja saada taas herkkuja talveksi.......

Tässä taas miun höpötykset!!

Netta   emoticon

MITÄ IHMETTÄ??!!?? Pari päivää poissa palstalta ja tällasia uutisia saa lukea!

Ihanaa Miikka, onnea! Jännittäviä aikoja elätte! Toivotaan niin kovasti, että saatte keväällä pikku käärön kainaloon! Toivoisin, että olisin itse yhtä sanavalmis kuin miehesi. Vasta pari päivää sitten sain kuulla ohjeita mikä on sopiva lasten ikäero, ettei kannata liian pitkäksi päästää plaa plaa... En sitten äkkiä osannut taas mitään osuvaa sanoa :(

Dark: Minulla ei noista testeistä ole kokemusta, mutta älä menetä toivoa vielä! Toki realisti täytyy olla, mutta sormet on edelleen ristissä!!

Täällä ovis-päivät käsillä. Yritän kovasti "imeä" plussa-pöpöjä täältä...

-Kuukkeli-

Kuusityttö
Tsempit sinne... Etapit on aina vaikee kohdata kun ne saavuttaa... Mä toivoisin että noi sun oireet olis nyt sitä itseään! Tuon kahden vuoden aikana kun ootte yrittäny, onko mitään tulosta tullut? Ainuttakaan plussaa?
Tuhru ei kuulosta vielä pahalta... Toivottavasti jää tuhrun tielle, ja onkin vaan jotkut "vale"sellaiset, ja onkin siellä joku salamatkustaja... :)

Netta87
Toisaalta joo, kaikki on mahdollista, voihan olla että olikin viivanpaikka muttei kai poissuljettu oo raskauskaan - varsinkaan ku tätiä ei näy tai kuulu...

Ylipaino... Ah niin kirosana mulle ainakin. Gynekologi viimeks jankkas mulle ikuisuuden painon pudotuksesta, ja kyllä nyt itsekin tiedän että ylipainoa on, mutta kun se nyt ei oo niin helppoa olla "normaalipainoinen", varsinkaan kun sellainen en oo koskaan ollut, 12v mulle ekan kerran sanottiin et painan liikaa, koulun terveydenhoitaja vieläpä!! Ja olin vielä tosi timmissä kunnossa.
Mutta siis takaisin asiaan. Mulle ei suostunu gyne määräämään clomeja ylipainon takia... ja sit vaan totes et joo no on siin se monikkoraskausriski... En oikeen ymmärtänyt mitä hän ajoi takaa... Mulle kun on yks ja sama tuleeko sieltä yks vai kaks, mutta näillä kierroilla en oo ovuloinut edes, niin miten sitten koskaan lasta vois tullakaan?
Mut kaippa niillä kaikilla on eriävät mielipiteet, toiset hanakampia kuin toiset, mut yleinen linja ilmeisimmin on, että täytyy pyrkii pudottaan painoa. Jo 10% painonpudotus voi nostaa hedelmällisyyttä...

Kuukkeli
Nyt sit käytätte ovis-päivät hyödyksi ja nautitte toisistanne!! :)
Mä luin tosta testistä, et antaa viivanpaikkoja herkästi.. En oo tosin ikinä koskaan mihinkään testiin saanut, joten outo juttu mulle. Realistina odottelen nyt tätiä kylään viikon verran ennenko harkitsen testiä uudelleen.

omanapa.
No, fiilikset menee vuoristorataa. välillä ihan maassa ja välillä ihan ok. Potuttaa ja jurppii noi lääkärikäynnit mitä on vuoden aikana ollut, kukaan lääkäreistä millään lailla kunnolla tutkinut kertaakaan... No, okei on ollut siinä mielessä hyötynsä, et tiedän ettei mulla oo endoo eikä PCO:ta. Mut missä mun ovis sit luuraa??

Alavatsaa nipistelee ihan äärettömän oudosti yhäkin. Kohta varaan ajan lääkärille pelkästään näitten kipujen kans! Taidanpa sittenkin soittaa sille mua viimeks hoitaneelle gynelle, josko se osais puhelimessa vaikka sanoo, alotanko terot jo nyt katkasemaan kierron, vai mitä teen... Ja osaako sanoo mitään noihin alavatsakipuihin... No ei tiedä...

Huomenna eka koulupäivä!! Jännittää! :)

Dark
kp49
yk14

ONNEA Miikka!!! Nyt onnellista odotusta sulle ja miehellesi. Ihania uutisia.

Ja isot peukut Darkille ja Kuusitytölle -- plussapuhalluksia kummallekin!

Hienoa aloittaa viikkonsa lukemalla tämän palstan plussauutisia -- nyt hirmuiset tsempit meille kaikille; jospa saatais tämä palsta tyhjenemään joku kaunis päivä..!
emoticon Kivaa maanantaita, ihaNaiset!

ON: Nooh, alkoihan ne menkat sittenkin. Niin kuin vähän aavistelinkin. Oli aikamoiset krampit, mutta pärjäsin ilman särkylääkkeitä. Jee!:) Tosin riehuminen salilla varmaan lievitti kokonaisvaltaisesti oloa. Ihan hyvä, että menkat alkoi, kun jotenki tiesi niitä odottaa, olis vain huolestunut jos kierto pidentynyt, kun se testikin näytti negaa eikä mitään oireita ollut. Ällövaroitus! Ihmettelen vain veren vähäistä määrää, mutta sen sijaan jotain limakalvon rippeitä kyllä valuu. Yökkis! Johtunee Primoluteista.

Harkitsen vakavasti ovistikkujen ostamista. 

Ehkäpä tilaan ajan gynellekin. 

That's all. 

Heippa kaikille :)

Oli vähän pidempi tauko palstailussa, kun meillä loppui edellinen nettisopimus ja nyt vasta saatiin uusi :) On ollut tuskaista aikaa, ei kylläkään netittömyyden takia vaan siksi, kun on tullut tuttujen ja ystävien raskausuutisia joka puolelta ja tuntuu, että tukehtuu niiden alle... Kävin tänään kirjastossa lainaamassa lapsettomuudesta kertovia kirjoja. Tuntuu, että nyt olisi hyvä aika vähän tutustua siihen aiheeseen paremmin. Vuosi siis tulee täyteen tämän kierron jälkeen yritystä.

Tänne on taas tullut uusia taukoni aikana, tervetuloa kaikille :) Toivon minäkin, ettei käyntinne täällä ole pitkä ja jos lähdette odottajien puolelle niin kiskotte meidät muutkin tänne jumittuneet sinne mukananne!

RouvaS, onpas sulla ollut inhottava gyne :o Eikö ole mahdollista mennä jollekin miellyttävämmälle?

Miikka, onnittelut plussasta!!! :) Nyt vaan tarrasukkia ja ihmisliimaa mukaan niin hyvä tulee. Hyvä tuo sun miehen kommentti. Toisaalta on ihan hyvä, että joutuu vähän vauvaa odottamaan, että sitä sitten osaa arvostaa kun tulee raskaaksi.

Dark, onnea plussasta myös teille!!! :) Mahtava juttu. Nyt otat kyllä meitä muita kädestä ja kiskot mukanasi odottajiin, ei me jakseta enää täällä hengailla! Ja, sun vierailu jäi kyllä lyhyeksi, hienoa! ;) Tsemppiä myös opiskeluun!

liny_83: Pahoittelut tädin vierailusta :( Mutta, taas on uusi kierto ja uudet mahdollisuudet :)

omanapa: Tämä on ollut aivan kamala kierto. Mulla siis taisi olla km viime kierrossa, ja tässä kuussa on viillellyt alavatsaa ihan reippaasti joka päivä, nälkä on ollut kovaa ja valkovuoto runsasta. Kuitenki vasta testasin varalta, ja negaa näytti, että ei sinne pitäis ketään olla jäänyt roikkumaan. Peittoja ei olla heiluteltu parhaina päivinä, joten en usko tän kierron mahiksiin.

Nyt on tullut aivan kamala kriisi tästä lapsettomuudesta, kun paras ystäväkin plussasi. Ei ole nyt juurikaan muuta mielessä ja tuntuu niin pahalta, kun niitä pystyvatsoja ja vauvanvaunuja näkee joka kulmassa. Pari päivää sitten sain hoitaa maailman suloisinta pikkupoikaa. Argh, ei tuu mitään, tuun varmaan ennemmin hulluksi kuin raskaaksi.

Vuosi tulee siis nyt yritystä täyteen. Hirveä kriisi.

kp 23
yk 12

Moikka!

Sallinette liittyä seuraan kuumeilemaan:)
Meillä reilu vuosi yritystä takana eikä yhtään tärppiä koko aikana... Ikää minulla kohta 32 ja aviomiehellä 37. Miehellä on 3 lasta edellisestä liitosta, minulle vauva olisi ensimmäinen ja niiiiiiin toivottu. On niin turhauttavaa joka kuukausi, ku menkat alkaa ja ei taaskaan onnistanut, plääh:/ Kierto on ollut Nuvaringin poiston jälkeen säännöllinen 27 päivää, mitä nyt pari kertaa 28 tai 29. Ovista oon tikuttanu muutamina kuukausina ja se viiva vahvistuu siinä 16 kp:n seudulla. Olen tuntevinani aina oviskivun jommalla kummalla puolella ja jonkilaisia limojaki tulee. Taas olis huomenna.. tai siis tänään kp27 käsillä ja tädin pitäis tulla keskiviikkona, jos taas huonosti menee tää yrityskerta.

On tämä vaan niin ankeaa aina... Miksei meille suoda sitä onnea? Varasin muuten jo ajan terveysasemalle asian tiimoilta, että sitä alettaisiin tutkia. Saa nähdä miten käy..

Onnea kaikille raskautuneille! Oon taustalla seuraillu teidän matkaanne jo vähäsen aikaa:)

*Maria*

Hei vaan, täällä pyörin kunnes pois potkitte

Kysyttiin muutama päivä sitten näistä mun ICSI lääkkeistä, eli seuraavasti meni:
Gonal-F 187,5 IU ensin follien kasvatteluun
Cetrotide *4 follien irtoamisen estämiseksi
Pregnyl 5000 IU follien kypsyttämiseksi ja irrottamiseksi

Punktiopäivänä suoraan suoneen jotain gutaa ja parit buranat toimenpiteen jälkeen. Kotona en tarvinnut mitään samana päivänä, mutta seuraavana otin yhen panadolin, kun tuntu että kakkosasialla käyminen tuntuu niskassa asti. Siirrossa saa panadolia jos osaa pyytää ja sattuu, itse olin niin tohkeissani kahdesta lahjasta, että euforiat tuli jo siitä.

Marialle tervetuloa ja pidetään peukkuja että homma on kiinni vain hyvästä ajoituksesta! Ootteko ajatelleet kokeilla inssiä? Ei kai siitä sanottavaa apua ole välttämättä, mutta vois tuoda muutaman prosentin todennäköisyyttä lisää?

Untamoinen toi kriisi on ihan hirvee, meillä kun tuli vuos niin talutin äijän hoitoihin (pienellä lupauksella, et jos vikaa ei löydy niin sit jatketaan normisti yrittämistä) ja siitähän tää vuoden hoitorumba sitten lähti. Laskeskelin, että ollaan tasan vuosi oltu hoidoissa ja tää 4 ICSI saa nyt luvan onnistua loppuun asti. Tietääkö sun paras ystävä tästä teidän yrityksestä? Meinaan vaan, että osaako olla tukemassa myös sua, vaikka onkin itse onnensa kukkuloilla? Se olis aika tärkeetä ystävyyssuhteessa. Mähän en ole hoidoista parhaille ystävilleni kertonut ollenkaan, koska vedin herneet nenään kun heillä tärppäsi yk3 ja kehtasi mulle selitellä miten karmea olo on koko ajan ja piti niiiiiin pitkään yrittää ja vauva ei anna nukkua ja what ever... aattelin että valittakoon, ei mun tartte kuunnella eikä ymmärtää.

ON: Noh, oikein onnellinen olo. Vielä ei ole mitään huomioitavaa oloakaan, mutta ajatus edellisen raskauden mitäänsanomattomista oireista pitää mut edelleen hyväntuulisena. AU on varattuna 5+4, joten katsotaan näkyiskö jopa sydänäänet... pussi ja paikka pitäisi ainakin näkyä.

Takaisin